Memuska schreef:Hallo iedereen,
Twee dagen geleden hebben wij onze hond moeten laten inslapen owv een kwaadaardige, uitgezaaide tumor ter hoogte van zijn heup. Ik hoef jullie niet te vertellen dat ik hem enorm mis. Maar wat ik ook weet, is dat er op termijn toch wel weer een hond komt. De vraag is alleen wat, en voor de afleiding is het misschien wel leuk om daar even over na te denken.
Onze Zebbe was trouwens een kruising Border Collie x Golden Retriever. Erg lief, graag buiten, maar ook waakzaam. Niet in de agressieve zin, maar hij waarschuwde wel steevast als er iets "mis" was. De ideale hond en onmogelijk te vervangen.
Even onze situatie:
- wij wonen op de buiten, veel plaats dus voor de hond om buiten te spelen
- ik zoek een middelgrote tot grote hond
- de bedoeling is dat de hond makkelijk "overal" mee naartoe kan : trainen, wedstrijd met de paarden, …
- ik ga bijna elke dag hardlopen, ik vond het erg fijn dat de hond mee ging (en miste het ook wel toen hij door artrose niet meer mee kon / mocht)
- ik ben zelfstandige en werk grotendeels van thuis uit, wat maakt dat ik de gewoonte heb om ongeveer 3 à 4x per dag een rondje te lopen met de hond (soms klein, soms groot), een ras wat veel aandacht vraagt / beweging nodig heeft behoort dus zeker tot de mogelijkheden
- uiteraard moet hij goed met paarden overweg kunnen
- bij ons komen regelmatig leveranciers, die moeten natuurlijk durven uitstappen; daarnaast hebben we ook katten en koi en komen er regelmatig kindjes op bezoek : sociaal is dus een must
- de bedoeling is dat ik met een nieuwe hond zeker in het begin naar school zal gaan (met onze Zebbe heb ik dat nooit gedaan, hij was 5,5 en kende alle nodige bevelen op en top)
Ik denk dat dat wel het belangrijkste is qua info die ik jullie kan geven
Ik ben benieuwd
Schapendoes? Genoeg energie en werklust, lief en speels, waaks zonder dat niemand meer bij je durft aan te bellen.