Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

testebeest

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:14

Wat gaat het hard hier in ene ;p

Over Suerte ze hebben geen vermoeden tot leichmania. Alleen raden ze eens in de zoveel tijd testen aan :j

Ik heb een vraag welke verzekering is een goede om af te sluiten zoals ik als las (stel0 dat hij leich toch bij zich draagt (wat ik uiteraard niet hoop).
Maar de verzekering loopt 1jaar betekent het dat als ze chronisch ziek zijn ze het jaar erop niet verzekert hier tegen zijn? of maakt dat niet uit als je gewoon je verzekering elk jaar verlengt, dus niet switched naar een ander.

Mijn hond clyde is niet verzekerd en eigenlijk ook nooit hoge kosten gehad, maar vind het eigenlijk toch ergens wel verstandig Suerte wel te laten verzekeren.

Ik vind het wel heel boeiend om te lezen kwa ervaringen vooral met de ziektes, toen ik clyde kreeg ruim 10jaar terug werd hier nog helemaal niet naar gekeken.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:16

Ximena heeft nooit in een bench gezeten.
Jazzy heb ik de 1e paar dagen even in de bench gedaan als ik van huis was. Maar verder helemaal niet.
Wat betreft die testen raden ze van ACE aan om na een half jaar en na een jaar re testen. Daarna alleen bij vermoeden van een ziekte.....

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:18

Wat leuk dat het topic weer leeft! Ons hondje ook weinig pigment op zijn neus en tandvlees maar heeft zo ver als wij weten geen Leish dus je hoeft je dan niet altijd meteen zorgen te maken :)

Wat een schatje PenP!
Wij hebben eerste paar weken een bench gehad die altijd open stond, hij ging er eigenlijk maar heel erg weinig in liggen en vond een ander kussen of de bank veel prettiger. Wij hebben verder ook een niet al te groot appartement dus daar kan het aan liggen. We hebben de bench weg gedaan en verruild voor een mandje waar hij wel regelmatig erg lekker in ligt.

Verder sloopt(te) Viktor ook helemaal niet en kan goed alleen blijven dus hij mocht gewoon los.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:24

Hier zet ik ook alleen tijdelijk een bench neer. maar als suerte zich gedraagt ruim ik die weer zo snel mogelijk op. (Ik heb namelijk de bench hier alleen opstaan met oud en nieuw omdat clyde panisch is met vuurwerk)

A_nouk Suerte heeft nu Ehrlichiosis dus niet Leich. Weet niet welke spuit hij krijgt dat krijg ik nog te horen normaal behandelen hen met Doxyciclina. En dat dan een maand lang

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:29

Qau verzekering kan ik weinig hulp bieden, onze hond kan toch niet verzekerd worden vanwege de leish :=

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:31

Ik heb al een mand besteld. Een therapeutisch hondenbed zelfs. Poepsjiek. Haha zag er gewoon leuk uit hoor :P een soort bankje met een lekker zacht kussen.
Maar ik zet wel een bench neer en dan even kijken of hij dat prettig vind. Met bailey nooit nodig gehad. Die slaapt het liefst bovenop mij _O-

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:34

Wij hebben geen bench maar gezien het natuurlijk nog een pupje is verblijft hij in de (open) keuken met traphekje als ik er niet ben. Dan kan hij een ongelukje krijgen zonder dat mijn laminaat gelijk bol gaat staan.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:31

Suerte heeft geen leich alleen erhlichiosis maar dat kan gewoon beter worden dat zal dus geen probleem zijn denk ik. zal wel is even wat verzekeringen gaan bellen :P

tweety dat is helemaal makkelijk, ik ga de pup bij mij niet in de keuken doen haha, niet heel handig. ik doe het ook ivm mogelijk eten van speelgoed van de kids. clyde is makkelijk en kijkt er niet naar om maar dat weet ik bij deze hond nog niet :P

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:38

Testebeest, vaak is het wel dat als de hond al een ziekte heeft dat ze niet accepteren of dat je een fikse premie krijgt :j Ben benieuwd hoe het jou vergaat !

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:54

PenP2014 8 dagen nog kan me voorstellen dat je dat lang vind.

Toen ik Marco ging ophalen bij schiphol vond ik 2 dagen al lang :P
Was ook wel bijzonder om op 1ste kerstdag hem bij schiphol op te wachetn. Geen idee wat hij van me zou vinden en of hoe hij uberhaupt mensen zou vinden. :D

Afbeelding Onze stoel maar als ik opsta weet hij niet hoe gauw die de hele stoel in beslag moet nemen.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:28

Heerlijk aan het genieten, clyde pikte ook altijd mijn plek in en dan je aankijken of hij echt niet weet dat hij wat misdaan heeft. :P

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:20

Advies gevraagd !

Ik heb eergisteren een adoptie aanvraagt ingeleverd voor een jong teefje van 10 maanden oud. Ze zit al sinds mei in een asiel in Roemenië. ze kwam daar samen met haar moeder en broers en zusjes.

Van wat ik begrepen heb zit dit teefje daar nu nog alleen te wachten om geadopteerd te worden.

Natuurlijk was het liefde op het eerste gezicht, tenminste op de foto, en gelijk een aanvraag gedaan.

Volgende avond, half zeven gebeld om het er over te hebben. Gesprek verliep naar mijn gevoel super goed. Wij kunnen haar in december in huis nemen (zijn nu aan het verhuizen dus dat moet eerst even klaar zijn, heb ik ook gemeld was geen probleem), ze heeft mij toen wel gemeld dat begin december een nieuwe vlucht geboekt was voor de hondjes die gereserveerd zijn en dat wij haar dan waarschijnlijk nog niet op konden halen, was geen probleem maar dan wilden ze haar nog wel vrij houden tot die tijd voor het geval iemand anders binnen nu en december haar wil adopteren. Ook geen probleem, begreep het absoluut.

Nu vanmorgen meteen een mailtje gekregen dat ze NIET in gaan op onze aanvraag ! Dacht nog even oké gaat om die periode in december ...

Maar blijkt nu dat mijn woorden verdraaid zijn in het gesprek van gisteren. Ik heb gezegd dat het pupje een plaatsje in ons huis heeft, dat de tuin omheind zou zijn en dat in geval van nood, we een plekje afzetten waar ze (als we meer dan vier uur van huis zijn, wat amper voor komt) buiten kan blijven, uiteraard met afdakje dat tegen het huis aan zit, dit is een oud "hokje" waar een klein deurtje in zit en waar ze gewoon warm ligt als het moet. Maar dit was dus echt in geval van nood !

Nu doen zij het voorkomen alsof wij haar daar de hele dag in willen laten zitten wat dus absoluut niet de bedoeling is !

Mijn vriend en ik zijn allebei op gegroeid met honden, van puppy's tot volwassen honden die we op gevangen hebben, een hond hoort bij de familie, is een lid van de familie. Ik heb dit ook terug gereageerd.

Ze hebben niks van al het positieve onthouden alleen maar dat wij haar buiten op willen sluiten, en dat ik bang ben voor destructief gedrag !

Vooralsnog geen reactie terug gehad met de vraag of ze alsnog een keertje na kunnen denken maar ik denk nu dat het een lost case is ...

Wat denken jullie ? Ik ben diep teleurgesteld, wil zo graag een hondje "redden" ...

Bedankt voor het lezen van mijn reactie _/-\o_

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:36

Azara71 schreef:
Advies gevraagd !

Ik heb eergisteren een adoptie aanvraagt ingeleverd voor een jong teefje van 10 maanden oud. Ze zit al sinds mei in een asiel in Roemenië. ze kwam daar samen met haar moeder en broers en zusjes.

Van wat ik begrepen heb zit dit teefje daar nu nog alleen te wachten om geadopteerd te worden.

Natuurlijk was het liefde op het eerste gezicht, tenminste op de foto, en gelijk een aanvraag gedaan.

Volgende avond, half zeven gebeld om het er over te hebben. Gesprek verliep naar mijn gevoel super goed. Wij kunnen haar in december in huis nemen (zijn nu aan het verhuizen dus dat moet eerst even klaar zijn, heb ik ook gemeld was geen probleem), ze heeft mij toen wel gemeld dat begin december een nieuwe vlucht geboekt was voor de hondjes die gereserveerd zijn en dat wij haar dan waarschijnlijk nog niet op konden halen, was geen probleem maar dan wilden ze haar nog wel vrij houden tot die tijd voor het geval iemand anders binnen nu en december haar wil adopteren. Ook geen probleem, begreep het absoluut.

Nu vanmorgen meteen een mailtje gekregen dat ze NIET in gaan op onze aanvraag ! Dacht nog even oké gaat om die periode in december ...

Maar blijkt nu dat mijn woorden verdraaid zijn in het gesprek van gisteren. Ik heb gezegd dat het pupje een plaatsje in ons huis heeft, dat de tuin omheind zou zijn en dat in geval van nood, we een plekje afzetten waar ze (als we meer dan vier uur van huis zijn, wat amper voor komt) buiten kan blijven, uiteraard met afdakje dat tegen het huis aan zit, dit is een oud "hokje" waar een klein deurtje in zit en waar ze gewoon warm ligt als het moet. Maar dit was dus echt in geval van nood !

Nu doen zij het voorkomen alsof wij haar daar de hele dag in willen laten zitten wat dus absoluut niet de bedoeling is !

Mijn vriend en ik zijn allebei op gegroeid met honden, van puppy's tot volwassen honden die we op gevangen hebben, een hond hoort bij de familie, is een lid van de familie. Ik heb dit ook terug gereageerd.

Ze hebben niks van al het positieve onthouden alleen maar dat wij haar buiten op willen sluiten, en dat ik bang ben voor destructief gedrag !

Vooralsnog geen reactie terug gehad met de vraag of ze alsnog een keertje na kunnen denken maar ik denk nu dat het een lost case is ...

Wat denken jullie ? Ik ben diep teleurgesteld, wil zo graag een hondje "redden" ...

Bedankt voor het lezen van mijn reactie _/-\o_

Bij welke organisatie is dit? Iets soortgelijks is mij ook overkomen.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:43

Franse organisatie "Remember me"

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:47

Oké ik had het met kara.en polly op Facebook. Echter zie ik nu dat zij niet meer actief Is

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:50

Ja dat zal wel een lost case zijn denk ik, je zou nog even kunnen bellen met degene die verantwoordelijk is voor plaatsing/adoptie en daar even het verhaal uitleggen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:46

Er zijn genoeg organisaties die wel normaal te werk gaan

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:49

Genoeg organisaties die niet zo te werk gaan en maar al te blij zijn met fijne opvang plekken :j
Lekker nog even rondkijken helaas wel zonder dat lekker snoetje waar je nu voor bent gevallen, maar je komt er vast nog wel een tegen.

Moest van de week toevallig nog aan dit topic denken. alweer bijna een jaar geleden dat we onze Simba zijn verloren als gevolg van de leishmania medicatie -O-

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:09

Heb inderdaad nog geen reactive gehad, en hoop er eerlijk gezegd ook niet meer op ...

Dan maar weer opzoek naar een hondje als we haar ook meteen kunnen ontvangen. :)

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:23

Ik heb al een hondje uit Portugal geadopteerd in december 2013 staat ook ergens in dit topic.
Marco is een geweldig hondje en zo onwijze knuffel <3

Ik heb nu sinds 14 augustus er een hondje bij uit Roemenie van nu 8 maanden.
Jantje is ook echt een knuffel en heel lief maar wel onzeker. Daar zijn we nu mee aan het werk. Maar het is echt ook weer zo'n kanjer <3

Dus ben nu de trotse eigenaar van twee hondjes uit het buitenland. :D

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:39

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:51

Ja dat gevoel heb ik nu ook !

Wij wonen op het platteland, oud boerderijtje met 6 hectare grond, groot huis van meer dan 200 m² oppervlakte. Ze krijgt gewoon een lekkere warme mand, twee keer per dag eten. Veel buiten spelen omdat we ook paarden hebben ... Ik dacht toch dat het perfect was voor een jonge hond maar niet dus !

Hebben trouwens allebei ervaringen met puppy's en volwassen honden...

Heb nog een mailtje gestuurd naar het eerste persoon waar ik contact mee gehad heb maar die reageert ook niet meer .. Vind het toch wel een beetje raar allemaal.

We kijken wel weer verder ...

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 00:27

Kijk anders ook even bij lost hope dog rescue op Facebook. Daar komt ons hondje ook vandaan en zitten ook schatjes die dromen van zo'n plekje.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:11

ook ik ben aan het rondkijken ,maar het aanbod verschilt wel , wij zoeken een wat robuuster type hond
labrador golden berner geen ras hond maar dat soort type etc etc hebben jullie nog tips waar ik wel of juist niet bij moet zoeken, het heeft absoluut geen haast ,

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:38

Hier ook een importhondje! Jala is sinds december vorig jaar bij mij, dus bijna een jaartje.
Ben zelf op stage geweest bij Les Estoses Noves in Spanje, waar ze ongeveer 50 honden opgevangen hadden op het moment dat ik daar was.
Verliefd geworden op Jala, maar toen besloten haar niet mee te nemen. In december toch de knoop doorgehakt en haar over laten komen *\o/*
En dat was de beste beslissing ooit!

Zo'n lieverd, echt ontzettend dankbaar. Ze is in zo'n korte periode mijn beste maatje geworden, en ik kan me dan ook echt niet voorstellen ooit nog zonder haar te moeten zijn... Neem haar overal mee naartoe, en hoewel ze af en toe nerveus kan zijn, vindt ze alles prima en is ze de perfecte hond voor mij. Hond en baas lijken op elkaar zeggen ze altijd, dat klopt ook volledig in dit geval!

Helaas zijn we erachter gekomen dat ze een zeer kwaadaardige vorm van kanker heeft, waar geen behandeling meer voor mogelijk is.. Het is nu dus wachten tot de bom barst, en dan zal ik de moeilijkste beslissing moeten nemen om haar te laten gaan ;(

Voor nu dus genieten van elke dag die ze heeft, en alle dingen doen die we kunnen doen! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding