Werkhonden & Training

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Werkhonden & Training

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:03

Ja hier ook :D

Als gekken springen ze rond als ik ook maar een fiets pak vinden ze zo leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:08

Seven schreef:
Leuke is dat je nu veel meer handvatten hebt en dus dingen sneller oppikt en het trainen dus heel anders gaat. Van elke pup leer je weer dat is het leuke aan het africhten

Oh dat zeker. Maar bedoel ik als ik duidelijk verschil merk tussen pup en Djang. Omdat pup bij mij in zal wonen. Nu is geen enkele hond te vergelijken. Maar toch nieuwsgierig.

En weet zeker dat ik sommige fouten niet weer ga maken. En zit nu gelijk op een goede club.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:13

Seven schreef:
Ja dat is vaak zo
Mensen geven me altijd commentaar dat ik binnen enkele rust wil, dus honden op hun plaatst en gewoon liggen geen gewandel of gedoe enkel rust. Maar sinds ik daar 8 kaar geleden mee ben begonnen heb ik zulke fijne honden, ze snappen dat rust ook moet zijn kalm in elke situatie als ik vraag om rust en staan er als ik actie vraag heerlijk

Nu is het wel zo dat ze hij ons natuurlijk heel erg veel beweging hebben en zo druk mogen doen als ze willen buiten maar zelfs daar hebben ze zelf de rust ingevoerd

Hier is het ook rust in huis. Ja ze mogen rustig kauwen op hun speelgoed/bot. Maar geen idiote gedrag.
Hoe vaak ik wel niet te horen krijg dat mijn labrador zo rustig is. Hij mag visite even begroeten, maar daarna moet hij weer op zijn plek (nu heeft ie meerdere plekken) Zo weet hij ook dat hij alleen op de bank mag als er geen visite is.

[***] gaat nog wel even de bench in als er visite arriveert. Tot ze rustig zitten. En dan mag hij weer los. Dan snuffelt ie even rustig. En gaat dan zijn eigen ding doen. Vaak gaat hij uit zichzelf weer in de bench.

Ik hou niet van drukke irritante honden in huis. Als visite ze opjut. Zeg ik er ook gewoon wat van. Doen ze het nog keer. Dan mogen ze van mij vertrekken. Met de opmerking, schaf zelf een hond aan die je kunt opjutten.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:59

Hier komen ze niet bij bezoekers enkel als ik dat aangeef, assad en ook lupo zijn daar niet van gediend en dat is vragen om gezeur als ze de honden negeren gaat dat gewoon heel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:06

Kleine mormel van mijn zusje is ook niet gediend van vreemde. Maar die zoekt ook geen aandacht.

Maar als ik weer dat visite niet gediend is van honden. Dan is het 1 commando en Blaz komt ze dan niet begroeten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:08

love_western schreef:
Seven schreef:
Leuke is dat je nu veel meer handvatten hebt en dus dingen sneller oppikt en het trainen dus heel anders gaat. Van elke pup leer je weer dat is het leuke aan het africhten

Oh dat zeker. Maar bedoel ik als ik duidelijk verschil merk tussen pup en Djang. Omdat pup bij mij in zal wonen. Nu is geen enkele hond te vergelijken. Maar toch nieuwsgierig.

En weet zeker dat ik sommige fouten niet weer ga maken. En zit nu gelijk op een goede club.

Dan maak je weer andere fouten haha. Van elke hond leer je, maar bij elke hond maak je ook weer fouten.

Hier komen de honden niet bij visite in principe. Zijn maar een paar mensen waar ze wel bij komen, voor de rest zitten ze apart.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:13

Hier ben je de sjaak als je bekende visite bent := BLIJ!! *\o/* :):)

Maar bij vreemd volk en onzekere visite schuif ik hem idd even een andere ruimte in... dat gaat hem echt niet worden :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:14

Oh ja tuurlijk zal ik fouten maken. Maar krijg nu vanaf het begin de juiste begeleiding. Zal al een heel stuk schelen.

Morgen weer dagje trainen met Djang. Eens kijken hoe hij het weer doet.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:45

Hier inderdaad net zo vreemden op visite of veel te gelijk dan gaan ze even weg
Goede kennissen weten hoe het hier gaat en dan mogen ze blijven ;)

Elke hond maak je inderdaad weer andere fouten nooit uitgeleerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 18:09

Djang heeft vandaag weer hard getraind :')
Afbeelding

Alleen hij raakte vandaag behoorlijk in conflict met zichzelf met volgens tijdens pakwerk. Dus daar gaan we iets op verzinnen.

Appèl ging wel echt super :D Speuren ging helaas niet door ivm hooien.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:15

Gisteren was een aparte trainingsavond. Ik was alvast met een vriendin gaan trainen 's middags, want vriend moest tot 8 uur werken. Met bijten moest ik als eerste, zodat we nog een 2e keer konden als het misging, tenminste dat dacht ik....

Wij gaan trouwen! *\o/* <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:26

Gefeliciteerd *\%/* *\%/*

Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:49

Dankjewel!

Oh, die ene op der rug. :') Zo lag die kleine van ons ook steeds te drinken haha

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:10

Geweldig mwm !! Zag het al op fb.
Echt leuke manier zo :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:11

aaaaaahhhh Gefeliciteerd!!!!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 19:32

Ik had al gereageerd vind het super gefeliciteerd <3

Wij hebben laatst weer een pakwerker op de club gehad die evt bij ons wil trainen was heel leuk. Kido had nog nooit gebeten dus verwachte niet veel maar die ging als een speer volgens deze pakwerker een talent dus was heel trots.

Assad was heel boos hihihi die mocht ook enkel aan de lijn bijten en toen hij de mouw had gewonnen ging hij maar gewoon de pakwerker zonder mouw revieren :=
Ook hem vond de pakwerker een zeer goede hond.

Over de rest was jij ook erg te spreken, hij kwam zelf uit Duitsland en had tot nu toe nog niet zo'n uniforme groep honden gezien kwa africhting dat waren dus heel wat veren voor fokker, trainer en eigenaren :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:06

Altijd leuk zulke complimenten :D

Pups groeien goed. Bij teefjes zit 1 die wat kleiner is als de rest. Maar is een pittige tante. Is pup zonder bandje. Die met rode bandje trekt mij continu telkens enorm aan. Dus ben zeer benieuwd welke met mij mee gaat. Aankomende woensdag zijn ze alweer 4 week.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Training met Djang gaat ook lekker. Over speuren ben ik zeer tevreden. Speurt lekker rustig en mooi geconcentreerd.

Appèl gaat ook goed. Nu ook bezig met over de haag springen. Begint ie steeds leuker te vinden. Volgen gaat goed. Nu bezig om alles nog net iets strakker te krijgen.

Appèl tijdens pakwerk gaat ook nu steeds beter. Alleen enorm op mijn eigen lichaamstaal letten. Zodra ik maar iets gefrustreerd raak. Dan begint Djang al te kloten.

Is gewoon iets waar we even doorheen moeten. Kwartje moet even vallen bij Djang dat het geen zin heeft om raar te doen.

Merk sowieso dat hij de laatste weken weer enorm veranderd is. Begint nu langzaam een volwassen hond te worden.

Gisteren ook nog een ander broertje van Djang gezien. Iemand van de club heeft hem gekocht. Exact zelfde bouw en uitstraling. Alleen kleur is veel lichter. Maar ook qua karakter en doen lijken ze op elkaar. Trainen nu in totaal 5 honden uit het b nest op de club.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:17

<3

wat een schattige puppies !!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:30

BertinaBvd schreef:
<3

wat een schattige puppies !!!!

Haha ja he <3 De reutjes zijn net zo schattig.

Van de week kregen ze voor het eerst pap. Zaten er helemaal onder _O-

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:01

Schattig
Ben benieuwd waar mee je thuis komt

Vandaag hier weer fijn getraind ze gaan zo goed momenteel beide vzh klaar alleen kido is nog te jong met z'n 10 maanden maar vooral hij pakt alles zo makkelijk op

Ook bij de fokker zijn er weer pups dus die naar hey trainen even geknuffeld <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:07

Ja ben ook benieuwd :j Fokker gaat kijken welke beste bij mij past.

Wanneer ga je examens doen? Wij gaan in november vzh examen doen. Hopelijk niet teveel last van zenuwen. Djang is zeer gevoelig voor lichaamstaak :') En dan na de winter ipo 1 erop.
Tenminste dat is nu de planning.

Ben nu ook meer met Djang aan het fietsen. Volgend jaar eens mee doen aan een uv examen. Zitten nu rond de 10 a 12 km met fietsen. Heb nooit met hem moeten oefenen. Liep gelijk netjes rechts en mooi naast.

En puppy's knuffelen is altijd leuk <3 als ze 5 a 6 weken zijn gaan pups ook mee naar de club. Puppyren is al helemaal klaar.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:28

Dit jaar zijn aan het kijken hoeveel leden examen willen doen

Onze jongste vandaag
Hij leert zo snel van nooit een blok apporteren of gezien te hebben naar gewoon gelijk goed pakken en springen met ipo1 blok
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:41

Ah oke. Bij ons moet er een hele zooi voor vzh. 1 voor ipo1 en 2 voor ipo2.

En ziet er leuk uit. Djang leert ook zo onwijs snel. Alleen blok vind ie 10 x niks. Hij wil er intussen zijn bek voor openen. Maar vasthouden nog niet.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:57

Ik speel met het blok en doe er thuis met een oude ook wel mee gooien dus hier willen ze hem altijd graag hebben.

Het echte appèl van het apporteren doe ik later

Fayet hield hem eerder ook niet graag vast dan deed ik haar thuis aan de lijn en ging ik met het blok apporteren met een andere hond dan wou ze hem wel en mocht ze er even mee spelen als ze hem echt leuk vond haalde ik hem weg de volgende keer wou ze hem wel weer graag.

Django heeft wel buitdrift toch dons helpt het hem weg te trekken aan een touw maar ik doe er soms ook een sok om zodat hij zachter voelt kwa mond gedeelte even uitproberen wat hij wel wil :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:07

Hmm dat kan ik nog eens proberen. Hij heeft idd enorme buitdrift. En speeltjes houd ie normaal altijd goed vast. Geen gekauw erop. Vast is vast bij hem.