Jaa minnie rent elke keer op dat ratje, En iennie slaapt hihi
Nietes
Geplaatst: 25-01-13 00:03
Sinds scooter een paar weken geleden is overleden wil ik heel graag weer een.hamstertje. Weet iemand een hamstery max. 25 km van enschede af? Of zal ik er weer een bij de dierenwinkel halen (weet dat de meesten daar geen voorstander van zijn, maar scooter is mooi oud geworden en kwam ook uit de dierenwinkel)
Hier ook een hamster eigenaar! Ik heb een syrische hamster van nu ongeveer één jaar.
Ik heb gelijk een vraagje aan jullie, want hij heeft nogal veel energie... Hij heeft de gewoonte om 's nachts eindeloos aan de tralies te knagen, en dit lijkt mij een symptoom van stress of verveling. Ik doe mijn best om zoveel mogelijk voor hem te doen, maar misschien hebben jullie nog ideeën. Ik haal hem elke dag 1 a 2 uur uit zijn hok, dan heb ik hem op schoot, of hij loopt in zo'n loopbal of hij loopt gewoon los op de grond. Verder verander ik vaak de indeling van zijn hok, ik koop regelmatig nieuwe dingen zoals een bruggetje van hout of wat dingen van ander natuurlijk materiaal. Ik verstop elke dag zijn eten zodat hij een beetje kan scharrelen en hier dus ook wat langer over doet (ik check natuurlijk wel altijd of hij het gevonden heeft!). Ook leg ik wel is een doos in zijn hok met krantensnippers enzo. Heeft er iemand nog een idee wat ik met hem kan doen? Behalve dat het zielig is dat hij zo zit te knagen telkens is het voor mij ook niet echt fijn aangezien hij op mijn kamer staat
Klinkt gewoon als een echte knager helaas haha Die zitten er ook tussen...stress/verveling...tja..wie weet Misschien t eten in een wc rol doen en die dicht maken met wc papier? Helaas zijn er ook gewoon echte knagers...hamsters blijven knaagdieren
Nietes..k zou t zo niet durven zeggen... Even op het hf kijken?
Mijn oudje (russische, 1 jaar 8 mnd) beweegt nauwelijk. Hij was altijd als een gek aan het rennen maar dat doet hij heel af en toe nog. Soms hangt hij nog in de tralies maar hij slaapt erg veel. Eten doet hij ook minder, z'n crackers wel en ook witlof. Brokjes knabbelt hij iets aan. Ook loopt hij iets gebogen en het is eigenlijk meer waggelen. Weet wel dat het ouderdom is, maar het gaat ineens zo snel :'( Hij komt nog wel vrolijk naar me toe en ziet er nog mooi uit (wel stukje dunner). Ik kan hem maar het beste laten denk ik zo op z'n oude dag??
Precies dezelfde symptomen als Sprikkeltje had.. Het gaat inderdaad snel met die beestjes.. Gewoon laten en lekker verwennen met stukjes wortel courgette yoghurt müsli enzo
Nietes : Wat een leukje!! Yamasaki: hoe is het met jou hammies? heb je nog een leuke foto van beertje?
Henk is in een keer achteruit gegaan, het is echt een opa-tje geworden.. Hij loopt echt zielig, zijn haren staan overeind,als je hem op je schoot legt gaat ie 'liggen' en slapen... Nou dat heefttie nog nooit gedaan! ik weet niet wat ik er mee aan moet, hij is ook bibberig.. Zou het ouderdom zijn? Hij is 1,2 jaar oud..
Jellybeans
Geplaatst: 27-01-13 11:11
hoi,
ik heb sinds juli 2012 een dwerghamstertje; Bob. Hij was toen wij hem kochten nog erg jong dus is nu nog geen jaar oud. Vandaag doe ik zijn kooitje open en meestal komt hij door dat geluid al uit zijn nest maar deze keer niet, ik ga dus een beetje met mijn hand door het zaagsel zitten woelen maar hij komt ook al niet. Ik keek in het nestje tussen de wolletjes door en zag hem wel liggen dus aaide hem voorzichtig om te voelen of hij nog ademde, dat deed hij gelukkig wel! Toen hij merkte dat ik hem een beetje aaide kwam hij heel voorzichtig naar buiten maar hij trilde helemaal en was koud. Hij was ook erg sloom en liep een beetje mank. Ik heb even met hem op schoot gezeten en na een tijdje ging het wel weer met hem. Hij trilt nu niet meer maar is nog koud en sloom. Zouden jullie weten dat dit is? Ik zou het graag horen