Werkhonden & Training

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:12

Merel gefeliciteerd! *\o/*

Leuke foto's van de pups!

Ziet er goed uit Seven :j

Ik ga vanavond starten met een cursus, ben heel erg benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:25

gribaldi schreef:
Merel gefeliciteerd! *\o/*

Leuke foto's van de pups!

Ziet er goed uit Seven :j

Ik ga vanavond starten met een cursus, ben heel erg benieuwd.

Welke cursus ga je doen?

Travellust

Re: Werkhonden & Training

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:46

Ik ga EG starten en dan alle vervolgen daar op.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:49

Wat een leuke pups :P

Hier even een beetje wat minder trainen door omstandigheden. Honden gaan allemaal goed. Alleen Nica heeft een dipje, waarschijnlijk wat versprongen met pakwerk. Woensdag gaat ze naar een sportmasseur voor honden. Even na laten kijken.
Morgen heeft iemand van de club een bespreking voor school over hondensport en morgen mag Draco pakwerk doen op school. ben benieuwd. :D Is vast een leuke ervaring.

Draco's pup's worden ook zo mooi. <3 Dit is mijn favorietje.
Afbeelding

Voor nica hebben we een speurtuig op maat laten maken. Ben heel benieuwd hoe dat gaat worden.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:27

Prachtige pups ww.
Hier staat alles helemaal stil.
Maar ja heb ook nog maar 3,5 week te gaan :)
Baris word momenteel door manlief gedaan omdat ik bekken instabiliteit heb.
Hopelijk kan ik over een paar maanden weer een beetje trainen ik mis het en Baris ook.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:59

Mooi WW en LW!
Laatste loodjes Bertina, succes!

Ik heb echt een domme, of stugge, of hoe je het wilt noemen, hond. Hij gilt erg graag, maar zolang hij gilt gebeurt er niks. Je zou denken dat hij dat snapt, maar hij moet altijd eerst gillen. Altijd, maakt niet uit of je hem straft voor het gillen en flink beloont voor het stil zijn, hij gilt eerst. Zulke dingen heeft hij wel vaker, maar hij stopt dan niet met dat gedrag, doet het altijd even. Bijvoorbeeld met zitten bij apporteren of pakwerker achteruit zetten. Hij beweegt altijd. :+ Ook als ik hem weer op zijn plek zet, hij zit keurig, tot ik bijvoorbeeld blok ga halen. Dan wipt hij toch nog een keer. Of de keertwending, hij kan hem fantastisch doen, dan wordt hij uitgebreid beloond, maar dat slaat hij niet op. Volgende keer lijkt het weer nergens op en dan ga je verder doet hij hem fantastisch en wordt weer beloond, maar keer daarna kan het weer nergens op slaan.

Hij doet het verder super hoor, alles wat hij moet doen, doet hij echt netjes. Alleen zijn wij aan het mierenneuken, we willen het helemaal netjes. En hij werkt niet mee... Gelukkig denkt trainster (die hier ook op bokt zit hihi) dat het eenmaal in programma wel goed gaat. Zullen we volgend jaar wel een keer proberen, maar hij is ook van het meedenken, dus te snel willen we dat ook niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:03

Wat een dotje WW. En dat is vast en zeker een leuke ervaring.

Wat vervelend dat je last hebt van bekken instabiliteit Bertina. Hopelijk kun je snel weer trainen als de kleine er is :)

Gisteren weer rond de 12 km gefietst. Ga volgend jaar samen met een clubgenootje meedoen aan een uv examen. Gaan we met 2 draakjes op stap. Zij heeft ook een broer van Djang.

Is een speurtuig trouwens verplicht op examen? Ik doe de lijn gewoon tussen zijn poten door.

Het begint nu steeds meer te kriebelen om straks met pup aan de slag te gaan. Alles weer opnieuw aanleren. En dit keer gelijk op de juiste manier.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:08

Nee, de meeste speuren juist met lijn onderdoor. Aan tuigen met speuren zijn wel aantal eisen, volgens mij mag je niet zomaar elk tuig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:11

MyWishMax schreef:
Nee, de meeste speuren juist met lijn onderdoor. Aan tuigen met speuren zijn wel aantal eisen, volgens mij mag je niet zomaar elk tuig.

Ah dat scheelt weer. Dan blijf ik mooi op deze manier doorspeuren :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:16

MyWishMax schreef:
Mooi WW en LW!
Laatste loodjes Bertina, succes!

Ik heb echt een domme, of stugge, of hoe je het wilt noemen, hond. Hij gilt erg graag, maar zolang hij gilt gebeurt er niks. Je zou denken dat hij dat snapt, maar hij moet altijd eerst gillen. Altijd, maakt niet uit of je hem straft voor het gillen en flink beloont voor het stil zijn, hij gilt eerst. Zulke dingen heeft hij wel vaker, maar hij stopt dan niet met dat gedrag, doet het altijd even. Bijvoorbeeld met zitten bij apporteren of pakwerker achteruit zetten. Hij beweegt altijd. :+ Ook als ik hem weer op zijn plek zet, hij zit keurig, tot ik bijvoorbeeld blok ga halen. Dan wipt hij toch nog een keer. Of de keertwending, hij kan hem fantastisch doen, dan wordt hij uitgebreid beloond, maar dat slaat hij niet op. Volgende keer lijkt het weer nergens op en dan ga je verder doet hij hem fantastisch en wordt weer beloond, maar keer daarna kan het weer nergens op slaan.

Hij doet het verder super hoor, alles wat hij moet doen, doet hij echt netjes. Alleen zijn wij aan het mierenneuken, we willen het helemaal netjes. En hij werkt niet mee... Gelukkig denkt trainster (die hier ook op bokt zit hihi) dat het eenmaal in programma wel goed gaat. Zullen we volgend jaar wel een keer proberen, maar hij is ook van het meedenken, dus te snel willen we dat ook niet doen.

Zolang het in het programma maar goed gaat toch? Maar herken het wel hoor.

Wil het met Djang het ook gewoon perfect hebben. Gelukkig denken trainers er ook zo over. Dus bepaalde onderdelen zijn we nu aan het finetunen.

Dat meedenken is Djang ook zo goed in. En hij is zo ontzettend slim.

Als we ons opstellen voor de vlucht. Dan gaat hij uit zichzelf al liggen. Dus nu moet hij vertrekken vanuit de zit.

Staat pakwerker stil. Dan lost hij uit zichzelf. Dus nu moet pakwerker paar seconden stil staan en weer verder lopen.

Met af oefening aan de kant wil hij ook uit zichzelf gaan liggen. Dus nu ga ik heel vaak stil staan aan zijkant. En dan weer door met volgen.

Ach ik word er iig wel creatief van _O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:26

Nee, ik wil dat hij gewoon luistert ipv braaf het programma doet. ;) Gewoon netjes schakelen en keurig appel in manwerk, maar dat valt niet mee, aan het bijten hoeven we niks te doen. Dat hij het straks in het programma goed doet, is dan mooi meegenomen. Alleen is het zo frustrerend dat hij het gewoon niet opslaat. Ik vind het perfectionistische niet erg, dat doen we omdat ik dat wil. Alleen zou het soms fijn zijn als je resultaat niet. :') Of resultaat op de punten die wij belangrijk vinden, hij wordt wel steeds iets beter, alleen blijven sommige dingen gewoon stug hetzelfde.

Wij doen dus ook nooit het programma. Vluchten bijvoorbeeld nooit bij het verstek vandaan, ik ga gewoon volgen en zet hem ergens neer. OF eerst aan de bewaking werken en dan als laatste ineens vluchten. Tay heeft dus nog geen benul van wat het programma is. Ook de vlucht altijd vanuit zit ipv af, niet altijd lossen met stilstaan (vaak juist niet). En ook nooit én revieren én vlucht, afstand en zijtransport. Altijd gewoon iets eruit pikken waar we aan gaan werken. En aangezien mijn trainster een hekel heeft aan dingen ontwijken die moeilijk zijn bijten we nu ook op de pakwerker waar Tay het brutaalst bij is (mijn vriend). Terwijl hij bij de andere pakwerker veel beter te hanteren is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:51

Ik snap je helemaal hoor :j We lopen tegen precies hetzelfde ding aan. Dat netjes schakelen en appel lopen tijdens manwerk. Bijten heeft hij altijd al goed gedaan. Dat is het probleem niet :')
Afbeelding

Afgelopen zaterdag ging appél goed, totdat ik de per ongeluk de lijn los liet. Waardoor ik kwaad werd op mijzelf. En Djang begon gelijk weer te klieren. En raakte daardoor weer in conflict met zichzelf.

Zijn dus nu vooral veel bezig met volgen tijdens pakwerk. Doet ie het goed, dan mag hij als beloning bijten. Lossen wisselen we ook af. Ene keer krijgt hij gelijk de mouw. Andere keer moet hij lossen als pakwerker eerste keer stil staat. Maar soms pas bij derde keer.

Ene keer doen we alleen klein stukje rug transport. Andere keer weer alleen zij transport. Revieren om verstekken kent hij nog niet eens. Wisselen dus ook lekker veel af.

Welke pakwerker voor hem staat, boeit hem weinig. Ook al verschillen ze veel in lengte. Op een vreemd veld trainen, maakt hem ook niet uit. En laatst zelfs naast een fietspad gespeurd. Omdat op speurveld te veel mest lag.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:56

Ach, liever zo dan een hond die niet bijt, denk ik. :D Ooit doen ze het. Vreemd veld maakt hier ook niet uit, kon zelfs tijdens voetbal wedstrijd trainen. :')

Tay is gewoon brutaler bij mijn vriend. Geen idee waardoor, of dat de ervaring is, of het feit dat hij in hetzelfde huis woont, of? We hebben nog een andere pakwerker, maar die heeft Tay alleen nog op de tafel gehad. Is ook een rechtse pakwerker, dus net weer ff anders,geen idee hoe Tay zou doen als hij veldwerk met hem zou doen hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:06

Haha dat is waar. Ik train ook overal met Djang. Vaak als we naar oma gaan, gaat Djang ook mee. En terugweg wil mams altijd boodschappen doen. Dus trainen we bij de ingang.

Broertje van Djang word detectie werk mee gedaan. Liep laatst los in de kantine. En pakt zo opeens de mouw. Precies mooi in het midden. Met een volle beet. Terwijl hij nog nooit er op getraind is. Maar nu probeert hij telkens mouw te pakken als hij los loopt _O-

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 15:43

MWM: Draco is ook zo'n hond die constant beweegt en zeer vocaal daarbij is. Maar met de tijd is daar wel steeds meer rust ingekomen. Zo af en toe wil hij me nog voor zijn met denken. Maar dat word steeds beter. Hij moet ook niet weten wat er komt want na een paar IPO3 examens weet hij dus het programma al uit het hoofd. Terwijl we deze zelden lopen.

Vanmorgen op de school was een succes en een mooie oefening met een heleboel afleiding. Heeft Draco keurig gedaan. Eerst wat appél laten zien en toen pakwerk en daarna gewoon tussen de kinderen. Hij is zo sociaal en kan dat zo goed schakelen wat ernst is en wat niet. Vind ik zo leuk.

Hoe lang nog Bertina? kan me voorstellen dat je dat mist.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:26

We zijn er bijna.
Uiterlijk 5,5 week anders word het gehaald hahaha

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 08:31

.
Laatst bijgewerkt door xXLiekeXx op 24-02-24 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:39

Hoe bedoel je ivm het niveau?

Ohh ik ga volgende week op puppy bezoek <3 En met de andere honden naar de da voor entingen.

Eens zien hoe ik dat ga oplossen. Want Djang is niet zo sociaal naar kleine honden en vreemde katten. Dus denk dat ik honden in auto laat. En wacht tot iedereen weg is.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:59

.
Laatst bijgewerkt door xXLiekeXx op 24-02-24 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:06

Denk dat muilkorf weinig zin heeft. Enigste wat ie dan niet kan doen is bijten. Maar zal nog steeds uit zijn plaat gaan.
Laatste weken kunnen we nu normaal langs andere kleine hondjes lopen. Zolang deze ook niet uitvallen.

Maar denk ze samen in een wachtruimte zetten, nog iets teveel gevraagd is. En dat ik dan straks weer opnieuw moet beginnen.

Mijn lab is wel sociaal. Maar die gaat dan vrolijk meedoen. En heeft dan geen idee waarom. Die blaft maar wat in de ronde dan :') Is niet echt de slimste hond _O-

Maar ik snap je hoor. Broertje van Djang is eigenlijk juist weer geschikter voor de knvp. Maar ipo gaat hem ook redelijk goed af. En vader van Djang was eigenlijk ook veel geschikter voor de knvp.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:12

Zaterdag gaan we voor de ras standaard test met het smurfje.
Alleen exterieur, sociale gedeelte is al ondervangen door VZH, dus dat sla ik met liefde en plezier over :')
Ben benieuwd, op zich is het voor het ras een heel compleet en mooi hondje... hij is alleen relatief klein voor een reu.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:29

love_western schreef:
Hoe bedoel je ivm het niveau?

Ohh ik ga volgende week op puppy bezoek <3 En met de andere honden naar de da voor entingen.

Eens zien hoe ik dat ga oplossen. Want Djang is niet zo sociaal naar kleine honden en vreemde katten. Dus denk dat ik honden in auto laat. En wacht tot iedereen weg is.

Wij gaan altijd samen wandelen met de honden en de nieuwe pup en dan zo mee naar binnen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Tot nu toe probleemloos.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:35

Tay haat puppen dus wij hebben Winni eerst in een afgezet gedeelte gehouden als hij losliep. Daarna hem in de kennel en Winni los met Tessa, duurde even, maar nu gaat het ook goed, zolang er geen speeltjes slingeren. Alleen de knuffelkikker kan, want die hoeft Tay niet.

Bij de DA laat ik mijn honden altijd in de auto totdat we aan de beurt zijn, zelfs Winni. Ik vind de wachtkamer vreselijk met alle opgefokte dieren en mensen die rondlopen.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:43

Baris ligt altijd als een berenvelletje languit in de wachtkamer te slapen. Boeit hem allemaal niet. Ideaal !
Morgen krijgt hij weer zijn jaarlijkse prikjes. Dit jaar ook weer rabiës.
Baris kan soms wat moeilijker zijn tegen andere reuen verder gaat alles goed. Groot klein andere diersoort, hij kijkt even en dan loopt hij mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:43

Oh vorig jaar ging Djang ook zo mee de wachtkamer in. Maar toen was hij nog pup. Reageerde ook niet op kleine hondjes.

Tot van zomer de buren verderop telkens hun honden lieten ontsnappen. En die dwergpincher bij ons in de voortuin ging lopen keffen met een agressieve houding. Sindsdien is het mis :( En leukste is buren hebben nu ook een mechel pup. En die loopt ook telkens los. En kindje van 4 laat haar uit. Dus die zal straks ook wel weer op mp staan. Net als hun vorige mechel pup.

Maar nu Djang volwassener word en we er flink op trainen. Kunnen we nu alweer gewoon langs kleine hondjes wandelen.

Dus ik denk dat ik ze ook gewoon in de auto laat. Het is een klein wachtkamertje. En zoals MWM al zegt zitten er idd veel opgefokte dieren. En vaak zijn de baasjes nog opgefokter.