Sammyoo schreef:Een borderterrier of een schipperke? Allebei honden van klein formaat met een groot karakter!
Bedankt voor het meedenken.

Langharige hondjes vind ik iets minder. Zijn die schipperke niet van die fanatieke jagers?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
TinekeHorses schreef:Eindelijk het topic gevonden!![]()
Ik wil binnenkort een hondje kopen. Een klein hondje, kortharig, moet gemakkelijk op schoot kunnen in de trein.
Uitlaten is geen probleem. Er is genoeg tuin zodat hij overdag ook in de tuin kan lopen.
Ik woon naast het bos en houd van een flinke wandeling.
Welke hond past bij mij?
Neej schreef:TinekeHorses schreef:Eindelijk het topic gevonden!![]()
Ik wil binnenkort een hondje kopen. Een klein hondje, kortharig, moet gemakkelijk op schoot kunnen in de trein.
Uitlaten is geen probleem. Er is genoeg tuin zodat hij overdag ook in de tuin kan lopen.
Ik woon naast het bos en houd van een flinke wandeling.
Welke hond past bij mij?
Tja, welke nietWat kun jij de hond bieden? Qua tijd, qua wandelingen, qua eventueel alleen moeten zijn.. Wil je er nog wat mee doen náást wandelen.. Wat voor soort hondjes vind je zélf aantrekkelijk? Dat soort dingen
anneliesdj schreef:Watvoor werk doe je, hoeveel moet de hond alleen blijven en komt er dan evt nog iemand uitlaten?
Sammyoo schreef:anneliesdj schreef:Watvoor werk doe je, hoeveel moet de hond alleen blijven en komt er dan evt nog iemand uitlaten?
Maakt dat veel uit voor de raskeuze? Hoewel er misschien wel wat verschillen zijn wat dat betreft tussen de rassen, is het voor iedere hond van belang dat de hond niet te lang alleen is en dat hij regelmatig wordt uitgelaten.
De vraag is welk ras passend zou zijn, en niet of je geschikt bent voor een hond, of dat er voor een pup of volwassen gekozen moet worden.
anneliesdj schreef:Waarom zou een bedrijfsjurist geen werkhond kunnen hebben?