Vis nog niet dood?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Redrumfox

Re: Vis nog niet dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:27

In de vriezer lijkt me het meest diervriendelijk. En dan hoef je ook niet een vis de kop af te hakken (moet er niet aan denken man, dan sta ik straks over die vis heen te kotsen Huilen van het lachen ).

Marialva: wat wil je dan doen? Dat beest laten lijden in die kom? Het komt toch niet meer goed met 'm..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:28

marialva schreef:
esthertjuh_ schreef:
Ja , maar zij wist zelf niet wat ze anders moest doen , dit was zeker niet haar bedoeling :|

tot die tijd had ze het beestje beter in zn kom laten zitten, mn maag draait hier van om echt!!! gaan jullie ook zo met paarden om??? sorry dit diertje is ook een levend wezen MET GEVOEL Boos!

en dan in de vriezer tjee zeg hebben jullie zelf wel eens in een vriezer gezeten!!!!

Ja het is niet slim wat er gebeurt is maar het is nou eenmaal gebeurt. Daar kan je niets meer aan veranderen. Ze vraagt om tips voor de toekomst, dat vind ik een slimme zet en ze weet zelf ook wel dat het niet ideaal is wat er gebeurt is vandaar ook hulp van ons bokkers. Nou dan is de vriezer een prima optie. Kijk als jij in een vriezer gaat zitten krijg je het heel koud omdat je een warmbloedig dier bent. Een vis past zich aan, aan de omgevingstemperatuur. Hij merkt dus zelf niet dat het kouder wordt. Doordat het water snel afkoelt en de vis dus ook is het visje snel vertrokken zonder stress en pijn. Het is in iedergeval diervriendelijker en levert minder stress op dan uit het water halen en een klap op z'n kop geven.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 22-09-08 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:29

Lontje schreef:
en toch is de vriezer de meest vriendelijke optie
je kunt een vis moeilijk een spuitje geven marialva Lachen

nee dat snap ik maar een vriezer is dood gaan aan onderkoeling en dat is ook pijnvol, je kan hem dan beter in een keer dood slaan in een handoek of met een baksteen dat gaat een stuk vlotter, dan op het droge leggen of in de vriezer Knipoog

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 18:29

Nee het was zeker verre van mijn bedoeling dat ie nog lang zou moeten lijden, daarom wilde ik em niet laten liggen in de bak... ik heb alleen een fout advies gekregen en verwachtte juist dat een vis hier snel aan dood zou gaan. Vind jullie tip van de vriezer wel erg fijn. Klinkt als een fijne pijnloze en diervriendelijke methode. Dank jullie wel.

@Raggel: genoeg geleden dus maar in een handdoekje en met mijn ogen dicht en 'mep' mee gegeven op het aanrecht. Leek me nu ff het snelst en minst moeilijk voor mezelf ook...

Volgend visje gaat de vriezer in Ja

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:29

Dan heb je fishsticks Nagelbijten / Gniffelen

Achja, arm beestje, maar ts heeft het juist gedaan met de gedachte het beestje eerder uit zijn lijden te verlossen. Erg sneu voor dit beestje natuurlijk, maar de volgende keer zal haar dit niet meer gebeuren.

In de vriezer klinkt cru, maar als je er over nadenkt is het nog een vriendelijke oplossing.

De wc kan ook, volgens mij wordt hij dan in stukjes gehakt, er zit toch zo'n vermalingsding ergens in de afvoer of niet?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:30

Zijn zwemblaas is gesprongen, hij kan dus slecht stijgen en dalen, mijn sluierstaartje had het ook die heeft nog weken op die manier op de bodem gelegen. Toen hij echt bijna dood was hebben we hem begraven, doorspoelen kan ook.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:31

die vermalingsdingen heb je alleen in de USA in de gootsteen Nagelbijten / Gniffelen

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:32

Redrumfox schreef:
In de vriezer lijkt me het meest diervriendelijk. En dan hoef je ook niet een vis de kop af te hakken (moet er niet aan denken man, dan sta ik straks over die vis heen te kotsen Huilen van het lachen ).

Marialva: wat wil je dan doen? Dat beest laten lijden in die kom? Het komt toch niet meer goed met 'm..

ik heb een vis gehad die jaren zo heeft gezwommen en was hij kampioen rugzwemmen, mn vader heeft hem toen met 2 bakstenen in een keer dood gemaakt, en dan kan het niet meer goedkomen vindt ik het droge en vriezer geen optie

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:35

marialva schreef:
Redrumfox schreef:

ik heb een vis gehad die jaren zo heeft gezwommen en was hij kampioen rugzwemmen, mn vader heeft hem toen met 2 bakstenen in een keer dood gemaakt, en dan kan het niet meer goedkomen vindt ik het droge en vriezer geen optie

Lees even mijn vorige post dan zie je waarom de vriezer voor een vis juist wél een goede optie is en op het droge en een baksteen geen slimme optie is Knipoog

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:35

en door de wc ??

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:36

marialva schreef:
Redrumfox schreef:

Jij wil zeggen dat en dier jaren op zijn rug laten zwemmen diervriendelijk is Clown Dat is ook geen normale situatie. Misschien had het besetje ook wel pijn.

nee ik denk dat te TS de volgende keer het beestje geen pijn hoeft te laten lijden. En hem maar gewoon in de vriezer legt.
En ach, dit is weer een goede les om van te leren toch?

Joonsel

Runn_love_ schreef:
en door de wc ??

Vind ik ook zo sneu Bloos In zwitserland moeten ze trouwens écht dood zijn voordat je ze door de wc mag spoelen ROFL

Thats_Me

Runn_love_ schreef:
en door de wc ??

Dat is écht een grote niet doen. Vis kan het doorspoelen overleven en verder pijnlijden in het riool Nagelbijten / Gniffelen

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 18:37

@ Mariavla: Het mag duidelijk zijn dat ik dit erg rot heb gevonden en niet met vol bewustzijn mijn dieren wil laten lijden. En wat voor een leven heeft die vis die zo achtergesteld is aan de rest (en dus ook qua eten krijgen) en zwak is en altijd maar scheef of niet vooruit komt? Het blijft onze perceptie, de vis kan niet praten, maar voor mij is dat reden om de vis niet te laten lijden (en mede omdat ik niet het risico wil lopen dat het WEL iets besmettelijks is en de andere vissen het ook krijgen). Ik ben niet goed in die 'brute' methoden met bakstenen ed., maar deze ervaring rijker, zal het mijn vissen in de toekomst niet gebeuren.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:39

Jana_en_Ik schreef:
Aaah bah had niemand ff kunnen zeggen dat het beest uit elkaar zou spatten als ik em in een handdoekje doe :'( Nu issie iig zeker dood...

Nagelbijten / Gniffelen ROFL ROFL srry vind deze opmerking best wel grappig..
mijn ma die uh,...nou ja vermoord ze gewoon vaak door ze op de grond t smijte zo hard je kan..
Huilen is ie wel snel uit ze lijde verlost

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:40

Joonsel schreef:
Runn_love_ schreef:
en door de wc ??

Vind ik ook zo sneu Bloos In zwitserland moeten ze trouwens écht dood zijn voordat je ze door de wc mag spoelen ROFL

anders vermenigvuldigen ze in de riool pijpen ROFL ROFL

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:42

Dat van de vriezer lijkt mij ook de fijnste optie. Dit advies werd ook door een DA gegeven toen een radje van een vriendin ziek werd. Ze wilde hem niet inlaten slapen ofzo omdat ze bang was dat het ratje er tegen ging vechten. Uiteindelijk toch maar wel voor een spuitje gekozen:P
Laatst bijgewerkt door eempiej op 22-09-08 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:43

Jana_en_Ik schreef:
@ Mariavla: Het mag duidelijk zijn dat ik dit erg rot heb gevonden en niet met vol bewustzijn mijn dieren wil laten lijden. En wat voor een leven heeft die vis die zo achtergesteld is aan de rest (en dus ook qua eten krijgen) en zwak is en altijd maar scheef of niet vooruit komt? Het blijft onze perceptie, de vis kan niet praten, maar voor mij is dat reden om de vis niet te laten lijden (en mede omdat ik niet het risico wil lopen dat het WEL iets besmettelijks is en de andere vissen het ook krijgen). Ik ben niet goed in die 'brute' methoden met bakstenen ed., maar deze ervaring rijker, zal het mijn vissen in de toekomst niet gebeuren.

nee dat snap ik dat het niet met opzet is gebeurd maar er wordt zo laconiek over gedaan, en daar werd ik een beetje boos over, je hebt tegewoordig bij de Da iets dat als er wat met een vis gebeurd dan kan je hem daarin leggen en dan is die binnen 1 sec weg ik heb dat spul hier ook ergens nog staan toen wij nog vissen hadden, ik zal het eens opzoeken en het je doorgeven Knipoog

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:44

buster4ever schreef:
Jana_en_Ik schreef:
Aaah bah had niemand ff kunnen zeggen dat het beest uit elkaar zou spatten als ik em in een handdoekje doe :'( Nu issie iig zeker dood...

Nagelbijten / Gniffelen ROFL ROFL srry vind deze opmerking best wel grappig..
mijn ma die uh,...nou ja vermoord ze gewoon vaak door ze op de grond t smijte zo hard je kan..
Huilen is ie wel snel uit ze lijde verlost

Haha, dat was er niet bij vermeld... Bloos
Mijn guppies blijven altijd heel hoor Haha!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:47

Jeetje wat een topic, Moet wel erg lachen om de reacties, hoe cru het ook is.
Maar als ik nu een ziek visje heb, weet ik wel wat ik er mee moet doen. Vork

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:48

kaatje77 schreef:
Jeetje wat een topic, Moet wel erg lachen om de reacties, hoe cru het ook is.
Maar als ik nu een ziek visje heb, weet ik wel wat ik er mee moet doen. Vork

En wat niet Vork

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:48

Uiteraard....... Clown

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:49

Wel een hele wrede manier om en vis op het droge te leggen... Een vis heeft ook een leven, vind dat als hij dan toch ècht dood moet het ook snel en zo pijnloos mogelijk moet gebeuren!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:52

marialva schreef:
esthertjuh_ schreef:
Ja , maar zij wist zelf niet wat ze anders moest doen , dit was zeker niet haar bedoeling :|

tot die tijd had ze het beestje beter in zn kom laten zitten, mn maag draait hier van om echt!!! gaan jullie ook zo met paarden om??? sorry dit diertje is ook een levend wezen MET GEVOEL Boos!

en dan in de vriezer tjee zeg hebben jullie zelf wel eens in een vriezer gezeten!!!!

hier ben ik het helemaal mee eens
ik vind het echt niet normaal hoor!! Mijn vis doet raar dus ik maak hem maar dood
tja; mijn vis deed ook wel eens een paar dagen raar en daarna knapte hij weer op; feit; de vis heeft wel nog 15 jaar geleefd!!!!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:54

Mijn enige nog overgebleven guppy spoelde per ongeluk weg Clown Ik was de kom voorzichtig aan het leegkiepen en floep daar ging hij, door de badkuip zo in het putje. Heb nooit meer iets van hem vernomen Huilen van het lachen