Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:57

Tango1979 schreef:
Cowboy55 schreef:
Je had van een asiel verwacht dat ze zo gruwelijk onprofessioneel zouden gaan reageren?!

Waar heeft het asiel gruwelijk onprofessioneel gehandeld?
Dit is wat TS meldt, ik neem dat met een korrel zout, ik betwijfel dat ze melden dat ze boos op haar zijn...
<KNIP>]

Tja, als je de 'ik geloof TS niet' kaart speelt dan is het asiel zonder enige twijfel goed bezig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:59

bruintje123 schreef:
Ik ken ook iemand maar dan over een totaal ander geval die een slechte recentie heeft achter gelaten op fb.
Maar deze was dus ook verwijderd.
Sinds dien weet ik dus dat recensies niets zeggen. Die zijn dus gemanipuleerd door het bedrijf zelf.

Ach rapporteer een willekeurige foto op Facebook en deze wordt ook meteen automatisch verwijderd. Het is niet zo dat zoiets meteen behandeld wordt bij zo'n grote organisatie. Daarom wordt bijna alles uit voorzorg automatisch verwijderd.

CharmingS

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:09

Heb niet alle 94 pagina's gelezen maar wou toch even reageren..

Vraag me af waarom het zo moeilijk is om je dieren binnen je eigen terrein te houden? Dat voorkom je ook dit soort dingen! Ik ben een honden en katten mens en zou graag een kat willen, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om de kat los op straat te gooien.

Heb op een ranch werkt met jachthonden 150 stuks, en daar liepen er wel eens wat van weg. Die werden dan gevangen door het asiel, of de honden werden er door vreemde naar toe gebracht. En daar moesten we ook voor betalen, honden werden daar zelfs zonder toestemming ingeent terwijl ze allemaal een halsband droegen met telefoon nummer..

Mijn punt, als jij je dier los wil laten lopen, dan moet je de consequenties accepteren. Huisdieren horen niet zonder toezicht los buiten rond te lopen.

Bij ons in het dorp worden ontzettend veel katten aangereden, vind dat verschrikkelijk om iedere keer aan te moeten zien. Neem aub je verantwoordelijkheid en houd je dier binnen je eigen terrein :)

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:09

Cayenne schreef:
Dat had ik eigenlijk ook niet verwacht.

Wat jammer, vooral voor de kat. Dat is echt de grootste verliezer in dit verhaal.

Idd, ik hoop dat de kat snel een goed plekje krijgt...

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:10

Cowboy55 schreef:
Tja, als je de 'ik geloof TS niet' kaart speelt dan is het asiel zonder enige twijfel goed bezig.

Maar waarom zijn ze gruwelijk onprofessioneel, dat geef je nog steeds niet aan.
TS zegt dat ze denkt dat ze boos op haar zijn, aanname van haar kant. Het is dus geen feit dat ze de kat niet terugkrijgt omdat ze boos op haar zijn. TS weet dat niet zeker, de situatie is ook haar niet duidelijk.

Dorine92 schreef:
Dat was me niet helemaal duidelijk. Het lijkt erop dat ze gewoon boos op me zijn en dus met alle macht proberen te voorkomen dat de kat weer naar mij gaat ofzo?
Wat ik begreep zijn ze boos over van alles.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:13

Laten we nu met zijn alle de pagina massaal gaan Rapporteren :+

Ik ben echt het goede gevoel bij asiels kwijt zeg, als ik lees dat zulke dingen vaker voor komen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:21

Ashleytjuhh schreef:

Ik ben echt het goede gevoel bij asiels kwijt zeg, als ik lees dat zulke dingen vaker voor komen :n

Er zijn al bokkers geweest die zonder de waarheid te kennen slechte recensies geplaatst hebben. Triest vind ik dat, nav een verhaal op internet als blinde kippen het gemiddelde naar beneden halen. Wat dat betreft komt dat de geloofwaardigheid van recensies op FB ook niet echt ten goede.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:23

Ik heb niet alles terug gelezen....maar over welk asiel gaat Dit?
Vind het nogal wat dat het diertje uit zijn vertrouwde omgeving wordt gehaald en niet wordt terug gebracht.

PinaKoala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:27

dees_daan schreef:
Ashleytjuhh schreef:

Er zijn al bokkers geweest die zonder de waarheid te kennen slechte recensies geplaatst hebben. Triest vind ik dat, nav een verhaal op internet als blinde kippen het gemiddelde naar beneden halen. Wat dat betreft komt dat de geloofwaardigheid van recensies op FB ook niet echt ten goede.

Slechte en goede. Gaat echt nergens meer over.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:32

Gaan mensen nu dit topic op facebook overdoen?
Die zijn niet lekker, sorry. Zowel de goede als slechte berichten niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:34

bruintje123 schreef:
Gaan mensen nu dit topic op facebook overdoen?
Die zijn niet lekker, sorry. Zowel de goede als slechte berichten niet.

_/-\o_

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:40

Op FB? Ik zie niets vreemds op de pagina van het asiel?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:41

Cayenne schreef:

Hier, beetje scrollen en je komt er wel.

*linkknip*

Maar goed, leven en laten leven in ieder geval.
Laatst bijgewerkt door Winged op 17-01-18 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:42

Cayenne schreef:

Bij de reacties in één van recensies staat een hele discussie met link naar dit topic zag ik net.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-01-18 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:45

Enerzijds snap ik het dierenasiel ook wel.
TS had dit topic beter achterwegen kunnen laten. dan had ze de kat misschien nu wel terug gehad.
Ik vind het ook heel triest dat het asiel nu in het kwaad daglicht wordt gezet terwijl het hele verhaal niet eens kennen.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:47

enige fijne is dat ze je nu niet de rekening kunnen sturen, want je bent toch de de eigenaar van de kat niet volgens hun.
Het is triest voor t beestje, maar ik geef je groot gelijk hoor TS.
zeer onprofessioneel: eerst zeggen van ja je mag m ophalen voor x bedrag. daarna niet meer omdat het niet jouw kat is. als je het via het asiel die kat hebt gekregen, hebben zij gewoon de administratie niet op orde.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:48

Ts wilde gewoon weten wat ze kon doen.
Zoals zo vaak een zelfde soort vraag gesteld word.
Zij kon niet weten dat het een topic met over de 100 pagina's gaat worden.
Daarnaast heeft ze de naam niet genoemd en zelfs aangegeven dat het niet het asiel uit de woonplaats is bij haar naam om ze wat uit de wind te houden.
Dat kwade daglicht komt mijn inziens niet bij ts vandaan.

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:49

future_vet schreef:
enige fijne is dat ze je nu niet de rekening kunnen sturen, want je bent toch de de eigenaar van de kat niet volgens hun.
Het is triest voor t beestje, maar ik geef je groot gelijk hoor TS.
zeer onprofessioneel: eerst zeggen van ja je mag m ophalen voor x bedrag. daarna niet meer omdat het niet jouw kat is. als je het via het asiel die kat hebt gekregen, hebben zij gewoon de administratie niet op orde.

+1!

Daarbij heeft TS geen namen genoemd in dit topic (andere bokkers wel) , is continu netjes geweest. Heeft het topic geopend om te vragen of mensen ervaring hebben of tips etc.
Dus ik zie niet in waarom TS dit topic niet had moeten openen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:53

Wow hoe verzinnen mensen het om van bokt te reageren op het asiel? En daarbij ook nog een link te plaatsten... jullie bokkers helpen er nu bij dat het asiel boos is, eh!! Hebben jullie dat wel door?

Dat dit ten nadeligheid van TS is?

Ik zal vast wat over het hoofd gezien hebben gezien jullie zo snel gaan maar alsnog.. Wauw..

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:54

dees_daan schreef:
Ashleytjuhh schreef:

Die :+ stond ook bij omdat het een grap was, had niet gedacht dat mensen dat gingen doen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:54

Een paar dingen snap ik niet.

De asielen die ik ken geeft 14 dagen mogelijkheid om kat te herkennen voor eigenaar. Zowel gechipt als niet gechipt.
Daarbij worden alleen voerkosten gerekend .

Daarnaast. Als de ts niet erkend wordt als eigenaar kan er toch gezegd worden... Na 14. Dagen komt de kat ter beschikking voor herplaatsing. Dat is 90 euro...?
Een buitenkat is moeilijk plaatsbaar... Dus asiel mag blij zijn als ze m kwijt zijn.

Ik vind het totale.. Een rare gang van zaken.

Schroeft aan alle kanten.

Ik... Had wel juridiscg gebeld. Evt rechtsbijstand aangevraagd. En t aangevochten mits haalbaar.

Dit kan toch niet zomaar.

Daarnaast heb ik met regelmaat zelf fotos van katten gemaakt en geplaatst via fb. Na enkele weken langs de deuren voor ik t asiel belde.

Maar ik zal wel anders denken ben ik bang.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:55

bruintje123 schreef:
Ts wilde gewoon weten wat ze kon doen.
Zoals zo vaak een zelfde soort vraag gesteld word.
Zij kon niet weten dat het een topic met over de 100 pagina's gaat worden.
Daarnaast heeft ze de naam niet genoemd en zelfs aangegeven dat het niet het asiel uit de woonplaats is bij haar naam om ze wat uit de wind te houden.
Dat kwade daglicht komt mijn inziens niet bij ts vandaan.

Dit inderdaad. Dieren wekken emotie op, maar zo'n topic had niemand verwacht.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:56

Winged misschien is het handig om de link weg te halen zodat het topic open blijft :j zou graag willen weten hoe dit helemaal af loopt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:57

Ashleytjuhh schreef:
Winged misschien is het handig om de link weg te halen zodat het topic open blijft :j zou graag willen weten hoe dit helemaal af loopt

Done :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:57

Ik ben het er mee eens dat dit topic vanaf het begin aan al niet handig was geweest.
TS had beter face to face kunnen gaan praten. Dan was het wellicht heel anders gegaan.

Maar eerst per sé links of rechts de kat terug willen en het nu maar op z'n beloop laten (hoewel TS achteraf ook weinig stappen heeft gezet) valt me enorm tegen. Als je zo niet voor je kat wilt vechten, dan denk ik dat de kat ergens anders misschien ook wel beter op z'n plek is.

Ashleytjuh, TS laat de situatie op z'n beloop, dus ik gok dat het verhaal al ten einde is?