Winged schreef:Ashleytjuhh schreef:Winged misschien is het handig om de link weg te halen zodat het topic open blijftzou graag willen weten hoe dit helemaal af loopt
Done
DANKJE

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CharmingS schreef:Heb niet alle 94 pagina's gelezen maar wou toch even reageren..
Vraag me af waarom het zo moeilijk is om je dieren binnen je eigen terrein te houden? Dat voorkom je ook dit soort dingen! Ik ben een honden en katten mens en zou graag een kat willen, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om de kat los op straat te gooien.
Heb op een ranch werkt met jachthonden 150 stuks, en daar liepen er wel eens wat van weg. Die werden dan gevangen door het asiel, of de honden werden er door vreemde naar toe gebracht. En daar moesten we ook voor betalen, honden werden daar zelfs zonder toestemming ingeent terwijl ze allemaal een halsband droegen met telefoon nummer..
Mijn punt, als jij je dier los wil laten lopen, dan moet je de consequenties accepteren. Huisdieren horen niet zonder toezicht los buiten rond te lopen.
Bij ons in het dorp worden ontzettend veel katten aangereden, vind dat verschrikkelijk om iedere keer aan te moeten zien. Neem aub je verantwoordelijkheid en houd je dier binnen je eigen terrein
Riddershow schreef:Als je de recensies lees schijnt er in 2014 een gelijkwaardige situatie geweest. Daarbij heeft de eigenaresse na 2 weken haar kat opgehaald. Kat was ook paar honderd meter van huis af gevangen. (was niet gebeld ivm niet kloppende chipgegevens). Was ze ook niet erg positief over...
Cayenne schreef:Ik ben het er mee eens dat dit topic vanaf het begin aan al niet handig was geweest.
TS had beter face to face kunnen gaan praten. Dan was het wellicht heel anders gegaan.
Maar eerst per sé links of rechts de kat terug willen en het nu maar op z'n beloop laten (hoewel TS achteraf ook weinig stappen heeft gezet) valt me enorm tegen. Als je zo niet voor je kat wilt vechten, dan denk ik dat de kat ergens anders misschien ook wel beter op z'n plek is.
Ashleytjuh, TS laat de situatie op z'n beloop, dus ik gok dat het verhaal al ten einde is?
CharmingS schreef:Heb niet alle 94 pagina's gelezen maar wou toch even reageren..
Vraag me af waarom het zo moeilijk is om je dieren binnen je eigen terrein te houden? Dat voorkom je ook dit soort dingen! Ik ben een honden en katten mens en zou graag een kat willen, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om de kat los op straat te gooien.
Heb op een ranch werkt met jachthonden 150 stuks, en daar liepen er wel eens wat van weg. Die werden dan gevangen door het asiel, of de honden werden er door vreemde naar toe gebracht. En daar moesten we ook voor betalen, honden werden daar zelfs zonder toestemming ingeent terwijl ze allemaal een halsband droegen met telefoon nummer..
Mijn punt, als jij je dier los wil laten lopen, dan moet je de consequenties accepteren. Huisdieren horen niet zonder toezicht los buiten rond te lopen.
Bij ons in het dorp worden ontzettend veel katten aangereden, vind dat verschrikkelijk om iedere keer aan te moeten zien. Neem aub je verantwoordelijkheid en houd je dier binnen je eigen terrein
Roodvos schreef:CharmingS schreef:Heb niet alle 94 pagina's gelezen maar wou toch even reageren..
Misschien uit die 94 pg’s toch even de berichten filteren van de TS. TS woont op een boerderij en de kat is een erfkat bedoeld om de schuren muisvrij te houden.
Het “op eigen erf houden” is in dit geval met aan zekerheid grenzende mate van waarschijnlijkheid alleen mogelijk als TS haar hele terrein afschermd met een soort Berlijnse muur. Iets zegt mij dat haar gemeente daar problemen mee gaat hebben.
Citaat:Ook al wordt het dier herplaatst op een andere boerderij, dan nog kan het zijn dat het terug gaat lopen.
MariekeB schreef:Corrie alstjeblieft, ik bedoel jou niet. En ik had die post niet moeten neerzetten, daar hebt je zeker gelijk in gelijk in.
@Marjoow Volgens mij stond chip wel op goede adres , maar pin me er niet op vast , misschien heb ik dat verkeerd begrepen ( want kat woonde er al is overgenomen met boerderij ) .
Dan nog, mag je als asiel niet zomaar weigeren de kat terug te geven toch ? TS was ook niet boos dat ze zich vergist hadden, dat is menselijk. Maar wel dat ze daar veel geld voor moet betalen.
Joolien schreef:Dit is echt het grappigste topic sinds tijden. Bijna 100 pagina's van 36 keer hetzelfde![]()
TS jammer dat het asiel dit zo doet, ik hoop dat ze in de toekomst dit soort dingen niet meer flikken, ben benieuwd of je er nog stappen in gaat ondernemen.
bruintje123 schreef:Maar het asiel was wel op de hoogte dat de kat van oude eigenaar naar Ts ging.
Zo begreep ik tenminste. Dus ergens loopt de administratie dan ook spaak.
The_Cat schreef:Tussen alle berichten door. De Kat is nu dan terug in handen van de voorgaande eigenaresse?