Werkhonden & Training

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:50

Ik kan Eyck prima meenemen in de wachtkamer, maar kies er meestal toch voor om hem even in de auto te laten.
Dan meld ik hem eerst aan bij de receptie en dan kijk ik eerst even hoe druk het is en wat er rondhuist.
Hij kan zich namelijk prima gedragen , maar als er uitgedaagd word, dan wil hij wel optreden ja :+
En helaas is niet alles braaf opgevoed of hebben baasjes niet altijd door wat er allemaal in stilte gecommuniseerd word .
Bij de dierenarts zelf gaat het ook altijd prima, tenzij de dierenarts onzeker/afwachtend is....heb hem 1 keer in de houdgreep moeten nemen voor een simpele enting, sindsdien maak ik een afspraak bij specifieke dierenartsen en niet zomaar een algemene afspraak met wie er dan toevallig aanwezig is.
Mijn vaste setje dierenartsen kunnen lezen en schrijven met hem, dus die wil er bij hebben en anders niet :p

Wilawander

Re: Werkhonden & Training

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:58

Wij nemen onze honden nooit mee in de wachtkamer. 1 heeft problemen met de dierenarts en 1 met andere honden. Dat levert vaak zoveel stress op voor de honden, ons en andere dieren/mensen. Alleen al die bang zijn voor een DH dat ik altijd de hond in de auto laat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:01

Dierenarts zelf betekent feest bij [***] en Blaz. Want dan krijg je heel veel snoepjes. En word je geknuffeld en gedaan.
Ze hebben niet eens door dat ze enting krijgen _O-

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:44

Ik heb geen enkele hond die moeilijk doet bij de da of de wachtkamer.
Assad is simpel aai hem niet en praat niet als een pup tegen hem dan negeert hij alles.

Fayet en kido negeren ook goed mits andere honden niet staren of grommen (uitdagen) dan wil zeker Fayet wel grommen maar ze weet dat ze moet blijven.
Maar eigenlijk gaan we vrijwel nooit naar de da de inentingen doen we op de club.

Wij gaan vanavond eens ergens anders trainen, ben benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:50

Ideaal entingen op de club. Helaas hebben wij dat niet.

Waar ga je vanavond trainen?

Kreeg net van fb een herinnering te zien van een jaar terug van Djang. En toen besefte ik opeens dat we echt enorm gegroeid zijn als combinatie in een jaar tijd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:31

Ik kreeg vandaag ook zo'n fb herinneringn precies een jaar geleden dat ie op zijn verjaardag aan zijn knie is geopereerd :+
Gaat echt hard.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:42

We gaan bij club trainen die van alles traint waaronder Belgische ring

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:47

Belgische ring is leuk!!

Onze oudste is niet lief bij de DA maar ligt ook wel wat aan de DA. Ze hoeven maar iets bang voor hem te zijn en hij maakt er volop gebruik van..... kan er boeken over schrijven... de rotzak.hahaha

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:55

Wilawander herkenbaar :+ zolang de DA van wanten weet is het een engeltje, maar als ze dat dus niet weten dan is het feest als het aan hem ligt *\o/* :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:55

Djang heeft ook gelijk door als mensen bang voor hem zijn of niet :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:12

hahahaha ja assad is ook zo'n banketstaaf, die geniet dr van als mensen hem eng vinden gaat hij expres meer gevaarlijk doen, mafkees :D

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:24

Het ergste was nog toen hij een keer geopereerd moest worden (verwonding). Hij was gespoten door zo'n kanarie spuiter die doodsbang voor hem was. :Y)
Toen hij klaar was en bij moest komen stond hij op de gang op een brancard, met ons er naast. (als ie alleen is zonder ons dan kom je niet in een hok namelijk hihihi := ). Die man loopt langs, max slaapt nog volledig, komt hoog en gromt en bijt in de richting van die dierenarts en klapt weer volop in slaap op de brancard. Dierenarts zat zo ongeveer in het plafond. _O- Hij was verder nog gewoon onder zeil, nog geen reflexen niks. Hij heeft het nog twee keer herhaald en alleen bij hem :)) Toen mocht hij in de auto uitslapen :evaw:

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:00

Hahahaha geweldig
Toen assad z'n oor geholpen is moest hij natuurlijk ook onder narcose, zegt de assistente ik houd hem vast als we een infuus aanbrengen. Dus ik geef aan dat dat bij hem geen optie is. Nou dat was volgens haar onzin, meneer vond de eerste aanraking met muilkorf om nog prima daarna verslond hij haar zowat :=

Dus ik hield hem zelf rustig vast pootje omhoog en infuus binnen 3 sec klaar sindsdien luisteren ze als ik zeg dat hij iets niet wil :=

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:08

hahaha ja dat is ook herkenbaar :D . Max moest in narcose en in een hok. De dierenarts kent hem en had ook aangeven dat ik erbij moest blijven en dat hij niet in een kennel moest. De assistente zag dat dus anders en een hele discussie -:(- . Ik moest dan maar bij hem in het hok. De eerste injectie had hij al gehad en hij moest rustiger worden, nou toen ze kwam werkte zijn achterhand niet meer mee maar de rest wel..... %) toen begreep ze opeens dat ze hem nooit uit het hok had durven laten... :)* Met die dierenarts kan hij trouwens lezen en schrijven want die is niet onder de indruk ervan en dan laat hij dat ook heel gauw.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:12

Hahahaha dat is ook wat ww
Sommige assistentes zijn zo eigenwijs, ze treffen vanzelf de verkeerde dan liever die van mij die snauwt met korf dan 1 die gelijk hangt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:19

Ja dat is het ook. Hij is eigenlijk een hele lieve hond maar als je bang voor hem bent dan maakt ie daar een leuk spelletje van en dat heeft ie helaas al te vaak gewonnen waardoor ik toch wel bang ben dat hij steeds een stapje verder gaat. Bij een dierenarts die niet bang is en gewoon door pakt en negeert is het heel snel over en kan je alles met hem doen maar dat zijn er maar weinig helaas. Mijn baas heeft ie al eens weer naar buiten gebonjourd..... had haar niet gezien en kwam achterwaarts met kleine pasjes uit huis hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:17

Dat hebben wij eens gehad met een pekinees. Leuk fluffig ding om te zien. Maar mevrouw wenstte alleen maar aangeraakt te worden door mijn moeder.

Wouden vaak de stagiaires niet geloven. Dus dan zei de dierenarts pak haar maar dan :')

Toen kwamen ze er achter dat het toch niet zo'n leuk ding was _O-

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:01

.
Laatst bijgewerkt door xXLiekeXx op 24-02-24 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:06

Dat is wel erg ver reizen. Ook omdat je zelf thuis ook veel aan de slag moet gaan ermee.

Djang woont 100 m verderop bij mijn moeder. En ben daar dagelijks te vinden.

Pups zijn nu 5.5 week oud. Gaat echt hard nu. Eerste ruzietjes zijn eral. Zitten brutalen tussen :')

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:16

Onze Baris heeft zich vorige week weer voortreffelijk gedragen bij de dierenarts.
Kreeg te horen dat alle honden zou zouden moeten zijn ;)
Hij heeft natuurlijk ook heel lief gekeken en kusjes gegeven want daar verdien je koekjes mee ;) meneer is wel slim

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:01

.
Laatst bijgewerkt door xXLiekeXx op 24-02-24 00:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:04

Voor trainen en verkopen zit je in de ipo niet op de goede plek trouwens in de knpv is dat veel gewoner. Ik heb voor een fokker jaren honden klaargemaakt die dan werden verkocht. Altijd weer jammer heb je een talent ben je hem zo weer kwijt

Slimme baris :)

Het trainen hier ging weer goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:05

Als pup 8 week oud is. En deze gaat niet weg hoor. Net als Djang blijft deze gewoon. Ook al heb ik al mooie bedragen voor Djang gehoord :')

Grappig dat jij dat niet vind Seven. Want sommige bij mij op de club hebben het jaren gedaan. En kregen er leuk geld voor. Zijn genoeg die geen pup willen, maar een hond van 1.5 met vzh en ipo1 erop.

Ook bij mij op de club willen sommige niet weer beginnen met een pup en schaffen dus een hond aan van rond de 1.5 jaar. Dan kwestie van alles erop zetten. Paar wedstrijden mee draaien en dan ook weer doorverkopen.

En voordeel is als het echt talent is. Dan hou ik de hond gewoon aan :D

Maar eerst Djang en pup klaarstomen. Volgend jaar is planning om ipo 1 tot ipo 3 erop te zetten. En wedstrijden draaien. Dus leuke vooruitzichten. En met de pup gewoon lekker spelen en langzaam ook steeds meer vragen

Met Djang vliegen we trouwens vooruit. Begint nu steeds volwassener te worden. Appèl gaat er steeds strakker uit zien. Met manwerk stelt ie ook steeds harder. Krijgt eindelijk ballen :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:18

Is niet wat ik vind meer wat ik merk in de ipo, waarom zal je niet gewoon een hond kopen dus een jaar is en dan vzh en ipo dr opzetten dat is de tijd en geld ook niet

Maar wie weet is dat in de jaren wel veranderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:26

Seven schreef:
Is niet wat ik vind meer wat ik merk in de ipo, waarom zal je niet gewoon een hond kopen dus een jaar is en dan vzh en ipo dr opzetten dat is de tijd en geld ook niet

Maar wie weet is dat in de jaren wel veranderd

Tjah geen idee waarom mensen dat niet doen. Er is blijkbaar vraag erna.

Aantal bij mij op de club hebben het jaren gedaan. Maar intussen schaffen ze nu zelf ook honden aan van rond de 1.5 jaar.

En het zijn leuke bedragen om bij te verdienen als zakcentje. Als ik Djang nu zou verkopen dan krijg ik er zo 5000 a 6000 euro voor