Show je katten deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kookaburra

Re: Show je katten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 22:01

Die staarten ook zo mooi tegen elkaar aan :D

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 22:13

Kookaburra schreef:
Die staarten ook zo mooi tegen elkaar aan :D

Dat viel mij ook op toen ik hem wou maken.
Ze keken eerst ook beiden de camera in, en daarna snel weer naar beneden.

En daarna rende Koper zoals altijd heeeeel snel mijn kamer in, om op mijn bureau stoel te gaan liggen.
Doet ie altijd, maakt niet uit waar ie is op de slaapkamer of voorzolder als ie merkt
dat ik er niet op zit dan is het rennen want dan gaat meneer er op zitten/liggen. _O-

Toen ik naar beneden liep, en even in de badkamer moest zijn om een raam dicht te maken
zat Koper heel mooi op de trap te wachten tot ik weer verder liep naar beneden.

Afbeelding

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 15:51

Wat starte als een klein zielig hoopje kat en mij elke dag weer ontzettend verbaast. Ik vond hem en zijn broer verwilderd bij het bedrijf waar ik werk. Nog blauwe oogjes, mager, erg bang, en doorweekt van de regen en ronduit smerig door omgevingsvuil.
Zoiets gaat mij werkelijk zwaar aan het hart en besloot beide jongens mee te nemen naar huis om van daaruit verder te kijken naar wat te doen.
Mijn eerste stap was het wegen van de jongens om zo wat meer inschatting te kunnen maken van hun leeftijd, ik had ze op een week of 4á5 erg jong nog. Na 1 week op goede voeding waren beide ruim +/_ 100gr gegroeid. Ze kregen hun wormenkuurtjes en groeiden als kool! Nu zijn zij ruim 4 maanden en ontwikkelen zich nogal behoorlijk onverwacht.
Één van de jongens kreeg pluimpjes en is, denk ik tenminste, nogal royaal aan de maat. Grote pootjes, qua lengte eveneens groot voor een toch wel relatief jong kitten. Zit nu op een gewicht van ruim 3.5kg. Apporteert als een malle en bood dit ook spontaan aan.
Ik vind het ook erg aandoenlijk om zo'n grote kat te zien en mee te maken met nog echt kittengedrag.

Ik ben dan ook erg benieuwd hoe anderen tegen hem aankijken. Volgens mij zit er een spoor in van een ander ras. Persoonlijk denk ik aan Main Coon of Boskat. Ik kan mij zo ook geen ander kattenras bedenken welke pluimpjes heeft.
De foto waar hij op mijn schoot ligt, daar ligt hij een beetje uitgerekt, maar niet op zijn volle lengte.

Ik ben dan ook erg benieuwd naar jullie kijk op deze knaap genaamd Jingles.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-25 16:00

Neus is typisch boskat. En pluimpjes zijn meer rassen. De somali heeft van oorsprong ook pluimpjes het nadeel is alleen zodra hormonen inkicken bij fokkatten ben je die vaak weer kwijt. Maar verder ja ver weg zal er vast een spoortje van het een of ander in zitten. Maar htk katten kunnen ook groot zijn. Ik zie verder weinig echte raskenmerken.

Ze hebben in ieder geval geluk dat jij ze gevonden hebt. En ze zo goed verzorgt hebt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 19:49

Helaas is Tail onscherp maar ik vind het een briljante foto. :D
Afbeelding

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 19:57

Echte dozen gekken! :D

Hier zijn ze ook dol op dozen, hebben er nu totaal 3..

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 11:14

Ik kan merken dat het kouder is, de jongens kruipen weer lekker dicht bij elkaar op 'hun' bed in de boekenkamer <3
('s nachts liggen ze natuurlijk gewoon alledrie ook op MIJN bed.. :+ )

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 11:16

Heerlijk hé <3

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 11:27

Bellatrix schreef:
Heerlijk hé <3

Sinds ik de 2 jongsten erbij heb (ze zijn nu 3 jaar), ligt mijn electrische onderdeken de hele winter in de kast _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 11:28

Haha!
Die heb ik niet, als het echt koud wordt doe ik mijn winterdekbed erop maar dat is de afgelopen 2 jaar nog niet voorgekomen.

Maar kattenwarmte is 100x beter dan deken warmte. :D

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 11:35

Bellatrix schreef:
Haha!
Die heb ik niet, als het echt koud wordt doe ik mijn winterdekbed erop maar dat is de afgelopen 2 jaar nog niet voorgekomen.

Maar kattenwarmte is 100x beter dan deken warmte. :D

Precies! Ik heb juist daarnet wel het dunne zomerdekbedje verwisseld voor het gewone zomerdekbed, met een flanellen onderlaken en dekbedhoes <3 Vinden we allemaal heerlijk.
Ik heb een wollen 4-seizoenen dekbed, en het winterdeel ligt dus ook standaard in de tas onder mijn bed :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 11:40

Ja, ik gooi er gewoon een deken over eerst...daarna komt pas het winterdeel. Scheelt dat mijn huis goed geïsoleerd is en het echt wel heel koud moet zijn buiten wil ik het winterdekbed eraan zetten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 12:31

Blue kruip nu al momenten dat ik plat lig op bed als excuus om tegen mij aan te kruipen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 20:54

Koper die hangt eigenlijk ieder avond wel in de gordijnen,
en mijn vader geeft hem dan een tik op de poten dat het niet mag..

Maar heb vanavond gezien toen ie dat probeerde dat Koper
dus uithaalt naar mijn vader met of zonder nagels omdat ie het niet mee eens is dat ie een tik krijgt..

En hij is net onder mijn deken gaan liggen, en Nero zal wel weer beneden liggen/zitten.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 07:34

Siers83 schreef:
Ik breek weer even in met Lex.

Mijn wonden zijn dicht inmiddels maar korsten zitten er nog op.
Dat gezegd hebbend, Lex flikte het gisteren weer. Nu bij mijn man. Hij zat op de bank met zn voeten er ook op. Lex zat op de leuning. Hij probeerde zijn voeten te pakken. Lukte niet want man trok snel weg. Maar Lex stopte niet. Hij had ook een rare blij in zijn ogen, rug bol. Ik zei al tegen mijn man, die gaat zo weer aanvallen. En ja hoor! Nu pakte hij mijn man in zijn arm. Gelukkig had ie een vest aan. Dus geen wonden ofzo. Maar dit was het. Gelijk mail gestuurd naar asiel. En wacht nu op antwoord wat we met hem moeten. Dit was mijn grens en die is ie nogmaals over gegaan. Ik heb ruim 2 weken geleefd met een kat zonder iets te geven aan hem, geen aai of iets. Heel raar, maar het doet me ook weinig

Sorry voor het lange verhaal en wil jullie danken voor alle hulp maar Lex gaat nu sowieso weg, waardan ook heen

Geen sorry zeggen, je zit ergens mee en je moet het kwijt.
Ik snap jullie keuze heel goed Siers. Je kan nu niet even rustig op de bank tv kijken of iets dergelijks..

Ik lees hier was over dozen, Soep is jaloers dat Blik (konijn) een grote doos heeft om mee te spelen :') .

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 13:39

We hrbben Lex net terug gebracht naar het asiel. Ze vonden het knap dat we het nog zolang geprobeerd hadden. Wss krijgt hij een spuitje, vanwege zijn leeftijd en dat het zo onvoorspelbaar is waneer hij bijt. Ben er wel verdrietig om, vind bet jammer want verder was hij echt een perfecte kat. Netjes kattenbak zindelijk en rustig. Paste perfect bij ons zeg maar

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 13:42

Dat zou denk ik wel het eerlijkste zijn voor hem.

Je heb van alles geprobeerd en meer kan je niet doen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 16:05

Wat verdrietig Siers. Jullie hebben je best voor hem gedaan, helaas liep het anders. :knuffel:

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 16:53

Ja, jullie hebben hem nog een kans gegeven.

Ik heb nieuwe foto's gemaakt vandaag. :D

Afbeelding

Afbeelding

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 16:55

heel triest en eigenlijk hadden ze dat niet moeten zeggen want nu ga je je wellicht schuldig voelen.Maar je hebt je best gedaan en het ruim de kans gegeven

Hier liggen ze inderdaad ook meer op bed, Xena heeft een dikke vacht en die ligt nog graag buiten. Maar 's nachts komt ze toch wel vaker binnen nu

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 17:02

Niet gek dat je verdrietig bent. Je hecht je toch aan de kat omdat je ook de goede kanten kent en natuurlijk verantwoordelijkheid voelt. Grote knuffel van mij!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 17:55

Yom schreef:
heel triest en eigenlijk hadden ze dat niet moeten zeggen want nu ga je je wellicht schuldig voelen.Maar je hebt je best gedaan en het ruim de kans gegeven

Ik kwam daar zelf mee hoor. Heb er namelijk ook aan gedacht om hem zelf in te laten slapen. Hij is 16 en geeft dus geen signalen voordat hij aanvalt. Dus met een gedragstherapeut ofzo zou je niks kunnen. Dat gaven zij dus ook aan vandaag. Ze gaan er goed over nadenken, maar bij ons was het perfecte huis voor hem. Geen kinderen, rust , weinig prikkels en lekker naar buiten kunnen. Dus ze zagen het somber in voor hem

Bedankt voor jullie tips en adviezen. En ook vooral voor jullie steun

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 18:01

Ach wat een verdrietige afloop, voor jullie allemaal. Snap helemaal dat je er voor hebt gekozen om hem terug te brengen. Zijn alleen maar verliezers, jullie net zo goed :(:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 19:31

Ach Siers, wat een verdrietige afloop. Maar jullie hebben hem vele kansen gegeven, waarschijnlijk meer dan anderen.
Gaan jullie nog wel op zoek naar een ander maatje? Heeft het asiel deze oplossing gegeven?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 20:29

Zij kwamen met terugbrengen. Ik mailde met de vraag, wat moet ik met hem?

We willen uiteindelijk wel weer een kat, zijn ook echt wel kattenmensen. Maar voorlopig ff niet, eerst dit verwerken. En mss verhuizen nog dus voorlopig komt er nog geen kat