Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

monnikenburg

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 22:31

ja denk dat het dan bij deze ook zo is, combinatie van factoren dan. Ik moet zeggen dat de vrouwtjes ook zwanger uit een winkel zijn gekomen dus nog geen eigen kweekgroep kunnen maken zeg maar.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 22:38

Weet ook niet hoe t zit met inteelt bij vissen?

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 22:50

nee ik ook niet maar ik wil er naar toe werken zo min mogelijk inteelt te gaan kweken.
Nu word alles nog opgezet dus straks ga ik echt mijn koppels samenstellen.
Maar vind het wel zonde dat er opeens 4 mooie jongen dood waren hihi
En dat op ouwe jaar ttsss hihi

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 23:06

Maar dan wordt t nieuwe jaar alleen maar beter hopelijk! Dat mijn lelijke Scar maar een mooie Betta mag worden. Dat Sucker geen ruzie maakt met de vissen en Doughnut en Pepejin ook niet :') (sucker = l nummer en die andere 2 zijn mn Beaufortia's

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 23:45

tuurlijk wel hihi

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:43

CoRiNa1983 schreef:
Ik lees hier al een hele tijd mee hier.

Wij hebben nu een klein aqarium van 30 of 40 liter?, staat al jaren en draait goed.
We zijn begonnen met guppies (alleen mannen) stuk of 5 a 6 later hebben we een paar 4 vijfstreep barbeels bijgezet en zaten er 11 vissen in. Daar zijn er weer een paar dood van gegaan met de tijd en heb toen 4 vuurneons bijgezet. En waren het er weer 10, mooi aantal vond ik dat altijd.

Al ging er soms weleens 1 dood heb ik geen vis meer bijgezet daarna, maar een Kennisje van ons ruimde zijn bak op en had nog een vis of 4/5 vissen en die wilde hij door de wc spoelen dat vond ik maar niks dus ben begin december de vissen op gaan halen, maar het is niet echt een mooie combinatie volgens mij, want er zitten volgens mij schoolvissen bij en die zijn nu alleen?
Hij zei bij het ophelen dat het 1 rode kraal? (hier kan ik niks over vinden op het internet en hij lijkt voor mij op de zwaarddragervrouwtjes)
en 1 zebravis albino
en 2 zwaarddragers waren (wat er 3 waren).
dus deze 5 heb ik nu erbij zitten in mijn kleine bakkie omdat ik wist dat er eind december een grotere kwam.

Nu heb ik dus 12 vissen in mijn 30 a 40 liter bak, een clubje wat zo goed gaat maar wat niet echt dierwaardig is volgens mij?
Er zitten nu:
2 gupmannen
1 zwaaddrager man
2 zwaarddrager vrouwen
1 rode kraal ( kan ook wat anders zijn, ik niks over dit soort kan vinden, lijkt op de vrouwtjes van de zwaarddrager)
2 vijfstreep barbelen
1 zebravis
3 vuurneons

We hebben deze maand een groter aqarium gekocht 125 liter, deze ga ik deze week inrichten en dan kunnen de vissen binnenkort over.

nu mijn vragen wat zal ik erbij moeten zetten aan vissen om het prettiger te maken voor hen en welke zijn nu schoolvissen en welke niet? volgens mij de zwaarddrager en de zebravis?
hoeveel van elk raden jullie aan? en hoeveel vis kan er in een 125 liter bak?

ik zat zelf te denken om er 1 of 2 vrouwtjes van de zwaarddrager, 3 zebravissen en 2 vijfstreepbarbeels bij te zetten dan zit ik rond de 20 vissen dat is toch wel een goed aantal voor een 125 liter bak? wat denken jullie?
Ik wil geen guppen meer maar zolang deze nog leven mogen deze erbij blijven, de zebravis vind ik ook niet zo mooi, maar om hem nu alleen te houden vind ik zielig omdat dit waarschijnlijk een schoolvis is, dus wat raden jullie mij aan?

Ik had al gepost voor ik de rest had gelezen dat je huidige bak helaas niet geschikt is voor vissen maar las dat je al een andere bak had genomen.

Ik zou je 5 streepbarbelen aanvullen tot minimaal niet maar in jou bakje zou er ook wel 15 in kunne ( mooie grote school waarin ze eerder hun natuurlijke gedrag vertonen ) ben zelf mits je mooie 5 streeps barbelen hebt echt fan van dit visje.
De zwaarddragers heb ik zelf niks mee,, deze zou ik eerder aan een liefhebber gegeven hebben maar als je ze er toch in wilt houden kunnen er idd prima 2 vrouwen bij.
Het zebravisje zou ik er uit halen dit is een scholen vis en dus minimaal 10 stuks,, en 2 scholenvissen gaat heel rommelig worden.

Je zou de zwaardragers ook voor een leuk koppelvisje kunnen vervangen alleen wegens de barbelen moet dit een koppel vis zijn welke geen sprieten hebben etc want barbelen zijn dol op knabbelen.
In 125 liter zou een koppel kersenbuikciclides kunnen( zijn wel pittig agressief ) maar dit kunnen je barbelen in een grote groep wel aan.
Een koppeltje ramirezi zou ook zeker mooi staan alleen twijfel ik of die kwa waterwaardes bij elkaar kunnen omdat het wat meer eisende visjes zijn.
Er zijn behoorlijk wat koppels die je er bij kun houden. Je zou er ook nog een groepje van een stuk of 6 corydoras bij kunnen doen dan heb je mooi alle lagen in gebruik :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:44

Ik twijfel nu aan mijn antwoord want zebra vis welke bedoel je daar mee ? Zou je misschien de latijnse naam kunnen opzoeken ?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:57

Kijk mijn El-vis :D

Afbeelding

Mijn platy is inmiddels ook bevallen, zag er net al drie rondzwemmen. En dus nog ook acht baby Molly's. Wel gezellig, maar dat wordt ruilen in de winkel hoop ik haha :+

Correctie: 9 :')
Laatst bijgewerkt door _Reneee op 02-01-13 14:14, in het totaal 2 keer bewerkt

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:59

Hihi *vind ik leuk*

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:56

Ik ben ook wel benieuwd om welke zebravis het gaat, verder ga ik met Tat_jana mee qua advies :).

Ga je nog wat met je 30-40 liter bakje doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:21

ik heb mijn aquarium gister helemaal ingericht met plantjes en stenen, zal van de week wel even een foto online zetten :) nu een paar weekjes wachten en dan visjes :D

ik heb een 60x30x30 aquarium, 54 liter.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:28

Heb je al gekeken welke vissen je wilt, Frederieke :)?

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:34

Vandaag alweer een week mijn aquarium staan. Alleen zie je mijn voedingbodem nog dus wil van de week nog even wat extra steentjes kopen.
Neem lekker de tijd om mijn aquarium helemaal in te richten en goed te krijgen voor dat er vissen in komen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:43

Ik zou zelf de voedingsbodem eruit halen nu het nog kan :). Die bodem is meer last dan lust, hij gaat snel rotten en moet sowieso ongeveer om het half jaar vervangen worden, wat dus heel veel stress oplevert voor de vissen.

Er is meer dan genoeg variatie aan plantenvoeding op de markt, dus een voedingsbodem is nogal overbodig :).

AnimalJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:48

Eddy_Rocks schreef:
Kijk mijn El-vis :D

[ Afbeelding ]

Mijn platy is inmiddels ook bevallen, zag er net al drie rondzwemmen. En dus nog ook acht baby Molly's. Wel gezellig, maar dat wordt ruilen in de winkel hoop ik haha :+

Correctie: 9 :')

Haha ik heb ook een hoogvinmolly die Elvis heet ;-) Die heeft een redelijk wit met oranje lijf en zwarte rugvin en staartvin ;-)

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:51

_San87_ schreef:
Ik zou zelf de voedingsbodem eruit halen nu het nog kan :). Die bodem is meer last dan lust, hij gaat snel rotten en moet sowieso ongeveer om het half jaar vervangen worden, wat dus heel veel stress oplevert voor de vissen.

Er is meer dan genoeg variatie aan plantenvoeding op de markt, dus een voedingsbodem is nogal overbodig :).

Ah okee ja dan is het beter als ik hem er nu nog uit haal nu er geen vissen in zitten. Dank je wel!
Mooi klusje om morgen even te doen :)

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:58

El-vis is echt mooi! Leuk hoor al die baby's erbij. Je hoeft iig geen vis te kopen scheelt weer.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:58

danielle_x schreef:
_San87_ schreef:

Ah okee ja dan is het beter als ik hem er nu nog uit haal nu er geen vissen in zitten. Dank je wel!
Mooi klusje om morgen even te doen :)

Idd lekker eruit halen die hap. Zit alleen maar in de weg. Als je dan wat wilt planten komt de hele boel omhoog etc.
Post maar gauw een foto als je klaar bent.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:59

Frederieke_ schreef:
ik heb mijn aquarium gister helemaal ingericht met plantjes en stenen, zal van de week wel even een foto online zetten :) nu een paar weekjes wachten en dan visjes :D

ik heb een 60x30x30 aquarium, 54 liter.

Leuk, leuk leuk. Ben wel benieuwd wat je ervan gaat maken.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:05

Horse_ schreef:
El-vis is echt mooi! Leuk hoor al die baby's erbij. Je hoeft iig geen vis te kopen scheelt weer.

Nee, de komende paar jaar heb ik vis genoeg :+

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:46

bedankt voor de tips tat_jana, ik wil de zwaarddragers nog wel aanhouden nu, weet alleen nog niet of ik er meer vrouwtjes bij ga zetten denk het wel, maar ik ga wel je advies over de vijfstreep barbelen opvolgens ik ga de school groter maken.

ik ga ook kijken voor de kopelvissen die je noemt, maar deze zullen er pas over een tijdje bij gaan komen eerst de vijfstreep barbelen maar eens aanvullen en mischien de zwaarddrager nog een vrouwtje erbijgeven en dan kijken we hoe of we er nog iets bij willen.

de zebravis ziet er zo uit maar dan geliger, maar dat komt door de albino kleur denk ik http://www.erasmusmc.nl/47421/51019/Visionair_2011.pdf

@san87 en ik weet nog net wat ik met mijn 30/40 liter bak ga doen, volgens mijn vriend was het een 40 liter bak (heb het even aan hem gevraagt, maar heb je tips?

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:33

Hoeveel zou ik vragen voor 1 plant belgisch groen en 1 zwaarddrager en 4 guppies jonkies?

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:43

CoRiNa1983 schreef:
@san87 en ik weet nog net wat ik met mijn 30/40 liter bak ga doen, volgens mijn vriend was het een 40 liter bak (heb het even aan hem gevraagt, maar heb je tips?

Nou, dat soort bakken zijn heel erg geschikt om een mooie groep garnalen in te houden :). Eventueel samen met een koppeltje CPO'tjes, bijvoorbeeld :).

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:54

CoRiNa1983: dat visje dat je laat zien is inderdaad een scholen vis,, dus die zou ik naar een liefhebber doen :) Brachydanio rerio van een albino soort heb ik alleen geen weet dus of je dit nou wijs gemaakt is of dat het echt kan is mij een raadsel.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 10:14

okay, ik zal eens kijken hoe het zit met garnalen en CPO, (geen idee wat cpo's zijn)

en die zebravis ga ik dan maar wegdoen kijken of er iemand is die hem wil.