Geeft Frontline wonden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adriana

Re: Geeft Frontline wonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 08:54

HBVisser schreef:
Sommige dieren zijn allergisch voor frontline en krijgen er erg heftige reacties op. Ik gebruik advantage, volgens mijn dierenarts zijn de vlooien inmiddels ook immuun voor frontline.

Bedankt voor die tip!!! Onze honden en kat reageren totaal niet meer op Frontline!! Mijn moeder wou ze nu elke maand maar een pipet geven, maar dat lijkt mij niet een goed idee!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 12:25

Wij gebruiken in de praktijk al jaren Frontline en geen problemen met dat het niet werkt, wonden of allergische reactie's. En we hebben een grote praktijk. Zelf gebruik ik ook Frontline en heb zelf ook een langhaar Duitse herder.

Mijn hond heeft ook zoiets dergelijks gehad maar is daarbij onder prikkeldraad doorgelopen. Kan het niet zoiets zijn? door het lange haar kan het dagen duren voordat je het opmerkt en dan kan het er heel rot uitzien. weet ik uit eigen ervaring.

Frontline is huidvriendelijk. De enige bijwerking diehier in Duitsland is geraporteerd is een wat rode huid na gebruik

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 12:48

Ik heb foto's van een hond gezien na gebruik van Frontline en geloof me dat zag er niet fraai uit.

Was trouwens een kortharige hond.

Je ziet tegenwoordig bij honden steeds meer allergieen, dus waarom niet voor Frontline?

Ik woon zelf ook en DL en de dierenarts van een grote kliniek hier raadde me het af. Ik denk dat zelf dat het komt door de massale toepassing door de jaren heen. De resistentie hangt af van hoe lang en hoeveel het product gebruikt is. Als in het gebied waar jij werkt niet massaal Frontline is gebruikt zal de resistentie inderdaad meevallen.
Laatst bijgewerkt door Ragebol1977 op 26-09-08 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 12:58

De hond en kat bij ons thuis krijgen ook altijd Frontline, maar bij ons reageren ze er niet op.
Zou best kunnen dat sommige dieren hier er een allergische reactie van krijgen.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:08

Van Frontline niet bekend, ook nooit gezien eigenlijk.

Bij ons in de praktijk is Frontline echter wél van de plank, maar dan om andere redenen.

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:11

Sassieja schreef:

Bij ons in de praktijk is Frontline echter wél van de plank, maar dan om andere redenen.

om welke reden dan als ik vragen mag?
ik heb het namelijk ook gekocht ( de spray ) heb hem nog niet gebruikt.

en nu ik dit zo lees weet ik niet of ik dat ook wel ga doen, vervelend want het was best prijzig

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:12

Er wordt wel erg veel paniek om gemaakt zeg. Iedere hond/kat reageert er anders op, ik zou het dus gewoon gaan proberen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:13

Ik zie het probleem ook niet en gebruik elke maand Frontline voor 4 honden en 4 katten zonder problemen en ook geen enkele vlo. Tegen teken daar is de werking nihil bij honden.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:28

Kady_ schreef:
Sassieja schreef:

om welke reden dan als ik vragen mag?
ik heb het namelijk ook gekocht ( de spray ) heb hem nog niet gebruikt.

en nu ik dit zo lees weet ik niet of ik dat ook wel ga doen, vervelend want het was best prijzig

Wij hadden de ervaring dat veel mensen terugkwamen, omdat er toch weer heel snel weer vlooien op de hond/kat zaten.
Vlooienresistentie wil ik niet zeggen, maar het word inmiddels wel een beetje algemeen bekend dat het niet meer hét middel is tegen vlooien en teken, maar dat is ook niet heel verwonderlijk als een middel al dik 10 jaar in de schappen ligt, en als vlooien al 10 jaar met hetzelfde middel in aanraking komen.
Maar er zullen er ook nog genoeg zijn die erbij zweren, moet zeggen dat wij ook nooit klachten met onze eigen hond hebben gehad.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 14:40

Wilawander schreef:
Mijn hond heeft ook zoiets dergelijks gehad maar is daarbij onder prikkeldraad doorgelopen. Kan het niet zoiets zijn?

Nee, het is zeker geen verwonding van iets scherps o.i.d. Het is een hele oppervlakkige ronde wond met daaromheen duidelijk ook een geirriteerde huid. Het etterde en stonk vreselijk. Nu ziet het er na het schoonmaken en hem half kaal knippen inmiddels wel mooi droog uit ziet. Het is dat ik zeker weet dat hij zich daar niet open kan bijten (zo soepel is hij écht niet Haha! ), maar anders zou ik denken dat dat het geval was. Het is dus ook niet de eerste keer en vorige keer was het ook vlak na het ontvlooien op bijna dezelfde plek. Het is dus echt de plek waar de pipet zo'n beetje is leeggeknepen.

Ik durf hem in ieder geval geen Frontline meer te geven. De rest krijgt het wel gewoon want die reageren helemaal er niet op.

Overigens hebben en hadden we verder ook geen vlooienproblemen, dus ontvlooien doet het naar mijn idee wel degelijk gewoon goed.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:52

Knijp je de pipet echt op 1 plek leeg?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:56

Sassieja schreef:
Wij hadden de ervaring dat veel mensen terugkwamen, omdat er toch weer heel snel weer vlooien op de hond/kat zaten. Vlooienresistentie wil ik niet zeggen.

Hoe wil je het dan wel noemen?! Knipoog

Het is al jaren bekend dat met name Frontline pipetjes, maar ook andere producten die je op de huid moet aanbrengen, kans geven op zgn. hotspots. Zoek maar eens via google. Ik vind het onvoorstelbaar dat sommige dierenartsen daar niet van gehoord hebben!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 15:07

Die van ons heeft er wel degelijk van gehoord. Maar omdat onze hond, en andere honden die wij kennen, er jarenlang profijt van hebben is er dus geen reden tot paniek en over te stappen naar wat anders.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 15:17

magda_90 schreef:
Knijp je de pipet echt op 1 plek leeg?

Ja, en sterker nog, de dierenarts heeft dat in dit geval nog zelf gedaan ook Knipoog .

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 15:26

Mij is altijd geleerd dat het op verschillende plekken in de hals een klein beetje gespoten moet worden, nooit alles op 1 plek.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:26

Mijn hond heeft af en toe ook hotspots , en frontline lijkt deze te bevorderen. Hier ook geen voorstander dus...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:29

Ik had een mathezer en die kreeg een soort toevallen van frontline dat was echt eng om mee te maken.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 21:20

Bij ons in de praktijk verkopen we alleen bij hoge uitzondering frontline. Er is idd veel vlooienresistentie *vandaag nog een bouvier gehad die ermee ontvlooid was een paar dagen geleden, ik denk dat er wel 80 vlooien opliepen...*. Advantage, Prac-tic en Stronghold (en vast nog wel meer Knipoog ) werken nog wel prima en verkopen wij ook gewoon.
TS: Denk dat het is uitgegroeid tot een hot-spot, goed droog houden, evt verzachtende zalf van DA, en probeer te zorgen dat hij er niet teveel aan zit.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 21:24

Ik vind stronghold ideaal. Helaas hadden ze het hier in DL alleen voor katten. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 22:49

Chubby schreef:

Haha ja geweldig he Knipoog
Hier komt die rotzooi niet meer in huis

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 10:17

HBVisser schreef:
Ik vind stronghold ideaal. Helaas hadden ze het hier in DL alleen voor katten. Boos!

Hebben ze ook wel voor honden hoor. Of advocate. Is vergelijkbaar. Maar als je het ook tegen wormen gebruikt. Is niet werkzaam tegen alle wormen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 10:18

Chubby schreef:
Sassieja schreef:
Wij hadden de ervaring dat veel mensen terugkwamen, omdat er toch weer heel snel weer vlooien op de hond/kat zaten. Vlooienresistentie wil ik niet zeggen.

Het is al jaren bekend dat met name Frontline pipetjes, maar ook andere producten die je op de huid moet aanbrengen, kans geven op zgn. hotspots. Zoek maar eens via google. Ik vind het onvoorstelbaar dat sommige dierenartsen daar niet van gehoord hebben!

Wij horen dit ook weleens maar onze eigen ervaring is alleen maar goed te noemen.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 10:20

Bij de praktijk waa ik kwam hadden ze het alleen voor katten, toen ben ik naar een andere praktijk gegaan en daar hadden ze het helemaal niet.

En wij hadden een vlooienplaag zeg...... niet normaal ondanks alle middelen en het huis spuiten.

Blijkt dat we een marter op de zolder hebben.......

Ik heb dus echt bijna elke spuitbus gehad, elk middel want ik werd er helemaal gek van.
Stronghold en advantage kwamen bij mij als beste uit de bus.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 10:23

vlooien zijn ondertussen ook al hardstikke resistent voor frontline dus je kan het daarom al beter niet gebruiken en een allergische reactie kan heel goed dus over op een ander merk!

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 23:00

Chiqa schreef:
Chubby schreef:

Haha ja geweldig he Knipoog
Hier komt die rotzooi niet meer in huis

Tja, noem het hoe je het noemen wilt, maar ik ga het niet hier zetten, voor je het weet heb je een rechtszaak aan je broek. Knipoog