Dringende vragen over vissen! Help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

InezFlip

Re: Dringende vragen over vissen! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 21:46

Ilsiie schreef:
Slotty schreef:
guppen kunnen trouwens ook in koud water Ja tropische vissen dus niet Knipoog

Het kán ja, maar het zijn en blijven tropische vissen..
Het zijn sterke vissen, maar toch is warm water beter. Sterke vis of niet, ze blijven tropisch..

Aan de TS, van de week opende je al een topic over guppies of het mannetjes/vrouwtjes waren en dat je graag kleintjes wilde.. Ik ben ook een beginnend aquahouder, maar ik heb eerst heel veel informatie gezocht etc voor ik m'n aquarium opstartte (3 weken zonder vis laten draaien met pomp etc) en überhaupt vissen kocht. Daarbij heb ik veel hulp gehad in het Huiskamertopic voor Aquariumliefhebbers, waar ik nog steeds vragen stel als ik iets niet weet en waar ze me erg goed kunnen helpen.
Ik snap het heel goed dat je graag vissen wilt, maar ik denk neit dat je er verstandig aan hebt gedaan zo snel al sluierstaarten erbij te doen. Om er überhaupt sluierstaarten bij te doen!! Sluierstaartjes zijn namelijk een goudvissensoort die erg veel ruimte nodig hebben (bak van, eigenlijk, minimaal 1 meter. 40 cm is écht te klein! (de reden dat ik geen goudvissen(soort) heb genomen...)) Goudvissen zijn ook echt watervervuilers dus een goede pomp is écht noodzakelijk!!
Daarbij zijn guppen dus tropisch en goudvissen koudwater.. Dus eigenlijk niet samen te houden..

jammer dat de dierenwinkel ze zo mee heeft gegeven, en ondanks dat je 14 bent vind ik dat je dan toch alles moet kunnen betalen, anders moet je er niet aan beginnen (sorry als ik nu erg bot uit de hoek kom hoor, maar als je met dieren begint, ook al zijn het 'maar' vissen, moet je er voor kunnen zorgen..)

Wat je vragen betreft, denk ik dat je wel voldoende antwoorden hebt.....

Die guppy's kreeg ik van een vriendin die vertelde me hoe simpel je ze hield en gaf er mij ook 2.

Het is idd dom dat ik 3 sluierstaarten heb gekocht. Maar goed dat weten we nu allemaal wel. Ik ben van plan ze weg te doen naar iemand die een groter aqarium heeft en de goede spullen. Maar probeer die maar eens te vinden.

Ik vind niet dat je bot uit de hoek komt je bent gewoon eerlijk. Maar ik kreeg uitleg van die vriendin hoe makkelijk was, toen ben ik eens op het internet gaan speuren en toen las ik dat het toch wel wat anders ging.

Ik vind het redelijk dom van de dierenwinkel. Ze vroegen hoe groot mijn bak was. Ik zei 40 bij 35 en toen zei die meneer dat is goed. Ik dacht okee. Maar nu ik weet dat sluierstaarten heel groot kunnen worden vind ik het echt dom dat die meneer zei dat het goed was dat had hij moeten zeggen dat de bak te klein was!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 21:48

Ilsiie schreef:
TS, lijkt me erg verstandig. Kan je ze niet terugbrengen naar de winkel?
*edit: vaak kan het niet, maar je kunt het maandag vragen...
Je hebt trouwens al luchtpompen vanaf 5 of 6 euro (mijne was 5.95 bij de oosteinde, tuincentrum, is een superfish en erg fijn ding! ook een thermostaatje van superfish is niet zo heel duur, ik heb er (actieprijs) 8,99 voor betaald, anders was ie 14,95. Valt ook nog wel mee toch?)

vind ik idd niet duur. Dat kan ik nog betalen. Ik zit nu met mijn probleem waar die ik die vissen heen Verdrietig

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 21:49

Misschien is het inderdaad een goed idee om je aan te melden bij het aquatopic: [HK] [HK] Aquagekken roeien de alg uit! *Deel 3*
Er zitten veel mensen met veel verstand van vissen en het is erg gezellig.

Hou er wel rekening mee dat je veeeel (goedbedoeld!) commentaar en tips gaat krijgen want je hebt nu bijna alles fout gedaan wat je fout kunt doen. Maar dat kun je nu natuurlijk nog veranderen. Lachen

Het is inderdaad slim om de sluierstaarten weg te doen.
Geloof niet alles wat verkopers zeggen want de naam zegt het al: ze willen verkopen. Zoek voordat je iets koopt gewoon even informatie in je vissenboek (een must-have!) of op internet.

Succes! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 21:50

het gaat ook niet alleen op de pomp, maar om de ruimte die de sluierstaarten nodig hebben.. de guppies kan je houden (mits het 2 mannetjes, of 2 vrouwtjes zijn, anders 1 man op 3 vrouwen) dan zou ik er idd een pomp en verwarmingselement bij kopen. waar woon je TS?

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 21:50

Bedankt.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 21:51

Vraag het eens in het huiskamertopic voor aquagekken (ff op mijn naam berichten zoeken, kom je 'm wel tegen Knipoog ) misschien dat daar nog mensen zijn die er plek voor hebben.. anders maandag even bij de dierenwinkel vragen of je ze nog terug kan brengen ivm toch te weinig plek..

Succes meis Ach gut

*edit: zie dat m'n voorganger de link al heeft gegeven!
't komt vast wel goed Lachen

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 21:55

dees_daan schreef:
het gaat ook niet alleen op de pomp, maar om de ruimte die de sluierstaarten nodig hebben.. de guppies kan je houden (mits het 2 mannetjes, of 2 vrouwtjes zijn, anders 1 man op 3 vrouwen) dan zou ik er idd een pomp en verwarmingselement bij kopen. waar woon je TS?

Ik woon in colmshate.

Ik heb even een plan bedacht hoe ik het allemaal wil gaan doen.
1. sluierstaarten weg (maar hoe ? wil wil ze nou iedereen koopt ze nieuw bij de dierenwinkel)

2. De guppy's hou ik ga ik nog eens goed internetten googlen alles voor informatie. En dan ben ik van plan ze mischien in een nog grotere bak te doen meer plantjes pompje thermostaat kopen enz..

Maar goed ik blijf haken bij stap 1 niemand wil die vissen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 21:56

misschien kan je vragen of ze terug kunnen, anders zou ik even langs andere dierenwinkels gaan, misschien kan je ze ruilen tegen guppies?

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 21:56

Iney schreef:
dees_daan schreef:

Ik woon in colmshate.

Ik heb even een plan bedacht hoe ik het allemaal wil gaan doen.
1. sluierstaarten weg (maar hoe ? wil wil ze nou iedereen koopt ze nieuw bij de dierenwinkel)

2. De guppy's hou ik ga ik nog eens goed internetten googlen alles voor informatie. En dan ben ik van plan ze mischien in een nog grotere bak te doen meer plantjes pompje thermostaat kopen enz..

Maar goed ik blijf haken bij stap 1 niemand wil die vissen!

Lijkt me een heel goed plan! Haha!
Je kunt je vissen (gratis) op Marktplaats zetten, alleen dan moet je maar hopen dat ze goed terecht komen...

Idd misschien heeft iemand in het aquatopic nog een bakje over Lachen

Een boek over vissen is echt handig trouwens!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 21:59

De batterij van me camera zit op de lader. Maar zo een foto van de vissen. Iemand een idee hoe ik het mooist een foto maak? En wat ik in mijn advertentie kan zetten? En waar ik allemaal advertentie's plaatsen kan? Marktplaats bokt?

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 22:03

Je kan ook op vissenforums een profiel aanmaken, punkyfish bijvoorbeeld. Daar kun je dan ook advertenties plaatsen.

Happen je vissen trouwens nog aan het oppervlakte?
En wat voor voer heb je en hoe geef je dat?

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 22:05

Op punkyfish hem ik me aangemeld. En ga ze er zo op zetten maar ik weet niet wat ik in die advertentie moet zetten..

Ze happen nog steeds ....
Ik geef ze gelukig wel het goeie voer! Sluierstaart voer
ik laat het gewoon de kom ik vallen...
en dan eten ze het op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 22:07

haal er 1 3e uit, en doe er nieuw water in, de vissen hebben te weinig zuurstof.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 22:08

Okee ga ik nu even doen

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 22:10

ja, ik ben ook vor warm-water guppen, die had ik dus zelf ook.

Ts waar ligt dat in nederland? Lachen
dat voeren is prima hoor, je hoeft het niet uit de hand te geven ofzo Tong uitsteken
ik denk dat het komt omdat er te weinig zuurstof in het water zit. Ik raad een pomp aan, waarin een zuurstof pomp zit verwerkt. Er komt dan schoon water mét zuurstof uit, heb ik zelf ook en in ideaal! Lachen
mijn merk: tetra tech (google eens op 'tetra' dat is een merk met voer, techniek, middeltjes enz enz) Niet het goedkoopste wel een van de beste Knipoog

Pm mag ook altijd!

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 22:10

Iney schreef:
Op punkyfish hem ik me aangemeld. En ga ze er zo op zetten maar ik weet niet wat ik in die advertentie moet zetten..

Ze happen nog steeds ....
Ik geef ze gelukig wel het goeie voer! Sluierstaart voer
ik laat het gewoon de kom ik vallen...
en dan eten ze het op

Ik zou zeggen dat je je sluierstaarten aanbiedt omdat je erachter bent gekomen dat ze te groot zijn/worden voor jouw bak. Zet er bij dat je ze alleen weggeeft aan mensen met een bak die groot genoeg is (minimaal 1 meter).

Je mag sluierstaarten nooit voer geven wat op het water drijft, het moet zinken.
Anders kunnen ze problemen krijgen met hun zwemblaas en op hun rug gaan zwemmen.

Het lucht happen kan komen door zuurstof gebrek wat weer kan komen door te weinig plantjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 22:13

zuurstof gebrek is in dit geval een gevolg van te weinig water, en te weinig plantjes, én te veel vissen..
vind het wel heel goed van je dat je er over nadenkt, en de vissen niet tegen beter weten in houd Ja er zijn er genoeg die 3 goudvissen/sluierstaarten in een kommetje houden. echt top van je!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 22:16

Slotty schreef:
ja, ik ben ook vor warm-water guppen, die had ik dus zelf ook.

Ts waar ligt dat in nederland? Lachen
dat voeren is prima hoor, je hoeft het niet uit de hand te geven ofzo Tong uitsteken
ik denk dat het komt omdat er te weinig zuurstof in het water zit. Ik raad een pomp aan, waarin een zuurstof pomp zit verwerkt. Er komt dan schoon water mét zuurstof uit, heb ik zelf ook en in ideaal! Lachen
mijn merk: tetra tech (google eens op 'tetra' dat is een merk met voer, techniek, middeltjes enz enz) Niet het goedkoopste wel een van de beste Knipoog

Pm mag ook altijd!

Dat ligt in overijsel.
Bedankt voor de reactie's allemaal!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 22:18

Ik wil nog even iedereen bedanken die me zo goed helpt!
Ik hoop echt dat er snel iemand komt die de sluierstaart vissen wil. Daarna ga ik een mooie bak maken voor de guppy's!

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 22:19

Ik weet niet of je mijn opmerking over het voer gelezen hebt? Lachen
Het is namelijk belangrijk dat het voer zinkt voordat ze het opeten.

Verder: Je bent heel goed bezig! We hebben al meerdere mensen in het aquatopic gehad die maar bleven volhouden dat 5 goudvissen in een 30 cm bak best kon, want dat zeiden ze bij de dierenwinkel!
Top Haha!

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 22:22

Oh trouwens, over je vraag over de foto van de vissen:

Persoonlijk maar ik de mooiste foto's als ik al het licht in de omgeving uitdoe en mijn aquariumlicht aan.
Dan een foto maken zonder flits op de 'bewegings' stand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 22:26

MariekeVol schreef:

Verder: Je bent heel goed bezig! We hebben al meerdere mensen in het aquatopic gehad die maar bleven volhouden dat 5 goudvissen in een 30 cm bak best kon, want dat zeiden ze bij de dierenwinkel!
Top Haha!

ze zegt toch dat ze sluierstaartvoer heeft? dat zijn korrels.. dus zinkend voer Haha!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 22:27

Een foto maken gaat niet lukken het is te donker

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 22:28

dees_daan schreef:
haal er 1 3e uit, en doe er nieuw water in, de vissen hebben te weinig zuurstof.

Ik heb het gedaan en het heeft gewerkt! (nu is nog de vraag hoelang)

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 22:29

dees_daan schreef:
MariekeVol schreef:

Top Haha!

ze zegt toch dat ze sluierstaartvoer heeft? dat zijn korrels.. dus zinkend voer Haha!

Oh ok! Wist ik niet, ik heb ook korrels (niet speciaal voor sluierstaarten maar gewone, ik heb zelf namelijk geen sluierstaarten) maar die drijven, dus ik wist niet dat deze meteen zinken. Maar dan is het inderdaad goed Knipoog