straffen van puppy?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kady_

Re: straffen van puppy?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 11:11

bedankt allemaal nou we gaan vannacht maar is dag idee van de badkamer proberen! en even de buren inlichten, is wel net zo netjes!

ik hoop echt dat ik wat aan jullie tips heb! ik laat morgen weten hoe de nacht is gegaan ( hoop op goed nieuws, duimen jullie mee? )

over het bijten op spullen; ik heb haar nu in een half uur al wel 20 keer moeten 'straffen' heb dit gedaan door; nee te zeggen en dan haar flosje te geven, dit pakte ze iedere keer aan en dan spookte ze er weer stiekem tussenuit naar de bank, maar bleef het volhouden, nu ligt ze lekker achter me rug op de bank te slapen, wat een heerlijk beest is het toch Lovers

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:14

Het gaat helemaal goedkomen, het is veel werk met puppy's maar ze maken het altijd zooo snel goed!
Knauwt ze wel op de flos dan? En dat nee-zeggen zal ff door gaan, ze zal het nog wel proberen Haha!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:14

Ten eerste: zorg dat ze niet makkelijk ergens op kan kauwen wat niet voor haar bestemd is.

Een pup corrigeren dient zoveel mogelijk voorkomen te worden.
Op deze manier leren ze ook geen zelfbelonend gedrag.

Verder flostouwtjes, buffelhuidbotten en ander kauwmateriaal aanbieden.

Er is trouwens ook nog een hondengedragsforum met meerdere gedragsdeskundigen die precies weten hoe je dit gedrag aanpakt.

Ik zal de link hier zo even bij zetten, hij staat namelijk in mijn favorieten.

Tevens creeer je bij het badkamer idee alleen verlatingsangst. Mocht je dit idee al willen toepassen dan zal je moeten zorgen dat dit een fijne plek voor de hond is.

Edit: hier is de link http://www.hondengedragsforum.nl

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:21

Idd iets warms in zijn bench leggen, heb ook wel eens gehoord over een wekker die je kunt horen tikken, dan zou de pup denken dat het de hartslag van mijn moeder is, maar ik weet niet of dit werkt, heb er alleen van gehoord...
Verder inderdaad consequent zijn en pup s'nachts negeren, hoe moeilijk ook! Nu wordt hij beloond voor zijn gedrag!
Hoe verleidelijk ook, ik zou een pup niet in bed nemen en eigenlijk ook niet op de bank bij me laten, het klinkt streng en zeikerig, maar als je een eigenwijs of dominant hondje hebt dan kun je hem in eerste instantie maar beter goed duidelijk maken dat hij lager in rang is, en dat hij dus zijn eigen plaatsje heeft. Pas als hij dat in de gaten heeft zou je dit wel kunnen doen.
Succes en veel plezier met je hondje!

klijnliesjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:22

zijn er oo foto's van deze boosdoener???? hi

klijnliesjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:23

als het niet lukt kun je ook een snuggle puppy bestellen heeft wel hetzelfde effectLees hier het verhaal over het gebruik van de SnugglePuppies.
De prijs is € 39,95 en verzending is GRATIS!!
Deze SnugglePupies dienen als surrogaat moeder voor pups die net hun veilige warme nestje en moeder hebben verlaten. De SnugglePuppie heeft een kloppend hartje dat het moederhart nabootst, verder zitten er twee warmte zakjes bij die na het open van de verpakking, activeren doordat er zuurstof bijkomt, en dan 20 uur warmte geeft aan uw puppie door het warmtezakje in de SnugglePuppie te plaatsen. De pup zal er heerlijk op gaan liggen slapen.

Er zit ook een her vulbaar zakje bij zodat u deze met kersenpitten kunt vullen en door even ligt op te warmen in de magnetron weer in de SnugglePuppie kunt plaatsen, dus werkt ook weer als warmte kruik.

Het vertouwde gevoel van het kloppend hartje en de warmte van de SnugglePuppie, geven uw pup een behaaglijk gevoel en zal zo heel snel wennen aan zijn nieuwe omgeving.

Zo voorkomt u groot deel stress voor u en de pup. De pup zal u niet de hele nacht uit uw slaap houden door te liggen huilen of blaffen, omdat hij zijn moeder en het vertrouwde van zijn moeder mist. Dit vertrouwde gevoel geeft de SnugglePuppie aan uw pup. Uw pup gaat lekker liggen slapen in de bench of mandje op zijn SnugglePuppie.
We hebben 5 soorten: de Bulldog, Chika, Fitou, Maud en de Damaltier.

U kunt een mail sturen en dan krijgt u van van ons een mail met daarin de gegevens voor het bestellen van de SnugglePuppie.

We hebben alle SnugglePuppie's op voorraad!!

klijnliesjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:24

Ik heb hem echter zelf gemaakt van een oude knuffel voering eruit pittenzak erin. Gaat super

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:26

Tja ik heb het met mijn pup heel anders aangepakt. Die is de eerste 2 dagen mee gegaan in bed, daarna op een kussen naast het bed, weer later kussen in de bench en bench naast het bed. Hierna bench op de overloop en nu slaapt ze gewoon beneden in de bench.

Ik heb het nooit afgedwongen. Ik wilde dat mijn pup de bench fijn vind. En dat vind ze nu. Ze bijna niet gepiept, hooguit 1 of 2 keer en dan 5 minuten. Nu gaat ze er uit zichzelf in.

Dit hebben we trouwens binnen 6 weken voor elkaar gekregen en als ze al piepte moest ze een plas. Pup is nu 15 weken en slaapt de hele nacht door.

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 11:46

ik ben net even snel voor een kersenpit kussen weg geweest maar zelfs bij de drogist hebben ze er geen, waar moet ik die krengen halen?
wel heb ik hand veger en blik gekocht zodat ze met de veger kan spelen, nou dat is een groot succes nou al Tong uitsteken

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 11:47

HBVisser schreef:
Ten eerste: zorg dat ze niet makkelijk ergens op kan kauwen wat niet voor haar bestemd is.

Een pup corrigeren dient zoveel mogelijk voorkomen te worden.
Op deze manier leren ze ook geen zelfbelonend gedrag.

Verder flostouwtjes, buffelhuidbotten en ander kauwmateriaal aanbieden.

Er is trouwens ook nog een hondengedragsforum met meerdere gedragsdeskundigen die precies weten hoe je dit gedrag aanpakt.

Ik zal de link hier zo even bij zetten, hij staat namelijk in mijn favorieten.

Tevens creeer je bij het badkamer idee alleen verlatingsangst. Mocht je dit idee al willen toepassen dan zal je moeten zorgen dat dit een fijne plek voor de hond is.

Edit: hier is de link http://www.hondengedragsforum.nl

hoe zou jij dit probleem dan oplossen? heb erg graag tips hiervoor!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:53

Ik zou ten eerste zorgen dat de pup niet meer bij schoenen en andere dingen kan waar ze niet op mag kauwen.

Echt, toen onze Sorry nog pup was hadden we nog nooit zo'n opgeruimd huis. Die was echt een verschrikkelijke draak.
Verder hebben we onze Sorry altijd erg moeten bezig houden, ze is niet alleen hyperactief maar ook erg slim.
Dus ga buiten spelen met je pup en koop een speeltje waar als ze daarmee spelen een voertje uit komt.
Er zijn van die ballen op de markt waar je brokjes in kan doen, als ze die rollen komt er voer uit.
Een goedgevulde kong doet ook wonderen. En een kong kan niet kapot.

Voor specifieke antwoorden kan je denk ik beter even naar het forum, ik heb wel ervaring met de meest debiele hond van de wereld maar een gedragsdeskundige ben ik ook niet.

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:48

Kersenpit kun je bij de Tuinen halen, maar weet niet of die ook bij jou in de buurt zit?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:53

Onze 2 monsters (nu 11 maanden ) kauwden ook overal op. Als we ze konden betrappen was het heel duidelijk NEE! Maar sambal werkte ook geweldig goed Haha!

Over piepen.. die 2 van ons gingen blaffen. En dan rustig 2 uur lag, geen enkel probleem. Maar door negeren is het nu wel voorbij Haha!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:58

Consequent blijven en der straffen op het moment dat ze het doet, als ze namelijk al weggelopen is denkt ze dat ze daarom straf krijgt Tong uitsteken dat schiet ook niet op. Wij hebben baloutje wel eens (kwartiertje) moeten negeren, was heel zwaar maar het werkte het beste!

tabasco wil ook heel goed werken

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:03

Als onze pup bijt dan pakken we het snuitje en knijpen we er zacht in. Gewoon mondje dicht knijpen. En anders de lippen tussen de tandjes, zodat ievoelt dat ie neit mag bijten. En dat dat zeer doet.
NEE=NEE Één keer Ja is ALTIJD ja.

Edit: Dat Janken, Laat haar in de bench en GEEN aandacht geven. Dan is het binnen een week klaar. Wij fokken in honden.
Ook al jankt ze de hele nacht? Laat d'r maar janken! Gewoon op haar eigen plek! Niet in de Badkamer/Wc. Ze moet het toch op haar eigen plekje leren.
Laatst bijgewerkt door Rody01 op 24-09-08 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:05

Kady_ schreef:
bedankt allemaal, maar hoe leer je haar dan wat wel en wat niet mag, bijvoorbeeld; wel haar flosje maar niet onze schoenen?

Dit zijn wel dingen waar je van te voren over had moeten denken. Voorbereiden en inlezen als je een pup neemt is erg belangrijk.

Schoenen en andere dingen even op een andere plek houden. Veel speelgoed neerleggen. Kauwen op botje als ze de neiging heeft om ergens in te bijten haar wat anders laten zien.

Wij hadden altijd een opgerolde krant liggen zodra ze ondeugend waren kregen ze een tikje met de krant. Op een gegeven moment was krant oppakken al voldoende. Verder zeer streng zijn Nee=Nee en voor altijd nee en niet morgen wel. Dit is het grootste probleem bij mensen ze zijn niet consequent genoeg.

Voor je eigen rust neem een kennel puppy's worden vaak lastig door oververmoeidheid. Kennel is net een bedje voor ze net als baby's die veel slapen. Dit geeft ook rust voor jezelf. Vele mensen vinden het zielig maar je als de hond later onhandelbaar is is het zielig voor de hond die het zwaar krijgt.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:26

Het spijt me wel hoor, maar ik zie hier wat harde ouderwetse opvoedingsmethoden langs komen die niet meer van deze tijd zijn en waarvan inmiddels bewezen is dat het de hond schaadt.

Zodra je tijd hebt: inschrijven voor puppycursus.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:33

ik heb niet het hele topic door gelezen en misschien is mijn tip al wel gezegt,

Ik zou idd NEE aanleren en steeds als hij/zij op iets aan het kluiven is NEE roepen en iets anders geven waar hij/zij wel op mag kluiven.

Mijn hond heeft nooit iets gesloopt, dus ik hoefde hem dat niet af te leren, maar ik denk dat dit een goede manier is om het af te leren.

en idd een puppy cursus gaan doen, werkt ook erg goed!:D

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:40

HBVisser schreef:
Het spijt me wel hoor, maar ik zie hier wat harde ouderwetse opvoedingsmethoden langs komen die niet meer van deze tijd zijn en waarvan inmiddels bewezen is dat het de hond schaadt.

En waar is dat bewijs dan? Zijn de honden van nu anders dan de honden van eerst?

En tikje met een krant vind ik toch nog echt de beste oplossing. Ik laat mijn handen en spullen toch niet kapot bijten..
Een teef negeert het slechte gedrag ook niet, pup krijgt op zijn donder als ie iets doet wat ze niet wil..

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:44

HBVisser schreef:

Ik ben er voorstander van. Mijn fokker krijgt de laatste jaren allemaal pups terug niet op de "lieve" manier zijn VERPEST. Deze worden dan met de harde hand gecorrigeerd.

Mhh is dat zo?. Toch vaag dat ik 5 Welsh Terriers heb opgevoed op deze "harde" manier en ze zijn allemaal 12 tot 14 jaar geworden. Waren makkelijk brvae honden die zich overal konden gedragen. Zit is ZIT of dat nu in een kleedhokje tijdens het winkelen is of tijdens wandelen op afstand.
Nu op dit moment een Rottweiler die erg druk is en ik er gek van wordt nu bijna een jaar later kijk ik hem aan en weet waar hij aan toe is. Bij mij geen halve woorden nee is NEE en niet anders. Dan maar een krant naar zijn hoofd maar luisteren zal hij.

Ben ook streng voor mijn paarden maar toch vreemd dat ze altijd los kunnen staan en niet touwtje kort hoeft tehouden zoals de meeste ze lopen niet door of over je heen enz...

Opvoeden is niet leuk opvoeden is streng en consequent zijn iets wat vele niet kunnen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:45

Speeltjes die van de hond zijn in de voerzak bewaren dan komt die lucht er aan en dan zullen het sneller pakken om mee te spelen.

lindsy_hjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:47

Wij hebben bij ons op de puppycursus als tip gekregen:
neem een leeg blikje (cola ofzo) en doe daar wat kleine steentjes in. Maak het blikje dicht en wanneer de pup iets doet wat niet mag, gooi het tegen haar aan. Doe alsof jij het niet gegooid heb en ga gewoon verder met wat je doet. Nu straft het blikje haar, en jij blijft aardig en leuk want jij straft niet volgens de pup!
Hou dit vol, de meeste pups snappen na 5 keer al dat het blikje betekend dat iets niet mag(het is niet fijn, en het maakt veel lawaai). Na een poosje kan je het blikje vlakbij gooien.. en zo 'afbouwen'. Bij ons is het na 5 jaar nog steeds genoeg om alleen het blikje maar te pakken. Als ze echt iets doet wat ze niet mag dan gooien/rammelen we een keer, ze begrijpt het direct!!

Succes ermee! En veel plezier met je pup!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:48

Dat werkt niet bij iedere pup denk ik, want sommige schrikken dan misschien als je een speeltje gooid.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:52

Kady_ schreef:
als we allebei weg zijn zit ze in een bench met kranten op de grond, ivm zindelijkheid, wanneer wij thuis zijn is ze gewoon los en speelt ze de hele dag, alleen snachts brengt nog erg veel problemen met zich mee, ivm piepen, ze slaapt snachts in een 'kist' naast ons bed omdat in de bench het piepen zo erg werd dat we ruzie kregen met de buren, nu ze naast ons bed staat is het nog steeds erg maar niet meer het echte 'harde schreeuwen'' iemand daar tips voor?

Zou toch de bench als vaste plek nemen. Dus ook overdag vaker erin doen voor 2 uur. Het is net een baby af en toe lekker slapen. Ook savonds naast bed de bench niets anders. Ik heb pas na 1 jaar een mand gekocht.

Jari ging laatste jaar weer in de bench ivm oudheid ze liep er zo in was echt haar plekje.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:53

Die van ons zou blij naar het blikje springen, weg effect.
Ik ben het eens met Prisca, wij hebben 5 Rhodesian Ridgebacks. Die kun je dus echt niet met een snoepje en negeren opvoeden.. De krant of een schoen komt er toch wel eens aan te pas, natuurlijk niet bij hele kleine puppy's.. Maar ze weten perfect wat ze wel en niet mogen..

Wordt helemaal gestoord van die nietopgevoede k*t keffertjes van tegenwoordig. En maar blaffen, hijgen en trekken.. Lang leve die moderne opvoedmethodes..