Bokkers met Katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Re: Bokkers met Katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:25

Hm. Ze is nu een maand of 6 alweer. Misschien een poezenpubertijd ofzo?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:26

Denk t, ons andere monstertje (kater) is nu 4 maand en die raust ook heel t huis door, gaat achter zn eigen staart aan dat soort onzin ;-)
Denk dat zodra ze krols wordt je t meteen door hebt hoor! Bij ons viel t iig niet te missen haha

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:46

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:51

Onze OKH veranderde in een rasechte del, achterste zover mogelijk omhoog, staart opzij, luidkrijsend 'neem mij, NEEM MIJ :9 ~~}> !!!'

Miepie, wat een doerakje :D .

MM, wat zijn ze toch mooi! En wat heeft Maliki grote voeten :oo :D .

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:52

Miepie wat een geinig pluizenbolletje

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:55

Mijn 4 poezen krijzen wat af en mn OKH zijn elke maand wel krols, de Maine Coons gelukkig wat minder vaak, alleen mn kater (Maine Coon van 19 maanden) doet er niets mee :S Gisteravond ging ie in de keuken bovenop de Magnetron op de ijskast zitten, zodat ze niet bij hem konden :P Heb ik dat, tsss

dankjewel Gwen, dat is ie zeker, wel een lief doerakje hahaha
dankjewel Pauline

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:57

Mannen zijn wel vaker ietwat traag van begrip, misschien geldt dat ook voor Maine Coontjes :)) .

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 14:47

Watje... :P

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 14:56

Hier ook een zeer krols katje in huis, nu ongeveer een week...pff, wat kan ze toch hard brullen dat kleine meisje en uiteraard hele dag kontje omhoog :') :
Afbeelding

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 15:17

mijn kitten ( poes) is nu 9 maanden en ze is anderhalve week geleden gesteriliseerd.
Nu blijft ze bij het litteken een heel bol ei houden, heb al gebeld naar de dierenarts, maar die zei dat het normaal kan zijn dat er zwelling optreed.

Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben??

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 15:27

Het zou een buikbreuk kunnen zijn, dat komt nog wel eens voor na castratie. Je kan altijd terug voor controle als je het niet vertrouwd.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 15:29

heb er wel eens een met een navelbreukje gehad, maar die had ze dan al voor de castratie, als je het niet vertrouwd zou ik toch even langs gaan, want soms moet je dingen gewoon zien ipv aan de telefoon

@Gwen: hoop het, misschien valt het kwartje binnenkort
@Stybba: zeker

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 15:31

Beste bokkers-met-katten!

Ik heb een kat gerelateerde vraag aangezien ik niet zo in de katten zit (meer in de honden en paarden).
2 jaar geleden heb ik 2 katten van mijn oma gekregen (na haar overlijden).
Een van de beestjes heeft echter (waarschijnlijk helemaal zeker weten we het niet) een soort hersenbloeding of tia gehad.
Nu zijn we inmiddels al een jaar tot anderhalf jaar verder.. en hij gaat super! Alleen hij blijft gigantisch mager. Nu is hij altijd al slank geweest (het is ook een slank model kat) maar nu op dit moment is hij echt mager!
Ik ben al bij de DA gweest.. (2 keer) en hij krijgt dan een spuitje etc. maar het helpt allemaal niet. Bloed is ook onderzocht.
Hij eet ook weinig voor zijn doen (het lijkt wel een anorexia patient).
Zijn hier mensen met de gouden tip om hem weer wat vet op de botten te krijgen. Ik heb al even gezocht en kwam een topic tegen waarin werd geadviseerd om hem kittenbrokken te geven (en op te passen voor nier en blaas problemen).

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:15

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:29

MM wat een leuke foto's en filmpje :j Die poten vielen mij ook al op :+

SusyB, hoe oud zijn de katten? Kan het geen ouderdom zijn?

Linnie, nog nooit mee gemaakt, maar k had denk ik voor de zekerheid een bezoekje gebracht aan de DA :j

Hier gaat het goed met beide katten!! Jack mag morgen weer naar de DA, spalk gaat er af, worden nieuwe foto's gemaakt..... Ik hoop dat de spalk er dan ook af mag blijven, hij begint er wel last van de krijgen.
Haar wat onder het verband weggehaald is zal ook wel weer aangroeien en het zal dus wel jeuken e.d.
Verder is zondag echt zijn slaapdag lijkt het wel. Hij is al de hele dag lekker aan het slapen en beetje aan het soezen in de zon, zo gaat dat eigenlijk elke zondag :+

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:33

SAKKIA schreef:
SusyB, hoe oud zijn de katten? Kan het geen ouderdom zijn?

Nee de desbetreffende kat is een jaar of 5/6 (gok ik zo)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:13

SAKKIA schreef:
MM wat een leuke foto's en filmpje :j Die poten vielen mij ook al op :+

Ja...als je pootjes een lijf van een kilo'tje of 5-6 moeten tillen, dan moet je wel op grote voet leven he? :P

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:48

Onze Abel heeft ook van die schuiten maat 45 of zo 8-) , terwijl Miss Poes van die heel fijne ronde prinsessenvoetjes heeft <3 . Als Abeltje in je zij of op schoot komt staan trampelen is dat echt zo van 'Oempf %) ' :)) .

Susyb, heb je al uitslagen van het bloedonderzoek? Miss Poes werd ook zo vreselijk mager, en haar schildklier bleek te snel te werken. Daar kreeg ze speciaal voer voor dat goed werkte. Ze is echter al ouder, ook haar nieren werken nu niet goed meer (waarvoor ze ook weer speciaal voer krijgt), en wat ik ook doe, ze blijft vreselijk mager :\ .

Sakkia, ben benieuwd naar wat er uitkomt bij de DA morgen!

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:02

Gwen schreef:
Susyb, heb je al uitslagen van het bloedonderzoek? Miss Poes werd ook zo vreselijk mager, en haar schildklier bleek te snel te werken. Daar kreeg ze speciaal voer voor dat goed werkte. Ze is echter al ouder, ook haar nieren werken nu niet goed meer (waarvoor ze ook weer speciaal voer krijgt), en wat ik ook doe, ze blijft vreselijk mager :\ .

Ja voor de rest niks met hem aan de hand..
Behalve dat het nu een retard is door de tia..
DA kan niks vinden voor de rest is hij dus gezond verklaard..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:45

Goed Jack is er weer en hoeft ook niet weer te komen! Spalk is er af. Hij moet nog wel 3 weken klein behuisd maar daar redden we ons ook wel weer mee!

Maar mijn god wat ziet zijn poot er uit! Grote wonden kleinere wondjes, operatiewond natuurlijk!
Geen haar meer hier en daar plukjes!

Vervelend vind ik wel dat hij waarschijnlijk toch blijvende schade heeft. Poot is in de beweging niet goed :n
Het zal wat stijver blijven allemaal, maar daar is wel mee te leven.

Kosten van dit hele grapje: bijna 600 euro ........

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:32

Bokkers even tussendoor; weet iemand een goedkoop adresje in de regio Utrecht - Den Bosch die een mooie katten werpkist kan maken? Ik ben er naar op zoek maar kom er niet uit met juiste houtsoort en zie mooie voorbij komen op mp, met een mooi prijsje :D

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:41

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:27

Ik heb echt geen idee.

Jack is echt heel zielig en heeft veel pijn. Snap die pijn niet zo goed want ze hebben afgezien van narcose, foto en de spalk verwijderd. Nu heeft ie daar wel wonden zitten. Maar soms gromt hij en hij wil er niet op staan........
Daar hebben ze verder niks van gezegd. Ik kijk het vanavond en vannacht maar even aan em als ie morgen nog zo extreem reageert bel ik even. Misschien dat hij toch nog een paar dagen op metacam mag. Pijn is niet nodig denk ik altijd maar

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:35

Ik zou nu gewoon nog even bellen! Het is nu nog niet zo laat, en dan heeft hij vanavond/vannacht misschien ook geen pijn!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:43

Arme Jack :(:) Hij kreeg natuurlijk wel veel ondersteuning door het gips en de spalk, en dat is nu ineens weg. Ik heb zelf nog nooit wat gebroken, maar mensen die een been hebben gebroken kunnen na het verwijderen van het gips er ook niet meteen op lopen toch? Zou wel nog even bellen, misschien kan hij nog wat pijnstilling krijgen.