Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

ik woon in flevoland. Ik heb gooiland als dierenarts. Met mijn hondje heb ik echt nog noooit wat gehad. Mijn paard kennen ze al bij voornaam

Je voert je hond 30 dagen een gel die hem nog zieker maakt als dat hij al is. Je hond wil in die periode niet eten, niet lopen want dat doet hem zeer (gewrichtspijn) en onze Simba heeft echt in zijn mandje liggen piepen. Na een dag of 14 Milteforan krijgt je hond een benodigde spiegel van het middel in zijn bloed wat hem zich beter laat voelen. En dan zie je hem langzaam omhoog kruipen en beter voelen.ubimone schreef:@PenP2014 jouw hondje word nog getest op al die ziektes. Als ze vanuit ACE zeggen dat jouw hondje goed is kun je daar ook gewoon vanuit gaan. Dan kan hij net zo goed ziek worden als elk ander hondje.
Onze Ximena kwam naar NL met anasplasmosis.
Gelukkig is dat op tijd ontdekt en is ze behandeld met antibiotica. Nu is ze gezond verklaard.
Maar dat is ook een ziekte die ze net zo goed hier opkunnen lopen als daar in Spanje. Kwestie van pech denk ik.
Maar als je al wel weet wanneer hij vliegt hebben ze die testen misschien al gedaan??
het kan prima zijn dat de hond dus wel de ziektes draagt maar dat ie op dat moment niet actief is.
Echter is er gewoon een hoog verhoogd risico o de middellandse zee ziektes.. Ok niet gek want veel van de honden die wij adopteren zijn gewoon straathonden geweest
en of ik ermee akkoord ging dat ze geen 100% zekerheid kunnen geven op die ziektes. Ik heb me zelf alleen nog niet ingelezen. Misschien iets te makkelijk over gedacht. 
Dit word mijn eerste hondje uit spanje dus ik heb geen ervaring met dieren uit het buitenland. En daar zijn toch andere ziektes als hier. Ik ben opgegroeid met dieren en het ergste wat ik heb gezien is een kat met een blaas ontsteking. (Wat ook echt niet leuk is) dus geen tropische ziektes. (Mag je dat zo noemen?)
nog een mooie foto gekregen van ons kleine moppie
en nu nog 8 dagen wachten.. Duurt lang!