Werkhonden & Training

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:45

Dan neem ik aan dat die honden niet onder de particulieren blijven hangen, maar bijvoorbeeld naar 't buitenland gaan.
Er is inderdaad vanuit het beroepsleven altijd vraag naar goede werkhonden, maar er zijn ook ongelofelijk veel mensen die hier denken een slaatje uit te slaan.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:54

Ik graag me af waar de ipo honden dan heen gaan, het buitenland lijkt me maar vraag me af waarom ze dan voor een ipo hond gaan die bijten enkel op mouw dus daarin moeten ze dan weer ongetraind worden voor leger etc

Er zijn heel veel die denken een goede hond even zo aftellen richten maar er zijn maar weinig mensen die dat echt kunnen en zo dat een ander er ook nog fijn mee uit de voeten kan

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:58

Zie ik ook zo als Seven. Wat verdienen in de africhting (IPO) is haast niet mogelijk en dan moet je goed zijn en veel ervaring hebben. Veel IPO honden gaan inderdaad naar het buitenland daar moet IPO1 opzitten en hoe dat gebeurd is niet van belang. Die gaan daar zo de fok in.
Als beginner kom je daar niet tussen ook al vertellen je ze leuke bedragen, als puntje bij paaltje komt dan ziet het er heel anders uit.

Anoniem

Re: Werkhonden & Training

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:20

Mijn trainer(s) zeggen het niet zomaar. En ik geloof ze op hun woord. Enige wat ik nog mis is de ervaring. Maar als ik straks mijn 2 honden heb klaargestoomt. Dan zit dat ook wel goed volgens hun.

Hun hebben de juiste connecties. Zitten allemaal al 20 a 30 jaar in de hondensport. En hebben meer dan genoeg ervaring om mij te beoordelen. En fokker was blij dat ik weer een pup wou. Want dan wist hij dat er iig 1 goed terecht zou komen.

En ik weet dat je een goede hond niet even 1,2,3 africht. Dat heb ik al gemerkt met [***]. Maar iedereen zou zo appèl met hem kunnen lopen nu.

Maar ik ga dit topic ontstippen. Voel me niet prettig bij deze sfeer. Ik gaf alleen netjes antwoord op een vraag. En heb het gevoel dat ik mijzelf nu moet gaan verantwoorden.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:24

Het is alleen maar goed bedoelde raad. Heb inmiddels meerdere honden getraind en begeleid ook mensen in de training voor IPO maar honden africhten voor de verkoop is iets heel anders. Daar zou ik me niet aan wagen ondanks toch wel wat ervaring. Dat moet snel en goed en zonder fouten gebeuren, ik zou zeggen ga eerst eens lekker van je eerste hond genieten en leren. Wij zijn hier na een 9e hond nog steeds niet uitgeleerd.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:40

.
Laatst bijgewerkt door xXLiekeXx op 24-02-24 00:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:55

Ik lees niet meer dan interesse en goedbedoeld advies, je moet niet alles zo negatief lezen hoor, vind juist de sfeer, ook bij dit onderwerp , heel prettig blijven.
Ja er worden voorbeelden bijgehaald over mensen die er een slaatje uit willen slaan, maar niemand insinueert dat jij dat zou willen :n

Wat betreft honden verkopen, ipo honden doen het ook leuk in amerika, vriendin van me heeft inmiddels 2 honden verkocht die beide bij de politie aan het werk zijn en nummer 3 is in opleiding voor hen. (Directe verkoop richting politie ) maar als je kosten en baten naast elkaar gaat leggen word je er niet echt veel beter van op je bankrekening.
Voeding, clubkosten, enten, röntgen en amdere kosten, je zou de uren er ook nog eens bij moeten rekenen...
Dan heb je misschien een zakcentje .
Zelf moet ik er niet aan denken, ik heb een hond voor mezelf, niet voor de verkoop :)

Edit. Verkoop en starten met een door een ander opgeleidde hond is wel iets wat ik meer bij knpv clubs zie gebeuren dan bij IPO clubs.. maar het gebeurt idd wel.
Zelf moet ik er (again) niet aan denken... doe dat veel liever zelf, dan weet ik tenminste hoe het gebeurt is etc.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:07

Via de politie is er inderdaad wel vraag naar IPO honden maar die willen liever jonge honden die wat aporteren kunnen en goed spelen met een bal. Afgerichte honden willen ze zelden daar ze dan vaak veel te veel fouten eruit moeten werken. Daar moet je echt geluk hebben willen ze jou hond hebben. Ze kopen veel liever van africhters die hun naam ruim hebben verdiend en die ze kennen. Maar meestal komen deze uit de wereld van de KNPV. Ken meerdere die dat namelijk doen. En dat moet je niet doen om te willen verdienen wat Sonja al zegt.
En veel IPO honden gaan naar het buitenland met een IPO 1 er op en aankeuring (duitse herders) om te kunnen fokken en dat worden dan echte puppymachines. Heb ik ook ooit eens een aanvraag voor gehad of we onze Aylah niet wilden verkopen.... Nou geen haar op mijn hoofd.... eenmaal uit gefokt wil je niet weten wat er mee gebeurd. Sowieso kan ik niks verkopen waar ik mee train haha

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:08

Ik ken alleen 'oude' wedstrijd of fokhonden die verkocht worden naar het buitenland om daar verder te fokken. Maar voorlopig nog toekomst muziek toch? Eerst die 2 van nu maar netjes africhten en netwerk doet inderdaad een hoop! Maar je moet wel leren om je wat minder snel aangevallen te voelen. In de IPO is het gewoon minder gebruikelijk, en misschien kom je er na hond 1 achter dat het niks voor je is, of juist wel. Het is hier alleen interesse en idd goedbedoelde adviezen.

Hond van een clubgenootje is wel na vzh verkocht, maar idd alleen spelen met bal en het speuren werd getest.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:23

Wilawander, in amerika zijn er voldoende corpsen die juist een afgerichte hond willen ...
Het werkt daar verre van hetzelfde als hier en iedere staat werkt weer op eigen wijze.
Net zoals je als agent in Amerika op genoeg plekken je eigen wapen moet aanschaffen zijn er ook genoeg plekken waar je je eigen hond aan zult moeten schaffen als K9 officer
Ook zijn er voldoende corpsen die echt totaal geen kaas hebben gegeten ban het opbouwen en opleiden van (jonge)honden.

Dan krijg je dus dingen als een swat team wat zo ongeveer van hun stoel valt als de nieuwe vierpoter sociaal is en zonder muilkorf de bus in kan zonder dat het team word opgevreten en dan ook nog eens beter werkt als de hond die ze zelf getraind hadden(en dus wel die muilkorf nodig had)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:42

Hoe gaat het hier met iedereen en alle honden?

Mijn vriend heeft Tay overgenomen met manwerk. Ik kan het door mijn gezondheid niet bijbenen en 5 minuten manwerk zorgt ervoor dat ik dagen vreselijk gesloopt ben. En dat zijn dan 5 minuten waar Tay enorm braaf was. Heel jammer en vooral pijnlijk, eerlijk gezegd...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:15

Dat is heel moeilijk merel, verwacht je dat je het wel weer kan?

Hier staat alles op een laag pitje honden doen het top maar ik heb het heel erg druk met leren en ons nieuwe huis

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:21

Nog geen idee, eerlijk gezegd. Hoor eind november pas wat voor mij de mogelijkheden zijn, mee leren leven of revalideren. En ze kunnen niet voorspellen of het zo blijft, beter wordt, of erger wordt.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:07

Wat vreselijk de onzekerheid, ik duim voor je

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:36

Balen mwm :(

Hier is afgelopen vrijdagavond onze zoon Beorn geboren :)

Afbeelding

Alles gaat best goed, wel even wennen om mama te zijn :)
Baris doet het super met de kleine

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:27

Gefeliciteerd wat lief <3

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:39

Ff lekker met zijn allen op de bank
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:45

Super wat een aandoenlijk plaatje

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 14:53

.
Laatst bijgewerkt door xXLiekeXx op 24-02-24 00:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:20

Hoe gaat het met je Bertina? En met de kleine?

Welkom Lieke. Bevalt het goed?

Het volgen gaat hier steeds beter, los gaat op een of andere manier beter dan aan de lijn.
Heeft iemand een tip waardoor ze niet afgeleid is wanneer ze op gras loopt?
Ik wil dat ze mij aankijkt maar op de club "speurt" ze liever heel de tijd :+

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 17:46

.
Laatst bijgewerkt door xXLiekeXx op 24-02-24 00:38, in het totaal 1 keer bewerkt

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:39

Ja het gaat goed !
Kleine groeit goed !

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:40

Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:13

Even baalpostje tussendoor hoor...
Teefje is helaas leeg gebleven, dus wij mogen op fokkersjacht... lastig hoor, zoveel fokkers en zoveel hondjes, al de gegevens weer op een rijtje zetten en, en, en...

Jantuurlijk, tiz ook wel leuk, maar ergens is het ook erg makkelijk verdwalen zeg

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:54

Lieke, ik probeer haar ook met een bal af te leiden maar helaas het gras is dan nog steeds interessanter, terwijl ze heus wel kan kijken :+
Snoepje oid werkt ook niet helaas..

Leuk Bertina :D

Balen Sonja, wat zocht je ook al weer?