Bokkers met Katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Re: Bokkers met Katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:40

Denk ook dat jack wat groei pijn kan hebben. Nu komt er belasting bij kijken en misschien is dat ook een oorzaak?

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:44

Is hier iemand die nog intresse heeft in een poesje..?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 23:15

Even vanaf mijn telefoon want heb nog (steeds) geen internet thuis. Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van twee gecastreerde katers van 6 en 10 maanden oud. Ze komen uit het asiel en liggen inmiddels languit op mijn bank :D. Als ik een computer heb zal ik foto's met jullie delen :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 23:32

Gefelciteerd Percy, ben benieuwd naar de plaatjes :D

Vivian, ik denk dat je beter een advertentie op de Markt kan maken :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 08:52

Caesar schreef:
Denk ook dat jack wat groei pijn kan hebben. Nu komt er belasting bij kijken en misschien is dat ook een oorzaak?

Nee het komt denk ik echt van de wonden....
Zal zo even een foto plaatsen. Eigenlijk is het van het topje van de tenen tot halverwege het bovenbeen, 1 grote schaafwond :=
Vanmorgen liep hij er nog niet op, maar was hij wel een stuk helderder. Ik kijk het dus maar even een paar dagen aan. Pootje is ook niet sterk natuurlijk, helemaal geen spieren meer en hij heeft hem zo lang niet goed kunnen gebruiken door die spalk.... alles moet evenweer op de plek :+
Hij zet hem al wel weer beter bij als hij gaat zitten.
Maar ik kan zien dat hij pijn heeft doordat hij de poot ook tijdens het liggen het liefste eigenlijk niet neerlegt, tenzij zijn teentjes ook poot niet in aanraking met iets komt. Zoals bijvoorbeeld op de vesterbank dan steekt hij zijn poten er buiten ;)

edit foto
Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 09:12

Sakkia, wat ziet die poot er raar uit? Is dat rode nog bloed? Als je kijkt naar zijn voetje dan zijn de kussentjes helemaal weg ook...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 09:38

Alleen dat bovenaan is een beetje bloed, maar dat is wel droog en ook niet echt een korst. (dat is ook de operatiewond trouwens, dat ziet er heel netjes uit)
Alles is dicht en er komt nergens vocht uit ofzo.
De teentjes zijn gewoon dik, de kussentjes zijn er wel hoor, maar die zitten aan de achterkant (die wijzen zeg maar naar rechts).
Ik had wel verwacht dat de poot er een beetje raar uit zou zien, dat is tenslotte met mensen ook zo als ze een pootje in het gips hebben gezeten en ze hebben natuurlijk een heel deel haar weggeschoren (en dat doen ze echt niet netjes). Het is een beetje een kippepootje :+ Maar ik had niet verwacht dat het allemaal zo kapot zou zijn. Dat komt echt puur en alleen door de spalk. Toen hij zijn poot brak had hij namelijk geen wondjes.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:18

Het is natuurlijk sneu, maar ik denk niet dat het verwonderlijk is dat hij er nog pijn aan heeft. Het was een fikse breuk en een fikse operatie voor zo'n "kippenpootje" :(:)
Dat hij het al weer probeert te belasten is een goed teken en ik denk dat de DA de overweging heeft genaakt qua pijnstillers; als hij die krijgt, gaat hij te wilde dingen doen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:40

Ben het met je eens MM hoor :j

Hij mocht wel pijnstillers :j En ik mocht ook wel nieuwe halen als het op was, maar heb er voor gekozen dit niet te doen
Dat hij pijn heeft is idd niet leuk, maar ik wil ook niet dat hij het direct te veel gaat belasten en we daardoor straks toch weer verder van huis zijn.
De pijn die hij heeft zal vooral komen door de huid wat open en dik is en misschien spierpijn.
Vind het niet om aan te zien en het breekt mijn hart maar het is echt even beter het zonder te doen. Hij vindt zijn weg wel en rende vanmorgen al heel hard op 3 poten door het huis.
Zijn ogen waren weer helder en groot en spelen wilde hij ook wel, dus ik maak me verder niet te veel zorgen. Het gaat dus puur om de belasting die hem zeer doet.
Hij moet het na een paar dagen wel wat meer gaan belasten, doet hij dat niet dan ga ik nog even contact opnemen. Maar ik denk dat dat ook wel goed komt.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:41

even snel foto spam vanaf het werk:

Afbeelding
Ze zijn heel close samen

Afbeelding
De jongste, 6mnd, Lilo :)

Afbeelding
En de oudste, Stitch, 10mnd

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:01

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:09

Wat een sneu pootje :(:)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:20

Caesar schreef:
zwenneke schreef:
Ik heb mijn werpkist hier besteld: http://annakatwinkel.nl/index.php?actio ... id&lang=NL

Zelf geschilderd en letters met mijn catterynaam erop gemaakt.

Op http://www.werpkistkat.nl hebben ze hele leuke ook. Heb alleen al een ander model gezien wat voor mij fijner is: http://www.rosemallow.nl/page24/page24.html

Dus denk dat ik toch maar zelf aan de slag ga.

Deze hebben wij ook zelf gemaakt, ik kan je zeggen het is nog een aardig werkje
en het kostenplaatje liep ook aardig op :o maar we zijn wel erg blij met het resultaat *\o/*

inmiddels staat hij hier weer in de kamer want poezel zit op dag 63 vandaag

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:01

Maar als de kittens wat groter zijn kunnen ze er dan niet gewoon uitlopen?

De DA heeft nog even gebeld hoe het met Jack ging. Verhaal nog een keer uitgelegd en hij dacht toch dat pijnstilling wel een idee was.
Aangegeven daar even mee te willen wachten en als hij donderdag nog steeds veel pijn heeft we daar weleens aan kunnen beginnen. Hij was het wel met me eens, ze hebben er gisteren ook weer veel aan gedaan dus dat levert natuurlijk ook weer pijn op. Die wondjes en dan vooral die tussen de tenen doen ook gewoon echt pijn (vergelijkbaar met blaren onder je voeten zeg maar)
Blijf het sneu vinden, maar we moeten maar even hard zijn voor elkaar dan :')

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:06

Ik hoop voor je dat Jack zich snel weer beter voelt

Charique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:50

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:07

SAKKIA schreef:
Maar als de kittens wat groter zijn kunnen ze er dan niet gewoon uitlopen?

Nee, ik wil aan de bovenkant nog een deksel met gaas maken. Ik kan helaas niet altijd de kittens los hebben lopen en wil dat ik ze ook af kan sluiten als het met de andere kat niet gaat. Zeker de eerste weken. En dan heb je die plankjes die je op hoogte kunt verstellen.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:44

@Charique; mooi gemaakt dat filmpje!

Vraagje aan wie er antwoord kan geven; Poesje is afgelopen donderdag krols geworden maar het lijkt alweer over. Gister de DA gebeld voor sterilisatie maar de assistente vertelde me dat ik 6 weken dient te wachten? Dit om de baarmoeder tot rust te laten komen. Dus mijn volgende vraag was dat als ze in die tijd weer krols zou worden of ik dan weer moet wachten. Als antwoord kreeg dat ik dan de poezepil kon geven. Dat gaat dus op zeker niet gebeuren!!
Is die 6 weken dus gangbaar?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:50

Komt voornamelijk door de doorbloeding, nu is t heel goed doorbloed en dat maakt t lastiger met steriliseren/castreren. Als dit weer tot rust is, is de kans op bloedingen veel kleiner. Wij hebben volgens mij 4 weken gewacht toendertijd.

Waarom ben je zo tegen de poezenpil als t maar voor even is?

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 16:31

Ik heb eind oktober vorig jaar ons eerste sphynxmeisje in laten slapen na een 2 1/2 jaar gevecht tegen mamatumoren.
We hadden hebben haar op 8 jarige leeftijd uit een cattery overgenomen waar ze helaas aardig wat poezepil had gekregen, en dan weer drachtig (helaas dode kittens) dan weer poezepil etc...
Ze was weliswaar net geholpen toen wij haar kochten maar kreeg binnen een half jaar tumoren. Daar heeft het gebruik van poezepil goed aan meegewerkt.
Dus... Die troep gaat er absoluut niet in.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:02

Zo zijn wij er ook een verloren EeCee... Niet eens lang aan de poezenpil geweest, een paar maanden denk ik, maar jaren later het eerste bobbeltje. Weg laten halen, terug gekomen, uitgezaaid naar de longen. Dat zou ik nooit weer mee willen maken. ;( (haar zoon zijn we verloren aan darm kanker, en de vader daarvan aan een tumor in het bekje, bah wat een vervelende ziekte).

Ik ben net met het 3tal bij de dierenarts geweest voor enting, maar de DA had nog nooit gehoord van KVV. Eerst uit gelegd dat het gewoon rauw spiervlees, orgaan en bot was wat gemalen en gemengd was, dat het uit de diepvries kwam. Maar toen ik over muisjes begon... Ze had wel eens gehoord dat iemand eendagskuikens voerde, maar toen ik zei dat die van mij wel eens een muisje kregen dacht ze even dat ik levende muizen los liet in de woonkamer. _O- Zie ze al gaan...
Vind het eigenlijk ergens wel vreemd, is nog een vrij jonge DA, gok ergens in de 30. Zou verwachten dat ze toch wel íets tijdens haar opleiding had gehad.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:26

Onze DA is vooral tegen barfen omdat dat echt wel wat meer kennis en inzicht nodig heeft. KVV weet ik eigenlijk niet zo goed wat ze daarvan vinden.
Denk dat ze op de opleiding voornamelijk dieetvoeding krijgen.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:46

Maar als je de kennis en inzicht hebt in barf zou er niks mis mee zijn toch? Wat dat betreft snap ik het wel, je moet niet zomaar wat gaan doen. Deze DA vond het vooral raar volgens mij.

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:26

Hallo *D ,

Ik heb ook 2 leuke katjes. Bob en Babs.
Heb al een tijd een bokt account maar ben deze pas sinds kort actief gaan gebruiken.
Nou zou ik het gezellig vinden om met jullie gezellig mee te kletsen!

Charique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:37

heb net een filmpje van youtube afgespeeld (angry cats) ik heb me rot gelachen om de reactie van mijn eigen katten, die koppen en kijken wat er uit de laptop komt.