Advies gevraagd !
Ik heb eergisteren een adoptie aanvraagt ingeleverd voor een jong teefje van 10 maanden oud. Ze zit al sinds mei in een asiel in Roemenië. ze kwam daar samen met haar moeder en broers en zusjes.
Van wat ik begrepen heb zit dit teefje daar nu nog alleen te wachten om geadopteerd te worden.
Natuurlijk was het liefde op het eerste gezicht, tenminste op de foto, en gelijk een aanvraag gedaan.
Volgende avond, half zeven gebeld om het er over te hebben. Gesprek verliep naar mijn gevoel super goed. Wij kunnen haar in december in huis nemen (zijn nu aan het verhuizen dus dat moet eerst even klaar zijn, heb ik ook gemeld was geen probleem), ze heeft mij toen wel gemeld dat begin december een nieuwe vlucht geboekt was voor de hondjes die gereserveerd zijn en dat wij haar dan waarschijnlijk nog niet op konden halen, was geen probleem maar dan wilden ze haar nog wel vrij houden tot die tijd voor het geval iemand anders binnen nu en december haar wil adopteren. Ook geen probleem, begreep het absoluut.
Nu vanmorgen meteen een mailtje gekregen dat ze NIET in gaan op onze aanvraag ! Dacht nog even oké gaat om die periode in december ...
Maar blijkt nu dat mijn woorden verdraaid zijn in het gesprek van gisteren. Ik heb gezegd dat het pupje een plaatsje in ons huis heeft, dat de tuin omheind zou zijn en dat in geval van nood, we een plekje afzetten waar ze (als we meer dan vier uur van huis zijn, wat amper voor komt) buiten kan blijven, uiteraard met afdakje dat tegen het huis aan zit, dit is een oud "hokje" waar een klein deurtje in zit en waar ze gewoon warm ligt als het moet. Maar dit was dus echt in geval van nood !
Nu doen zij het voorkomen alsof wij haar daar de hele dag in willen laten zitten wat dus absoluut niet de bedoeling is !
Mijn vriend en ik zijn allebei op gegroeid met honden, van puppy's tot volwassen honden die we op gevangen hebben, een hond hoort bij de familie, is een lid van de familie. Ik heb dit ook terug gereageerd.
Ze hebben niks van al het positieve onthouden alleen maar dat wij haar buiten op willen sluiten, en dat ik bang ben voor destructief gedrag !
Vooralsnog geen reactie terug gehad met de vraag of ze alsnog een keertje na kunnen denken maar ik denk nu dat het een lost case is ...
Wat denken jullie ? Ik ben diep teleurgesteld, wil zo graag een hondje "redden" ...
Bedankt voor het lezen van mijn reactie