Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:40

meissielief schreef:
stel dat ze de wet aanpassen honden krijgen een agrssietest en bazen krijgen ook een test en de honden mogen blijven in Nederland hoe staan jullie daar tegenover?

Er zijn al soortgelijke rassen die getest worden op karakter alvorens ze in de fok gebruikt mogen worden. Die honden worden gekocht door de echte liefhebbers.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:42

ThePast03 schreef:
meissielief schreef:
stel dat ze de wet aanpassen honden krijgen een agrssietest en bazen krijgen ook een test en de honden mogen blijven in Nederland hoe staan jullie daar tegenover?

Er zijn al soortgelijke rassen die getest worden op karakter alvorens ze in de fok gebruikt mogen worden. Die honden worden gekocht door de echte liefhebbers.

dat weet ik maar het gaat nu over honden zonder stamboom

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:42

meissielief: ik zou het geniaal vinden mijn mening honden worden tenslotte niet vals geboren maar vals gemaakt.

@ThePast03: helaas maar waar dit is echt waar...het kan best zijn dat er veel mensen zijn die het niet toegeven maar in dit geval is dat dus niet zo.
Oja ff tussen haakjes heb zelf ook een hond kruising vilabrazilierro bendog mastino en pitbull zo ongeveer gewoon een vuilnisbak met pit bull uiterlijk maar heb nooit te maken gehad met aivd ofzo???

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:45

ik hoop dat je niet in Nederland woont

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:47

NoGo schreef:
Oja ff tussen haakjes heb zelf ook een hond kruising vilabrazilierro bendog mastino en pitbull zo ongeveer gewoon een vuilnisbak met pit bull uiterlijk maar heb nooit te maken gehad met aivd ofzo???

Interessante spelling van de rasnamen....
Maar wees er maar trots op.
Ik word hier gewoon moe van. Blijkbaar is het voor een hoop mensen te veel moeite om zich te verdiepen in de hondenwereld alvorens een levend wezen in huis te halen die wel 12 jaar of langer mee kan gaan....

Blijkbaar maakt voor dat soort mensen een hondenleven meer of minder niet zoveel uit.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:48

Als dat tegen mij was meissielief ja dat woon ik dus wel....
Ik hoorde ook pas 2 maanden geleden over de regel van de pit bull achtigen. (toen me familie die hond dus vond)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:49

NoGo en wat nu als je wel met de aivd te maken krijgt?
ben jij je hond kwijt!
een onschuldig dier,en het erge is dat je nog op de hoogte bent ook

en die regels zijn er al vanaf 1993 en je verdiept je toch in je hond vóór je hemt neemt???

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:50

het enige wat ik hierop ga zeggen is zorg dat je de hond herplaats in Belgie als je ervan houd

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:51

@ThePast03 ik weet dat mijn spelling idd erg beroerd is kan er helaas niets aan doen.
Deze hond is 13 jaar geleden (bijna 14) bij ons gekomen en zal hier ook echt niet weggaan.
Ik vind je antwoorden wel erg kort door de bocht.....
De achtergrond van deze hond is ons later ook pas bekend geworden.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:52

Snoevie schreef:
ze hadden haar kunnen laten schouwen(geloof dat dat mogelijk is)

Ja door een schouwer van de LNV die toch altijd maar negatief schouwen. Dus dan was het hondje alsnog afgemaakt...

Snoevie

en wat doe je dan als de overheid op je stoep staat.
straks word je hond afgemaakt,dat wil je toch niet?

en griebels dat geloof ik direct maar ik wist anders ook niet wat ze kon doen

Wesco

dus je hebt die hond net gekregen nadat de RAD kwam

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:54

ThePast03 schreef:
meissielief schreef:

Dan nog zegt dat niets over de pups...
Alle honden zouden zo'n test moeten ondergaan, niet alleen ouderhonden

ThePast03

NoGo schreef:
@De achtergrond van deze hond is ons later ook pas bekend geworden.

En dat is nu precies de reden waarom er nog steeds honden zinloos ingeslapen worden.
Noem dat maar kort door de bocht maar ik heb diepmedelijden met de honden die worden aangeschaft zonder dat hun baasjes zichzelf eerst verdiept hebben in het eea, in dit geval kan het namelijk betekenen dat ze volstrekt zinloos worden ingeslapen.

NoGo

Sorry mensen zal er even bij zeggen dat ik pas 19 ben en we de hond kregen toen ik dus 6 was....
@ allemaal ik zal gelijk even navragen waarom onze hond niet is weggehaald.(oja me oom en tante hebben de hond ook nog steeds trouwens aivd is wel geweest ze konden aantonen dat hij gevonden is en zijn nu ik weet niet op wat voor manier bezig om het voor elkaar te krijgen dat ze hem mogen halen is dan toch ook vreemd???)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:55

nu wil ik dit ook wel weten; honden die van een totaal vreemde kruising zijn maar toch pitbull uiterlijk hebben zullen ook afgemaakt worden over het algemeen,maar de reden dat die honden verboden zijn is toch het karakter?
of snap ik het nu verkeerd

griebels

NoGo schreef:
meissielief: ik zou het geniaal vinden mijn mening honden worden tenslotte niet vals geboren maar vals gemaakt.

@ThePast03: helaas maar waar dit is echt waar...het kan best zijn dat er veel mensen zijn die het niet toegeven maar in dit geval is dat dus niet zo.

WAt voor een kruising? Fila brasilliero x bendog en een mastino x pitbull (dat is een bandog trouwens)...

Wesco

en daarom moet die wet dus aangepast worden voor de honden

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:58

NoGo schreef:
Sorry mensen zal er even bij zeggen dat ik pas 19 ben en we de hond kregen toen ik dus 6 was....
@ allemaal ik zal gelijk even navragen waarom onze hond niet is weggehaald.(oja me oom en tante hebben de hond ook nog steeds trouwens aivd is wel geweest ze konden aantonen dat hij gevonden is en zijn nu ik weet niet op wat voor manier bezig om het voor elkaar te krijgen dat ze hem mogen halen is dan toch ook vreemd???)

Dan is de hond dus al 14 jaar bij jullie en nog VOOR de RAD in het leven kwam...
Heb je een foto via pb?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:59

Snoevie schreef:
nu wil ik dit ook wel weten; honden die van een totaal vreemde kruising zijn maar toch pitbull uiterlijk hebben zullen ook afgemaakt worden over het algemeen,maar de reden dat die honden verboden zijn is toch het karakter?

alleen de pitbull is een verboden ras in NL...
Omdat de stafford er op lijkt volgens de leken van LNV moet je aan kunnen tonen door middel van FCI papieren dat je een stafford hebt en geen pitbull...

Het karakter... Tja... verdiep je eens in het karakter van een pit! dan weet je dat dit bullshit is geweest!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:00

Snoevie schreef:

De reden waarom de pitbullwet er kwam in 1993 was niet vanwege de agressiviteit van het ras.
Maar omdat het een rage werd om een pitbullachtige in huis te nemen en dit soort honden massaal bij zeer onervaren mensen terecht kwam. Ook kwamen er steeds meer pitbullgevechten.

Zelf ben ik niet zozeer bang voor agressie naar mensen toe bij dit soort honden, over het algemeen zijn ze juist zeer verdraagzaam naar andere mensen.
Maar ik hou wel genoeg van honden om ze niet graag in onervaren handen te zien, niet voor de pitbullachtigen zelf maar ook niet voor de honden van anderen die hierdoor wel een groot gevaar gaan lopen.

Dit soort honden zijn fantastisch in super ervaren handen, helaas zijn er maar weinig mensen die voldoende ervaring hebben om zo'n hond in huis te hebben.
Te weinig om de wet ervoor aan te passen en diegene hebben allang een hond met FCI stamboom.
De honden zelf worden niet gelukkig bij de bazen die nu op ze "vallen" en risico's nemen met hun levens.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:03

ThePast03 schreef:
Maar ik hou wel genoeg van honden om ze niet graag in onervaren handen te zien, niet voor de pitbullachtigen zelf maar ook niet voor de honden van anderen die hierdoor wel een groot gevaar gaan lopen.

Dit soort honden zijn fantastisch in super ervaren handen, helaas zijn er maar weinig mensen die voldoende ervaring hebben om zo'n hond in huis te hebben.
Te weinig om de wet ervoor aan te passen en diegene hebben allang een hond met FCI stamboom.

hier ben ik het niet mee eens de mensen die hier wonen hebben allemaal een stafford met FCI stamboom en weten hoe ze moeten omgaan met hun honden , aanlijnen als je hond niet met andere honden kan enz .
Hier zijn het de andere hondenbezitters die maar wat doen dus bv niet hun hond bij zich roepen of aanlijnen als ze een hond aangelijnt zien
Laatst bijgewerkt door Wesco op 18-09-07 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:05

@ThePast03: wat ik me afvraag jou ervaring is misschien niet goed met pitbulls in onervaren handen maar mensen die een pittbull hebben die getest zijn op karakter en 'goed' zijn bevonden hoeven in onervaren handen toch niet lieve beestjes te worden???
@griebels ik zal morgen even een foto van hem maken en opsturen.
En me hond word 14 dus kwam hij volgens mij net voor dat die wet kwam maar begin nou te twijfelen of hij dit of volgend jaar 14 word...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:09

ThePast03 oke dat is een duidelijke uitleg,zo kan je het idd ook zien

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:10

De RAD is pas later in het leven geroepen dan dat de pitbull verboden werd. Maar vraag het ThePast03 even, die gooit er zowat elke pagina mee dus die zal het wel precies weten Haha!