Show je aquarium!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: Show je aquarium!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:38

ik had ze ook 2 blauwe :D Ze zijn zo leuk !! Ze zijn bij mij aardig oud geworden helaas heb ik er geen meer op t moment :( ze verkleuren ook naarmate ze ouder worden is ook leuk om te zien !

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 00:06

Hier hebben ze bij de intratuin een enooorme pleco(als het een plechtigheid is) om mensen die ze kopen te behoeden dat ze echt heel groot worden!! Goeie zaak zeg ik zo!Afbeelding

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 00:10

Spruitjee schreef:
yvje86 schreef:
Ik heb vandaag een blauwe waaierhand garnaal van zo'n 10cm groot gekocht en kan m nu nergens meer vinden 8)7

Zo'n grote Afrikaanse? Die vind ik er stiekem gewoon eng uit zien, en ik vind heel weinig eng :') En ze schijnen erg goed te zijn in verstoppen! Heb je hem/haar/het alweer gevonden? :P

Haha ja ze zijn best griezelig ja.
Hij is echt zeker 10cm lang.
En ja ik heb hem/haar/het net voor het eerst gezien toen ie van tussen de stenen kwam.
Binnenkort hoop ik nog wat vriendjes te kunnen kopen, ze zijn helaas vrij prijzig.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 00:11

Haha, die doet me denken aan de keer dat ik bij een vriend naar binnen liep en met een schreeuw achteruit sprong. :o
Die hadden ook een algeneter zitten van ik gok ong 50cm lang ofzo. :oo
Echt een mónster was dat gewoon om te zien. :wow: :')
Beestje had een aquarium voor zichzelf zonder planten ofzo want alles werd binnen 10 tellen gesloopt. :=

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 00:12

Mioux schreef:
ik had ze ook 2 blauwe :D Ze zijn zo leuk !! Ze zijn bij mij aardig oud geworden helaas heb ik er geen meer op t moment :( ze verkleuren ook naarmate ze ouder worden is ook leuk om te zien !

Ik heb er hiervoor ook 3 gehad maar die waren toch flink kleiner dan deze.
Volgens mij worden ze intenser qua kleur toch?
De eerste keer dat mijn vorige garnaal vervelde dacht ik echt dat ie t loodje gelegd had :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 00:16

Dat zijn wel de betere waarschuwingen, gewoon het dier laten zien! Netjes dat ze dat doen :j
Ik heb in Duitsland afgelopen zomer ook zoiets gezien:
Afbeelding

En dit aquarium was toch flink groot, maar lijkt klein door het formaat algeneten :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 00:30

Hihi, die bij die vriend zat in een bak van 125 of 150cm (x50x50 dacht ik) en besloeg dus ong 1/3e qua lengte door z'n formaat en als 'ie verticaal hing dan bijna de hele hoogte. :=

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 00:44

yvje86 schreef:
Mioux schreef:

Ik heb er hiervoor ook 3 gehad maar die waren toch flink kleiner dan deze.
Volgens mij worden ze intenser qua kleur toch?
De eerste keer dat mijn vorige garnaal vervelde dacht ik echt dat ie t loodje gelegd had :o

Vaak worden waaierhandjes roder naarmate ze ouder worden :-) mij waren ze blauw fel blauw en na poos op 10 cm werden ze roder en roder zal morgen eens foto zoeken!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 01:40

Zo.. dat is inderdaad een mooie voorbeeld vis zo!

Hier moet van het weekend de bak leeg geheveld ivm een andere onderlegger eronder. . Hij staat nu ietsje scheef. Ivm onderlegger net te klein. En dat valt op..
Grotere gehaald dus vandaag.

En wat planten bij.
Water testen werd afgedaan als onzin? Nu is mijn gevoel "meten is weten" ..? Bestel bij zooplus wel wat mee. Moet binnenkort toch katten voer bestellen weer.

Nog een paar plaatjes showen :o
Het is nog een allegaartje.. zie hier vaak bakken die zo mooi zijn ingericht.. komt vast ooit wel die feeling ;-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:22

Meten is idd weten, kan altijd n keer its mis zijn!
Ik ga vandaag ook mijn water laten testen!

Mooie bak trouwens!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:38

In mn zoontjes bak zitten 2 miniwaaiertjes. Het is elke X weer een zoekplaatje waar ze zijn haha.
Mooi hoor die grote zuignap!
Ik was aan het spitten op mp en kwam 2 bakken tegen van 2 meter ohhh wat zou dat gaaf zijn!! Maar gaat voorlopig niet. En van die stellingen die in een winkel staan vind ik ook zo leuk.Wie weet later als ik groot ben haha.

Vanwege de slakken kwam ik op een pagina die het in mijn ogen wel mooi beschreef... kwam erop neer dat het meestal door te rijk voeren komt. Heb ik dus even opgeslagen op mn eige harde schijf daarbovenin.
Verder ben ik blij... water blijft weer helder *\o/*

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:44

Mijn zwaarddrager man is niet meer -O-
Morgen maar ff kijken voor een andere.

Akshay, mooie bak hoor. :D

Die pleco, eng dier zeg! :j

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:02

He jammer, maar had je al verwacht.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:06

Wel raar dat slakken door rijk voeren komt, dit zal in de meeste gevallen wel waar zijn maar ik voer uberhaupt niet..? Ik nog geen vissen erin.. Dus ik vind het raar dat ik ineens slakken heb!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:08

ellepel schreef:
Mijn zwaarddrager man is niet meer -O-
Morgen maar ff kijken voor een andere.

Akshay, mooie bak hoor. :D

Die pleco, eng dier zeg! :j

Ik zou zeggen laat eerst even je water testen in een aquaria zaak en haal daar een nieuwe! Weet je zeker dat het echt aan de vis lag!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:32

Is best wel een idee ja, mijn watertest geeft wel aan dat het goed is,maar misschien is dat in de winkel anders :j
Maar....dit mannetje was eigenlijk al niet goed, hij was wat krom, maar dat zag ik pas later he.

Heb dat eerder wel gehad bij mijn vriend in zijn aquarium, dat waren platys, die waren ook wat krom en gingen ook steeds dood
heel vervelend was dat

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:38

Kozbi schreef:
Wel raar dat slakken door rijk voeren komt, dit zal in de meeste gevallen wel waar zijn maar ik voer uberhaupt niet..? Ik nog geen vissen erin.. Dus ik vind het raar dat ik ineens slakken heb!

weet zo niet wat je aan bodem heb, maar kan uiteraard van alles zijn.
Ik ga er bij mij vanuit dat t wel degelijk door te rijk voeren komt, maar mijn bak is dan ook bewoond.
Verdorie... bak van zoonlief is nu mistig en er liggen dingen in die we er zeker niet samen in hebben gedaan... zucht! Gevraagd wat ie er in gegooid heeft , maar hij uiteraard niets. -O- strakjes maar de bak verschonen. Heb t idee dat het hondebrokken zijn. |o

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:32

Balen pipo.. Misschien zijn visjes toch niet zo'n goed idee voor 'm? Ben bang dat je als dit zo doorgaat met dode visjes zit binnenkort :(:)

Ik ben op zoek naar wat leuks ter uitbreiding van mijn visbestand, willen jullie eens meedenken? :)

Ik heb een 80cm aquarium (ong. 90L) en heb daar nu in:

6x Corydoras Panda
10x Neon tetra
1x Ancistrus Teminckii
3x Japonica garnaal

Op mijn mysterieuze slakkensterfte na is de bak eigenlijk vrij stabiel. Visjes doen het goed, de bak staat sinds eind Augustus te draaien en ik heb nog geen dode vissen gehad (op 2 neon tetras na in de eerste week die achteraf gezien ziek waren bij aanschaf). Ik twijfel een beetje, ik vind de corydoras heel leuk, dus dat groepje aanvullen tot 10 zou kunnen, maar eigenlijk wil ik wel wat meer beweging en kleur in mijn bak. Wat ik al heb overwogen:

+ 4 Corydoras panda (maar dat doet niks qua extra kleur in m'n bak) en/of
+ 3 Platys (2 vrouwen, 1 man; kan dat wel met mijn visbestand?) en/of
+ 10 Garnalen (vuurtjes?; leuk, maar denk dat ik liever visjes heb)

Hebben jullie een leuk idee? :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:00

Ik zou platy doen die heb je in allerlei kleuren. Corridors heb je al veel en Word de bodem te druk en garnalen is leuk maar als ze vervellen of iets heb je kans dat ze opgegeten worden en de jongen zijn ook een lekker hapje

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:02

Wauw.. gave pleco...!! <3

Ellepel.. gecondoleerd.. je woont niet in de buurt hè?
Anders kan je er bij mij wel een paar komen halen.. heb nog genoeg jonge zwaarddragers.. :+
Kan alleen nog niet zien of het mannen of vrouwen zijn..

Pipo.. oeps.. weer de bak verschonen zeker? Balen..

Vanillia.. ik zou ook voor de platy's gaan.. makkelijke vis en zwemt in alle waterlagen. :j

Hier heeft de vrouw nog steeds een dikke buik.. maar ze zwemt wel vaak tussen de nieuwe cabomba's..
Dus wie weet... :o

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:11

Hij was echt zo waanzinnig mooi!
Afbeelding

Heb zelf gisteren wat zwaarddragertjes gekocht, 2 man 3 vrouw. (waarvan eentje dragende is geloof ik :) )
En wat Marmer molly's.

@Vanilla, ik denk dat Platy's of guppen een leuke kleurige aanvulling zullen zijn! Als je in de buurt woont, kan je hier zo guppen komen halen! :)

Heeft iemand van jullie (zoetwater)kogelvisjes? Is het echt zo dat die alles vreten wat in hun bekkie past? :)

En is er al geinformeerd tot hoeveel pagina's we mogen?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:13

Ja die eten alles en vreten aan alles :-) is echt waar hoe goed je ze ook voert vissen worden ook de klos want hun hebben hun streepje voor met de tanden.

De pleco lijkt wel op mijne :-) is nu mega aan t worden

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:33

Jammer! Ik vind ze zo leuk, maar ben zuinig op m'n kleine guppen-harem haha :')

Ik vind het echt super vet zo'n grote pleco, maar dat is een rondje in m'n bak en alles ligt overhoop :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:50

Ik heb een moderator gemaild met de vraag hoeveel bladzijden we mogen :)

Ik kwam toch een paar gave vissen tegen!
Iriatherina Werneri - Werners regenboogvis

Het gedrag van de mannetjes is echt heel gaaf :+:

Maar ze kunnen bijna met geen andere vissen in een aquarium (uitzonderingen zijn de Rasborarasjes en kleine corydoras o.a.)

Dus mocht er in de toekomst een grotere bak komen, dan verhuis ik de garnalen wel naar een nano :))

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:53

hier nog even de fotos van de waaierhandjes die ik had, hier nog klein en blauw:
Afbeelding
en na enkele tijd werd die groter en roder:
Afbeelding

Afbeelding