Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:17

Mijn mooie vrouwen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lelijke man

Afbeelding

Buts op zn bek

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 10:34

Zeker mooie vrouwen. Hoop dat het mannetje zijn rust heeft en weer mooi wordt.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:21

Afbeelding

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:54

Gaaf zeg!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:34

Wat een gave foto zeg heeeeel mooi en aansprekend

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:37

Zo zitten ze als ze honger hebben. :')

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:13

Hoei, ik ben nu op vakantie en mijn buurvrouw zorgt voor de vissen.. Ik hoop dat alles goed gaat.
De pauwooggoby's zijn volgens mij alweer flink aan het batsen onder de stronk, toen ik wegging al 0.o

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:17

Super mooi Somebitch!!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 01:51

en ik maar denken mn verwarming is kapot, echt ik heb zelf die stekker er nooit uitgehaald. grrrrrrrrr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:06

ik heb al heel lang een aquarium in mn kamer staan zonder dat ik er wat mee deed, alle spulletjes wel netjes in huis, nu maar echt de knoop door hakken, morgen zand schoonmaken en ik bak doen, en morgenmiddag (eigenlijk vandaag) plantjes halen... ik wil beginnen met guppies :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:46

Hihi frederieke_eens guppies kom je er nooit meer vanaf ze fokken als konijnen al vindt ik de mannen voor een klein visje wel de moeite waard :)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:15

Zalig...een aquarium in huis, vroeger had ik een vijvertje. Nu kan dat niet meer en droom ik al een hele tijd van een aquarium <3
Ik heb een plekje van 130 cm in huis waar ik er één kan plaatsen, mijn vriend is er even gek van (heb ik dit weekend pas echt door :D )...dus zijn we nu samen plannen aan't maken.

Ik heb er ongelooflijk veel zin in en ga dit topic dus héél zeker volgen!
Op het werk zitten ook guppies, vind ze ook leuk en vele mensen starten hiermee denk ik :D
Leuk, Frederieke dat je de knoop doorgehakt hebt! Ben benieuwd naar je stappen die je gaat ondernemen.
@Somebitch en Sappos, héél knap, jullie zijn al gevorderden zie ik ;)

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:40

Leuk Frederike en iana! Meteen foto's online zetten als de bak ingericht is he! Ben reuze benieuwd.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:37

Hier is mevrouw wit overleden, helaas, na eitjes leggen heeft ze denk ik teveel energie en alles verspilt dat ze niet meer kon en de volgende dag was ze dood in en hoekje... ik zit te denken om garnaaltjes te nemen in de bak plaats van een nieuwe vis, kunnen die garnaaltjes denken jullie ook gewoon alleen in de bak ?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:39

Mijn vriend heeft net een vis gekocht, ben benieuwd. :P

Ach balen Mioux. :(:)
Verder heb ik geen verstand van garnalen...

En ik ben ook benieuwd naar de guppy bak. :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:43

t lijkt me wel grappig van die garnaaltjes hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:32

Mioux schreef:
Hier is mevrouw wit overleden, helaas, na eitjes leggen heeft ze denk ik teveel energie en alles verspilt dat ze niet meer kon en de volgende dag was ze dood in en hoekje... ik zit te denken om garnaaltjes te nemen in de bak plaats van een nieuwe vis, kunnen die garnaaltjes denken jullie ook gewoon alleen in de bak ?

Kan prima :j

Even een vraagje, ik heb een bak van 80 cm lang. Met 7 citroentetra's en een paar hoogvinkarpers (deze kunnen eventueel eruit) zou hier een harem Betta's bij kunnnen?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:56

Oke mijn vriend heeft een leuke oranje chiclide erbij gekocht.. Maar nu is die alleen.. Ja hij zit wel bij derest, maar dat zijn allemaal koppeltjes en deze is alleen.. Is dat erg? Ik vind het best zielig eigenlijk dus zit erover te denken om nog snel even een tweede te halen. :+

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:35

somebitch als je plaats hebt zou ik er ook nog een bij halen :j

lovewestern ik heb geen idee of die karpers erbij passen, misschien vind je dat wel op internet? Ik dacht ook dat tetra's en betta's niet altijd samen gaan?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:41

Ja ik ga er zo toch maar een bij halen, Mijn vissen hebben namelijk nogal voernijd. :o En ik ben bang dat hij dan de sjaak is.. En dat vind ik zielig want hij is maar alleen..

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:04

Ik lees hier al een hele tijd mee hier.

Wij hebben nu een klein aqarium van 30 of 40 liter?, staat al jaren en draait goed.
We zijn begonnen met guppies (alleen mannen) stuk of 5 a 6 later hebben we een paar 4 vijfstreep barbeels bijgezet en zaten er 11 vissen in. Daar zijn er weer een paar dood van gegaan met de tijd en heb toen 4 vuurneons bijgezet. En waren het er weer 10, mooi aantal vond ik dat altijd.

Al ging er soms weleens 1 dood heb ik geen vis meer bijgezet daarna, maar een Kennisje van ons ruimde zijn bak op en had nog een vis of 4/5 vissen en die wilde hij door de wc spoelen dat vond ik maar niks dus ben begin december de vissen op gaan halen, maar het is niet echt een mooie combinatie volgens mij, want er zitten volgens mij schoolvissen bij en die zijn nu alleen?
Hij zei bij het ophelen dat het 1 rode kraal? (hier kan ik niks over vinden op het internet en hij lijkt voor mij op de zwaarddragervrouwtjes)
en 1 zebravis albino
en 2 zwaarddragers waren (wat er 3 waren).
dus deze 5 heb ik nu erbij zitten in mijn kleine bakkie omdat ik wist dat er eind december een grotere kwam.

Nu heb ik dus 12 vissen in mijn 30 a 40 liter bak, een clubje wat zo goed gaat maar wat niet echt dierwaardig is volgens mij?
Er zitten nu:
2 gupmannen
1 zwaaddrager man
2 zwaarddrager vrouwen
1 rode kraal ( kan ook wat anders zijn, ik niks over dit soort kan vinden, lijkt op de vrouwtjes van de zwaarddrager)
2 vijfstreep barbelen
1 zebravis
3 vuurneons

We hebben deze maand een groter aqarium gekocht 125 liter, deze ga ik deze week inrichten en dan kunnen de vissen binnenkort over.

nu mijn vragen wat zal ik erbij moeten zetten aan vissen om het prettiger te maken voor hen en welke zijn nu schoolvissen en welke niet? volgens mij de zwaarddrager en de zebravis?
hoeveel van elk raden jullie aan? en hoeveel vis kan er in een 125 liter bak?

ik zat zelf te denken om er 1 of 2 vrouwtjes van de zwaarddrager, 3 zebravissen en 2 vijfstreepbarbeels bij te zetten dan zit ik rond de 20 vissen dat is toch wel een goed aantal voor een 125 liter bak? wat denken jullie?
Ik wil geen guppen meer maar zolang deze nog leven mogen deze erbij blijven, de zebravis vind ik ook niet zo mooi, maar om hem nu alleen te houden vind ik zielig omdat dit waarschijnlijk een schoolvis is, dus wat raden jullie mij aan?

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 22:07

Even een vraagje voor de guppy kenners hier.
Ik heb sinds gister 4 dode jonge guppen, deze zijn geboren op 8 december.
eergister heb ik de bak opnieuw ingericht, water voor de helft ververst en de vissen er dus even uit gehad. Gister was de eerste dood en nu net weer 3.
Zou dit met de stress van het verversen te maken kunnen hebben?

Heb net de waterwaardes getest en die zijn normaal.
Temperatuur is tussen de 26 en 28 graden.

Hopelijk kan iemand me wat advies geven wat er aan de hand kan zijn.
Er zitten nu nog zo'n 23 baby guppen en een baby zwaarddrager in en het is een bak van 30 liter, dus ze hebben ruimte genoeg.

Afbeelding

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 22:15

Ik durf niet te zeggen wat het probleem exact is. Ik weet alleen dat jonkies zeer kwetsbaar zijn voor de kleinste veranderingen. Ik weet niet hoe je meet? Druppels of strip? Ik vind 30 liter niet groot voor meer dan 20 guppen, ik weet niet hoe groot je baby's zijn en wat voor filter er op het bakje staat?

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 22:20

eh even denken hoor ik heb van die strips om te meten.
De baby's zijn nu tussen de 1 en anderhalve cm denk ik dus het is vooral naar de donkere jongen nog behoorlijk zoeken haha
eh sorrie het is een 20 liter bak. zitten dus geen volwassen dieren in. De filter hoorde bij de set.

Ja dan denk ik dat het door het vangen is gekomen, althans dat hoop ik dan maar en dan hoop ik dat de rest niet gaat. Ze eten prima, zwemmen verder lekker dus ja vreemd.

Dit is de kit waar ik deze baby's in heb, ik heb diverse babybakken namelijk haha
http://www.moykoi.nl/uploads/11-01-2012_61008631.jpg

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 22:23

Ik had 6 babyguppen. 3 uitgevangen en in de garnalenbak, 3 in de bettabak laten zitten. Bij de garnalen leeft er 1, bij de Betta's leeft er 1. Kan dus niet zeggen of ze dood zijn gegaan door het uitvangen of door verschillende waterwaardes of vijanden. Kansen in beide bakken is dus 1 op 3, survival of the fittest.