Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nickeltje schreef:Wij verkopen dat niet hoor, maar vind ik zelf leuk om waxine lichtjes van te maken en we hebben 2 mallen voor een iets groter kaarsje. Gezellig in de winter of als klein cadeautje voor familie enzo.
En de propolis maken we creme van, voor eczeem enzo. Gebruik dat ook vrij veel als mijn paarden ergens een wondje hebben.
Nickeltje schreef:Het is inderdaad erg warm ja, zoals ik de bijen in ga...
Maar een beetje extra calorie verbranden kan met mijn postuur daarbij echter ook niet echt kwaad dus ik zoek de positieve gedachtes daar dan maar
Century schreef:En als ze geen koningin hebben óf veel te verdedigen, dan zijn ze ook gauwer boos ben ik achter
Bij mij zijn steken tot nu toe wel altijd rondom de kast geweest, niet ergens anders in de tuin. Al heb ik wel eens een waakbij achter me aan gehad toen ik ging grasmaaien in de voortuin. En als ik in de kast bezig ben geweest en ze wat pissig heb gemaakt, dan blijven ze me soms die dag rondom het huis ook nog wel achtervolgen.
Nickeltje schreef:Bij mij bouwt het op. Elke steek wordt de reactie uitgebreider en heftiger helaas...
Mijn vriend heeft er nog minder last van dan van een muggenbult en mijn vader als hij ons helpt staat meestal zonder bescherming in de bijen te werken...
Century schreef:Een waakbij is een bij die als doel heeft de ingang van de kast te bewaken, en te zorgen dat er geen indringers naar binnen komen. Dat zijn ook de bijen die als eerste komen kijken of alles wel deugt als ik bij de kast aan het werk ben. De rest van de bijen blijven gewoon hun ding doen eigenlijk. Dus het zijn er meestal maar een handjevol die verhaal komen halen.
Ik heb geen allergie en reageer ongeveer gelijk op elke steek.
Century schreef:Mierenzuur staat erop! Iets later dan ik wilde, maar hopelijk nog op tijd. Mijn kleine volk lijkt toch iets groter te worden, maar of ze groot genoeg zijn voor de winter weet ik niet. We gaan het zien!