honden en een baby

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stippie1

Re: honden en een baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 00:01

De eerste poepluier die je kindje geeft (met de zwarte poep, naam ligt op puntje van mn tong Knipoog) aan je hond laten ruiken..

Verder geoon honden veel laten betrekken bij jullie kindje

kladruber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 12:52

Ik ben op zoek naar een prive hondentrainster die bij ons thuis een keer wil komen kijken en tips wil geven. Ook omdat onze bijde honden voernijd hebben naar elkaar. Wij kunnen alles doen met de honden, maar elkaar en ik denk dus ook een kruipende baby is dus wel een probleempje.
Verder is het jaloersie. Hij is niet vals maar hij heeft gewoon een eigenaardig karacter, met een hoop vreemde trekjes.

De ene hond doet fluisterend wat je wil en bij de andere moet je vloeken anders neemt hij je niet serieus.

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:43

Er was vorig jaar toen een baby en een hondg sliepen bij elkaar (in 1 ruimte)
En die baby zat in een bench. (hoe moet ik het anders noemen? Clown )
en die hond heeft haar dood gebeten/..?! Verdrietig

Denk er dus wel om met honden! Je weet het maar nooit..

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:12

Een hond is en blijft een dier.
Ik denk dat het bij jouw honden voorral om rangorde zal gaan. En misschien valt het reuze mee!
Ik ben niet zo'n voorstander van het poep ruiken of zelfs laten eten (wordt een lekker zooitje, als de hond leer dat hij uit de luier eten mag Clown) van de poep.
Je kan je dier nog zo goed kennen, maar ze kunnen op bepaalde situatie's heel anders reageren dan dat wij verwachten.

fjord_brucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:25

Wij hebben hier twee honden een old englisch bulldog en een westy.Toen onze kleine meid nu een jaar geleden geboren werd heb ik bij thuiskomst de eerste gedragen kleertjes aan de honden gegeven werd helemaal afgesnuffeld maar de honden hadden niet in de gaten dat er nog wat was mee gekomen.Pas toen de kleine meid begon te huilen merkten dat er een kleintje was meegekomen en ja toen doken ze met zijn tweeen in de maxicosi.

Ze hebben de kleine toen helemaal afgesnuffeld en toen was het klaar.Mijn oldie is heel erg lomp maar met de kleine is ze op haar manier heel voorzichtig.

maar een hond blijft een dier onze honden zijn ook nooit alleen met de kleine.daat vertrouw ik ze gewoon niet mee.De kleine kan ze perongeluk pijn doen en wat ze dan doen weet ik niet.

dus dat risico neem ik niet zelfs mijn zoon van 7 mag niet alleen met ze zijn.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:57

Toen onze zoon geboren werd, hadden we een Duitse Herder van 9 jaar oud die niet aan kinderen gewend was. Oei, wat heb ik in angst gezeten, maar allemaal om niets dus. Bij de geboorte was tie beneden, later mocht tie er ook bij. Hij snuffelde aan het kind en het was goed. als er visite kwam, lag zij er ook bij. later mocht de hond altijd mee naar boven als ik de baby uit zijn bedje ging halen. En wandelen deden we samen, baby mee in de kinderwagen. we hebben heel wat afgewandeld. later toen mijn zoontje wat groter werd en ging kruipen, hebben we altijd gezegd dat hij niet bij de mand mocht komen. En als de hond stond te eten, moest hij de hond ook met rust laten. geen lievere hond gehad als die. Ze heeft nooit gemopperd naar onze kinderen. Later kregen we collies en die konden nog wel eens naar de kinderen mopperen als ze het niet eens waren hoor.
Maar over het niet alleen laten van kinderen met honden, vind ik in praktijk erg lastig. Als je kind in de kamer speelt en de hond is er ook en je moet naar de wc, doe je toch niet de hond de kamer uit. Of de bel gaat en je moet naar de deur. De telefoon gaat en je let even niet op. Even was uit de machine halen. er zijn zoveel dingetjes die je even doet, terwijl kind in de kamer is en hond ook. In de praktijk werkt dat niet altijd.

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:51

voor dat soort kleine dingetjes wat je hier op noemt is een traphekje bv heel erg gemakkelijk.
als ik naar de wc moet, de was ga doen of de telefoon gaat weet de hond al meteen dat ie de keuken in moet en dan gaat het hekje dicht.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:06

hoi, ten eerste gefeliciteerd met de zwangerschap! Haha! ikzelf heb ook een hond en kind. weliswaar "maar "een jack russel maar hond is hond Knipoog mijn moeder heeft vroeger duitse herders getraint dus ik kan voorzichtig zeggen dat ik er wel wat van afweet Bloos ten eerste ... je hond die bij mensen op schoot springt geeft daar eigenlijk al mee aan dat hij zich boven de mensen verheven voelt. dus niet (zo vaak) op schoot en alleen als je hem erzelf voor uitnodigt! ten tweede hebben wij er altijd voor gezorgt dat onze hond degene moest zijn die wegliep als hij onze dochter "zat" was. hij kon dan in zijn mand want die is ABSOLUUT verboden terein voor haar. verder moet je erg oppassen in de periode dat ze van kruipen naar lopen gaan, dat is het meest bedreigend voor een hond want dan denken ze dat het kind zich wil "opwerken"in de roedel en als hij zich al/nog boven haar/hem voelt staan dan ervaart hij dit als zeer bedreigend. heel veel succes en doe voorzichtig!!! p"s: wij lieten niet aan de poepluier ruiken maar aan gedragen kleertjes.

kladruber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 16:51

Haha die poepluier gaat mooi de vuilisbak in, de honden snuffellen en kijken rond in de babykamer en mogen straks 1 voor 1 kijken bij de box (baby beschermd) en gaan wennen aan de geluiden enz. Spike houd zijn muilkorf om als hij bij de baby is en Rhino zal even afgeleerd moeten worden dat hij niet te opdringerig moet zijn. (hij is gek op huilende baby's) Verder laat ik de baby niet alleen en gaat hij mooi zijn box in als ik ga plassen of de was ga doen.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:57

Toch gaat je baby ook een keer kruipen en straks lopen en dan zal hij/zij ook achter de honden aangaan en o.a. in de mand of bench gaan spelen.

Bij mij zijn ze opgegroeid met een jack russel en een heidewachtel (jachthond) en dat gaat prima, maar de jachthond krijgt nu last van atrose en gaat zich steeds meer afzonderen van de drukte. Ze kan het nu dus ook niet meer waarderen als de kinderen druk aan het spelen zijn en gaat snel grommen, terwijl ze nog nooit iets of iemand gebeten heeft. We houden haar daarom goed in de gaten, maar mijn kids zijn inmiddels 3 en 6 jaar en weten wanneer ze de honden met rust moeten laten. Uiteraard nooit je kind alleen laten met de honden.....

geniet nog van je zwangerschap en straks van jullie kindje en ik hoop dat je eruit komt met je hondjes!