Nikass schreef:Die honden hebben vaak wel een behoorlijk verleden. daar zou ik wel mee uitkijken. Vaak komt angstig gedrag voor en vergeet niet het ontzettend kunnen jagen.
Vaak vaak veel, bij sommige stichtingen wellicht, maar ik spreek vanuit mijn eigen ervaring. Komt bij ons niet zoveel voor. Ik hoor ook wel over stichtingen die pups van een week oud meenemen, pups met parvo, niet ingeent enz. Met een snelle google kom je een heel eind.
Nikass schreef:bij een hond uit het buitenland zou ik dus juist voor een pup gaan, omdat je die nog kunt opvoeden.
Dus een oudere hond is niet op te voeden? Je zegt het zelf.
Nikass schreef:Terwijl er hier natuurlijk ook honden in het asiel zitten en het het probleem in het land van herkomst niet oplost.
En hier weet je duidelijk niet waar je over praat, de meeste stichtingen werken júíst in het thuisland alleen moet je je erin verdiepen voor je daarachter komt want dat heeft geen adv op MP nodig.
En de hoeveelheid honden in nederlandse asielen valt erg mee, bovendien zijn dat vaak echt probleemhonden (niet met andere honden kunnen, niet met kinderen, niet alleen kunnen zijn) en de leuke jonge hondjes zijn binnen een dag geplaatst.
Maar zoals ik al zei, hier is een centraal topic voor.
@ Shanelle heb je mijn pb nog gehad?