Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:48

Joolien schreef:
Dit is echt het grappigste topic sinds tijden. Bijna 100 pagina's van 36 keer hetzelfde _O-
TS jammer dat het asiel dit zo doet, ik hoop dat ze in de toekomst dit soort dingen niet meer flikken, ben benieuwd of je er nog stappen in gaat ondernemen.

Ja ipv 35 te schrijven dat het hele topic gelezen moet worden wordt er geduldig opnieuw uitgelegd in discussievorm. :j

ik blijf het een sneue actie vinden van het asiel, zeggen dat de kat niet meer terug gegeven gaat worden omdat er ergens een forum is waar iets besproken wordt.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:49

Marjoow schreef:
bruintje123 schreef:
Maar het asiel was wel op de hoogte dat de kat van oude eigenaar naar Ts ging.
Zo begreep ik tenminste. Dus ergens loopt de administratie dan ook spaak.

Of simpelweg nieuwe mensen etc. Ze kunnen niet van elke kat onthouden waar die heen is gegaan..

Maar dan had er toch in hun administratie moeten staan van wie die geweest is en waar die naar toe gegaan is.
Ze hebben toen op dat moment zelfs de vangkooi geleend om de kat te verplaatsten.

Dan klopt toch gewoon de administratie van het asiel niet?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:51

Cer schreef:
Het lijkt erop dat het standaard procedure is voor asiels om opgevangen/afgevangen katten (terecht/onterecht) alleen weer mee te geven tegen betaling van de kosten.

Waarom zou dit asiel dit dan anders moeten doen?

Of moeten álle asiels de procedure aanpassen?

Omdat die heilige " procedure" op zijn minst in sommige gevallen in strijd kan zijn met de wet?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:54

bruintje123 schreef:
Maar het asiel was wel op de hoogte dat de kat van oude eigenaar naar Ts ging.
Zo begreep ik tenminste. Dus ergens loopt de administratie dan ook spaak.

Dat heeft niks met de registratie dienst te maken. Als een hond of kat naar de dierenarts gaat scannen ze de chip en het adres wat daar op staat geld ook al zou er een ander adres in het systeem van de dierenarts staan. Je hoort hier zelf zorg voor te dragen.
Daarbij als de chip door de dierenambulance gelezen is blijkt dat de kat heeeel ergens anders woont is het toch heel logisch dat ze de kat meenemen naar het asiel? Ja en dan blijkt het niet te kloppen want eigenaar heeft dit niet goed doorgegeven en dan moet het asiel hiervoor opdraaien? Wij weten niet wat de oorspronkelijke kosten waren als dit alleen maar een vergoeding voor het ophalen was is het toch heel normaal dat deze betaald moeten worden? Zou toch gek zijn als het asiel voor elke fout geregistreerd dier op moeten draaien dan waren ze onderhand wel failliet..

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:59

Nog steeds gegijzeld,die arme kat!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:00

En als straks de kat herplaatst wordt? Heb je goede kans dat die richting TS wandeld.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:05

Birdie60 schreef:
En als straks de kat herplaatst wordt? Heb je goede kans dat die richting TS wandeld.

Mja, als je hem lang genoeg opsluit niet in dat geval. Dan blijven ze waar ze eten krijgen. Moeten ze wel een hele poos vast zitten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:08

Indien ts de kat bij koop van de boerderij heeft overgenomen dan staat de kat nog steeds op haar adres vermeld dus bij direct uitlezen van de chip hadden ze dat dier gewoon kunnen laten lopen, echter, door ingrijpen(voeren) en het niet uitlezen van de chip ter plekke is dit het gevolg. Ik vind het geweldig dat er in Nederland dierenambulances enz rijden, echter dierenasiel(indien jullie nog meelezen) stop met dit spelletje en neem contact met ts op want hier betreft jullie net zoveel blaam. En nu de poot stijf houden en toch nog zorgen dat je centen binnenkrijgt en het dier ter adoptie aanbieden , dan zijn jullie niet bezig in het belang van het dier en laten jullie nu net daarvoor bestemd zijn.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:08

The_Cat schreef:
Birdie60 schreef:

Mja, als je hem lang genoeg opsluit niet in dat geval. Dan blijven ze waar ze eten krijgen. Moeten ze wel een hele poos vast zitten

Wat niet te doen is met een boerderijkat. Zeker niet in de omschrijving van de TS.

BigOne

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:10

En dierenasiel , ik hoop dat jullie niet na heel veel tijd, want gezien de omschrijving zal deze kat niet snel een huisje vinden, de kat laten hemelen.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:14

bigone schreef:
En dierenasiel , ik hoop dat jullie niet na heel veel tijd, want gezien de omschrijving zal deze kat niet snel een huisje vinden, de kat laten hemelen.

Geloof me, Ik heb met een verwilderde kat gewerkt, Die heeft ook een baasje gekregen en is nu zo tam als het maar zijn kan.
Dus mensen, HET KAN WEL!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:16

bigone schreef:
Indien ts de kat bij koop van de boerderij heeft overgenomen dan staat de kat nog steeds op haar adres vermeld dus bij direct uitlezen van de chip hadden ze dat dier gewoon kunnen laten lopen, echter, door ingrijpen(voeren) en het niet uitlezen van de chip ter plekke is dit het gevolg. Ik vind het geweldig dat er in Nederland dierenambulances enz rijden, echter dierenasiel(indien jullie nog meelezen) stop met dit spelletje en neem contact met ts op want hier betreft jullie net zoveel blaam. En nu de poot stijf houden en toch nog zorgen dat je centen binnenkrijgt en het dier ter adoptie aanbieden , dan zijn jullie niet bezig in het belang van het dier en laten jullie nu net daarvoor bestemd zijn.

De kat is niet bij de koop overgenomen. Chip stond dus niet op het huidige adres. Had je gewoon kunnen lezen als je TS haar reacties gelezen had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:17

Marjoow schreef:
MariekeB schreef:
Corrie alstjeblieft, ik bedoel jou niet. En ik had die post niet moeten neerzetten, daar hebt je zeker gelijk in gelijk in.

@Marjoow Volgens mij stond chip wel op goede adres , maar pin me er niet op vast , misschien heb ik dat verkeerd begrepen ( want kat woonde er al is overgenomen met boerderij ) .
Dan nog, mag je als asiel niet zomaar weigeren de kat terug te geven toch ? TS was ook niet boos dat ze zich vergist hadden, dat is menselijk. Maar wel dat ze daar veel geld voor moet betalen.

Nee chip stond nog op de oude eigenaar, dit heeft TS zelf aangegeven. Oude eigenaar heeft het telefoon nummer van TS doorgegeven. ;)

Weet ik maar oude eigenaar had Manege waar ze mee gestopt is en TS had meerder dieren overgenomen. Het was mij niet geheel duidelijk of TS haar woonplek betreffende ex manege is .

Heb elf ook een keer meegemaakt dat kitten dat ik uit asiel had ( gedumpt nestje , kitten met 2 weken oud bij mij ) chip compleet verkeerd geregistreerd bleek te staan, kosste nog enige moeite om m'n kat mee te krijgen toen hij uit de strat werd ogehaald door de dierenambulance, terwijl al snel helder was dat er bij de registrateie ergens iets geod mis was gegaan.
registratie probleem hoeft dus niet "schuld" TS te zijn ( ook niet die van het asiel uiteraard ) .
chip is trouwens geen eigendomsbewijs ( net zoals paardenpaspoort en chip )

Als je ziet wat voor rechtszaken er soms lopen om bewijs van eigendom aan te tonen ( met paarden ) dan is dat iets waar men misschein een keer een oplossing voor moet bedenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:18

dees_daan schreef:
bigone schreef:

De kat is niet bij de koop overgenomen. Chip stond dus niet op het huidige adres. Had je gewoon kunnen lezen als je TS haar reacties gelezen had.

Excuus dan. Die was me niet helemaal helder. En ik heb echt alles gelezen ( dat is procrastrinatie van een lastige presentatie voor 200 man die ik moet voorbereiden :D )
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-01-18 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:19

MariekeB schreef:
Marjoow schreef:

Nee chip stond nog op de oude eigenaar, dit heeft TS zelf aangegeven. Oude eigenaar heeft het telefoon nummer van TS doorgegeven. ;)

Weet ik maar oude eigenaar had Manege waar ze mee gestopt is en TS had meerder dieren overgenomen. Het was mij niet geheel duidelijk of TS haar woonplek betreffende ex manege is .

Heb elf ook een keer meegemaakt dat kitten dat ik uit asiel had ( gedumpt nestje , kitten met 2 weken oud bij mij ) chip compleet verkeerd geregistreerd bleek te staan, kosste nog enige moeite om m'n kat mee te krijgen toen hij uit de strat werd ogehaald door de dierenambulance, terwijl al snel helder was dat er bij de registrateie ergens iets geod mis was gegaan.
registratie probleem hoeft dus niet "schuld" TS te zijn ( ook niet die van het asiel uiteraard ) .
chip is trouwens geen eigendomsbewijs ( net zoals paardenpaspoort en chip )

Als je ziet wat voor rechtszaken er soms lopen om bewijs van eigendom aan te tonen ( met paarden ) dan is dat iets waar men misschein een keer een oplossing voor moet bedenken.

Nee misschien niet de schuld, maar wel de verantwoordelijkheid. Het is jouw verantwoordelijkheid om als eigenaar ervoor te zorgen dat de chip goed geregistreerd staat. Neem jij dus een kat over van iemand anders, ga er dan niet vanuit dat het wel goed komt met de chip maar check een week later nog even of dit wel is goedgegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:20

Sweetgirl1 schreef:
bigone schreef:

Geloof me, Ik heb met een verwilderde kat gewerkt, Die heeft ook een baasje gekregen en is nu zo tam als het maar zijn kan.
Dus mensen, HET KAN WEL!!

Het kan, maar waarom zou je het willen. Krijgt er niet perse een gelukkigere kat van.
Ik heb er 15 jaar ook zo eentje gehad. Ze is altijd schuw gebleven, en dat was prima, zolang ze haar gaan kon gaan in huis was ze blij. 1x per maand wilde ze wel eens geaaid worden. Ze is 20 geworden, maar nooit een schootkat oid .

Janine1990

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:24

Krijg je bij overzetten van de chip dan geen bevestiging per post? :oo

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:27

Janine1990 schreef:

Volgens mij niet toch?

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:30

Dus even voor de duidelijkheid.

Kat zit in het asiel met dochter poes.Het zelfde asiel als waar ze nu zit opgevangen.
Worden samen op de manege geplaatst manege gaat sluiten eigenaresse zoekt een nieuw huis zodat ze niet weer naar het asiel hoeven.

Eigenaar heeft overleg met het betreffende asiel dat ze een huisje heeft gevonden voor beide katten op een boerderij er worden zelfs nog in overleg een vangkooi geleend van het asiel om ze te kunnen verhuizen.
Dit alles in overleg met het asiel volgens mij.

Waarom is het toen niet in hun systeem aangepast dat de kat een andere adres heeft?
En dit is volgens mij nog geen jaar geleden gebeurd het verhuizen.

En hadden ze hem nu dan gevangen waarom is hun eigen administratie dan ook niet op orde dat de betreffende kat te voorschijn kwam van he die heeft hier ooit gezeten en dit is er mee gebeurd?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:32

ardo_iggy schreef:
Dus even voor de duidelijkheid.

Kat zit in het asiel met dochter poes.Het zelfde asiel als waar ze nu zit opgevangen.
Worden samen op de manege geplaatst manege gaat sluiten eigenaresse zoekt een nieuw huis zodat ze niet weer naar het asiel hoeven.

Eigenaar heeft overleg met het betreffende asiel dat ze een huisje heeft gevonden voor beide katten op een boerderij er worden zelfs nog in overleg een vangkooi geleend van het asiel om ze te kunnen verhuizen.
Dit alles in overleg met het asiel volgens mij.

Waarom is het toen niet in hun systeem aangepast dat de kat een andere adres heeft?
En dit is volgens mij nog geen jaar geleden gebeurd het verhuizen.

En hadden ze hem nu dan gevangen waarom is hun eigen administratie dan ook niet op orde dat de betreffende kat te voorschijn kwam van he die heeft hier ooit gezeten en dit is er mee gebeurd?

Ik heb geen foto van het dier gezien, dus correct me if I'm wrong, maar als het dier een "simpele" huis tuin en keuken kat is, dan is het niet zo gek dat er geen belletje gaat rinkelen daar toch?
Moeten ze van elke kat die binnenkomt eerst in hun eigen database kijken of die daar eerder heeft gezeten? Lijkt me extra, onnodige handelingen.

Daarbij, verandert dat niets aan de kosten die het asiel moet maken voor het dier.
Ze gaan uit van de chipgegevens, en daar gaat het hier fout :)

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:32

Op de site van de ndg

Een verhuisbericht of wijziging van eigenaar kan worden doorgegeven via onze website. De kosten bedragen € 4,70 en na verwerking van de gegevens krijgt u een certificaat toegezonden.

Dit kan niet door een ander aangevraagd worden dit moet je zelf doen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:34

candalisa schreef:
Op de site van de ndg

Een verhuisbericht of wijziging van eigenaar kan worden doorgegeven via onze website. De kosten bedragen € 4,70 en na verwerking van de gegevens krijgt u een certificaat toegezonden.

Alleen zijn er dus meerdere instanties waar je je dier kan opgeven... Ze werken niet allemaal samen dacht ik.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:34

Lijkt mij toch dat ze zelfs van hun dieren een programma hebben waar ook de chipnummers in staan ook van de dieren die geplaatst zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:35

candalisa schreef:
Op de site van de ndg

Men neme telefoon en geeft andere naam op. Reken maar dat het werkt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:37

Marjoow schreef:
Janine1990 schreef:

Volgens mij niet toch?

Jawel hoor. Wij hebben de chip van onze witte herder ook overgezet en kregen keurig post en een nieuwe penning.