Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:48

Citaat:
bovenstaande reactie gegeven door whisperramse vind ik dus echt je kop in het zand steken, volgens de hoofdinspecteur v/h RAD steken helaas de hondengevechten weer de kop op in vooral de Rotterdamse onderwereld.
Maar goed, het is duidelijk dat jullie denken dat ik een erg grote duim heb en de manier waarop jullie reageren is voor mij wel duidelijk onder welk type mens jullie vallen dus laat ik het hier graag bij.

die laatste zin... Koe Huilen

dat er hondengevechten plaats vinden dat klopt.. maar dan heb je het niet over de gemiddelde hondeneigenaar die het goed voor heeft met zijn hond.. maar dan heb je het over criminelen die niet van hun honden houden maar alleen van hun status.. en is het dan terrecht om elke stafford/pitbulleigenaar daarop te veroordelen? ik vind van niet! want dan ben je wel heel bekrompen in mijn ogen...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:55

Er is hier helaas al meerder keren gezegd dat mensen die het opnemen voor het ras slecht zijn. Clown
Ik blijf erbij dat ik de wet onzin vind. Rassen zijn goed te houden als je weet wara je mee te maken hebt. En dat geld imo voor elk ras. Er lopen nl genoeg onopgevoede loeders rond die op t eerste gezicht lief en leuk lijken. De rotste honden die ik heb meegemaakt waren vuilnisbakkies.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:10

Cleo schreef:
Ik heb uiteraard niet alle 98 pagina's gelezen maar wilde het volgende jullie niet onthouden:

Communicatiewetenschappers maken een onderscheid tussen imago en identiteit. Hoewel er verschillende definities zijn, kan imago worden omschreven als "het beeld dat anderen van iets of iemand hebben" terwijl identiteit staat voor "wat iets of iemand in werkelijkheid is".
Imago en identiteit kunnen soms ver uiteenlopen: Franse auto's hadden lang de reputatie roestbakken te zijn (imago), terwijl ze in werkelijkheid echt niet sneller roestten dan bijvoorbeeld hun Duitse concurrenten.

Imago en identiteit kunnen elkaar ook wederzijds versterken: als een nieuw model auto in de reclame wordt gepresenteerd als een echte sportwagen (imago) dan zullen met name sportief ingestelde autorijders deze auto aanschaffen. Na enige tijd zullen dus vooral sportievelingen in deze auto gezien worden (identiteit), waardoor het imago van sportwagen wordt bevestigd.

Ook bij de American Pit Bull Terriër is het imago vooruitgelopen op zijn identiteit: nog vóór het eerste bijtincident werd het ras al als "moordmachine" aan kijkers en lezers gepresenteerd. Deze opgedrongen reputatie trok een bedenkelijke groep "liefhebbers" aan, die dat imago bevestigden en zo uiteindelijk een ongewenste identiteit creëerden. Niet ten onrechte concludeert communicatiewetenschapper drs. Eliaan Schoonman dat de pitbull door de pers naar zijn imago van "time bomb on legs" is toegeschreven.

In de afgelopen twee decennia hebben de media de meest verrukkelijke onzin over de American Pit Bull Terriër en andere "vechthondenrassen" verkondigd. Helaas hebben publiek en beleidsmakers de veelal gekleurde berichtgeving vol verzinsels en halve waarheden met graagte overgenomen en tot waarheid verheven. Communicatiewetenschapper drs. Eliaan Schoonman concludeert zelfs dat de pitbull door de pers naar zijn reputatie van "time bomb on legs" is geschreven: nog vóór het eerste serieuze bijtincident werd het ras al als "moordmachine" aan kijkers en lezers gepresenteerd. De reportages van de pers zijn uiteindelijk tot een zichzelf vervullende profetie geworden.

In 1983 komt het Duitse familieblad Geo Magazine met de eerste berichtgeving over pitbullgevechten, op de voet gevolgd door haar Nederlandse evenknieën Panorama en Nieuwe Revu. De materie leent zich uitermate voor sappige strofes: iedere journalist die in de jaren erop volgend over het onderwerp zal schrijven, slijpt zijn pen tot een scherpe punt. Of, om in lijn met de terriërmaterie te blijven, zet zijn tanden gretig in de gruwelijke taferelen. Van enige bedreiging van de openbare orde en veiligheid is dan nog geen sprake: de pitbull wordt tot 1986 in geen enkel krantenbericht over hondenbeten genoemd. Het accent in de berichtgeving ligt in de eerste jaren tot 1986 bij de training voor hondengevechten.

Trouw schrijft op 12 september 1986: "Zo zou het gebeuren dat katten in een jutezak aan een boom worden gehangen. De pitbullterriërs springen dan naar de zak en bijten erin. De Vereniging Dierenambulance Groningen vertelt dat de kat na afloop uit de zak gehaald wordt en door de hond verscheurd wordt als een soort beloning". En de Volkskrant in dezelfde periode: "In Groningen zijn al enkele honderden bomen door pitbullterriërs zwaar beschadigd. Bezitters laten ze aan takken hangen om hun kaakspieren te ontwikkelen. De gemeente werkt nu aan voorzieningen waar de honden dan in hemelsnaam maar op moeten oefenen, zodat de bomen gespaard blijven. Er komen bijvoorbeeld autobanden, opgehangen aan kettingen".

Frappant genoeg blijkt uit onderzoek van de gemeentepolitie Groningen dat er nauwelijks of geen sprake is van overlast en dat er géén aanwijzingen zijn dat de verhalen uit beide kranten op waarheid berusten. Aan de bron van de latere problemen rond de American Pit Bull Terriër ligt het menselijke gegeven dat dit genre "horror" zo gruwelijk tot de verbeelding spreekt. In 1987 gaat Vrij Nederland op zoek naar hondengevechten in ons land. Het feit dat de journalisten van het blad tijdens hun speurtocht niet één hondengevecht of aanwijzing daarvan hebben kunnen vinden, weerhoudt ze er vervolgens niet van om twee kolommen uit te wijden over hondengevechten en daarbij allerlei mensen aan het woord te laten die ook wel denken dat het waar is. Kortom: een vermoeden wordt bevestigd door mensen die dat vermoeden ook hebben. Journalistiek is dit een onacceptabele manier van werken. Het imago van de pitbull is hiermee echter een feit.

In de periode hierna verschijnen er steeds vaker berichten in de dagbladen over pitbulls die buiten de vechtring bijten. Aan het eind van 1988 gaat zelfs meer dan de helft van het aantal bijtberichten in de krant over pitbulls, aldus de krantenknipselregistratie van de stichting Consument en Veiligheid. Onderzoek van dezelfde stichting in het najaar van 1988 leverde een lijst op van 508 slachtoffers van hondenbeten naar ras. Slachtoffers die zich bij een EHBO-post hadden moeten laten behandelen.

Anders dan je op grond van de krantenberichten zou verwachten, bestond de lijst geregistreerde hondenbeten echter niet uit 254 pitbulls. Immers, als de helft van alle berichten daarover gaat, zou je ook een vergelijkbare hoeveelheid incidenten verwachten! Voor journalisten is het dus interessanter om over bijtende pitbulls te schrijven, dan over bijtende herdershonden. Daarmee is de slechte reputatie van de pitbull ten onrechte bevestigd voor het krantenlezend publiek.

Na de gruwelverhalen in de Europese pers mag de pitbullterriër zich plots in een enorme belangstelling verheugen. De pups zijn niet aan te slepen en in elke volksbuurt of betonwijk is er wel een quasi-fokker die in dit gat in de markt springt. Binnen enkele jaren loopt het aantal pitbulls op tot zo'n vijftienduizend. Daar zitten dan inmiddels duizenden tussen met een driedubbel probleem: een lukraak gefokte hond, met een maatschappelijk minder stabiele eigenaar én een omgeving, een kleine woonruimte drie hoog bijvoorbeeld, waar het gedrag van de hond in ieder geval al sneller kan ontsporen dan op een ruime boerderij met 6 hectare eigen grond. Sommige eigenaren kunnen hun hond niet hanteren en laten het beestje daarom de hele dag maar op het balkon zitten. De identiteit van de pitbull begint geleidelijk aan zijn - door de pers opgedrongen - imago in te halen.

Op 22 februari 1990 wordt de eerste peuter door een pitbull doodgebeten. De kinderen spelen in de keuken in gezelschap van de hond Tom. De kinderen krijgen ruzie en Tom verdedigt het eigen kind. Moeder doet boven de was en verneemt van haar kind dat de hond het vriendinnetje aan het bijten is. Zij grijpt niet in, maar haalt hulp. Die komt te laat, want het meisje overlijdt in het ziekenhuis aan haar verwondingen. Nederland reageert geschokt op het ongeluk. De impact van het ongeluk is echter niet los te zien van de lange "incubatietijd" van imago, naar identiteit naar issue. Precies hetzelfde ongeluk, maar zonder "incubatietijd" heeft namelijk nagenoeg geen impact.

De Sint Bernard die in augustus 1991 een peuter doodbeet, haalde de krant, maar daar bleef het dan ook bij.
De eenzijdige en gekleurde belangstelling van de pers hebben er uiteindelijk toe geleid dat de pitbullterriër in 1993 door de Regeling Agressieve Dieren in Nederland werd verboden. Bij gebrek aan stof tot schrijven stortten de journalisten zich daarom op enkele andere stoere hondenrassen, steevast gepresenteerd als "Opvolgers van de pitbull". Waarbij de kop van de reportages meer dan eens werd ingeluid door de retorische vraag: "Nóg erger dan de pitbull?". Daarmee is de toon gezet voor een herhaling van de media-hetze en heeft de pers wellicht opnieuw een zichzelf vervullende profetie gecreëerd.

Bron: Issues Management, door drs. Eliaan Schoonman ( communicatiewetenschapper )

Kijk Tinkermuts,zo zit het....
Dat er altijd uitzonderingen zullen zijn,daar zijn we het over eens,denk ik.
Dat er in jou directe woonomgeving meer van dit soort uitzonderingen zijn
geloof ik direct.Er is weinig te beleven voor de jeugd,behalve rottigheid uithalen,en de band met dieren in het algemeen is in de cultuur waaruit deze knaapjes komen niet zoals hij zou moeten zijn,wat betreft respect
voor dieren.De foute invloed van Games en het daarbij horende fantasiewereldje en het ontwikkelen van asogedrag zonder correctie hierop
doet de rest.
WBT bloodgames,ze zijn eeuwenoud en zullen waarschijnlijk nooit verdwijnen,en van tijd tot tijd steken ze de kop op,en hoor je er weer wat over,concreet bewijs is er echter zelden,jammer genoeg.
Jammer dat je inzichten zo vooringenomen zijn.Als je de boeken die bijvoorbeeld Drs.Dieter Fleig geschreven heeft eens zou doorlezen zou je veel op kunnen steken van de vechthondengroep,en hun afstamming.
Dat er af en toe wat geirriteerd gereageerd word,komt omdat er zocvelen met een ongenuanceerde mening deze in zo'n topic als deze spuien en vervolgens niet meer reageren als de grond ze te heet onder de voeten word,qua discussie.
Hussen.... ik moest even goed lezen wat je nu eigenlijk bedoelde.
Aan deze kant van het land worden er stukken bos aangewezen waar ze hun ding mogen doen.Helaas grenst dat vaak vlak aan een ruiterpad,met alle gevolgen vandien,als de betreffende HUS die dieren los heeft lopen en het meute gedrag toeslaat.....doet ie anders nooit.
Ikzelf heb altijd Pitbulls gehad,en was 1 der eerste die ze had in NL.
Tevens ben ik instructeur G&G en ook ik heb zo'n meeting met een AID
representant gehad. Ook een hond van een meter hoog word inbeslag genomen als ie verder onder de omschrijving valt/er geen papier bij is.
Zeker in jouw omgeving waar het strengst gehandhaafd word...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:53

Ben niet van plan om alle 100 pagina's door te lezen. De site doet het niet hier Knipoog

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:43

Beste mensen,

Afgelopen week kregen we onderstaande foto binnen wat voor ons de druppel was. Zwaar geschokt door het leed wat deze hond is aangedaan hebben we besloten dat het tijd wordt dat iedereen in Nederland ziet wat er met onschuldige honden in sommige laserasiels wordt gedaan!

Afbeelding

Bij bovenstaande hond is duidelijk te zien dat ze verbrand is. Verschillende experts waaronder een dierenarts denken dat het een brandwond is dat opzettelijk door mensen is toegebracht. Op welke manier dit gebeurd is, is niet te achterhalen daar ze het lichaam "helaas"niet hebben.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Naar aanleiding van al deze verschrikkelijke mishandelingen hebben we besloten om bij de desbetreffende laserasiels te gaan demonstreren. Het gaat hier om de 2 grootste lasers van Nederland en waar de mishandelingen verzwegen worden door de overheid ondanks al het bewijs. De overheid wil geen onderzoek instellen in deze 2 lasers en wij willen ze op deze manier aandringen om tot actie over te gaan en een onderzoek in te stellen. Dierenhotel Tolhuis word geleid door iemand die voor de AID werkt en der eigen vleeswaren keurt in opdracht van de Overheid en verwaarlozing niet schuwt. Wij Nederlanders betalen mee via de belasting om goed voor honden te zorgen en niet voor mishandelingen en verwaarlozing.

Deze mishandelingen moeten gestopt worden en aangezien de honden zelf niet kunnen praten, gaan wij dat voor ze doen! Geef ze een stem mensen dit hebben ze niet verdiend en denk aan al die tientallen honden die NU in die lasers zitten en mishandeld worden voor hun dood!

De demonstratie vindt plaats op 12 Januari 2008 om 15.00 uur bij de volgende 2 laserasiels:

Dierenhotel Tolhuis, Tolhuisweg 2 te Nieuwleusen

Dierenpension De Rimpelaar, Rimpelaar 28 te Molenschot

Wij willen jullie verzoeken om hier zoveel mogelijk mensen voor op te trommelen en ons mee te helpen.Uiteraard zullen wij niet schuwen om de media hierbij te betrekken! Open de ogen van de mensen in Nederland. Het land waar de overheid zelf geen normen en waarden kent!

Ook de mensen met hun stamboom honden zijn niet meer veilig inmiddels zijn er 4 gevallen bekend van honden met stamboom die in beslag genomen zijn de afgelopen 3 maanden, zonder bij enig incident betrokken te zijn. Dus ook u roepen wij nu op om mee te doen, want ook u kan uw hond zo terug ontvangen na een gerechtelijke procedure.

Met vriendelijke groeten,

De Anti Rad club

Tegen de R.A.D hyves

UKCE

http://www.ukce.nl voor info

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:55

heb t ook al in me onderschrift staan Knipoog

Abel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:11

Tjee allemaal in scene gezet. Mijn vriendin werkt in een laser asiel. Daar worden echt geen honden mishandeld hoor. Vaak zijn die honden zo gestoord dat ze zichzelf wat aandoen ja.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:22

Dit komt niet uit een laserasiel, maar uit verschillende...
De foto's liegen er niet om

Er zijn ook goede laserasiels, maar ook slechte. Het resultaat zie je hierboven Ja

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:25

griebels schreef:
Dit komt niet uit een laserasiel, maar uit verschillende...
De foto's liegen er niet om

Er zijn ook goede laserasiels, maar ook slechte. Het resultaat zie je hierboven Ja

Deze foto's kunnen overal gemaakt zijn en zijn geen enkel bewijs.
Dit soort truckjes zijn al vaker uitgehaald en gaan alleen maar tegen werken als mensen erachter komen dat dit inderdaad in scene gezet is en geloof me dat gaat uitkomen!
Op deze manier wordt er meer kwaad dan goed gedaan voor de honden, maar dat maakt een hoop mensen helemaal niet uit.

Het blijft hier gaan om de zogenaamde zielige eigenaren die zelf dit soort honden in deze omstandigheden hebben gebracht. Maar daar hoor ik weer helemaal niemand over.
Hetzelfde over die zogenaamde stambomen, arfe stambomen zijn niet erkend dat hoort iedereen gewoon te weten....
Als je echt hart voor deze honden hebt vecht je op een eerlijke manier en niet op deze manier!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:30

Deze foto's zijn niet in scene gezet...

Dit gaat even niet om de RAD zelf, maar om de verzorging die tekort schiet voor honden die nog in afwachting zijn van hun proces.
Elk dier dient goed verzorgt te worden, en deze foto's tonen aan dat dat hier niet het geval is.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:34

griebels schreef:
Deze foto's zijn niet in scene gezet...

Dit gaat even niet om de RAD zelf, maar om de verzorging die tekort schiet voor honden die nog in afwachting zijn van hun proces.
Elk dier dient goed verzorgt te worden, en deze foto's tonen aan dat dat hier niet het geval is.

Alleen kun je dat niet bewijzen met een paar foto's.
Makkelijk zat voor de eigenaren om eea na teruggave aan te brengen, genoeg eigenaren gezien die daar toe in staat waren.

Als mensen geen verboden honden meer kopen dan komen honden ook niet meer in laserasiels, vecht daarvoor en pak de pupkopers aan ipv met dit soort dingen te komen.
Blijf reeël en blijf vooral eerlijk, alleen dan kun je honden helpen.

Verder ga ik hier niet meer in discussie omdat ik weet dat de waarheid toch wel boven water gaat komen. Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:37

Weet jij door wie die foto's gemaakt zijn en wanneer???
Nee, dan kun je ook niet zeggen dat het in scene is gezegd.
Ik weet het wel, en weet daarom ook dat ze niet in scene zijn gezet.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:46

In asiels werken doorgaans echte dierenliefhebbers. Moet wel met dat beetje salaris wat daar te verdienen is. Dus bij mij gaat het er ook niet in dat ze mishandeld worden.

Ik weet wel dat een van onze paarden als die op een vreemde stal staat, alles doet om zich te verwonden. Ze ziet er daarna niet uit.

Ik verwacht bij deze honden hetzelfde gedrag. Zijn waarschijnlijk behoorlijk gestoord.

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:56

Ik vindt het heel erg wat er met deze honden gebeurd, maar waarom blijven mensen toch een RAD hond kopen terwijl ze weten wat er kan gebeuren? Boos!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 07:46

dat is een raadsel brenda21 of eigenlijk ook niet,want het is natuurlijk hartstikke stoer een verboden hond in huis te hebben.

ik heb een grondige hekel aan deze rottige laserasiels en mensen die ze maar blijven kopen.

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:31

Het is gewoon heel dubbel, ik ben tegen het afmaken van deze honden, maar ik ben er ook tegen dat mensen toch die honden blijven kopen. Ik kan me ook niet voorstellen dat de mensen die de honden kopen niks weten van de RAD, het is nu zo vaak in het nieuws geweest.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:05

griebels schreef:
Weet jij door wie die foto's gemaakt zijn en wanneer???
Nee, dan kun je ook niet zeggen dat het in scene is gezegd.
Ik weet het wel, en weet daarom ook dat ze niet in scene zijn gezet.

mensen willen gewoon niet geloven wat er echt gebeurd Rolleyes

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:08

het ergste is gewoon dat de dieren de dupe zijn van de mensen,dat is het hele hoofdpunt.
waarom kunnen de mensen met verschillende standpunten niet gewoon samen werken ipv dit weer te gaan oprakelen en te bekvechten.

enige wat ik er nog over wil zeggen is dat ik erg verdrietig word van hoe mensen met dieren omgaan.(niet alleen met dit)
geen enkel dier zou moeten sterven om datgene wat hij/zij is.

ik ben bang dat dit alles niet snel zal verbeteren

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:09

De dieren sterven niet omdat ze zijn wie ze zijn maar omdat de mens ze geboren laten worden en kopen en houden.

De mens is de dader !!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:11

maar dan sterven ze toch omdat ze een bepaald ras zijn(ik heb het er nu niet over dat de mensen niet de dader zijn want dat zijn ze wel,zoals je zegt)

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:15

WAAR MENSEN LEIDEN , LIJDEN DIEREN
de mens is de enige schuldige hier,

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:22

Als mensen nou gewoon stoppen met het fokken, verkopen en vooral KOPEN van deze honden! Vooral het laatste, je weet dat het niet mag en dat je de kans loopt dat de hand in beslag genomen word.

Verder ken ik iemand die in een asiel werkt die deze honden verzorgt nadat ze in beslag zijn genomen. De honden worden daar echt niet mishandeld, het zijn de honden zelf die eventuele verwondingen bij zichzelf en andere honden aanbrengen. Maar dat de mensen die hier werken het zouden doen is de grootste onzin, ze zijn juist dol op honden!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:25

Ja, en die mensen die er zo hard voor werken en hun best doen om deze honden nog een leuk bestaan te laten hebben worden nu in de zeik gezet.

Ik vind het erg onder de gordel allemaal met maar een doel: illegale handelaars en bezitters helpen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:30

Een leuk bestaan te laten hebben?
Laat ze dan gewoon thuis hun "vonnis" afwachten!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:32

Needje schreef:
Een leuk bestaan te laten hebben?
Laat ze dan gewoon thuis hun "vonnis" afwachten!

Grapje zeker.... En die hond is er dan nog als ze hem komen ophalen? Het is verboden die honden te hebben dus kun je hem ook daarom niet thuislaten. Hoop wel dat de straffen voor de baasjes hoger worden. Maar meestal is daar niets te halen.