Ik meld me ook even. Mijn plan was om met kleurdwergen te fokken op kleine schaal, en ik had een prachtig hok hiervoor laten bouwen zodat de konijntjes bter zitten bij menig fokker.
Mijn plan was om er in het voorjaar kleurdwergen in te doen...
Maar nu kreeg ik opvangertjes van mensen die allemaal konijnen samen hadden zitten in een klein hokje, en ze hadden steeds jongen. De winter hadden ze geen zin om voor de konijnen te zorgen, dus ik moest ze nemen of ze gingen op de boterham. Natuurlijk neem ik ze dan mee

Geen probleem met mensen de konijnen opeten (eet mijn eigen kippen ook) maar dan moeten ze wel een goed leven hebben gehad. Maargoed, toen zat ik dus met 6 konijnen. De jongen waren wel van de oudere voedster en ram, dus geen inteelt.
Alles gescheiden, en de rammen zijn gisteren gecastreerd. 1 koppel is al herplaatst ze nemen een zusje en broertje maar moeten even wachten tot het broertje veilig is. De oudere voedster en ram ga ik koppelen en nog en zusje en broertje.
Ik ga niet meer fokken met kleurdwergen, ik kan er niet tegen dat ze in zo'n klein hok zitten. Mijn eigen konijnen hebben een grote ren, en dat is niet te vergelijken. Een grote ren is wel het minimale wat een konijn nodig heeft naast een vriendje...
De foto's van de opvangers!
[
Afbeelding ]
De oudere ram
[
Afbeelding ]
Twee jonge rammen
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
Het hok waar ze nu in zitten. Is 120 lang en 70 cm breed, en ik probeer ze zo vaak mogelijk los te laten lopen, maar ideaal is het niet...