Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
L4A schreef:Edit: Sorry Sizzle, ze zijn 8 á 9 weken. Ik heb de winkel gebeld! Maar ik weet echt wel genoeg over konijnen, dus ik zit liever niet op een reactie als; ga snel een boek kopen, te wachten. Ik heb immers al mijn leven lang konijnen, maar ik wilde graag iets extra's.
Nikki__ schreef:Mijn konijnen krijgen niet eens dagelijks bix. Ze worden er ongelovelijk vet van hier. 3 tot 4 maal per week krijgen ze hier bix. Voor de rest? Hooi en groente.
Nikki__ schreef:hehe, die van mij waren niet molligGewoon enorm vet.
Ik zit ook met een konijn die leeft op 3 poten, als zij te zwaar wordr is het voor haar niet te doen. Dit dieet gaat goed!
Suus__ schreef:Jemig waar slaat dit op? Mag je tegenwoordig niet meer vragen wat het beste voor je dier is? Het is toch alleen maar goed dat ze dit even vraagt? Verder mishandelt/verwaarloost ze de konijntjes heus niet
Ashley__ schreef:Voornamelijk biks en hooi!
Als extra:
- Appel doet het goed bij ons, maar niet te veel
- Wilgentakjes
- Knaagstokjes (speciaal voor knaagdieren)
- Witlof
- Andere speciale lekkernijen voor knaagdieren
Steeds voldoende hooi is heel belangrijk!!
Chrissy_93 schreef:Suus__ schreef:Jemig waar slaat dit op? Mag je tegenwoordig niet meer vragen wat het beste voor je dier is? Het is toch alleen maar goed dat ze dit even vraagt? Verder mishandelt/verwaarloost ze de konijntjes heus niet
Ben ik idd met je eens... Niet alles hoeft commentaar te krijgen
Chrissy_93 schreef:Ashley__ schreef:Voornamelijk biks en hooi!
Als extra:
- Appel doet het goed bij ons, maar niet te veel
- Wilgentakjes
- Knaagstokjes (speciaal voor knaagdieren)
- Witlof
- Andere speciale lekkernijen voor knaagdieren
Steeds voldoende hooi is heel belangrijk!!
Alleen witlof is niet zo heel goed voor ze had ik gehoord...
L4A schreef:Jesito en anderen die vinden dat ik eerst in konijnen moet verdiepen, ik heb al heel erg lang konijnen. Ze krijgen allemaal bij mij onbeperkt hooi en komen echt wel aan hun trekjes. Ik mag toch gewoon vragen wat ze nog meer lekker vinden, naast de dingen die ik ze al geef (zo nu en dan 'n worteltje, fruit, bix, onbeperkt hooi etc.)? Het hoeft niet meteen zo te zijn dat ik niets van konijnen weet, op deze reacties loop ik niet te wachten.
Edit: Voor degenen die het vroegen, mijn bodembedekking is stro. Dit eten ze ook graag!
Ashley__ schreef:Even voor de duidelijkheid:
Giftig:
o.a.
- Goudenregen
- Scheerling
- Taxus
- Nachtschaduw
- Aardappelkiemen
- Rode bonen
- Haagwinde
Minder geschikt:
o.a.
- Witte kool
- Rode kool
- Bloemkool
- Rode klaver
- Kropsla
- Rauwe aardappel
- Gemaaid gras
Geschikt groenvoer:
o.a.
- Veldgewassen
- Paardenbloemen
- Klaver
- Weegbree
- Distel
- Geplukt gras
- Jonge brandnetel
- Topinamboer (aardpeer)
Groenten:
o.a.
- Wortel
- Wortelloof
- Veldsla
- Andijvie
- Witlof
- Rettichloof
- Selderie
- Koolrabi
- Venkel
- Zonnebloem
- Peterselie
- Spinazie
- Maiskolven
Fruit:
o.a.
- Appel
- Peer
- Banaan
- Kiwi
- Framboos
- Aardbei
- Druif
- Kers
- Pruim
(sorry voor de waslijst)
Suus__ schreef:Ashley__, Owh die is handig!