Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 20:15

Dus er zitten nu 2 Gourami mannen in ? 2 vrouwen, 1 mannelijke Betta en 3 vrouwen :oo Nou ik wens je succes want met een beetje mazzel heb je straks 3 paartjes en wordt het oorlog. Kan je er beter voor kiezen 1 soort weg te doen

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 20:19

In de winkel zeiden ze dat het geen kwaad kon

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 20:31

Zoals ik al zei, beide territoriale schuimnestbouwers. Grote kans dat dit problemen op gaat leveren want de Betta eist 3 vrouwen op, Gourami man a met gourami vrouw a en gourami man b met gourami vrouw b. 3 koppels die op een oppervlakte van 80 cm 3 schuimnesten bouwen en verdedigen. Daar is geen ruimte voor in een bak van dat formaat. Zoals je hier in het hele topic kan lezen. Dierenwinkels hebben 0 verstand van de dieren die ze verkopen en hoe ze gehuisvest horen. Ik weet niet welke Barbelen knagers zijn maar ik durf niet zomaar een Gourami/Betta bij mijn Cherry's te zetten, gewoon omdat ik het risico groot vind en ze altijd afraden om Barbelen bij langvinnige vissen te zetten.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 23:44

Ik ga helemaal mee met sappos onzin om het nog eens te typen dit gaat 90 % zeker fout...

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 01:39

Heb altijd barbelen bij maanvissen gehad en nooit problemen. Heb nog een reserve bak waar ik mn bettas in kwijt kan moest het niet lukken, dus komt wel goed :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 02:17

Agoss ik spot zonet een schuimnest in mn aquarium en een man die daar driftig mee in de weer is.. Mn colisa lalias,, hebben al zo een 6 x verstrengeld gezeten maar nog geen duidelijke kuitspuit ( grappig woord ) gezien,, ben er verder ook niet mee bezig.. En het nest zal ik helaas voor de trotse man ook verweideren ( wat een troep maakt ie ervan haha )

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:38

Ik heb overigens begrepen ook dat je 1 betta man op 60 cm kunt houden. Maar voor een harem dien je minimaal 1 meter te hanteren. Met nog meer vissen in de bovenlaag (gourami's) is het succes verzekerd dat er op een dag doden vallen al dan niet van de stress of vechten. Fijn dat je iig een reserverbak hebt staan dat is een fijn idee. Houd het wel heeel goed in de gaten.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:02

Heb zelf altijd betta's gehad, halfmoons tot en met gewone splender, maar gourami heb ik er nooit bij durven zetten, 2 best aggresieve soorten in 1 bak, dat word ooit eens vechten ben ik bang voor je bak...

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:15

Horse_ schreef:
Ik heb overigens begrepen ook dat je 1 betta man op 60 cm kunt houden. Maar voor een harem dien je minimaal 1 meter te hanteren. Met nog meer vissen in de bovenlaag (gourami's) is het succes verzekerd dat er op een dag doden vallen al dan niet van de stress of vechten. Fijn dat je iig een reserverbak hebt staan dat is een fijn idee. Houd het wel heeel goed in de gaten.

gourami's en betta's gaan niet samen! Zijn vrij agressief allebei. Heb zelf een 80 cm bak en daar heb ik 1 man en 3 betta vrouwen in. en nog 3 kardinaaltjes en 2 algen etertjes in zitten.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:53

2a54z6e45r6r ik zou ze ook wel apart houden :j
Ik zou ook 1 van de twee soorten weg doen. Misschien is er op bokt hier wel iemand die je kan helpen?

Dinsdag avond de bak helemaal leeg gehaald en gisteren nieuwe voedingsbodem, grind en planten gehaald.
In de bak heb ik 3x kokend water gegoten, dus die is wel ontsmet. De pompspons heb ik goed uitgespoeld en de actieve kool vervangen. Het meeste van de planten zijn in de vuilbak, alleen die ene speciale heb ik behouden, verder allemaal nieuwe planten en wat hout.

De bak is 40 liter, te klein, maar dat wist ik niet toen ik hem kocht. Begin 2013 komt er een grotere bak.
Waterwaardes waren goed. Oorzaak zou waarschijnlijk de slechte voeding zijn. In tubifex zitten zware metalen en blijkbaar zijn betta's daar heel gevoelig voor. Dat tast hun organen aan en na een tijd gaan ze dood.
Het kan dus volgens die man best zijn dat de betta's nog sterven weken na de tubifex gevoeld te krijgen.

Gisteren met mijn oom en tante mee gegaan naar een particulier die stopte met zijn vissen. Zijn zijn daar enkel algen eters gaan halen.
Er stonden nog 2 betta's in kleine potjes, meer dood dan levend, in vuil en koud water, echt zo erg :n
En echt mooie betta's, echt zo zonde! Had ik er maar plaats voor, had ik ze mee genomen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:22

Heb hier zelf ook 1 Betta halfmoon bij me moeder in t aquarium, enorm mooi beest! Denk dat je inderdaad moet kiezen, of de betta of de gourami

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:24

2a54z6e45r6r schreef:
In de winkel zeiden ze dat het geen kwaad kon

Welke winkel was dat? Dan zorg ik dat ik daar nooit kom :). Jij kunt het ook niet helpen, maar het advies is wel heel dom...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:27

Dierenwinkels geven niet altijd het juiste advies :) is vaak ook verkoop praatje he

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:29

Er zijn ook aquariumzaken waar geen of weinig verstand van zaken is, anders. Vandaar dat ik het vraag :).

Mijn vissen koop ik sowieso niet bij een dierenwinkel... Ik koop eigenlijk helemaal niks bij de dierenwinkel :').

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:35

Als ik een nieuw dier of plant wil aanschaffen kijk ik meestal ook op internet..
En het liefste heb ik nog eigen ervaringen ook :P
Ik vind het altijd zo jammer dat sommige dierenwinkels zulk slecht advies geven.
Als ik zo'n leuke baan zou hebben dan zou ik er eerst voor zorgen dat ik in ieder geval de 'basis' verzorging van elk dier dat daar verkocht wordt zou weten.
Zou echt nooit een goudvis in een kom verkopen :+

Ik heb een panty over de onderkant van mijn filter gedaan zodat er geen kleine dieren meer in kunnen..
Maar sinds gisteravond loopt hij ook niet meer regelmatig..
Heb de site gemaild waar ik hem vandaan heb, heb hem net een week of vier..
Maar ga denk alsnog voor een externe filter kijken :P

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:37

Hier ook aan t zoeken voor een externe filter, scheelt ook weer ruime en hoor er meer positieve dingen over

Heeft iemand nog een goede site voor planten te bestellen? voor koudwater en voor warmwater ?(sluierstaarten koud en warm betta's etc)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:40

Ik heb ook een extern filter. Nooit meer wat anders :). Echt ideaal.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:40

Ik ben vooral aan het kijken via marktplaats omdat sommige vrij prijzig zijn..
Ben nu op marktplaats een webwinkel tegengekomen die de Jebao 502 verkoopt voor €45,00.
De omschrijving is duidelijk en dat spreekt me wel aan :P
Op het AquaForum heb ik gevraagd om persoonlijke ervaringen waarvan er 1 heeft gereageerd die erg positief was (wel een ander type).

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:42

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:43

Ik heb zelf nog niet besteld bij die site.
Maar ik heb de site al een paar keer voorbij zien komen en positieve reacties erover gezien :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:44

Lieszje schreef:
Ben nu op marktplaats een webwinkel tegengekomen die de Jebao 502 verkoopt voor €45,00.
Op het AquaForum heb ik gevraagd om persoonlijke ervaringen waarvan er 1 heeft gereageerd die erg positief was (wel een ander type).

Nog nooit van dat merk gehoord... Ik weet dat Eheim en JBL erg goede filters heeft, een goede klantenservice en dat de filters makkelijk te onderhouden zijn en de onderdelen zijn makkelijk te vervangen/bestellen.

aquaplantsonline is een prima site, ik heb er ook een aantal planten vandaan gehaald, netjes verpakt, gezonde planten, helemaal prima :).

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:49

@lieszje ik ben ook aan het kijken en het ziet er wel allemaal goed uit !!!

JBL heb ik ook enorm veel positieve reacties over gehoord, ga dus ook kijken voor zo 1

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 16:51

Mioux schreef:
http://www.aquaplantsonline.nl/ Kent iemand die site? en is die goed? of heeft iemand een betere site met planten voor koud en warm water?

Ik bestel daar regelmatig. Super kwaliteit.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 16:53

Lieszje schreef:

Jebao schijnt niets mis mee te zijn idd.

Ik heb zelf goede ervaringen met JBL. Die heb ik op www.zooplus.nl besteld.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:41

Feria,, nu je zecht voedingsbodem,, ( wat niet nodig is omdat het veel werk is ) heb je deze wel elk half jaar vervangen.. Zo niet kun je er vanuit gaan dat de vissterfte gekomen is door een rotte voedingsbodem,, als het ff niet hoeft raad ik je aan deze er uit te halen het is namelijk werk op niks af :)