Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamorka

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:37

Goed stukje Cleo! Dat moest eens naar de krant worden gestuurd. Het ergert mij tegelijkertijd wel want je leest maar weer duidelijk dat de redeneringen tegen de pitbulls zo krom als een hoepel zijn en een vorm van onrecht.

griebels schreef:
agressie wordt opgewekt en beloond... Niet erin gefokt...

MAar honden die niet willen bijten wordt niet mee verder gefokt. Juist wel met de honden die WEL bijten. Dus ze worden op het bijten geselecteerd. Door de mensen die brood zien in hondengevechten.

Ik hoop toch wel dat mensen altijd een link blijven zien van het bijten van andere honden en het bijten van mensen.

Want snap jij de gevolgen als ze geen gevaar zien voor mensen wanneer honden andere honden aanvallen? Dan wordt er ook niet meer ingegrepen waardoor een hoop hondenleed tot gevolg.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 11:31

De honden die niet willen vechten worden afgeschoten/doodgeslagen/geelektrokuteerd etc etc...

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:00

En dan heb ik eigenlijk nog liever dat ze helemaal niet gefokt worden, dan dat ze leven en blootgesteld worden aan dat TUIG dat overal maar mee weg komt!

Tiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:28

daar ben ik mee eens

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 09:33

mijn excuses dat ik dit hele topic niet doorgelezen heb, ook haal ik hiermee een wat ouder topic omhoog, maar ik werd in een ander topic verwezen naar deze, ik wil hier toch ook graag de reactie wat ik in het andere topic geplaatst heb hier even heen kopieren.

Dat dit een beetje uitloopt op een pittbull discussie kun je op wachten, dat blijft nu eenmaal een zwakke plek.
Ik denk niet dat de hondenliefhebbers hun kop in het zand moeten steken wat betreft de problematiek rond de pittbull.

Ik snap niet waar mensen vandaan halen dat pittjes van nature zo zijn, aan dit ras is niets natuurlijks, er zijn mensen die deze honden op de wereld gezet hebben door ze uit een aantal vecht/waak/verdedigingsrassen te fokken, deze honden zijn puur gefokt op het bijten, en er zijn er vast een boel die harstikke lief zijn, maar feit blijft dat ze voor een bepaald doeleinde gefokt zijn waardoor het drempeltje veel lager is om door te slaan als bv een labrador.
Daarnaast hebben ze een veel grotere bijtkracht dan welk andere hond ook en met een beetje mazzel ook een kaakklem.
Als een hond iets of iemand grijpt en je grijpt in door hem op zn hoofd te beuken oid dan zal een hond 9 v/d 10 keer loslaten, doe je dit bij een pitt dan word hij alleen maar gemotiveerd om harder en vaster te bijten, hier is hij namelijk op gefokt en wel door de mens.
Inmiddels is er een fokverbod in NL op deze honden wat ik een goede zaak vind, dit soort op extreem bijten gefokte dieren horen niet in de maatschappij thuis, ik hoop ook dat dit ras ooit uit zal sterven.

Nu zullen jullie bij het lezen van bovenstaand misschien denken te maken te hebben met een hondenhater maar ik ben het tegenovergestelde, ik ben een hondenmens in hart en nieren, ook trotse bezitter v/e rottweiler en een husky, hondenuitlaatservice en trainer op de plaatselijke kynologen vereniging.
Hierboven heb ik het dan ook over alleen de pittbul, een kruising ras wat puur gefokt word op bijten, hiermee bedoel ik dus niet andere geregistreerde bull achtige rassen zoals de staff, bullterrier, rottweiler enz., dit zijn allemaal zuivere rassen voor niet zulke extreme doeleinden gefokt, en mits goed opgevoed prima huis en werk honden zijn.

Juist door het fokken van deze extreme vechthonden komen ook de honden die wel gewoon zuiver en geregistreerd zijn in het geding omdat de pittbull qua uiterlijk veel op hen lijkt, en dat is gewoon heel erg jammer.
Tuurlijk vinden er meer bijtincidenten plaats door gewone huishonden, maar de schade die een pittbul aanricht als hij bijt is buiten proporties en vaak met fatale afloop.
In nl is het gewoon zo dat je ook niet in het bezit mag zijn van een hond die de kenmerken v/e pittbul bezit, je bent dan strafbaar, ook als je bv als uitlaatsevice of pension deze honden aanneemt ben je strafbaar, als de pittbul geen overlast is zul je in het dagelijks leven hier weinig van merken, maar op het moment dat iemand aangifte doet v/e pittbul in zijn omgeving ben je hem gewoon kwijt en word bekeken of hij aan alle kenmerken voldoet v/e pittbul, is dit zo dan word hij onherroepelijk afgemaakt.

Verder vind ik het voor het jongetje verschrikkelijk wat er met zijn pony gebeurt is, de eigenaren v/d honden zijn hier voor aansprakelijk, deze honden hadden niet los mogen lopen en geen kans mogen hebben om bij de pony te komen.
Ook word op de 1e pagina gezegd, de volgende pony maar niet meer los laten lopen, dat zou toch te gek zijn dat je je eigen dier niet kunt laten lopen op je eigen terrein omdat een ander zn dieren niet bij zich houd.
Ik hoop dat het jongetje snel weer een pony heeft om van te genieten.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 09:34

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 11:45

Mijn schoonvader had een raszuivere pitbull (ja eentje van voor 1993 en leeft inmiddels niet meer), en die deed nog geen vlieg kwaad
Ik blijf erbij dat het aan de opvoeding ligt (uitzonderingen daar gelaten).

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 20:53

Makkelijk gesproken, maar de helft van de mensen weet niet eens het verschil tussen een Stafford, Bull Terriër en een Pit Bull.

Ze bestempelen ze allemaal als die "gevaarlijke, bijtgrage honden".
Nochtans is mijn Stafford heel lief naar vreemde mensen, ze zou moest ze kunnen je dood "likken" zelfs.

Neen, honden zijn niet van nature agressief, maar honden hun karakter en agressiedrempel zijn wel verschillend.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 20:55

Ik heb handtekeningen ingezamelt kwam uiteindelijk op 250 handtekeningen in 1 week!! moet ze nu nog even opsturen!!
Ben geen 18+ ben 14 maar kende deze site al

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 21:15

_STS_Angels_ schreef:
Ik heb handtekeningen ingezamelt kwam uiteindelijk op 250 handtekeningen in 1 week!! moet ze nu nog even opsturen!!
Ben geen 18+ ben 14 maar kende deze site al

je bent helaas een beetje te laat met het opsturen van de hand tekeningen Knipoog

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 00:59

Tinkermuts schreef:
mijn excuses dat ik dit hele topic niet doorgelezen heb, ook haal ik hiermee een wat ouder topic omhoog, maar ik werd in een ander topic verwezen naar deze, ik wil hier toch ook graag de reactie wat ik in het andere topic geplaatst heb hier even heen kopieren. Nors opkijken

Ik snap niet waar mensen vandaan halen dat pittjes van nature zo zijn, aan dit ras is niets natuurlijks, er zijn mensen die deze honden op de wereld gezet hebben door ze uit een aantal vecht/waak/verdedigingsrassen te fokken, deze honden zijn puur gefokt op het bijten, en er zijn er vast een boel die harstikke lief zijn, maar feit blijft dat ze voor een bepaald doeleinde gefokt zijn waardoor het drempeltje veel lager is om door te slaan als bv een labrador.

*Ik heb een donkerbruin vermoeden ddat je je info uit de Televaag haalt*

Daarnaast hebben ze een veel grotere bijtkracht dan welk andere hond ook en met een beetje mazzel ook een kaakklem. Lips are sealed *televaag alarm*

Als een hond iets of iemand grijpt en je grijpt in door hem op zn hoofd te beuken oid dan zal een hond 9 v/d 10 keer loslaten, doe je dit bij een pitt dan word hij alleen maar gemotiveerd om harder en vaster te bijten, hier is hij namelijk op gefokt en wel door de mens.
Inmiddels is er een fokverbod in NL op deze honden wat ik een goede zaak vind, dit soort op extreem bijten gefokte dieren horen niet in de maatschappij thuis, ik hoop ook dat dit ras ooit uit zal sterven.

*(Dit ras is op extreme will to please gefokt en niet op extreme bijtkracht of bijtlust,deze is een gevolg van zijn morfologie,en deelt hij met bijvoorbeeld de rottweiler en diverse andere rassen)* Frusty

Nu zullen jullie bij het lezen van bovenstaand misschien denken te maken te hebben met een hondenhater maar ik ben het tegenovergestelde, ik ben een hondenmens in hart en nieren, ook trotse bezitter v/e rottweiler en een husky, hondenuitlaatservice en trainer op de plaatselijke kynologen vereniging.
Hierboven heb ik het dan ook over alleen de pittbul, een kruising ras wat puur gefokt word op bijten, hiermee bedoel ik dus niet andere geregistreerde bull achtige rassen zoals de staff, bullterrier, rottweiler enz., dit zijn allemaal zuivere rassen voor niet zulke extreme doeleinden gefokt, en mits goed opgevoed prima huis en werk honden zijn.

*Voor iemand die beweert zo ingevoerd in de hondenwereld te zijn ben je wel bijzonder slecht op de hoogte van de oorsprong en afstamming en gebruiksdoel van het door jou,verkeerd gespelde ras. Evenals de ,,bullachtige zuivere rassen" door jou genoemd,die notabene in rechte lijn afstammen van de Pitbull.* Lijst

Juist door het fokken van deze extreme vechthonden komen ook de honden die wel gewoon zuiver en geregistreerd zijn in het geding omdat de pittbull qua uiterlijk veel op hen lijkt, en dat is gewoon heel erg jammer.
Tuurlijk vinden er meer bijtincidenten plaats door gewone huishonden, maar de schade die een pittbul aanricht als hij bijt is buiten proporties en vaak met fatale afloop.
In nl is het gewoon zo dat je ook niet in het bezit mag zijn van een hond die de kenmerken v/e pittbul bezit, je bent dan strafbaar, ook als je bv als uitlaatsevice of pension deze honden aanneemt ben je strafbaar, als de pittbul geen overlast is zul je in het dagelijks leven hier weinig van merken, maar op het moment dat iemand aangifte doet v/e pittbul in zijn omgeving ben je hem gewoon kwijt en word bekeken of hij aan alle kenmerken voldoet v/e pittbul, is dit zo dan word hij onherroepelijk afgemaakt.

*Als je de volgende keer wel en topic door leest hoef je niet te herhalen waarom dit topic begonnen is.* Pling

Verder vind ik het voor het jongetje verschrikkelijk wat er met zijn pony gebeurt is, de eigenaren v/d honden zijn hier voor aansprakelijk, deze honden hadden niet los mogen lopen en geen kans mogen hebben om bij de pony te komen.
Ook word op de 1e pagina gezegd, de volgende pony maar niet meer los laten lopen, dat zou toch te gek zijn dat je je eigen dier niet kunt laten lopen op je eigen terrein omdat een ander zn dieren niet bij zich houd.
Ik hoop dat het jongetje snel weer een pony heeft om van te genieten.

Dat laatste zal iedereen met je eens zijn. Rolleyes

Wil nog wel even toevoegen,dat alle keren dat ik als ruiter last gehad heb
van honden,dit alle keren is geweest door focking hondenuitlaatservices
die gewoon met 10 tot 15 honden los op een terrein lopen wat aan een ruiterpad grenst......En dan natuurlijk de boel niet meer onder controle hebben Stoom uit je oren

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 08:04

dat is waar wij als uitlaatservice weinig aan kunnen doen, wij hebben namelijk een eigen afgezet terrein van 5000 vierkante meter, dus van mijn uitlaatservice zul je weinig last hebben, verder niemand niet want het terrein is afgesloten voor andere bezoekers, dus ga mij nu niet over 1 kam scheren met de andere hussen, waarvan er zat zijn waar ik me ook aan erger, maar eerst even op de hoogte zijn hoe iik werk.

ik vind ook de televaag verhalen van je erg neerbuigend.
de kennis die ik heb die door jou zo gezegd zeer slecht is heb ik opgedaan omdat wij een aantal cursusavonden van de RAD hebben gehad, degene die ons onderwees is ook degene die over het gehele rad in nl gaat.
tja en dat ik een letter vergeet, nou ja dan zal ik er wel vast helemaal niets vanaf weten.

die will to please is allang passe toen er volop voor de hondengevechten gefokt ging worden, en je wilt toch niet gaan beweren dat uit de pittbuls de andere rassen gefokt zijn Bloos
De kaakklem bestaat wel degelijk, helaas hebben wij daar al een paar keer mee te maken gehad.

Ik vind dat een groot aantal hondenbezitters gewoon zn kop in het zand steekt over deze problematiek, in Rotterdam word er momenteel weer volop gekruisd met de american bulldog om de pittbuls nog groter en sterker te maken en ook dat ze buiten de rad vallen door hun hoogte, maar ongetwijfeld gaat de rad daar weer op aangepast worden.
De hondengevechten vinden in de onderwereld ook weer volop plaats.

Maar goed, als wij dan met zn allen maar zulke voor de vechtsport afgeschreven kruisingen blijven kopen, dan houden we het toch prima in stand, hun de echte goed bijters en wij degene die qua gedrag niet echt heel stabiel zijn, want dat gevoel krijg ik hier wel dat jullie dat willen.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:32

Tinkermuts schreef:
tja en dat ik een letter vergeet, nou ja dan zal ik er wel vast helemaal niets vanaf weten...

even de juiste spelling American Pit Bull Terrier
niet omdat je de naam anders schrijft , maar juist om wat je schrijft blijkt dat je er weinig van weet

Tinkermuts schreef:
De kaakklem bestaat wel degelijk, helaas hebben wij daar al een paar keer mee te maken gehad..

je gelooft echt zelf dat je verstand van honden hebt Clown

Tinkermuts schreef:
Ik vind dat een groot aantal hondenbezitters gewoon zn kop in het zand steekt over deze problematiek, in Rotterdam word er momenteel weer volop gekruisd met de american bulldog om de pittbuls nog groter en sterker te maken en ook dat ze buiten de rad vallen door hun hoogte, maar ongetwijfeld gaat de rad daar weer op aangepast worden.
De hondengevechten vinden in de onderwereld ook weer volop plaats...

Je denkt toch niet echt dat er nog " echte" pitjes rondlopen het zijn allemaal aftreksels van staffords of andere kruisingen die er op lijken

Tinkermuts schreef:
Maar goed, als wij dan met zn allen maar zulke voor de vechtsport afgeschreven kruisingen blijven kopen, dan houden we het toch prima in stand, hun de echte goed bijters en wij degene die qua gedrag niet echt heel stabiel zijn, want dat gevoel krijg ik hier wel dat jullie dat willen.

wie zegt dat wij in dit topic zulke honden kopen wij spreken namens ons zelf niet namens de hele Nederlandse bevolking Rolleyes
en wie zegt dat die honden afgeschreven zijn bij de vechtsport, het blijft nog altijd gissen of er honden gevechten zijn want er zijn nog steeds geen harde bewijzen van ,laat staan dat ze kunnen zeggen om hoeveel gevechten het dan zou gaan.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 16:52

meissielief schreef:
Tinkermuts schreef:
tja en dat ik een letter vergeet, nou ja dan zal ik er wel vast helemaal niets vanaf weten...

even de juiste spelling American Pit Bull Terrier
niet omdat je de naam anders schrijft , maar juist om wat je schrijft blijkt dat je er weinig van weet

Tinkermuts schreef:
De kaakklem bestaat wel degelijk, helaas hebben wij daar al een paar keer mee te maken gehad..

je gelooft echt zelf dat je verstand van honden hebt Clown

Tinkermuts schreef:
De hondengevechten vinden in de onderwereld ook weer volop plaats...

Je denkt toch niet echt dat er nog " echte" pitjes rondlopen het zijn allemaal aftreksels van staffords of andere kruisingen die er op lijken

Tinkermuts schreef:

wie zegt dat wij in dit topic zulke honden kopen wij spreken namens ons zelf niet namens de hele Nederlandse bevolking Rolleyes
en wie zegt dat die honden afgeschreven zijn bij de vechtsport, het blijft nog altijd gissen of er honden gevechten zijn want er zijn nog steeds geen harde bewijzen van ,laat staan dat ze kunnen zeggen om hoeveel gevechten het dan zou gaan.

En hier ben ik het compleet met eens.

Die zogezegde kaakklem bestaat zelfs niet.
Het gene wat hen wel zo gevaarlijk maakt, is omdat ze de onderkaak naar achter kunnen schuiven en zo vlees en spieren van de botten kunnen trekken.

Nogmaals; ik HAAT mensen die hier vanalles komen vertellen over pitts en Staffs, als ze er bijgod niks van weten!
Als je iets nuttigs! wil melden, zorg dan dat je informatie klopt, en niet van daar en daar iets gehoord...

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:00

Tinkermuts schreef:

al kruizen ze met een goudvis Huilen van het lachen
er zijn al meerdere honden in beslag genomen die groter zijn dan de aangegeven hoogte omdat de rest van het profiel wel voldoet aan de schouwlijst , dus waar je dat fabeltje van hebt snap ik niet helemaal

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 23:34

het is in ieder geval wel duidelijk dat jullie niet goed op de hoogte zijn v/d RAD, daar komen deze "fabeltjes" vandaan namelijk

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 00:15

Ja hoor.... Slapen Doei, doei

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 07:13

jullie reageren erg sociaal

ik ben dus echt geen hondenhater, ik vind het ook niet kunnen dat als iemand een PITTBULL in zn bezit heeft die gewoon sociaal is naar mens en dier in beslag genomen mag worden en ingeslapen,
maar ik vind dus wel dat er niet meer gefokt mag worden zodat er uiteindelijk geen PITTBULLS meer zijn, maar goed, ik denk dat dat nooit gaat lukken helaas.

ik het stukje hieronder zie je dat ik dat over de hoogte dus niet uit mn grote duim gezogen heb:

:: De betrokken honden

De RAD wordt ook wel de ‘Pitbullwet’ genoemd. De regeling is, zoals eerder vermeld, ook bedoeld voor honden van het pitbullterriërtype.

De pitbull is in Nederland geen erkend ras. Het is een hond die aan een bepaalde beschrijving voldoet. Deze beschrijving is te lezen in de onderstaande link:

http://www.freewebs.com/regelingagressi ... n/Regeling agressieve dieren.doc

Op basis van de uiterlijke kenmerken kan de hond (zonder FCI stamboom) dus in beslag genomen worden. In de politiewagens is de beschrijving van deze honden dan ook aanwezig. Kort gezegd houdt dit in dat de hond:

- nooit groter mag zijn dan 60 cm

- er krachtig en gespierd uitziet

- een vierkante kop heeft

- kortharig is

- een spits toelopende staart heeft

Daarnaast heb ik volgens mij nooit gezegd dat de Pittbull in NL een zuiver ras is, ik heb gezegd dat ze er nu de American Buldog in kruisen om ze groter te krijgen.

onderstaand stukje komt bij de dierenbescherming vandaan, maar jullie weten het ws beter, kaakklem bestaat niet:

Bijtincidenten
Het is waar dat de pitbull oorspronkelijk werd gefokt als agressieve, bijtgrage hond voor hondengevechten in de 'pits'. Honden van dit ras toonden geen waarschuwend gedrag, want dat maakte ze kwetsbaarder voor de tegenstander. Dus vielen ze onverwacht aan. Als ze eenmaal bijten, laten ze niet meer los - dat is de beruchte kaakklem. Het is echter niet bewezen dat de pitbull in Nederland deze gedragseigenschappen ook heeft.

""het blijft nog altijd gissen of er honden gevechten
zijn want er zijn nog steeds geen harde bewijzen van ,laat staan dat ze kunnen zeggen om hoeveel gevechten het dan zou gaan.""

bovenstaande reactie gegeven door whisperramse vind ik dus echt je kop in het zand steken, volgens de hoofdinspecteur v/h RAD steken helaas de hondengevechten weer de kop op in vooral de Rotterdamse onderwereld.
Maar goed, het is duidelijk dat jullie denken dat ik een erg grote duim heb en de manier waarop jullie reageren is voor mij wel duidelijk onder welk type mens jullie vallen dus laat ik het hier graag bij.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:42

Edit; dubbelpost
Laatst bijgewerkt door whisperramse op 29-10-07 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:51

Een kaakklem is heel wat anders dan niet willen lossen, dat zit in hun aard.
Eenmaal ze iets vast hebben, lossen ze niet, ze willen "winnen"

De kaakklem is een theorie dat de kaak "op slot" valt, wat dus een heel groot fabeltje is...
Ze lossen gewoonweg niet.

Ik steek mijn kop niet in het zand en tuurlijk worden er nog steeds hondengevechten georganiseerd.

Daarnaast staande komt mijn Staff niet van bij een broodfokker maar uit het asiel (en ze heeft papieren die je enkel niet meekrijgt zodat je er niet met winst uit mag fokken, beter; ik mag niet fokken met deze teef) Ik hou van het ras, niet van de heisa eromheen!

Wij steken onze kop in het zand? Waarom? Omdat wij tegen de RAD zijn en zelf "bull-achtigen" bezitten?

Heb ik ergens gezegd dat wat je verteld leugens zijn?
Citaat:
Daarnaast hebben ze een veel grotere bijtkracht dan welk andere hond ook en met een beetje mazzel ook een kaakklem.

En dat is dus bull, een kaakklem BESTAAT niet!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:01

een staff met papieren zal er echt niet zachter om gaan bijten omdat hij een stamboom heeft hoor.. het enige verschil is dat ze een papiertje hebben en vaak zegt dat ook niet veel.. hoeveel stamboomfokkers maken er niet een potje van? die fokken ook gewoon maar raak.. en kijken ook niet naar erfelijke gebreken

daarbij komt ook dat pitbulls gefokt zijn op agressie tegenover andere honden.. agressie naar mensen toe was uit den boze.. dit betekend dus dat ze naar mensen toe heel sociaal moeten zijn... en dus ook echt ZIJN!!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:37

Oftewel een fijne huishond!
Uitlaten aan de lijn en evt muilkorven.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:42

Tinkermuts schreef:
Maar goed, het is duidelijk dat jullie denken dat ik een erg grote duim heb en de manier waarop jullie reageren is voor mij wel duidelijk onder welk type mens jullie vallen dus laat ik het hier graag bij.

wil je gauw even een spiegel voor je gezicht gaan houden!
wie ben jij om te oordelen over wat voor een types wij zijn?

die uitspraak is dom en zegt meer over jezelf dan over ons

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:45

Needje schreef:
Oftewel een fijne huishond!
Uitlaten aan de lijn en evt muilkorven.

idd.. een muilkorf hoeft nog niet eens.. als je je hond maar aan de lijn houd
er zijn zoveel andere honden die ook niet met andere honden overweg kunnen dus dat is zowiezo niet ras gebonden

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:47

Idd.