Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:53

God nonde, das schrikken! Kat was er ook van geschrokken zeker?!
Alle vissen kunnen redden, wat een geluk!

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:11

Tat_jana schreef:
Eddy wat voor jonkies waren het ?

Helaas heeft mijn lalia man geen nest meer, hij rukt nog wel steeds delanten uit de grond maar verder gebeurd er niks.. Ergens wel blij want hij maakt er zo een puinhoop van :(

Dalmatiër Molly's :)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:15

Citaat:
5. en mijn o zo stoute kat :+

Pfff... ik heb er ook zo een.
Ik vroeg me al af hoe het toch kon dat ik de laatste tijd elke dag vergat om het klepje waar ik het voer door gooi van m'n grootste bak dicht te doen. Werd ik vanmorgen wakker van een raar geluid en zag ik de kat met veel moeite het klepje open doen. Tja, meneer vind vissenwater blijkbaar véél lekkerder dan kraanwater... :+

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:37

Nee geen last van eitjes. Misschien heb ik homo slakjes weet t niet. Heb ze nu schat ik een maand of 2 a 3 geen eitjes gezien :+

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:37

julius_juut schreef:
Citaat:
5. en mijn o zo stoute kat :+

Pfff... ik heb er ook zo een.
Ik vroeg me al af hoe het toch kon dat ik de laatste tijd elke dag vergat om het klepje waar ik het voer door gooi van m'n grootste bak dicht te doen. Werd ik vanmorgen wakker van een raar geluid en zag ik de kat met veel moeite het klepje open doen. Tja, meneer vind vissenwater blijkbaar véél lekkerder dan kraanwater... :+

:o stoute, slimme kat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:16

Horse_ schreef:
Nee geen last van eitjes. Misschien heb ik homo slakjes weet t niet. Heb ze nu schat ik een maand of 2 a 3 geen eitjes gezien :+

De eitjes schijnen zo vast te zitten als maar kan, vandaar de vraag :=. Ik zie het wel, misschien vindt Cuppie de eitjes wel lekker.

Sappos

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:30

Die dalmatiers zijn leuk! Jammer dat die overleden is

Hier komt ook een Lalia als al mijn Cherry's dood zijn. Vind het echt een gave vis om te zien!

Ik heb een nieuwe Betta man. Hij is lelijk en stom, niets zoals Ledge, aangevroten vinnen, niet interactief zoals Ledge. Ook nog een hele mooi azuurblauwe vrouw meegenomen. Die is wel echt gaaf. Mijn witte/blauw/roze vrouw is in het licht echt práchtig.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 01:22

Alleen de turquoise vrouw denkt dat ze een Cory is :')

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 10:48

Haha

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 10:50

Sappos schreef:

Hier komt ook een Lalia als al mijn Cherry's dood zijn. Vind het echt een gave vis om te zien!

Ik heb een nieuwe Betta man. Hij is lelijk en stom, niets zoals Ledge, aangevroten vinnen, niet interactief zoals Ledge. Ook nog een hele mooi azuurblauwe vrouw meegenomen. Die is wel echt gaaf. Mijn witte/blauw/roze vrouw is in het licht echt práchtig.

En zo zat ie n de winkel? Met aangevreten vinnen

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:38

Jup, eigenlijk zitten ze daar allemaal met aangevreten vinnen maar dit ding was wel t ergste. Hij is een beetje zwart met blauwe staart. Vinnen zijn iets langer dan die van de vrouwen, je ziet dat het een veilteil is. Ik zat bij de vrouwen te kijken en toen zei ik tegen een medewerker dat er een man bij zat. Ze zeiden ach dat zien we vanzelf wel...Dan snap je wel dat een man zo aangevreten komt.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:42

Sappos schreef:

Lalias hebben wel min 80 cm nodig he,, en kunnen niet met bettas dat wordt vechten.
Maar ze zijn zeker mooi en geniaal om te zien zoals ze boven lucht happen en de paring tussen man en vrouw en het nest bouwen <3 ja ik durf te zeggen dat ik een passie heb voor dit visje hihi <3

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:50

Haha nee ze gaan zeker niet bij mn Betta's ;) dat zou dan miss 1 man in de 60 cm worden ipv een harem. Maar barbelen knabbelen aan vinnen.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:54

In een 60 zou je opzich wel een koppel kunnen houden als je creatief bent om een goede schuilplaats te kunnen creeeren,, ik heb zelf ook een koppeltje in de 60 en heb een tunnel gecreeerd met nep planten waar ze aan ik geloof 4 kanten uit kan en de man komt er zo goed als niets.. Het enige lastige is dat je zo wel veel ruimte en zwemwater verliest waardoor er maar weinig bij kan maar tis het 1 of het ander hihi.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:36

Zonde van de betta dat hij zo aangevreten is. Hoop dat je hem snel er weer bovenop krijgt.

Voor 60 cm kun je beter de honinggourami nemen. Kun je er tenminste nog wat bijvisjes bijnemen. Heb ze ook gehad, inclusief schuimnesten. Erg leuk.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:51

Honing zijn ook zeker leuk blijven wat kleiner maar het vrouwtje heeft hoe dan ook een goede schuilplaats nodig en dat hoe dan ook ten koste van de zwemruimte, eigen ervaring is dat je zowel lalia als honing in een 60 kunt houden maar je ten allertijde de bak moet inrichten voor deze visjes en de "bij visjes" hierop moet aanpassen :) ik moet zelfs zeggen dat mijn lalia zich prettiger en fitter lijkt te voelen in de 60 omdat hij niet zo vreselijk hoeft te jagen,, echte zwemmers zijn het niet echt ze bewaken vooral hun terretorium:)

Is natuurlijk gewoon mijn ervaring kan goed zijn dat andere er heel anders over denken.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:22

Ze moeten zeker een plek hebben om te verstoppen. Mijn vrouw zat altijd graag tussen de planten achterin de bak en de man zat meestal bovenin tussen de drijfplanten. Drijfplanten waarderen ze heel erg en dempt het licht in de bak ook goed.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:43

Maar k vind de Lalia veel mooie :P dan zou hij bij mij garnalen en kuhli's komen, beide voornamelijk bodemdieren dus dan heeft ie de rest voor zichzelf. Kan niet wachten tot ik de 120 cm om kan toveren in een tropische bak maarja goudvissen worden 25 :( :=

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:46

Sappos schreef:

Vinnen groeien terug aan en misschien wordt hij dan wel een prachtige betta :j
Het interactief zijn komt nog wel. Waar heb je hem gehaald?

LucasM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:06

Afbeelding
dit is mijn lelijke vis ik heb er nog één, ze zitten met zijn 2en in een 160 L bak.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 17:25

Leuk. Heb je ook een foto van je bak en je andere vis?

LucasM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:55

jawel zal ze ff uploaden :)
Afbeelding
dit is de andere, hij is nu heel dun want hij was heel lang ziek geweest maar is er nou weer bovenop gelukkig.
Afbeelding
dit is het aquarium hij ziet er ongeveer nog het zelfde uit , maar dat zijn mijn oude vissen die daar in zitten.
dit is 2 jaar terug ofzo.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:53

Ook een mooie vis zo te zien. Mooie bak hoor lekker beplant.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:27

Haha vishier boven ziet er wel heul eng uit haha

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:46

Feria Discus in de omgeving. Ze hadden 3 rode zitten maar die wilde ik niet want heb al een rode vrouw en ze spraken me niet aan. Deze zat ergens eenzaam te zijn met zn zwarte kop en lelijke afgeragde blauwe vinnen. En dan keek ik naar foto's van Ledge, wooow die was moooi.

Bak ziet er mooi uit maar zwart wit lijkt de vis eng haha. Jammer dat de twee laatste foto's zo klein zijn