Ilsiie schreef:Slotty schreef:guppen kunnen trouwens ook in koud watertropische vissen dus niet
Het kán ja, maar het zijn en blijven tropische vissen..
Het zijn sterke vissen, maar toch is warm water beter. Sterke vis of niet, ze blijven tropisch..
Aan de TS, van de week opende je al een topic over guppies of het mannetjes/vrouwtjes waren en dat je graag kleintjes wilde.. Ik ben ook een beginnend aquahouder, maar ik heb eerst heel veel informatie gezocht etc voor ik m'n aquarium opstartte (3 weken zonder vis laten draaien met pomp etc) en überhaupt vissen kocht. Daarbij heb ik veel hulp gehad in het Huiskamertopic voor Aquariumliefhebbers, waar ik nog steeds vragen stel als ik iets niet weet en waar ze me erg goed kunnen helpen.
Ik snap het heel goed dat je graag vissen wilt, maar ik denk neit dat je er verstandig aan hebt gedaan zo snel al sluierstaarten erbij te doen. Om er überhaupt sluierstaarten bij te doen!! Sluierstaartjes zijn namelijk een goudvissensoort die erg veel ruimte nodig hebben (bak van, eigenlijk, minimaal 1 meter. 40 cm is écht te klein! (de reden dat ik geen goudvissen(soort) heb genomen...)) Goudvissen zijn ook echt watervervuilers dus een goede pomp is écht noodzakelijk!!
Daarbij zijn guppen dus tropisch en goudvissen koudwater.. Dus eigenlijk niet samen te houden..
jammer dat de dierenwinkel ze zo mee heeft gegeven, en ondanks dat je 14 bent vind ik dat je dan toch alles moet kunnen betalen, anders moet je er niet aan beginnen (sorry als ik nu erg bot uit de hoek kom hoor, maar als je met dieren begint, ook al zijn het 'maar' vissen, moet je er voor kunnen zorgen..)
Wat je vragen betreft, denk ik dat je wel voldoende antwoorden hebt.....
Die guppy's kreeg ik van een vriendin die vertelde me hoe simpel je ze hield en gaf er mij ook 2.
Het is idd dom dat ik 3 sluierstaarten heb gekocht. Maar goed dat weten we nu allemaal wel. Ik ben van plan ze weg te doen naar iemand die een groter aqarium heeft en de goede spullen. Maar probeer die maar eens te vinden.
Ik vind niet dat je bot uit de hoek komt je bent gewoon eerlijk. Maar ik kreeg uitleg van die vriendin hoe makkelijk was, toen ben ik eens op het internet gaan speuren en toen las ik dat het toch wel wat anders ging.
Ik vind het redelijk dom van de dierenwinkel. Ze vroegen hoe groot mijn bak was. Ik zei 40 bij 35 en toen zei die meneer dat is goed. Ik dacht okee. Maar nu ik weet dat sluierstaarten heel groot kunnen worden vind ik het echt dom dat die meneer zei dat het goed was dat had hij moeten zeggen dat de bak te klein was!