Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:21

De man van de winkel waar ik kom verkoopt ook goudvissen aan mijn collega voor in een vissenkom... En aan mij wilde hij 2 glasmeervallen verkopen voor in een 60 cm bakje.
Wat de man van de winkel zegt is in mijn ogen dus niet zoveel waard ;)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:23

Vissenkom op zich ben ik zelf niet zo fan van zo rond ding, heb zelf een vierkante bak de maten even geen idee kan die wel eens opmeten. Hier ook geen ruimte voor een 100 liter bak, das nadeel van tijdelijk in een challet zitten omdat een huis gemiddeld 5 jaar duurt en wij hopelijk deze zomer aan de beurt zijn. (dan willen we zowiezo een enorme bak gaan aanschaffen maar ook andere vissen daarin) dus misschien vraag ik de dierenwinkel wel of ze slueirstaartjes willen hebben want in mijn kennis kring die man wil geen volwassen sluierstaarten aannemen, en de rest heeft alleen warm water vissen :/

P.s. als er iemand nog plaats heeft voor de 2 ( 1 witte rode kringen om ogen 1 gevlekte 3 kleur) dan mag die mij ook gerust even pb sturen. Ze staan hier in gelderland, de bak houd ik wel als reserve bak.
Laatst bijgewerkt door Mioux op 24-12-12 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

MMIDV

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:25

Niemand met een vijver?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:26

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:27

Nee marley :/ kennis die ooit n vijver had heeft hem weggehaald wegens te veel werk voor hem, is ook man op leeftijd helaas. En de buren hier in de buurt en bij me ouders hebben er ook geen :/ Me moeder had er ooit 1, tot de vijver leeg werd geroofd door katten en reigers dus die is er ook niet meer

Heb een mailtje terug gehad van die meneer dat het hem spijt maar dat hij de nieuwe eigenaar van de winkel is, dus de oude eigenaar is er niet meer. Hij heeft mijn mail gelezen en meld ook [quote]"Het is spijtig dat de vorige eigenaar jullie verkeerde informatie heeft gegeven. De sluierstaarten zouden in een bak van minimaal 50 liter moeten zitten, maar nog beter is richting 75 liter./quote]

Alleen de ruimte heb ik hier dus niet :/ dus zal toch moeten kijke nvoor nieuwe eigenaren voor de visjes. Dan doen we deze bak maar houden voor de toekomst of als reserve bak, of misschien leuk guppies, die kunnen er denk ik wel in.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:01

Ik wou er nog even aan toevoegen dat een filter niet langer dan 30 minuten mag uit staan. Dit bijvoorbeeld bij onderhoud. Na 30 minuten zijn de goede bacterien dood en heb je kans op een nitrietpiek e.d. Een LUCHTpomp mag je wel uitzetten (mist je genoeg zuurstof in je water heb door bijvoorbeeldzuurstofplanten en oppervlaktebeweging. Een FILTERpomp dus nooit uitzetten.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:04

Op het aquarium forum raadde ze t aan om de pomp uit te zetten als de eitjes zijn gelegd vanwege jongen die in de pomp kunnen komen, als de jongen geboren zijn raden ze aan om een panty kous of dergelijke omheen te doen zodat de mini visjes er niet in komen.

Heb ook even gevraagd aan die man of die geen sluierstaarten wilt overnemen/hebben.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:06

Probeer anders een vissenopvang (zitten over heel nederland) als het via fora/ marktplaats e.d. niet lukt. Zijn vinden dan wel een geschikt adres voor je sluiers.

Indien je dus je FILTERpomp uit hebt gezet zou ik heel goed je waterwaardes (voornamlijk ammoniak en nitriet) in de gaten houden anders kunnen je vissen sterven.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:08

Ik heb inderdaad zo potje met tests, zo combi test zal straks eens even kijken.
Weet iemand trouwens (zit alleen even te neuzen want zit namelijk een meubel bij misschien dan wel ruimte) welke aquarium beter is?
http://www.aquarium-voordeel.nl/trofis-vs-juwel

Trofis of een juwel? (heb ik t niet over liters, want kan erna kijken wat ik erin zou doen of mogelijk de sluierstaarten erin doen)
Mij gaat het even om kwaliteit meubel en aquarium, heb zelf altijd juwel gehad dus ken trofis niet zo

p.s. dit aquarium had ik dus, en die begon toen te lekken.
http://www.aquarium-voordeel.nl/aquariu ... arium.html

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:30

Ik heb al regelmatig gelezen dat de pomp van de Jewel niet goed genoeg is. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:55

De interne pomp van Juwel is inderdaad niet sterk genoeg in het geval van sluiers, die zijn nogal vervuilend.

Ik heb zelf geen ervaring met Trofis maar deze schijnen gewoon goed te zijn.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 14:32

Ik vond jewel zowiezo de pomp inderdaad niet goed werken in het verleden, maar de pomp kan ik altijd een andere voor halen, zat te denken ook aan een pomp voor aan de buitenkant. Maar mij gaat het vooral op de aquarium zelf en t meubelwerk. Mijn moeder heeft een 125 liter jewel met meubel, maar heb het gevoel dat die middenin niet goed is of sterk genoeg is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 14:34

Jewelkwaliteit ben ik ook niet over te spreken. Zowel de filters als de aquaria, goedkope troep :).

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 14:38

Ik merk ook inderdaad dat jewel 2 onderpoten heeft, en als ik op de foto kijk heeft trofis er 3, dus ook steun midden in. Dat zou toch ook betekenen dat die steviger is ?

Edit: ook heeft de trofis liters meer, en is hij hoger, vind ik persoonlijk ook mooier in de hoogte wat meer als de breedte zeg maar

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 14:46

Met een 50 liter bakje kan je ook leuke dingen doen trouwens. Bijv slakken, klein kogelvisje, garnalen, Betta man, kleine scholenvisjes. Wel allemaal tropisch maar t hoeft niet heel duur

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 14:48

Nee ik wil maar 1 bak :) Dus dan gaat uiteindelijk deze weg, en aangesien ik niemand ken die de sluierstaartjes over kan nemen, moeten dus die maar mee verhuizen in een nieuwe bak. De oude bak gaat gewoon als reserve of misschien helemaal weg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 14:52

Sappos schreef:
Met een 50 liter bakje kan je ook leuke dingen doen trouwens. Bijv slakken, klein kogelvisje, garnalen, Betta man, kleine scholenvisjes. Wel allemaal tropisch maar t hoeft niet heel duur

Enkel een dwergkogelvis, de C. travancoricus.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 15:03

Jaa Cupcake dus :p

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 15:21

Over goede filters gesproken, Eheim en JBL. Dat zijn toch de beste filters op de markt, onderdelen zijn goed te krijgen en te vervangen en ze gaan lang mee ( ik ken mensen die al 10 jaar zonder problemen draaien).

@ Sappos, ja een Cupcake :D.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 15:26

JBL heb ik vaker gehoord inderdaad !

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 16:20

Ik verkoop plantjes hoeveel moet ik per stuk vragen? Het gaat om Microsorum pteropus met 4 bladeren per stuk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 16:33

Kijk even hoeveel ze bij plantenzaken kosten, daar kan je dan iets onder gaan zitten of zo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 16:34

Oh, wat een aagje heb ik, ik hoef maar naar het aquarium te kijken of meneer komt naar het glas toe om me doordringend aan te kijken :+:. Hij heeft zin in eten, maar hij moet nog even wachten :9.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 00:17

Ik heb even een vraagje , een aantal jaar geleden heb ik een tropisch aquarium gehad en nu wil ik die graag weer 'op gaan zetten'.
Heb me ingelezen en heb verschillende boekjes in huis gehaald, maar in elk boekje staat weer wat anders over het hoelang je aquarium laten draaien zonder vissen.
Ik heb hier ook al het een en ander gelezen maar vraag het liever aan jullie dan in de dierenwinkel :o

En wat voor spul raden jullie aan om dan in je aquarium te doen om het helemaal visvriendelijk te krijgen w.b. het kraanwater? :)

AnimalJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 00:26

Je kunt regenwater of osmosewater gebruiken, maar kraanwater kan ook prima hoor! De mijne moeten het er in iedergeval wel mee doen (en in provincie Groningen is het water best wel hard!) en nog nooit problemen mee gehad ;-)