Bokkers met Katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Re: Bokkers met Katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:19

Gefeliciteerd met de prachtige kittens!!

Lenthe groeit gestaag door! Ze is vanaf zondag nu al 127 gram aangekomen en in totaal al 454 gram (4,5 week zwanger).

Iepie <3 [BB-ITP] Birmaantje Iepie is back!
Afbeelding

Charique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 19:58

Wat een plaatje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 20:54

Mijn vriend hoeft zich niet meer te douchen, Klaaz is zn oren en zn haar helemaal aan het aflebberen. Is zeker jaloers op zijn haren :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 20:59

Limoen schreef:
Gefeliciteerd met de prachtige kittens!!

Lenthe groeit gestaag door! Ze is vanaf zondag nu al 127 gram aangekomen en in totaal al 454 gram (4,5 week zwanger).

Iepie <3 [BB-ITP] Birmaantje Iepie is back!
[ Afbeelding ]

Wat weer een gaaf topic zeg <3

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:18

hoi, ik heb sinds vorig jaar ook 2 katten van nu 9 maanden.
veel leuke katten hier, ik lees geregeld mee.

ik ben met ondertussen een klein beetje met mijn vakantie bezig te kijken waar en hoelang.
ik heb meerdere mogelijkheden met de 2 katten.

vorig jaar waren ze bij mijn beste vriendin en haar man.. ik ging twee weken en voor ik ze had aangeschafd had ik dit al met haar afgesproken.

nu ga ik dus met haar op vakantie.

ik merkte dat ze het vervoer na ergens anders niet erg leuk vonden, eentje stresste nogal in de auto.

laten jullie de katten thuis met vakantie of brengen jullie ze toch weg?

ik heb buren die kunnen oppassen, maar ook een kattenpension 10 minuten rijden van mijn huis af.
en ik zag ook nog bedrijven die aan huis komen om voor je kat te zorgen.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:27

Joolien schreef:
Ik zou wel willen maar mijn vriend wilt dat absoluut niet. Jammer want Klaaz is s'avonds ook zo speels, wij spelen wel met hem maar ik heb er dan liever nog eentje dat ze lekker samen spelen.

De stoelen zijn trouwens van leer en hij heeft de mogelijkheid om in 2 krabpalen en 2 boomstammen te hangen.

Jammer... Om welke reden niet, als ik vragen mag?

Ondanks sphynxen echte 'mens' katten zijn hebben ze toch ook graag een soortgenootje. Wij hadden er eerst één, binnen een week twee (gepland) en een half jaar later kwam nr. 3 (soort van niet gepland maar hij kon nergens anders naar toe). Toen nr. 1 (poesje) was ingeslapen hadden we snel daarna weer een ander poesje want de mannen misten het derde element heel erg!

Ik hoop dat je vriend een keer bijdraait ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:13

EeCee schreef:
Joolien schreef:
Ik zou wel willen maar mijn vriend wilt dat absoluut niet. Jammer want Klaaz is s'avonds ook zo speels, wij spelen wel met hem maar ik heb er dan liever nog eentje dat ze lekker samen spelen.

De stoelen zijn trouwens van leer en hij heeft de mogelijkheid om in 2 krabpalen en 2 boomstammen te hangen.

Jammer... Om welke reden niet, als ik vragen mag?

Ondanks sphynxen echte 'mens' katten zijn hebben ze toch ook graag een soortgenootje. Wij hadden er eerst één, binnen een week twee (gepland) en een half jaar later kwam nr. 3 (soort van niet gepland maar hij kon nergens anders naar toe). Toen nr. 1 (poesje) was ingeslapen hadden we snel daarna weer een ander poesje want de mannen misten het derde element heel erg!

Ik hoop dat je vriend een keer bijdraait ;)

Ik zei het net nog tegen hem en hij vind het te duur. Maar dat is al een hele vooruitgang want eerst zei hij ook dat hij het teveel vond en te weinig ruimte. Dus hij krabbelt al langzaam bij :D Maar ik mag al blij zijn dat er 1 kat is. Laat staan dat er een 2e komt.

Maar ik vind het ook wel spannend, Klaaz is bij zijn vorige baas weggegaan omdat hij tegen de deurposten plaste uit territoriaal gedrag. Dus een 2e erbij vind ik dan wel spannend.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:14

Nou, iemand die deel 2 maakt? :D

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:40

@Charique: Beetje later reactie, maar ik ga die PlaqueOff ook maar proberen. :j Hopelijk werkt het goed, narcose ben ik ook geen fan van, plus dat dit veeeeeel minder stress met zich meebrengt dan een dierenarts bezoek + behandeling.

@jiperdepip: Gefeliciteerd! Vlotte bevalling?

@Limoen: Iepie blijft mooi om naar te kijken, leuke foto's :D

@Joolien: áls je het wil riskeren misschien proberen met een onderdanige kat? Hoewel ik denk dat als hij dit gedrag eerder vertoonde het goed kan dat hij zo weer begint. Het enige wat je zonder risico kan doen is uitdaging en afleiding bieden. Maar hoe je dat in moet vullen..?

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:25

Christiene schreef:

ik ben met ondertussen een klein beetje met mijn vakantie bezig te kijken waar en hoelang.

vorig jaar waren ze bij mijn beste vriendin en haar man.. ik ging twee weken en voor ik ze had aangeschafd had ik dit al met haar afgesproken.

ik merkte dat ze het vervoer na ergens anders niet erg leuk vonden, eentje stresste nogal in de auto.

ik heb buren die kunnen oppassen, maar ook een kattenpension 10 minuten rijden van mijn huis af.
en ik zag ook nog bedrijven die aan huis komen om vor je kat te zorgen.

Voordat ik op vakantie ga kijk ik of mijn vriendin tijd heeft. Als zij niet kan heb ik nog een optie 2 en 3. Hun krijgen de sleutel en gaan twee keer per dag langs om eten te geven. Katten hebben kattenluikje om binnen en buiten te gaan.
Wegbrengen vind ik geen optie. Thuis hebben ze hun eigen plekjes en lekker de mogelijkheid om naar buiten te gaan. Daarnaast heb ik nog een konijn thuis. Deze.kan dan ook lekker in zijn grote buitenhok blijven zitten ipv een klein hokje bij iemand anders thuis.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:54

@Joolien; Ach, de tweede (ex)kater die hier kwam had daar in z'n vorige huis ook last van, heeft het hier nog nooit gedaan en is 'tweede'.
Wij wonen op een 4 kamer flatje en er is ruimte genoeg ze kunnen door het hele huis rennen. Duur? Ietsje meer voer... ;)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:59

eestheer schreef:
Christiene schreef:

en ik zag ook nog bedrijven die aan huis komen om vor je kat te zorgen.

Voordat ik op vakantie ga kijk ik of mijn vriendin tijd heeft. Als zij niet kan heb ik nog een optie 2 en 3. Hun krijgen de sleutel en gaan twee keer per dag langs om eten te geven. Katten hebben kattenluikje om binnen en buiten te gaan.
Wegbrengen vind ik geen optie. Thuis hebben ze hun eigen plekjes en lekker de mogelijkheid om naar buiten te gaan. Daarnaast heb ik nog een konijn thuis. Deze.kan dan ook lekker in zijn grote buitenhok blijven zitten ipv een klein hokje bij iemand anders thuis.

ik denk dat ik gewoon mijn buren doe, die kennen katten wonen ernaast. vorige keer was het ook 2 weken plsu dat ik daar ook nog even bleef.. voor een week verplaatsen vind ik stress plus dat ze net gewend zijn moeten ze alweer terug.

bedankt voor je reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:08

EeCee schreef:
@Joolien; Ach, de tweede (ex)kater die hier kwam had daar in z'n vorige huis ook last van, heeft het hier nog nooit gedaan en is 'tweede'.
Wij wonen op een 4 kamer flatje en er is ruimte genoeg ze kunnen door het hele huis rennen. Duur? Ietsje meer voer... ;)

Vertel dat maar aan mn vriend :') Maar heel stiekem houd ik mn ogen en oren open voor een naakte herplaatser. ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:24

Mayo schreef:
Hier kan je trouwens bekijken welke dierenarts in jouw buurt meedoet aan de gratis gebitscontroles

http://www.gebitscontrole.nl

mijn poes heeft zwarte vlekken op haar tandvlees, verder ziet het er goed uit. Iets om zorgen over te maken? :')
de kat heeft wel een beetje een rood randje in het tandvlees, verder zien de tanden er goed uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:26

lifaya schreef:
Mayo schreef:
Hier kan je trouwens bekijken welke dierenarts in jouw buurt meedoet aan de gratis gebitscontroles

mijn poes heeft zwarte vlekken op haar tandvlees, verder ziet het er goed uit. Iets om zorgen over te maken? :')
de kat heeft wel een beetje een rood randje in het tandvlees, verder zien de tanden er goed uit

Zwart ehhhh :') Rood mag t rond de tand niet zijn. Dat is pijnlijk voor de kat heb ik me laten vertellen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:29

het is niet echt rood, wel donkerder als de rest van tandvlees :P

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:43

lifaya schreef:
Mayo schreef:

Ik zou zeggen ga even langs de D.A dan weet je precies wat er aan de hand is. (juist hiervoor is deze gebitscontrole)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:59

Wij laten de katten altijd thuis! Er komt dan 2 tot 3 keer per dag iemand kijken! We hebben geen kattenluik dus als er iemand is hebben ze de keuze erin Of eruit. Ze hebben binnen genoeg te spelen ed. Daarbij hebben we ook nog een konijn en die kan niet zomaar ergens anders heen. Is niet een hele lieverd :+

Joolien!! Hou hoop hoor :+ vriendlief wilde ook nooit een tweede maar die is er nu wel en hij is net zo gek met Jack als ik!

De katten vinden vriendlief alleen niet zo leuk haha! Hij is te druk denk ik!

Weet niet zo goed wat Jack gedaan heeft want hij kreupelt meer dan eerder deze week! Zal misschien ook wel wat spierpijn hebben. Lijkt niet op de plek van de breuk te zitten maar in zijn teentjes! Nou ja even in de gaten houden maar weer!

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:08

Mag ik mij hier ook melden?? Ik zie dit topic nu pas!

Ik heb één kat; Spooky. Hij is van 31 augustus 2011, het is een boerderij kat en vorig jaar gecastreerd. Spooky is inmiddels een bekende kat op Facebook en in een deel van Rotterdam; hij kan bidden!

Vanavond heb ik een filmpje gemaakt van Spooky waar hij de Harlem Shake doet!

http://youtu.be/aBVbMkxwhmE

Er komen mooie raskatten voorbij in dit topic!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:30

foto van het gebit van mijn poes, best vreemd tandvlees heeft ze :') maar ziet er gewoon gezond uit
Afbeelding

van kat maak ik zo, maar helaas, de lens die ik voor de bovenstaande foto heb gebruikt is 30 secondes later kapot gevallen, dus moet eff een andere lens gebruiken

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:36

Poes heeft dus alleen maar hoektanden?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:37

nope, haar kiezen zitten er ook nog :)) moeilijk te zien op de foto. Ik moest er ook naar zoeken. Maar ze is al wel wat ouder he, 11 jaar :)
Denk dat ze wel wat kiezen kwijt lijkt te zijn *pakt kat weer *

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:39

Puk vond het niet leuk :') ze heeft iig 2 kiezen aan de bovenkant aan beide zijdes :P

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:40

Hihi arme poezel := :(:)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:41

Ze heeft onder volgens mij 3 aan elke kant, dus mist ze ook wat. Maar gek genoeg zie je geen gaten ofzo en vreet ze nog steeds als een gek :')