Hoe houd ik mijn katten weg bij de buren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleKelos

Re: Hoe houd ik mijn katten weg bij de buren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:12

Hier is de tuin zo afgewerkt dat ze er niet uitkunnen, nu heb ik er twee die het onmogelijke mogelijk maken, die mogen dus alleen onder toezicht buiten.

In mijn voortuin heb ik ook last van andermans katten. Uienringen doen wonderen, tegen katten (en mieren). Wel af en toe verse neerleggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:23

ThePast03, mss zijn er ook nog mensen die in een tolerante omgeving wonen?
Lijk ik dat nu te treffen, hoef ik niet voor te verhuizen, gelukkig zijn ze er nog.
En dat ik dat geluk mag treffen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:49

Chiqa schreef:
[*olduser*], mss zijn er ook nog mensen die in een tolerante omgeving wonen?
Lijk ik dat nu te treffen, hoef ik niet voor te verhuizen, gelukkig zijn ze er nog.
En dat ik dat geluk mag treffen.

Waarschijnlijk denken de kattenbezitters hier in de buurt ook dat ze in een tolerante omgeving wonen.
De katten hebben namelijk geen huisnummer op hun rug en ik heb geen idee van wie ze zijn.

Jij kan er nooit zeker van zijn dat niemand overlast heeft van jouw katten. Omdat jij er persoonlijk niets van hoort ga je daar maar vanuit. Lekker simpel en zo hoef je ook niet over je eigen verantwoording na te denken.
Je ziet immers niet wat je katten uitspoken en waar ze wel of niet komen, wat niet weet wat niet deert.

Als de honden ze niet te pakken krijgen hier (en dat zal ik heus nog wel proberen te voorkomen) lok ik ze zelf en breng ze naar het dierenasiel. Misschien dat me dan duidelijk wordt wie de eigenaren zijn.
In ieder geval mogen de eigenaren dan een bedrag betalen om ze terug te krijgen en gaan ze eens nadenken. Lachen

Maar goed, ik begrijp dat jij zo tolerant bent dat het jou helemaal niets uit zou maken als ik mijn honden in jouw tuin zou laten ravotten, graven, scheiten, jouw katten verwonden (doen ze bij mij namelijk bij de cavia's, vissen en zelfs de kleine honden).
Misschien is dat wel de oplossing als ik de eigenaren van die katten achterhaal: ik ga gewoon mijn honden bij hun in de tuin uitlaten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:56

Ik heb een goed contact met mn buren en hebben regelmatig een BBQ feestje of koffieuurtje,
dus maak je vooral geen zorgen.
Als mijn katten overlast zouden bezorgen zou ik daar idd wel mee aan de slag gaan, maar zoals ik al
eerder zei is een emmer water hier meer dan voldoende, niets spannends aan als katten wegrengen naar asiels, het is namelijk NIET jou eigendom.
Vind zoiets behoorlijk triest om dat te lezen, de appel zou je te zuur smaken zeker.
Gelukkig leef je hier niet in de straat, je zou het erg lastig kunnen ervaren met al die tolerantie Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:57

Toen wij nog in de stad woonden hadden we aan de bovenrand van de schutting een stukje gaas gemaakt dat overstak onze tuin in, hier konden de katten niet omheen als ze in de schutting klommen.
Het enige nadeel was dat andermans kat die toevallig de tuin in sprong er ook niet meer zelf uit kon, maar dat deden ze dan meestal maar 1 keer Lachen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:59

Als je je kat niet de juiste omgeving kan verschaffen, moet je geen kat nemen. Mijn poezen kunnen hier niet naar buiten, maar hebben een kattenren, heb dan ook echte binnenpoezen.
Maar als je je kat niet wilt opsluiten en hiermee anderen wilt opzadelen met jou huisdier, moet je geen huisdier nemen
Anders wordt het egoistisch tegenover je huisdier óf tegenover je buurtbewoners.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 22:03

mijn boervrouw liet de kat altijd in de tuin maar ze mocht er niet uit

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 22:05

Wij wonen ook in een kattenrijke buurt mét kattenhater als buurman, een paar deuren verderop. Mijn directe buren zijn er ook niet zo blij mee, dus ik heb dit topic met interesse gelezen. Helaas nog geen tips tegen gekomen die hier het probleem op gaan lossen. Ik vind namelijk dat ík moet zorgen dat mijn katten niet bij de buren kunnen komen en niet dat de buren moeten zorgen dat de katten hun tuin niet meer aantrekkelijk vinden. Een ren lijkt me een goed plan, ik denk alleen niet dat ik mijn vriend zover krijg. Scheve mond

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 22:09

Chiqa schreef:
Ik heb een goed contact met mn buren en hebben regelmatig een BBQ feestje of koffieuurtje,
dus maak je vooral geen zorgen.
Als mijn katten overlast zouden bezorgen zou ik daar idd wel mee aan de slag gaan, maar zoals ik al
eerder zei is een emmer water hier meer dan voldoende, niets spannends aan als katten wegrengen naar asiels, het is namelijk NIET jou eigendom.
Vind zoiets behoorlijk triest om dat te lezen, de appel zou je te zuur smaken zeker.
Gelukkig leef je hier niet in de straat, je zou het erg lastig kunnen ervaren met al die tolerantie Haha!

Ik heb ook goed contact met de buren en die hebben geen katten, dus daar zijn ze alvast niet van.
Blijkbaar weet jij van iedereen in de buurt dat ze geen overlast hebben van jouw katten of komen jouw katten niet verder dan je buren.

En nee die katten die hier in mijn tuin komen zijn niet mijn eigendom maar wel gevonden voorwerpen en zo breng ik ze ook naar het asiel. Niets mis mee verder hoor, doe ik ook met honden die op straat lopen en ik hoop dat als 1 van mijn honden ooit losbreekt iemand dat ook doet.
Water is hier al zovaak geprobeerd maar dat helpt niets zoals je in mijn eerdere posts had kunnen lezen.

Ik vind het triest te lezen dat anderen hun huisdieren gewoon in andermans tuinen laten rondstruinen.
En ja je wordt vanzelf zuur van sommige katteneigenaren die gewoon schijt hebben aan andere mensen en hun huisdieren. Zeker nadat 1 van je honden daar een permanente oogbeschadiging van heeft opgelopen, jonge cavia's gewond zijn geraakt en vissen uit de vijver werden gehengeld.
Dan heb ik het nog niet eens over de uitwerpselen die ze achterlaten.
Nogmaals: Emmers water, tuinslang erop helpt allemaal niets. Ze weten precies wanneer wij er niet zijn en de tuin hier is 40 meter diep.
We hebben hier 4 honden lopen en zelfs daarvan hebben ze door wanneer ze wel of niet de tuin in kunnen.

Bovendien vind ik het belachelijk dat ik maatregelen moet nemen voor andermans huisdieren.
Dat ik dat moet voor reigers vind ik normaal, dat is de natuur. Katten zijn huisdieren die ergens een eigenaar hebben en zijn net zoveel natuur als mijn honden.

Verder kan ik wel zeggen dat ik in de meest tolerante straat van Nederland woon. Haha!
En ik zou best naast jou willen wonen, jij vindt het namelijk helemaal niet erg als ik mijn honden in jouw tuin uitlaat, laat graven en je katten laat verwonden. Lekker makkelijk toch, hoef ik niet meer op ze te letten.

Wind als alle mensen zo zouden reageren als jij denk ik dat de irritatie al een heel stuk afneemt en mensen een stuk toleranter zouden worden. OK dan!

Het is de desinteresse en de "zoek het zelf maar uit en maak je tuin maar katveilig" houding van sommige katteneigenaren die bijzonder veel irritatie oproept en intolerantie.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 08:41

BrittKitt schreef:
Als je je kat niet de juiste omgeving kan verschaffen, moet je geen kat nemen. Mijn poezen kunnen hier niet naar buiten, maar hebben een kattenren, heb dan ook echte binnenpoezen.
Maar als je je kat niet wilt opsluiten en hiermee anderen wilt opzadelen met jou huisdier, moet je geen huisdier nemen
Anders wordt het egoistisch tegenover je huisdier óf tegenover je buurtbewoners.

Enige mate van overlast van je buren moet je nou eenmaal slikken. Ik heb ook wel eens last van mijn buurman Knipoog .

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 09:00

Overlast is één ding, onze buurman heeft ook wel eens zn operamuziek te hard aan staan, maar tegelijkertijd is hij ook allergisch voor katten Tong uitsteken
Enige tolerantie ten opzichte van elkaar is niet meer dan normaal lijkt me, maar bij mijn schoonouders die net zijn verhuist lopen minstens 8 katten in de achtertuin die die tuin hebben gebombardeerd tot speelterritorium en ook echt met mekaar op de vuist gaan. Moet je dat nog op tolerantie gooien?