Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:41

Cayenne schreef:
Ik ben het er mee eens dat dit topic vanaf het begin aan al niet handig was geweest.
TS had beter face to face kunnen gaan praten. Dan was het wellicht heel anders gegaan.

Maar eerst per sé links of rechts de kat terug willen en het nu maar op z'n beloop laten (hoewel TS achteraf ook weinig stappen heeft gezet) valt me enorm tegen. Als je zo niet voor je kat wilt vechten, dan denk ik dat de kat ergens anders misschien ook wel beter op z'n plek is.

Ashleytjuh, TS laat de situatie op z'n beloop, dus ik gok dat het verhaal al ten einde is?

Eens.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:42

Nou, ik zit dus nu even te zoeken naar waar onze kat geregistreerd staat, ik kan haar nergens vinden :Y)
Zij is in Frankrijk gefokt, maar geen idee waar zij nu geregistreerd staat. Ook de vorige (Nederlandse) eigenaresse kan ik niet terugvinden.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 12:46

Niqui schreef:
Ik vind het heel jammer dat de kat hier nu de dupe van wordt. Overigens zie ik nu dat de dierenopvang de reactie van TS op Facebook heeft verwijderd en een vijf sterren tegenreactie heeft laten staan. Uit deze reactie blijkt dat er meerdere reacties zijn geplaatst op deze kwestie, die op hun beurt ook weer verwijderd zijn.

Ik begrijp dat de dierenopvang hier niet blij mee is. Ze hebben echter zelf een bedenkelijke rol in deze hele kwestie. De TS heeft aangegeven over het telefoontje van de dierenopvang na te willen denken omdat ze het niet eens is met de kosten. Dat was vanaf het begin al duidelijk aan de dierenopvang.

Vervolgens heeft de dierenopvang in eerste instantie niet op de mail van de TS gereageerd. Om na een aantal dagen met een wel heel bijzondere 'oplossing' te komen: de kat zou niet van de TS zijn, dus mag niet terug naar haar. Een betere oplossing was geweest om een voorstel te doen om met haar in gesprek te gaan.

Dat ze dat niet hebben gedaan, begrijp ik ook wel weer. Als hier namelijk bekend wordt dat de TS niet hoeft te betalen, is het einde zoek. Dan hoeven anderen dit ook niet en dan zou het zelfs zover kunnen komen dat mensen hun geld terug gaan vragen voor eerder onterecht opgehaalde katten.

Ik denk dat de TS en de dierenopvang er beter aan hadden hadden gedaan om de kwestie in eerste instantie al onder vier ogen te bespreken. Want uiteindelijk is er nu maar een verliezer, en dat is de kat. En dat is heel jammer.

Dus ieder bedrijf of instantie kan zelf kiezen welke recensies hij/zij laat staan? Oftewel als je gewoon alle slechte recensies verwijdert heb je altijd 5 sterren?
Wat hebben recensies dan voor nut?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:49

Dorine92 schreef:
Niqui schreef:
Ik vind het heel jammer dat de kat hier nu de dupe van wordt. Overigens zie ik nu dat de dierenopvang de reactie van TS op Facebook heeft verwijderd en een vijf sterren tegenreactie heeft laten staan. Uit deze reactie blijkt dat er meerdere reacties zijn geplaatst op deze kwestie, die op hun beurt ook weer verwijderd zijn.

Ik begrijp dat de dierenopvang hier niet blij mee is. Ze hebben echter zelf een bedenkelijke rol in deze hele kwestie. De TS heeft aangegeven over het telefoontje van de dierenopvang na te willen denken omdat ze het niet eens is met de kosten. Dat was vanaf het begin al duidelijk aan de dierenopvang.

Vervolgens heeft de dierenopvang in eerste instantie niet op de mail van de TS gereageerd. Om na een aantal dagen met een wel heel bijzondere 'oplossing' te komen: de kat zou niet van de TS zijn, dus mag niet terug naar haar. Een betere oplossing was geweest om een voorstel te doen om met haar in gesprek te gaan.

Dat ze dat niet hebben gedaan, begrijp ik ook wel weer. Als hier namelijk bekend wordt dat de TS niet hoeft te betalen, is het einde zoek. Dan hoeven anderen dit ook niet en dan zou het zelfs zover kunnen komen dat mensen hun geld terug gaan vragen voor eerder onterecht opgehaalde katten.

Ik denk dat de TS en de dierenopvang er beter aan hadden hadden gedaan om de kwestie in eerste instantie al onder vier ogen te bespreken. Want uiteindelijk is er nu maar een verliezer, en dat is de kat. En dat is heel jammer.

Dus ieder bedrijf of instantie kan zelf kiezen welke recensies hij/zij laat staan? Oftewel als je gewoon alle slechte recensies verwijdert heb je altijd 5 sterren?
Wat hebben recensies dan voor nut?

Op Facebook is dat idd wel zo. Google niet geloof ik.

Is voor beide kanten wat te zeggen natuurlijk... Valse recensies worden ook veel gegeven..
Anyway, andere discussie :P

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 12:51

DatBenIkNou schreef:
Dorine92 schreef:
Nou het loopt als volgt af.. de vorige eigenaar kan ook niks bereiken bij het asiel. Ze weigeren de kat terug te geven. Ze zijn boos op mij dat ik geen melding heb gemaakt van vermissing (een erfkat zie je wel vaker even niet), ze zijn boos dat ik niet ben langsgeweest (gaat lekker zonder auto) en dat ik in de laatste mail ze zogenaamd heb beschuldigd van diefstal (ik heb gezegd dat het meenemen van een gechipte kat voor zijn eigen huis en er geld voor eisen als de eigenaar hem terug wil aangemerkt kan worden als diefstal) en ze zijn ook nog boos vanwege het topic op bokt. Allemaal onzinredenen die pas zijn ontstaan nadat en doordat zij de kat hebben meegenomen en niet terug willen geven.
Einde verhaal is dat we het hierbij moeten laten en dat ik geen enkel goed woord over heb voor het betreffende asiel. Ze gaan een ander huis zoeken voor een kat die het, voordat zij hem meenamen, hier hartstikke goed had. Nou dat wordt een drama natuurlijk.

En nog een toevoeging, nee ik heb geen spijt dat ik niet betaald heb want zij zijn degenen die fout zijn, niet ik. Zij maken misbruik van het feit dat mensen natuurlijk hun kat terug willen die voor hun eigen deur is meegenomen.

Met alle respect maar alleen van de titel van dit topic geeft al aan dat het asiel toch wel redenen heeft om 'boos' te zijn. Ook dat je even geen auto hebt kan er bij mij niet in als reden dat je niet even langs kan gaan voor een goed gesprek bij het asiel. Niemand van je buren, vrienden, familie die je kan bellen om even mee te gaan of hun auto willen uitlenen? Nou je principes hebben je ver gebracht, zo kom je nog eens ergens in het leven.

Ze gaven toch aan de telefoon al aan mijn kat niet zonder betaling terug te willen geven? Daar waren ze heel erg duidelijk in. Wat heeft daar verder welles-nietesen dan nog voor zin?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 12:53

dees_daan schreef:
Niqui schreef:

Dit is weer een flink foute aanname.. Je kan namelijk als pagina geen slechte recensies verwijderen. Het asiel heeft deze recensie dus niet verwijderd. Dat moet TS zelf gedaan hebben.

Blijkbaar kan dat wel want hij is weg en dat heb ik niet gedaan

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:54

Nee, je kunt facebookrecensies niet verwijderen als pagina. Je kunt volgens mij alleen het bericht rapporteren bij Facebook met uitleg waarom het een onterechte recensie is. Facebook kan het dan alsnog weghalen.

Als er iemand is die weet hoe je wél een recensie kunt verwijderen, dan hoor ik het graag.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:55

Cayenne schreef:
Jawel hoor. Wij hebben de chip van onze witte herder ook overgezet en kregen keurig post en een nieuwe penning.

klopt!
hier geen nieuwe penning maar wel een brief dat het herregistreren gelukt was.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:56

Volgens mij kan iedereen op zijn eigen Facebook pagina reacties verbergen, heeft het asiel dit gedaan dan laden ze wel heel erg de verdenking op zich dat er iets is gebeurt dat niet volgens de regels is gegaan.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 12:57

Tango1979 schreef:
Cowboy55 schreef:
Tja, als je de 'ik geloof TS niet' kaart speelt dan is het asiel zonder enige twijfel goed bezig.

Maar waarom zijn ze gruwelijk onprofessioneel, dat geef je nog steeds niet aan.
TS zegt dat ze denkt dat ze boos op haar zijn, aanname van haar kant. Het is dus geen feit dat ze de kat niet terugkrijgt omdat ze boos op haar zijn. TS weet dat niet zeker, de situatie is ook haar niet duidelijk.

Dorine92 schreef:
Dat was me niet helemaal duidelijk. Het lijkt erop dat ze gewoon boos op me zijn en dus met alle macht proberen te voorkomen dat de kat weer naar mij gaat ofzo?
Wat ik begreep zijn ze boos over van alles.

Dat heb ik vernomen van de vorige eigenaar. Die is erheen geweest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:57

Dan is de recensie gerapporteerd en door Facebook weggehaald. Al het in die reacties net zo uit de klauwen liep als onder een andere recensie wel begrijpelijk dat dat gebeurd is.
Zelf als pagina die recensie verwijderen kan niet.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:59

Marjoow schreef:
Janine1990 schreef:
Krijg je bij overzetten van de chip dan geen bevestiging per post? :oo

Volgens mij niet toch?

Ik niet toen ik ons hondje overzette.
Maar als ik zijn chip invoer op internet komen wel mijn gegevens erbij te staan.

daffodilJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:00

Denk dat ik toch echt aangifte van diefstal bij de politie gedaan had.....zijn ze nou toch helemaal belazerd. Ze hebben toch zeker wel iets van onderzoeksplicht en als dan blijkt dat het helemaal geen zwerfkat is, gewoon een belletje dat ie opgehaald kan worden of beter nog, terugzetten waar ie vandaan komt.

Ik heb met verbijstering het overgrote deel van dit verhaal gelezen maar men wat een vervelende reacties en wat een asociale instelling van dat asiel. En het welzijn van de kat is wel het laatste waar ze om geven anders hadden ze m allang teruggezet!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:01

IMJ schreef:
Cayenne schreef:
Jawel hoor. Wij hebben de chip van onze witte herder ook overgezet en kregen keurig post en een nieuwe penning.

klopt!
hier geen nieuwe penning maar wel een brief dat het herregistreren gelukt was.

Ah jullie hebben gelijk! Ik heb zojuist onze Lily maar geregistreerd bij het NDG :') Zullen we ook wel bericht van krijgen dan :j

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:02

bruintje123 schreef:
Marjoow schreef:

Volgens mij niet toch?

Ik niet toen ik ons hondje overzette.
Maar als ik zijn chip invoer op internet komen wel mijn gegevens erbij te staan.

Eigenlijk ook krom, dat je 'zomaar' jezelf als eigenaar kunt registreren. En slaat dan het gehele leenbruid/adoptie maar asiel blijft eigenaar-contract de plank mis wanneer je de nieuwe houder als eigenaar laat registreren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:03

Marjoow schreef:
Nou, ik zit dus nu even te zoeken naar waar onze kat geregistreerd staat, ik kan haar nergens vinden :Y)
Zij is in Frankrijk gefokt, maar geen idee waar zij nu geregistreerd staat. Ook de vorige (Nederlandse) eigenaresse kan ik niet terugvinden.

Als ze op chipnummer.nl niet naar voren komt is ze niet geregistreerd.
Gaat ook vaak fout met Raad van Beheer chips omdat mensen er van uit gaan dat het dier dan ook automatisch goed geregistreerd staat en het dier zo gevonden kan worden. Dat is dus niet zo.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:03

Alane schreef:
Eigenlijk ook krom, dat je 'zomaar' jezelf als eigenaar kunt registreren. En slaat dan het gehele leenbruid/adoptie maar asiel blijft eigenaar-contract de plank mis wanneer je de nieuwe houder als eigenaar laat registreren?

Ons hondje kwam dan van MP niet uit het asiel.
Maar inderdaad wel krom. Heb er geen enkel bewijs voor hoeven overleggen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:06

dees_daan schreef:
Marjoow schreef:

Als ze op chipnummer.nl niet naar voren komt is ze niet geregistreerd.
Gaat ook vaak fout met Raad van Beheer chips omdat mensen er van uit gaan dat het dier dan ook automatisch goed geregistreerd staat en het dier zo gevonden kan worden. Dat is dus niet zo.

Ja dat weet ik idd wel, ik dacht alleen dat het wel goed zou zijn omdat zij dus uit Frankrijk geimporteerd is. Plus dat bij ons het risico klein is dat ze wegloopt, Lily komt enkel onder toezicht in de tuin.

Maar toch maar even gedaan. Paar euro's en het kan je een hoop gedoe besparen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:07

bruintje123 schreef:
Alane schreef:

Ons hondje kwam dan van MP niet uit het asiel.
Maar inderdaad wel krom. Heb er geen enkel bewijs voor hoeven overleggen.

Dit is dan waarschijnlijk ook de reden dat een chip registratie geen eigendomsbewijs is...

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:16

dees_daan schreef:
Dan is de recensie gerapporteerd en door Facebook weggehaald. Al het in die reacties net zo uit de klauwen liep als onder een andere recensie wel begrijpelijk dat dat gebeurd is.

Toen ik gisteravond keek, waren er enkel een boel 'likes' op die post. Niet zo'n uit de hand gelopen recensie zoals heden.

Bewijst weeral maar eens hoe malafide dat asiel is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:17

FlyAway schreef:
Nee, je kunt facebookrecensies niet verwijderen als pagina. Je kunt volgens mij alleen het bericht rapporteren bij Facebook met uitleg waarom het een onterechte recensie is. Facebook kan het dan alsnog weghalen.

Als er iemand is die weet hoe je wél een recensie kunt verwijderen, dan hoor ik het graag.

Je hebt het inderdaad juist. Degene van wie de pagina is moet dit melden ( kan ook trouwens door lezers gebeuren hoor, naast ieder bericht staat een rapporteren button ) bij Facebook. Facebook kijkt dan of het tegen hun voorwaarden is. Die voorwaarden zijn vrij streng. Maar volgens mij blijft de waardering wel staan.
Waarschijnlijk heeft TS ook een bericht van Facebook gekregen met uitleg

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:18

Katten hoeven niet verplicht geregistreerd te worden, chipregistratie is juridisch gezien geen eigendomsbewijs en als een chip correct geregistreerd staat, dan is het adres van de eigenaar bekend, maar dat hoeft niet per se het adres van het dier te zijn.

Op het moment dat het asiel zich op die chip gegevens baseert, dan hebben ze juridisch gezien geen poot om op te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:18

Evi84 schreef:
dees_daan schreef:

Toen ik gisteravond keek, waren er enkel een boel 'likes' op die post. Niet zo'n uit de hand gelopen recensie zoals heden.

Bewijst in welke zin ?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:19

Evi84 schreef:
dees_daan schreef:

Of...

We missen nog een deel van het verhaal en de TS spreekt niet de hele waarheid.

Zoals eerder gezegd, zijn er 3 kanten... TS, Asiel & de waarheid..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:20

DatBenIkNou schreef:
Nou je principes hebben je ver gebracht, zo kom je nog eens ergens in het leven.

Is inderdaad vanaf moment 1 een principekwestie geweest.
Uiteindelijk heeft het asiel poot stijf gehouden en zal de kat herplaatst gaan worden. Loopt het toch nog goed af voor het dier!

En nogmaals; een asiel vangt niet zomaar een kat, daar is echt wat meer voor nodig dan een guitig snuitje.