mijn excuses dat ik dit hele topic niet doorgelezen heb, ook haal ik hiermee een wat ouder topic omhoog, maar ik werd in een ander topic verwezen naar deze, ik wil hier toch ook graag de reactie wat ik in het andere topic geplaatst heb hier even heen kopieren.
Ik snap niet waar mensen vandaan halen dat pittjes van nature zo zijn, aan dit ras is niets natuurlijks, er zijn mensen die deze honden op de wereld gezet hebben door ze uit een aantal vecht/waak/verdedigingsrassen te fokken, deze honden zijn puur gefokt op het bijten, en er zijn er vast een boel die harstikke lief zijn, maar feit blijft dat ze voor een bepaald doeleinde gefokt zijn waardoor het drempeltje veel lager is om door te slaan als bv een labrador.
*Ik heb een donkerbruin vermoeden ddat je je info uit de Televaag haalt*
Daarnaast hebben ze een veel grotere bijtkracht dan welk andere hond ook en met een beetje mazzel ook een kaakklem.

*televaag alarm*
Als een hond iets of iemand grijpt en je grijpt in door hem op zn hoofd te beuken oid dan zal een hond 9 v/d 10 keer loslaten, doe je dit bij een pitt dan word hij alleen maar gemotiveerd om harder en vaster te bijten, hier is hij namelijk op gefokt en wel door de mens.
Inmiddels is er een fokverbod in NL op deze honden wat ik een goede zaak vind, dit soort op extreem bijten gefokte dieren horen niet in de maatschappij thuis, ik hoop ook dat dit ras ooit uit zal sterven.
*(Dit ras is op extreme will to please gefokt en niet op extreme bijtkracht of bijtlust,deze is een gevolg van zijn morfologie,en deelt hij met bijvoorbeeld de rottweiler en diverse andere rassen)*
Nu zullen jullie bij het lezen van bovenstaand misschien denken te maken te hebben met een hondenhater maar ik ben het tegenovergestelde, ik ben een hondenmens in hart en nieren, ook trotse bezitter v/e rottweiler en een husky, hondenuitlaatservice en trainer op de plaatselijke kynologen vereniging.
Hierboven heb ik het dan ook over alleen de pittbul, een kruising ras wat puur gefokt word op bijten, hiermee bedoel ik dus niet andere geregistreerde bull achtige rassen zoals de staff, bullterrier, rottweiler enz., dit zijn allemaal zuivere rassen voor niet zulke extreme doeleinden gefokt, en mits goed opgevoed prima huis en werk honden zijn.
*Voor iemand die beweert zo ingevoerd in de hondenwereld te zijn ben je wel bijzonder slecht op de hoogte van de oorsprong en afstamming en gebruiksdoel van het door jou,verkeerd gespelde ras. Evenals de ,,bullachtige zuivere rassen" door jou genoemd,die notabene in rechte lijn afstammen van de Pitbull.*
Juist door het fokken van deze extreme vechthonden komen ook de honden die wel gewoon zuiver en geregistreerd zijn in het geding omdat de pittbull qua uiterlijk veel op hen lijkt, en dat is gewoon heel erg jammer.
Tuurlijk vinden er meer bijtincidenten plaats door gewone huishonden, maar de schade die een pittbul aanricht als hij bijt is buiten proporties en vaak met fatale afloop.
In nl is het gewoon zo dat je ook niet in het bezit mag zijn van een hond die de kenmerken v/e pittbul bezit, je bent dan strafbaar, ook als je bv als uitlaatsevice of pension deze honden aanneemt ben je strafbaar, als de pittbul geen overlast is zul je in het dagelijks leven hier weinig van merken, maar op het moment dat iemand aangifte doet v/e pittbul in zijn omgeving ben je hem gewoon kwijt en word bekeken of hij aan alle kenmerken voldoet v/e pittbul, is dit zo dan word hij onherroepelijk afgemaakt.
*Als je de volgende keer wel en topic door leest hoef je niet te herhalen waarom dit topic begonnen is.*
Verder vind ik het voor het jongetje verschrikkelijk wat er met zijn pony gebeurt is, de eigenaren v/d honden zijn hier voor aansprakelijk, deze honden hadden niet los mogen lopen en geen kans mogen hebben om bij de pony te komen.
Ook word op de 1e pagina gezegd, de volgende pony maar niet meer los laten lopen, dat zou toch te gek zijn dat je je eigen dier niet kunt laten lopen op je eigen terrein omdat een ander zn dieren niet bij zich houd.
Ik hoop dat het jongetje snel weer een pony heeft om van te genieten.