Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:15

Voedingsbodem wordt tegenwoordig niet zo vaak meer aangeraden nee. Bij hulpbehoevende planten kun je altijd gewoon van die kleibolletjes steken en gewone plantenvoeding (Profito oid) gebruiken. Geen kans op bodemrot iig. Ik vind zelf filterzand heel erg fijn, krijg je ook niet zo snel bodemrot door.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:41

Inderdaad ik ben zelfs absolluut geen fan van de voedingsbodem,, ik vindt het vooral lelijk.. En het is niet nodig,, t is veel werk en rot voor je vissen om hem telkens te vervangen ( stress en weer andere bak want met de vissen erin gaat echt niet.. En veel bacterien zitten in de bodem,, en deze verweider je dan ook weer dus het is gewoon vreselijk onhandig en vooral ook onnodig

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:50

Ik heb een tijdje terug van die bolletjes gekocht die je bij de plantjes moet steken, een voedingsbodem zag ik door alle negatieve verhalen niet zitten. Het verwijderen iedere keer lijkt me een hel :')

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:52

Tip: er zijn ook doosjes met voedingsbollen voor in de vijver. Zelfde spul als wat voor aquaria word verkocht, maar veel goedkoper. :)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:30

Hoei!

Ik heb een foutje gemaakt maar ebn wel achter iets leuks gekomen; mijn pauwooggoby's hebben eitjes :D
Het vrouwtje heeft een dikke gele buik en het mannetje een platte gele.
Sinds begin deze week waren ze foetsie, en sinds gisteren zwom er weer 1tje rond. Met een platte gele buik, terwijl in de omschrijving stond dat het mannetje voor de eitjes zou zorgen. Dus ik was bang dat mijn vrouwtje geplet onder de stronk lag ofzo, dus ik heb zonet even voor de zekerheid de stronk opgetild..

Daar zat (dus toch) mijn mannetje :D met eitjes onder zich, die hij bewaakt.
Alleen.. eten kardinaaltetra's/L-nummers/antennebaarsjes eitjes/jonkies? ja toch? Ik wil ze eventueel wel proberen te laten opgroeien maar geen flauw idee hoe..?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:48

Ik denk wel dat ze op gegeten worden ja,, wellicht in een appart bakje,, maar wat je ze zou moeten voeren is mij echt een raadsel heb geen ervaring met pauwooggoby's hihi

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:11

Wat leuk Nachtlampje :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:12

Oh, leuk, Nachtlampje :D! De kans is groot dat de jongen opgegeten worden, een kans om ze te 'redden' is om ze na de geboorte uit te vangen en in een kweekbak te zetten (ingedraaid).

Al bestaat er ook een kans dat een aantal jongen gewoon groot wordt :).

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:16

Mijn baby's overleven al bijna een week, en ik had verwacht dat ze meteen zouden worden opgevreten.. :') Ik hoop niet dat ze allemaal groot worden.. Haha

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:18

Eddy wat voor jonkies waren het ?

Helaas heeft mijn lalia man geen nest meer, hij rukt nog wel steeds delanten uit de grond maar verder gebeurd er niks.. Ergens wel blij want hij maakt er zo een puinhoop van :(

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:44

even een tip voor mensen die op zooplus.nl spulen kopen. Op zooplus.de zijn dezelfde artikelen echt stukken goedkoper!!! scheelt echt soms tientjes ( zelfs op bedragen onder 80 uro), ook daar boven 19 euro geen verzendkosten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:45

Vanmorgen naar de aquariumzaak geweest, twee nieuwe rotala wallichii (aan te raden, mooie en snelgroeiende planten) gekocht, een zakje levende witte muggenlarven en zes zebraslakken. Nog een leuke korting gehad ook :9.

Cupcake helemaal blij met de muggenlarven, hij schiet de bak door om ze op te zuigen. De slakken geven zich verspreid en zitten alg te eten (gok ik :') ), ze zijn alle zes zo'n dikke 2 cm groot en Cupcake laat ze tot nu toe mooi met rust (hij is geen moordzuchtig visje en redelijk timide), dus ik vind het wel het proberen waard. De zebraslakken zijn gaaf om te zien en ik hoop dat ze de bak mooi schoon houden :).

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:54

san dat was vast een feestmaal voor cupcake :j

Ik heb de voedingsbodem er geloof ik rond begin oktober in gedaan, dus daarvan kan het volgens mij niet zijn.
Ik heb nu ook weer een voedingsbodem, maar alleen op de plaatsen waar de planten in zitten. Dat scheelt dus wel al een beetje. Bak is weer in orde gezet sinds gisteren, nu mag hij indraaien en dan gaan de vrouwtjes erin.
Hij heeft ongeveer 15 liter aquarium water en de rest is met leidingwater aangevuld. De spons is gewoon uitgespoeld en ik doe er nu dagelijks een bacterie kweek in.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:55

mag ik me nog melden?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 15:14

_San87_ schreef:
Vanmorgen naar de aquariumzaak geweest, twee nieuwe rotala wallichii (aan te raden, mooie en snelgroeiende planten) gekocht, een zakje levende witte muggenlarven en zes zebraslakken. Nog een leuke korting gehad ook :9.

Cupcake helemaal blij met de muggenlarven, hij schiet de bak door om ze op te zuigen. De slakken geven zich verspreid en zitten alg te eten (gok ik :') ), ze zijn alle zes zo'n dikke 2 cm groot en Cupcake laat ze tot nu toe mooi met rust (hij is geen moordzuchtig visje en redelijk timide), dus ik vind het wel het proberen waard. De zebraslakken zijn gaaf om te zien en ik hoop dat ze de bak mooi schoon houden :).

Foto vd slakken?

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 15:17

prugelpiet wees welkom!
Liefst met een fotoreportage van je bak, daar zijn we nogal dol op :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 15:53

Het zijn Neritina turrina slakken. Ik heb zo geen foto.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 16:03

Eitjes zijn opgegeten... Maar t vrouwtje heeft voglens mij nu al weer een dikke buik, dus misschien zit de volgende lading er al aan te komen.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:16

Die zebra renslakken zijn echt super leuk. Heb er 4 in mij bak. Eten alg dus ideale bewoners zou ik zo zeggen.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:25

oke!
dankje :)

ik heb nou niet bepaald veel foto`s van mn bak.... nen ze zijn meestal ook wazig :(
en helemaal niks van de vijver :o

1.Afbeelding Corydora`s :D

2. inmiddels over leden dalmatier nogwatte :P Afbeelding

3. Afbeelding de verdwenen posthoorn slak ;(

4. Afbeelding 1 van de 5 platy`s :D

5. en mijn o zo stoute kat :+ Afbeelding

in mn bak ligt een laag grind en een voedings bodem van sera. de floredepot ofzo.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:36

Leuke bak en leuke visjes. Jammer van je dalmatier Molly die is overleden en je verdwenen slak. Je kat boft maar met zo'n t.v. he.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:39

oja, ondertussen zitten er ook nog kardinaal / neon tetra`s in :D

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:47

Leuke visjes heb je, is je kat vast erg gelukkig mee :D

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:28

ja, die heeft onze oude een hartaanval bezorgt, kom stond boven op de hoge kast, kat spingt ernaar, komt niet uit, hakt zn poot ahter de komrand en valt zo met kom en al naar beneden. vissen zitten nog steeds in de vijver!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:53

Horse_ schreef:
Die zebra renslakken zijn echt super leuk. Heb er 4 in mij bak. Eten alg dus ideale bewoners zou ik zo zeggen.
Heb jij last van de eitjes?

Ik vind ze tot nu toe ook super :D. Er zat er zojuist een op de ruit, dat bekkie zag je heen en weer gaan :P. Ik zie ze inmiddels allemaal, ik ben bang dat slak nummer zes het niet overleeft (dat dachten we in de winkel al, maar niet zeker).