Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:36

jessy schreef:
Het risico dat geheel of half afgerichte 'politiehonden' buiten het circuit terechtkomen is in NL heel klein.

Laten er nu toch op 3 boerderijen hier in de omgeving van die mechelse "in dienst" zijn. Gewoon via via gekocht.

jessy schreef:
Ja, dit soort honden is oorspronkelijk (lees: tientallen jaren geleden ooit eens) gefokt voor hondengevechten

De BBC documentaire van vorige week zeker gemist. Het komt schrikbarend veel voor. Erger nog: de honden die in Ierland ingezet worden voor de hondengevechten komen voornamelijk uit Nederland.

jessy schreef:
Komt nog eens bij dat dat omlijnde stukje echt niet overal ter wereld is aangetoond

Zoiets hoeft ook niet overal ter wereld aangetoond te worden. Feit is dát het is aangetoond.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:42

tamorka schreef:
slimmerik schreef:
Dat is overal ter wereld aangetoond. Nederland is echt niet het enige land waar ze verboden zijn.

En ook ik maak me boos over de baasjes. Vooral degene die dit soort honden houden, fokken en verdedigen.

DAt is niet aangetoond. Ze worden wel overal ter wereld MISBRUIKT voor vechtsporten. MAar in welke landen zijn ze eigenlijk nog meer verboden dan?

De meeste landen zo ongeveer. Hier in de rechterkolom kun je vinden welke landen.http://www.dogsincluded.nl/lande ... rmatie.htm De landen waar het nóg mag daar moeten ze gemuilkorft op straat.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:43

Misschien moeten slimmerik enzo deze docu eens bekijken...
Ze laten niet alles zien van hoe een vechthond GEMAAKT wordt (niet gefokt dus), maar het geeft wel een beeld van wat deze honden door moeten staan.

LET OP!!! NIET GESCHIKT VOOR GEVOELIGE KIJKERS

Tamorka, jouw kennende moet jij dit niet bekijken!!!

http://video.google.com/videoplay?docid ... 8566379082

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:45

dat geeft maar weer eens aan dat het de eigenaren zijn die de dieren met een sterk karakter zo vals mogelijk maken.........bah zulke mensen moeten ze ophangen aan de hoogste boom

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:45

Off the chain, heb ik hier al een tijdje geleden geplaatst Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:07

Zeker wordt het echte vechten ze door de mens geleerd? Maar waarom zijn ze daar zo geschikt voor? Juist: omdat ze vanuit het niets tot ontploffen te krijgen zijn en hun enorme bijtkracht.

En daarmee zijn we aangekomen bij de reden waarom ze verboden zijn.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:09

dat ontploffen valt wel mee he,niet overdrijven.
ben het met je eens dat door het felle karakter ze helaas hier wel geschikt voor zijn.........de mensen verpesten het maar weer eens.

enne slimmerik je onderschrift is oud hoor Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:12

Zoals ik al zei wordt niet alles getoond.
Vechthonden worden eerst gebeten door andere honden om ze agressief te maken naar andere honden. Dan wordt er een of andere straathond gemuilkorft met ducktape en die 2 worden samen gegooid in een 'box'. Die gemuilkorfde kan dus niets terug doen en de 'vechthond' wordt juist aangemoedigd.
Dat gaat er aan vooraf. Wordt de 'vechthond' niet agressief en wil die niet vechten wordt hij afgemaakt. In het filmpje worden ze geelectrocuteerd (klotewoord voor een laptop Boos! ) maar ook krijgen ze kogels, bakstenen, messteken, en ga zo maar door...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:13

vreselijk,arme dieren..........

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:13

Oh en goede 'vechthonden' worden idd gebruikt voor de fok, maar dat wil niet zeggen dat de pups ook die agressie kunnen opwekken
Ook worden gewoon honden gestolen om vechthonden van te maken, dus hoezo gefokt om te vechten Verward
Dat zijn toch echt gewoon gezinshonden Ja

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:14

punish the deed, not the breed

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:15

Snoevie schreef:

En dát mét smiley. Nee hoor. Zoiets blijft up to date.

Afschuwelijk griebels wat er met die honden gebeurd. Pfff zo zou je ze vrij geven. Dan rijst het helemaal de pan uit.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:16

nah ben niet zo haatdragend hoor slimmerik

en idd vreselijk voor die honden,of zowieso voor elk dier,ze doen het ook met haantjes

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:16

er worden er wel gefokt op vechthond zijnde, vertellen ze ook duidelijk in de docu wanneer ze het over agressie hebben

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:18

ja de mensen die fokken met de intentie er agressie in te houden wel,maar dat geld dus niet voor het ras in het algemeen dat bedoeld ze denk ik

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:21

bij gebrek aan ...... valt slimmerik in herhaling

slimmerik schreef:
Zeker wordt het echte vechten ze door de mens geleerd? Maar waarom zijn ze daar zo geschikt voor?

Jaren geleden zijn dit type honden gefokt om te vechten , inmiddels is de hond van vroeger qua uiterlijk heel wat veranderd

slimmerik schreef:
Juist: omdat ze vanuit het niets tot ontploffen te krijgen zijn en hun enorme bijtkracht..

ze ontploffen helemaal niet uit het niets , als je de hond normaal opvoed en niks aanwakkerd dan is er niets aan de hand

slimmerik schreef:
En daarmee zijn we aangekomen bij de reden waarom ze verboden zijn.

ze zijn verboden omdat een groepje mensen dacht het probleem bij deze honden ligt maar daar komen ze beetje bij beetje op terug

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:23

Snoevie, bijna in heel Europa zijn die honden verboden. België zal binnenkort ook wel volgen. Ook in veel andere werelddelen.

Denk je nou echt dat ze verboden worden om hun zweetpootjes? Het zijn wel degelijk gevaarlijke, onvoorspelbare honden. Enkele uitzonderingen daargelaten. Maar daar hebben de liefhebbers 14 jaar de tijd voor gehad om daar afscheid van te nemen.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:24

slimmerik waarom heb je zo'n hekel aan dat soort honden?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:28

De honden zijn verboden. Ik heb geen hekel aan de honden maar voer er mijn en andermans kinderen liever niet aan.

De baasjes zijn het probleem. Niet de regering. Vallen jullie de baasjes maar eens aan. Maar nee, daar hoor ik jullie niet of nauwelijks over.

Ieder ander dier wat in Nederland verboden is wordt ook in beslag genomen. Dus waarom deze honden niet.

Ik heb uitgelegd wáárom ze verboden zijn en dan is er nog maar een weg voor deze dieren. De dood en dat hebben ze enkel en alleen aan HUN BAASJES te danken.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:30

ik weet niet of je wel leest maar ik heb elke keer gezegt niet de honden maar de eigenaren en fokkers verdienen een hoge straf en boete

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:32

Jawel maar er wordt desondanks gepleit voor de honden dat ze zo lief zijn en gehouden moeten kunnen worden. Dus....

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:36

ja daar sta ik helemaal achter een dier moet nooit de dupe worden door de mens

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:41

jij blijft echt maar doordrammen hé Slimmerik?
Ik hoop echt dat deze hondeni n België niet verboden worden, maar dat er andere regels toegepast worden voor verplichte cursussen ofzoiets...
Wij fokken zelf mechelaars, en ik vind die honden echt fantastisch, maar je moet er ook mee kunen omgaan Ja

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:42

griebels schreef:

Ik volg je advies op!

slimmerik schreef:
Snoevie schreef:

En dát mét smiley. Nee hoor. Zoiets blijft up to date.

Afschuwelijk griebels wat er met die honden gebeurd. Pfff zo zou je ze vrij geven. Dan rijst het helemaal de pan uit.

En die mensen gaan toch maar lekker vrijuit! JA, in Amerika krijgen ze een jaartje... Maar voor wat ze die honden aandoen mogen ze van mij de doodstraf.

slimmerik schreef:
De baasjes zijn het probleem. Niet de regering. Vallen jullie de baasjes maar eens aan. Maar nee, daar hoor ik jullie niet of nauwelijks over.

??????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Heb je zo'n kort geheugen?????? Daar GAAT deze discussie nu net over!!!!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:04

tamorka schreef:
slimmerik schreef:

??????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Heb je zo'n kort geheugen?????? Daar GAAT deze discussie nu net over!!!!

Nee, het gaat er hier hoofdzakelijk om dat men vindt dat de honden niet in beslag genomen mogen worden omdat ze niets verkeerds hebben gedaan. Velen in dit topic zijn tégen de RAD .

Nou ik ben vóór maar vind wel dat ie aangepast moet worden en de fokkers en baasjes velen malen harder gestraft moeten worden. Iig een verbod opgelegd moeten worden voor het hebben van honden.