Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:21

Corrie maak het niet spannender dan het is :) dat anderen een verricht plaatsen die er niet toe doet qua eigen ervaring zegt iets over hun eigen volwassenheid ipv of het strafbaar is.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:22

Ik denk dat er niemand gevaar loopt vanwege een recensie (misschien onterechte recensie omdat zij zelf geen ervaring met asiel hebben) dat asiel mag eerder een beetje dimmen, die loopt op dit moment juridisch meer gevaar. Als ik TS was had ik ook juridisch hier iets mee gedaan. Want ik vind het nog steeds schandalig wat voor praktijken dat asiel uitvoert.

Anoniem schreef:
En toch maak ik me zorgen. Ondanks dat jullie alles verkeerd opnemen wat ik zeg ik bedoel hetvolgende echt met goede bedoelingen.
Het stilzwijgen van het asiel kan ook zijn als dat zij weten juridisch sterk te staan. Hier op bokt is men redelijk anoniem hoewel in geval van recht de e-mailadressen op te vragen zijn behorende bij de profielen. Maar nu zijn een aantal Bokkers met hun eigen profiel sterren gaan geven die geen ervaring met het bedrijf zelf hebben. Zover ik kan zien 4 en TS. Deze vier mensen hebben geen ervaring met het bedrijf zelf en zijn makkelijk aanwijsbaar.
Tot nu toe blijkt dat ik gelijk had dat het asiel ook mee kon lezen. Ook daar waarschuwde ik voor.
In dit geval van sterren geven pas op met wat je doet. Ook degene die 5 sterren heeft gegeven hoort dit niet te doen maar die zal niet vervolgd worden als dat zou gaan gebeuren. Is deze discussie het nou echt waard dat je privéleven erdoor aangetast kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:23

Winged schreef:
Anoniem schreef:
En toch maak ik me zorgen. Ondanks dat jullie alles verkeerd opnemen wat ik zeg ik bedoel hetvolgende echt met goede bedoelingen.
Het stilzwijgen van het asiel kan ook zijn als dat zij weten juridisch sterk te staan. Hier op bokt is men redelijk anoniem hoewel in geval van recht de e-mailadressen op te vragen zijn behorende bij de profielen. Maar nu zijn een aantal Bokkers met hun eigen profiel sterren gaan geven die geen ervaring met het bedrijf zelf hebben. Zover ik kan zien 4 en TS. Deze vier mensen hebben geen ervaring met het bedrijf zelf en zijn makkelijk aanwijsbaar.
Tot nu toe blijkt dat ik gelijk had dat het asiel ook mee kon lezen. Ook daar waarschuwde ik voor.
In dit geval van sterren geven pas op met wat je doet. Ook degene die 5 sterren heeft gegeven hoort dit niet te doen maar die zal niet vervolgd worden als dat zou gaan gebeuren. Is deze discussie het nou echt waard dat je het risico loopt dat je privéleven erdoor aangetast kan worden.

Corrie, ik ben het eindelijk in dit topic een keer met je eens. Bokkers hadden zich niet op de facebookpagina moeten melden. Niet nodig en onzinnig.

Feit is: Kat is nog steeds niet thuis en komt ook niet meer thuis. Wie heeft er behoefte aan een verwilderde boerderijkat? Of is het einde kattenleven?

Blij dat ik eindelijk de juiste toon heb gevonden na 100 pagina’s

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:24

Afhankelijk van hoe het verder gaat kan het asiel het misschien wel gaan zien als een lastercampagne. Het topic zelf is toch een bewijs dat dit binnengaat als 'zoete broodjes'. 100 pagina's, al tig keer gesloten en terug geopend. Om de haverklap verwijderde berichten, en dan de bende die zichzelf even wou gaan kronen tot internetheld op facebook.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:28

Lees al een poos mee, maar wat een gedoe! Heb zelf toevallig ook zeer slechte ervaring met het bewuste asiel al is dat wel al iets van jaren geleden. Ging over iets anders maar had wel als overeenkomst dat geld boven het belang van de kat ging.

Jammer dat het zo loopt, vooral voor de kat...

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:29

Ik vind het ook te gek voor woorden dat dit topic de 100 pagina's heeft gehaald. Mensen zouden zich wat minder snel moeten opwinden over andermans zaken en wat minder alles 50 keer moeten herhalen. Dat scheelt weer enorm veel gezeik.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:32

Shaggy09 schreef:
Ik vind het ook te gek voor woorden dat dit topic de 100 pagina's heeft gehaald. Mensen zouden zich wat minder snel moeten opwinden over andermans zaken en wat minder alles 50 keer moeten herhalen. Dat scheelt weer enorm veel gezeik.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:34

Spoiler:
l
The_Cat schreef:
Afhankelijk van hoe het verder gaat kan het asiel het misschien wel gaan zien als een lastercampagne. Het topic zelf is toch een bewijs dat dit binnengaat als 'zoete broodjes'. 100 pagina's, al tig keer gesloten en terug geopend. Om de haverklap verwijderde berichten, en dan de bende die zichzelf even wou gaan kronen tot internetheld op facebook.

En van die laster heb ik gewaarschuwd. Nu komt het bijna zover dat dit ook uitgevoerd kan worden. Ik ben het op heel veel punten niet met jullie eens geweest, maar dit gun ik niemand. Maar misschien iets om na te denken over het volgende. Iemand heeft een link naar dit topic op Facebook gezet. Om TS en de anderen te beschermen zou het dan niet beter zijn als bokt voor 1 keer dit gehele topic verwijderd uit bescherming van haar leden. Ik weet dat het tegen de regels is, maar het zou te ver drijven dat iemand hiermee verschrikkelijk in de problemen komt. En dan een ander topic openen met een andere vraagstelling en daarin verder discussiëren in het algemeen.
Ik beloof dat ik daar niets zal zeggen. Maar dit is behoorlijk uit de hand gelopen en ja mede door mijn reacties. Alleen degenen die naar Facebook gegaan zijn hebben dat toch echt zelf gedaan. Zowel de positieveling die nodig vond dit topic herkenbaar te maken als de negatievelingen.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:35

Okay ik heb het bij kunnen houden tot pagina 50, toen ging het me allemaal te snel.

Zit kat lief er inmiddels nogsteeds?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:36

Mensen kunnen prima voor zichzelf bepalen of zij al dan niet anoniem willen blijven door zich al dan niet te melden op Facebook. Dat is een afweging die ieder voor zich kan maken.

En daarbij denk ik dat TS prima weet wat gevolgen kunnen zijn van iets openbaar online plaatsen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:36

MiniMeLona schreef:
Vooral ts haar berichten gelezen (de rest was toch te veel van hetzelfde).
Maar als ik het goed gelezen heb, is het asiel al getipt over het topic hier, voordat de verschillende bokkers er zich mee gingen bemoeien op hun fb site. Het kwaad was dus al geschied en vermoedelijk door dus juist een bokker. Van je mede forum gebruikers moet je het hebben tenslotte en uiteindelijk is de kat daar de dupe van, niemand anders. Sympathieke actie van die persoon... |o

Of er zit iemand op Bokt die bij dit asiel werkt en zodoende de link wist te leggen.
Onderschat het bereik van Bokt niet. Zoveel dierenliefhebbers bij elkaar en het gaat lang niet altijd over paarden natuurlijk.

Even voor de goede orde: ik heb het asiel niet getipt, had wel een sterk vermoeden om welk asiel het ging, maar zo laf om achter iemands rug te tippen ben ik echt niet :+

Amado: ja die zit er nog en blijft er waarschijnlijk ook.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:38

Anoniem schreef:
Ik ben het op heel veel punten niet met jullie eens geweest, maar dit gun ik niemand. Maar misschien iets om na te denken over het volgende. Iemand heeft een link naar dit topic op Facebook gezet. Om TS en de anderen te beschermen zou het dan niet beter zijn als bokt voor 1 keer dit gehele topic verwijderd uit bescherming van haar leden.

Wat voor bescherming acht je nodig? Wat voor verschrikkelijke dingen denk je dat er gaan gebeuren die je niemand gunt? Je geeft aan dat je je zorgen maakt, maar wat is je zorg hierin precies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:38

upendo schreef:
Mensen kunnen prima voor zichzelf bepalen of zij al dan niet anoniem willen blijven door zich al dan niet te melden op Facebook. Dat is een afweging die ieder voor zich kan maken.

En daarbij denk ik dat TS prima weet wat gevolgen kunnen zijn van iets openbaar online plaatsen.

Prima dan is het goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:40

Shadow0 schreef:
Anoniem schreef:
Ik ben het op heel veel punten niet met jullie eens geweest, maar dit gun ik niemand. Maar misschien iets om na te denken over het volgende. Iemand heeft een link naar dit topic op Facebook gezet. Om TS en de anderen te beschermen zou het dan niet beter zijn als bokt voor 1 keer dit gehele topic verwijderd uit bescherming van haar leden.

Wat voor bescherming acht je nodig? Wat voor verschrikkelijke dingen denk je dat er gaan gebeuren die je niemand gunt? Je geeft aan dat je je zorgen maakt, maar wat is je zorg hierin precies?

Mijn zorg is dat er nu nog iemand bevestigd dat men beticht kan worden van een lastercampagne. En ondanks dat ik verschrikkelijk boos geweest ben gun ik het niemand dat te moeten ondergaan. Ik reageer fel en primair dat weet ik zelf maar ik geniet niet van het feit dat iemand problemen kan krijgen. Als dat voorkomen kan worden vind ik dat beter.

Shaggy09

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:47

Waarom Corrie? Mensen die andere mensen eigenlijk een soort van oplichten mogen geen problemen krijgen? Dat Facebook recensie gedoe vind ik ook te ver gaan, maar als het asiel maar word aangepakt voor deze rare praktijken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:52

Anoniem schreef:
Mijn zorg is dat er nu nog iemand bevestigd dat men beticht kan worden van een lastercampagne.

Ik denk dat het allemaal wel meevalt, neem het niet allemaal direct te zwaar op hoor. Zo snel worden dit soort dingen niet voor de rechtbank gebracht, en als dat al gebeurt zijn de gevolgen over het algemeen eerder dat mensen hun reacties moeten verwijderen dan dat er gigantische consequenties aan vastzitten.

Citaat:
Ik reageer fel en primair dat weet ik zelf maar ik geniet niet van het feit dat iemand problemen kan krijgen. Als dat voorkomen kan worden vind ik dat beter.

Dat siert je, maar soms kun je dingen best op hun beloop laten. Iedereen, zowel de mensen die op de Facebook-pagina reageren als het asiel, maken hun eigen keuzes en mogen dat ook. En dan loopt het zoals het loopt. Daar hoef je niet te veel over in te zitten denk ik, dat is ook niet jouw verantwoordelijkheid.

(Het nadeel van teveel op de feiten vooruit lopen en alvast vooraf dingen weghalen is dat er dan heel veel dingen niet meer gezegd kunnen worden omdat men bang is voor wat er eventueel zou kunnen gebeuren. Dan praten mensen elkaar bovendien ook angst en doemscenario's aan.)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:53

wat voor lastercampagne? Staat hier ergens de naam van het asiel, dan heb ik dat gemist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:54

Shadow0 schreef:
Anoniem schreef:
Mijn zorg is dat er nu nog iemand bevestigd dat men beticht kan worden van een lastercampagne.

Ik denk dat het allemaal wel meevalt, neem het niet allemaal direct te zwaar op hoor. Zo snel worden dit soort dingen niet voor de rechtbank gebracht, en als dat al gebeurt zijn de gevolgen over het algemeen eerder dat mensen hun reacties moeten verwijderen dan dat er gigantische consequenties aan vastzitten.

Citaat:
Ik reageer fel en primair dat weet ik zelf maar ik geniet niet van het feit dat iemand problemen kan krijgen. Als dat voorkomen kan worden vind ik dat beter.

Dat siert je, maar soms kun je dingen best op hun beloop laten. Iedereen, zowel de mensen die op de Facebook-pagina reageren als het asiel, maken hun eigen keuzes en mogen dat ook. En dan loopt het zoals het loopt. Daar hoef je niet te veel over in te zitten denk ik, dat is ook niet jouw verantwoordelijkheid.

(Het nadeel van teveel op de feiten vooruit lopen en alvast vooraf dingen weghalen is dat er dan heel veel dingen niet meer gezegd kunnen worden omdat men bang is voor wat er eventueel zou kunnen gebeuren. Dan praten mensen elkaar bovendien ook angst en doemscenario's aan.)

Iets in de trant van de mens lijdt het meest door het ergste wat hij vreest ?

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:58

Kinke schreef:
wat voor lastercampagne? Staat hier ergens de naam van het asiel, dan heb ik dat gemist.

Die vraag stel ik me ook, dit kan toch geen lastercampagne genoemd worden als de naam van het asiel nergens genoemd wordt en TS zelfs altijd héél fatsoenlijk is gebleven tegenover het asiel?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:00

Shaggy09 schreef:
Waarom Corrie? Mensen die andere mensen eigenlijk een soort van oplichten mogen geen problemen krijgen? Dat Facebook recensie gedoe vind ik ook te ver gaan, maar als het asiel maar word aangepakt voor deze rare praktijken.

Ooit van hoor en wederhoor gehoord? Een soort van oplichten zeg je, pittig hoor. En allemaal op basis van Bokt informatie?
Of als een echte Peter R. op onderzoek gegaan en alle partijen gesproken enzo??

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:02

Arme kat, van vrije, schuwe erfkat naar een opgesloten asielkat, de dupe vanwege een principe kwestie. :x

Palmera

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:11

Alle bokkers die de moeite nemen nu slechte beoordelingen te geven op de FB pagina moeten zich echt de ogen uit hun kop schamen!

Ongelooflijk sneu is het vooral dat jullie dit doen terwijl het niet eens júllie ervaring met het betreffende asiel is. Gewoon 'ons bokkertje krijgt haar zin niet' en dus 'moet dat asiel kapot'.

Te triest en zielig voor woorden, en op één na ontbreekt het ook nog aan de ballen om uberhaubt wat te schrijven. Lafaards, echt, schaam jullie diep!

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:13

Xanthippe schreef:
Kinke schreef:

Die vraag stel ik me ook, dit kan toch geen lastercampagne genoemd worden als de naam van het asiel nergens genoemd wordt en TS zelfs altijd héél fatsoenlijk is gebleven tegenover het asiel?

de link heeft hier eben gestaan maar is snel weer verwijderd.
ik vind ook dit naar fb te verplaatsen vooral dr mensen die er niks mee te hebben wel sneu. ookal geef ik in alles te ts gelijk.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:14

Palmera schreef:
Alle bokkers die de moeite nemen nu slechte beoordelingen te geven op de FB pagina moeten zich echt de ogen uit hun kop schamen!

Ongelooflijk sneu is het vooral dat jullie dit doen terwijl het niet eens júllie ervaring met het betreffende asiel is. Gewoon 'ons bokkertje krijgt haar zin niet' en dus 'moet dat asiel kapot'.

Te triest en zielig voor woorden, en op één na ontbreekt het ook nog aan de ballen om uberhaubt wat te schrijven. Lafaards, echt, schaam jullie diep!

+1

Ooit gehoord van de uitdrukking: de waarheid ligt in het midden?

Ik vind dit echt sneu voor het asiel, die hebben voor zover ik het kan achterhalen gewoon naar eer en geweten gehandeld. En zie waar ze allemaal voor uit worden gemaakt. Sommige mensen hebben een lesje volwassen communiceren nodig in mijn optiek.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:16

Ashleytjuhh schreef:
Xanthippe schreef:

de link heeft hier eben gestaan maar is snel weer verwijderd.
ik vind ook dit naar fb te verplaatsen vooral dr mensen die er niks mee te hebben wel sneu. ookal geef ik in alles te ts gelijk.

Akkoord, maar dat heeft TS toch zelf niet gedaan? Dat andere bokkers het verhaal zo naar zich toe trekken, kan zij toch niet aan doen?

Maar inderdaad, ook ik ga akkoord dat de bokkers die nu op FB zijn gaan moeien, nu zelf de mist in gaan.