Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:59

Winged schreef:
Ashleytjuhh schreef:
Winged misschien is het handig om de link weg te halen zodat het topic open blijft :j zou graag willen weten hoe dit helemaal af loopt

Done :)

DANKJE :D :D :D

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:01

We hebben alleen het verhaal en de mening van TS gelezen. Niet die van de buren en niet van het asiel, dus ik denk dat niemand hier met enige zekerheid kan zeggen wie er nu fout zit.

Misschien kunnen TS en het asiel nu beter vooruit kijken en een oplossing zoeken die het beste is voor de kat.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:01

CharmingS schreef:
Heb niet alle 94 pagina's gelezen maar wou toch even reageren..

Vraag me af waarom het zo moeilijk is om je dieren binnen je eigen terrein te houden? Dat voorkom je ook dit soort dingen! Ik ben een honden en katten mens en zou graag een kat willen, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om de kat los op straat te gooien.

Heb op een ranch werkt met jachthonden 150 stuks, en daar liepen er wel eens wat van weg. Die werden dan gevangen door het asiel, of de honden werden er door vreemde naar toe gebracht. En daar moesten we ook voor betalen, honden werden daar zelfs zonder toestemming ingeent terwijl ze allemaal een halsband droegen met telefoon nummer..

Mijn punt, als jij je dier los wil laten lopen, dan moet je de consequenties accepteren. Huisdieren horen niet zonder toezicht los buiten rond te lopen.

Bij ons in het dorp worden ontzettend veel katten aangereden, vind dat verschrikkelijk om iedere keer aan te moeten zien. Neem aub je verantwoordelijkheid en houd je dier binnen je eigen terrein :)

En daar zou ik dus echt over uit mijn stekker gaan. Stel ze vinden mijn hond inclusief telefoonnummer en ze duwen er zonder overleg een enting in. Dat ze mijn hond opvangen en ik moet daar voor betalen prima. Maar kom niet aan met een enting. Dat is echt te idioot voor woorden.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:03

Als je de recensies lees schijnt er in 2014 een gelijkwaardige situatie geweest. Daarbij heeft de eigenaresse na 2 weken haar kat opgehaald. Kat was ook paar honderd meter van huis af gevangen. (was niet gebeld ivm niet kloppende chipgegevens). Was ze ook niet erg positief over...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:09

Excuus , geen handig bericht , was niet verkeerd bedoelt, wel net iets te spontaan en onhandig

Topic gaat natuurijk op slot, en dat snap ik wel.
Zo jammer , het was zo mooi geweest om eens te zien hoe dit zich verder zou ontwikkelen.
Want meerdere mensen hier alleen al in dit topic hebben ervaringen zoals de TS.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-01-18 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:13

Riddershow schreef:
Als je de recensies lees schijnt er in 2014 een gelijkwaardige situatie geweest. Daarbij heeft de eigenaresse na 2 weken haar kat opgehaald. Kat was ook paar honderd meter van huis af gevangen. (was niet gebeld ivm niet kloppende chipgegevens). Was ze ook niet erg positief over...

Klopt idd maar hier ook hetzelfde verhaal chip was niet goed geregistreerd.
Net als bij deze toen ze deze hebben uitgelezen zou het kunnen dat de kat kilometers van huis was we weten niet waar de oude eigenaresse woonde eenmaal op het asiel na een aantal telefoontjes bij de huidige eigenaar gekomen en deze geeft aan dat ze daar in de straat woonde ja maar dat kan de dierenambulance niet aan de buitenkant zien en ook niet aan de chip. Hierbij geeft het asiel aan waarom het belangrijk is om de chip goed te laten registreren bij de NDG.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:13

het verbaast me ergens ook wel dat het Asiel zelf nog niet heeft gereageerd hier, ze zijn immers bekend met dit topic? dan hadden ze zelf ook hun kant van het verhaal kunnen doen en hadden we wel een volledig verhaal gehad.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:17

Cayenne schreef:
Ik ben het er mee eens dat dit topic vanaf het begin aan al niet handig was geweest.
TS had beter face to face kunnen gaan praten. Dan was het wellicht heel anders gegaan.

Maar eerst per sé links of rechts de kat terug willen en het nu maar op z'n beloop laten (hoewel TS achteraf ook weinig stappen heeft gezet) valt me enorm tegen. Als je zo niet voor je kat wilt vechten, dan denk ik dat de kat ergens anders misschien ook wel beter op z'n plek is.

Ashleytjuh, TS laat de situatie op z'n beloop, dus ik gok dat het verhaal al ten einde is?

Eens :j

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:19

CharmingS schreef:

Vraag me af waarom het zo moeilijk is om je dieren binnen je eigen terrein te houden? Dat voorkom je ook dit soort dingen! Ik ben een honden en katten mens en zou graag een kat willen, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om de kat los op straat te gooien.

Heb op een ranch werkt met jachthonden 150 stuks, en daar liepen er wel eens wat van weg. Die werden dan gevangen door het asiel, of de honden werden er door vreemde naar toe gebracht. En daar moesten we ook voor betalen, honden werden daar zelfs zonder toestemming ingeent terwijl ze allemaal een halsband droegen met telefoon nummer..

Mijn punt, als jij je dier los wil laten lopen, dan moet je de consequenties accepteren. Huisdieren horen niet zonder toezicht los buiten rond te lopen.

Bij ons in het dorp worden ontzettend veel katten aangereden, vind dat verschrikkelijk om iedere keer aan te moeten zien. Neem aub je verantwoordelijkheid en houd je dier binnen je eigen terrein :)

Misschien uit die 94 pg’s toch even de berichten filteren van de TS. TS woont op een boerderij en de kat is een erfkat bedoeld om de schuren muisvrij te houden.

Het “op eigen erf houden” is in dit geval met aan zekerheid grenzende mate van waarschijnlijkheid alleen mogelijk als TS haar hele terrein afschermd met een soort Berlijnse muur. Iets zegt mij dat haar gemeente daar problemen mee gaat hebben.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:20

Cowboy55, lees mijn bericht nog eens zou ik zeggen: "Buiten dat ik het asiel niet begrijp in de redenatie waarom de kat schijnbaar niet terug kan, begrijp ik wel dat ze boos zijn vanwege dit topic".
Dit topic heeft niet meegeholpen iig. Asiel heeft zelf ook niet goed gehandeld. Imo treffen beide partijen schuld, men had meteen met elkaar facetoface moeten praten. Niet afwachten.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:21

Roodvos schreef:
CharmingS schreef:

Misschien uit die 94 pg’s toch even de berichten filteren van de TS. TS woont op een boerderij en de kat is een erfkat bedoeld om de schuren muisvrij te houden.

Het “op eigen erf houden” is in dit geval met aan zekerheid grenzende mate van waarschijnlijkheid alleen mogelijk als TS haar hele terrein afschermd met een soort Berlijnse muur. Iets zegt mij dat haar gemeente daar problemen mee gaat hebben.

Dat is toch het probleem van TS? Met als risico dat dit dus gebeurd... aangezien de chip niet goed stond wisten ze niet waar de kat woont...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:21

Corrie alstjeblieft, ik bedoel jou niet. En ik had die post niet moeten neerzetten, daar hebt je zeker gelijk in gelijk in.

@Marjoow Volgens mij stond chip wel op goede adres , maar pin me er niet op vast , misschien heb ik dat verkeerd begrepen ( want kat woonde er al is overgenomen met boerderij ) .
Dan nog, mag je als asiel niet zomaar weigeren de kat terug te geven toch ? TS was ook niet boos dat ze zich vergist hadden, dat is menselijk. Maar wel dat ze daar veel geld voor moet betalen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-01-18 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:23

Misschien reageert er al en hele tijd iemand van het asiel zonder dat wij dat weten.

Ik blijf er bij dat ik vind dat het asiel in ieder geval het geld belangrijker vind als de kat.

Verder zou het mij niks verbazen als de kat over een tijdje weer opduikt bij TS.
Ook al wordt het dier herplaatst op een andere boerderij, dan nog kan het zijn dat het terug gaat lopen.
En zo niet, zal ze op een andere boerderij weer haar eigen leventje gaan leiden en muizen vangen.

TS haalt een kitten van een andere boerderij , van een moeder die goed muizen vangt en het probleem is ook opgelost.
Kan TS gelijk die kitten goed tam maken zodat deze wel makkelijk benaderbaar is en niet weggevangen zal worden als zwerver.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:24

Moderatoropmerking:
Het verzoek om deze discussie verder te laten. Het topic hoeft niet dicht als er verder gewoon niet op in gegaan wordt. Van beide kanten het verzoek dit te laten rusten en bij het onderwerp te blijven. Alvast bedankt. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:25

Het is idd niet ondenkbaar dat de kat weer op duikt. Maar aan de andere kant heeft hij nu al een week binnen gezeten en zullen ze hem wellcht niet in de buurt van TS plaatsen?
Laatst bijgewerkt door Leo op 17-01-18 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd bericht weggehaald

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:25

Citaat:
Ook al wordt het dier herplaatst op een andere boerderij, dan nog kan het zijn dat het terug gaat lopen.

Dat is ook nog een risico ja.
Met alle gevaar voor de kat.

Ja Marktplaats staat vol met gratis katjes. Ts heeft zo een ander als ze zou willen.
En het asiel elke dag meer kosten voor een kat die amper tot niet te plaatsen is.
Die kunnen dan perse geld willen, maar er over nagedacht hebben ze niet.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 17-01-18 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:35

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal berichten verwijderd, en de reacties daarop, zodat het topic weer open kan. :)
Nogmaals het verzoek de discussie van zojuist te laten rusten, aan beide partijen. Niemand in dit topic is gebaat bij die discussie. Bij voorbaat dank.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:38

MariekeB schreef:
Corrie alstjeblieft, ik bedoel jou niet. En ik had die post niet moeten neerzetten, daar hebt je zeker gelijk in gelijk in.

@Marjoow Volgens mij stond chip wel op goede adres , maar pin me er niet op vast , misschien heb ik dat verkeerd begrepen ( want kat woonde er al is overgenomen met boerderij ) .
Dan nog, mag je als asiel niet zomaar weigeren de kat terug te geven toch ? TS was ook niet boos dat ze zich vergist hadden, dat is menselijk. Maar wel dat ze daar veel geld voor moet betalen.

Nee chip stond nog op de oude eigenaar, dit heeft TS zelf aangegeven. Oude eigenaar heeft het telefoon nummer van TS doorgegeven. ;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:40

Nou, toch zal het je verbazen dat erfkatten best herplaatst kunnen worden.
Ik zie ze regelmatig voorbij komen op Ikzoekbaas.nl en dan staat er geregeld bij dat ze geplaatst zijn.
Zeker in de omgeving waar het asiel opereert zijn veel boerderijen en woningen waar een erfkat best heel geschikt is.
En dan komt de sielugh factor van het manke pootje er nog bij, dus het zou best kunnen. Katten met een mankement worden verrassend snel geplaatst.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:41

Tussen alle berichten door. De Kat is nu dan terug in handen van de voorgaande eigenaresse?

Anoniem

Dit is echt het grappigste topic sinds tijden. Bijna 100 pagina's van 36 keer hetzelfde _O-
TS jammer dat het asiel dit zo doet, ik hoop dat ze in de toekomst dit soort dingen niet meer flikken, ben benieuwd of je er nog stappen in gaat ondernemen.

bruintje123

Maar het asiel was wel op de hoogte dat de kat van oude eigenaar naar Ts ging.
Zo begreep ik tenminste. Dus ergens loopt de administratie dan ook spaak.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:45

Joolien schreef:
Dit is echt het grappigste topic sinds tijden. Bijna 100 pagina's van 36 keer hetzelfde _O-
TS jammer dat het asiel dit zo doet, ik hoop dat ze in de toekomst dit soort dingen niet meer flikken, ben benieuwd of je er nog stappen in gaat ondernemen.

TS heeft al laten weten dat ze er vanaf ziet.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:45

bruintje123 schreef:
Maar het asiel was wel op de hoogte dat de kat van oude eigenaar naar Ts ging.
Zo begreep ik tenminste. Dus ergens loopt de administratie dan ook spaak.

Of simpelweg nieuwe mensen etc. Ze kunnen niet van elke kat onthouden waar die heen is gegaan..

The_Cat schreef:
Tussen alle berichten door. De Kat is nu dan terug in handen van de voorgaande eigenaresse?

Nee. Kat zit in het asiel

minikatje

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:47

Werkt het asiel dan met een verhalenvertellerssysteem om alles te onthouden?
Misschien dan maar geld doneren voor een computer, dat administreert een stuk makkelijker