Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A_nouk

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:41

Ah wat een leukerd ! <3

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:02

Mischien toch nog weer een sprankje hoop *\o/*

Ik was voor "Remember me" al in contact met een andere organisatie, voor een andere hond (wat niet door gegaan was). Deze organisatie had mijn gegevens gehouden en heeft mij recentelijk een nieuwe hond laten zien maar haar uitstraling beviel mijn toch niet helemaal ..

Toen maar begonnen over dat ene teefje van 10 maand. Blijkt dat zei ook in contact is met deze organisatie en dat zei zelf ook honden op vangt en onder brengt als ze denkt dat deze honden met zekerheid een thuis kunnen vinden in Frankrijk.

Dus zei gaat nu voor mij regelen dat deze mooie meid naar Frankrijk komt, krijgt voor dat wij haar op kunnen halen een tijdelijk verblijf en daarna komt ze naar ons toe *\o/*

Mits zij haar hierheen kan halen natuurlijk :D

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:48

Het is nu zeker *\o/*

Deze mooie jonge dame komt over een paar weekjes ons gezinnetje vergroten *D

Afbeelding

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:01

Wat een schatje!

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 17:59

Hallo allemaal
Heeft er hier iemand ervaring met arca naoh?
zo ja zijn deze positief of negatief?

Alvast bedankt

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:29

Wij hebben een hond van arca noah. Onze ervaring is super positief! Onze Jonas is inmiddels al 4 jaar bij ons. Hij heeft wel leishmania maar dat is goed onder controle.

Afbeelding

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 19:28

leuke hond, fijn dat het gelukt is!

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:01

Silver_Bolly schreef:
Wij hebben een hond van arca noah. Onze ervaring is super positief! Onze Jonas is inmiddels al 4 jaar bij ons. Hij heeft wel leishmania maar dat is goed onder controle.

[ [url=m/HYCxpZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel erg bedankt voor je reactie.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:21

Meld me maar even opnieuw aan, heb een Spaanse podenco dame en nu sinds 3 weken een Roemeen erbij (xturkseherder?7maanden), mijn Duitse herder kruising uit Hongarije is helaas overleden (zo inene flostouw opgegeten, 2 keer geopereerd maar helaas) en heb nog een vrolijke Jackrussel rondrennen. Is me gevraagd of ik opvanggezin wil zijn, moet daar nog even over nadenken

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:28

Miepie77 schreef:
Meld me maar even opnieuw aan, heb een Spaanse podenco dame en nu sinds 3 weken een Roemeen erbij (xturkseherder?7maanden), mijn Duitse herder kruising uit Hongarije is helaas overleden (zo inene flostouw opgegeten, 2 keer geopereerd maar helaas) en heb nog een vrolijke Jackrussel rondrennen. Is me gevraagd of ik opvanggezin wil zijn, moet daar nog even over nadenken

Foto??

Opvanggezin lijkt me best moeilijk, zeker als het goed klikt met de hond en de honden onder elkaar. Moet je weer afscheid nemen ook natuurlijk.....

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:42

Miepie wat jammer van je hond.... sterkte.

Opvang gezin lijkt me ook wel moeilijk, maar ook heel mooi.
Heb sinds februari een Roemeentje, dat al in NL zat in opvang gezien en ben heel eerlijk ik had echt geen buitenlander genomen die ik niet in real life had kunnen zien en ervaren, wil wel echt mijn hond uit kunnen zoeken op karakter. Denk dat meer mensen dat hebben dus die opvang gezinnen zijn wel heel belangrijk.

Oh, mijn monster.
[BB-ITP] Murpheys law, wat schoon is kan vies, wat heel is kan kapot!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:01

Dat is ook precies mijn twijfel, steeds maar weer afscheid nemen, trek ik dat, tuurlijk weet je het van te voren, dat is wel anders, weet alleen niet of ik mensen wel goed genoeg vind voor een hond, zie soms zulke vreemde lui zonder ervaring die een buitenlander hebben, denk niet dat die van mij een hond meekrijgen.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:02

Wat een leukerd Sjolvir :)

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:15

We hebben een Spaanse dame via stichting SPHoek geadopteerd.
Ze kwam als pup van 16 weken ongeveer bij ons, de dierenarts vermoedde dat ze misschien jonger was.
Lieve dame maar wel 1 met pit, ook erg vocaal ingesteld met name als ze iets niet mag!
Ze is nu ongeveer 15 maanden, we hebben haar echter nog nooit loops gezien... Ook gek?!

Afbeelding

Afbeelding

Met dochter aan de wandel!

Afbeelding

Bankhanger!!

Ik denk dat er wat jachthond in zit mogelijk met scheutje labrador ofzo!

Anyway, we zijn blij met onze Bubbels!
En ook veel informatie gehad van de stichting!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:51

Miepie77 schreef:
Dat is ook precies mijn twijfel, steeds maar weer afscheid nemen, trek ik dat, tuurlijk weet je het van te voren, dat is wel anders, weet alleen niet of ik mensen wel goed genoeg vind voor een hond, zie soms zulke vreemde lui zonder ervaring die een buitenlander hebben, denk niet dat die van mij een hond meekrijgen.

Dat is ook weer een lastige, maar sommige mensen die aan een 1e hond beginnen komen ook niet uit een ei en als je de hond al in huis hebt kan je ook wel beetje inschatten of het lastige is of eenvoudige.
Waar ik de mijne weg had stond bij veel honden ook wel gebruiks aanwijzing. En er zoeken natuurlijk ook vaak mensen een hond die al wel jaren honden hebben en de nodige handigheid.

@Watnou1, leuke vraag wat voor kruising jouw zwarte is inderaad zou je zeggen iets van lab x jachthond van slanker postuur, maar ja, zeker weten doe je het nooit en misschien zitten er wel 50 rassen in vestopt.
Sommige honden zijn erg laat met loops worden en sommigen zijn het stiekum keer geweest zonder dat je er erg in had, die van mij heb ik op 7 maanden laten kastreren (eierstokjes eruit) dus daar ga ik nooit last van hebben, ideaal!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:10

Wat een leuk topic :)
We hebben in mijn ouderlijk huis een kruising Podenco uit Spanje. Inmiddels 10 jaar bij ons.
En zelf heb ik een Roemeense senior teef, kruising Herder. Ze is een jaar of 11 en sinds dit voorjaar bij ons.
Daarnaast ben ik opvanggezin voor Roemeense honden en onderdeel van een organisatie die kansarme honden in Roemenië helpt. Zowel ter plaatse middels diverse projecten, als ook door bemiddeling naar NL.
Heb naast mijn oude dame 3 2e hands Chihuahua's, dus het is hier een levendige boel.
Hieronder een foto van mijn prinses toen ze nog in Roemenie zat links, en bij mij rechts.
Waarom een oude hond? Omdat die de minste kansen hebben op adoptie, maar zij juist het meest een fijne plek verdienen na een rotleven. En oude honden zijn gewoon geweldig!
Afbeelding

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:35

@ sjolvir,
Onze dierenarts is van mening dat ze een keer loops moeten zijn geweest voor over wordt gegaan tot neutralisatie ( sterilisatie/castratie... Anyway dat ze dus niet meer loops wordt hahaha)

Dus na de vakantie is ze aan de beurt! Ze zal vast wel loops zijn geweest maar dat we dat hebben gemist! Zou makkelijk kunnen... Alhoewel geen enkele reu in de afgelopen maanden interesse heeft getoond in ons meisje! Goed verstopt dus!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:42

Niet alle honden worden binnen de gemiddelde termijn loops, bij sommige duurt het gewoon wat langer. Net als bij mensen.

blacksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 01:16

Ik heb geen hond uit het buitenland, wel een hele leuke poes! Via Arca Noah. Hele goede ervaring mee en ik ken ook iemand die voor Arca Noah werkt (vrijwilligster die bevriend is met oprichters). Zij gaat er zeer regelmatig heen en vliegt ook dieren naar Nederland. Een oud collega van mij. Goede betrouwbare organisatie met Belgische eigenaren die open staan voor alle vragen.