Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 08:10

ik kan me goed voorstellen dat het asiel wat vindt van dit topic... en ik denk persoonlijk niet dat de de termen als ontvoering, wanbeleid, dom volk, maffia etc hebben gestrooid, echt geholpen hebben om een beetje medewerking te verkrijgen (zou ik denk zelf ook niet doen :+ iets van principe maar dan omgekeerd).
Vrijheid van meningsuiting ten spijt..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 08:21

Ik zou het er ook niet bij laten zitten.
Ik blijf erbij dat het asiel gewoon fout zit, en als ze nu ook nog steeds andere redenen verzinnen waarom de kat niet terug kan dan vind ik dat al helemaal een kwalijke zaak. Juist een asiel zou toch moeten handelen in het belang van de kat. Nu zitten ze met een extra kat, die ook weer gevoerd en verzorgd moet worden, die niemand wil hebben omdat ze wild is, en die doodongelukkig is in zo’n klein hokje helemaal alleen.
Persoonlijk had ik al lang aangifte van diefstal gedaan of de buurtagent ingeschakeld. Dierenpolitie is inderdaad ook een idee. Eventueel samen met de andere mensen die hetzelfde overkwam.
Leuke inkomstenpost voor het asiel op die manier.. katten vangen en er dan elke keer geld voor vragen.. en dan ook nog op de tenen getrapt zijn als mensen het diefstal noemen.

Cer

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 08:30

Ja iets met honing, stroop, vliegen en de toon van een muziekje ofzo.. :Y)

Maar goed, het is ook weer zo dat brutale mensen (en mensen met een grote mond die hard schreeuwen) de halve wereld hebben, dus wellicht gaat pressie ook werken :j

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 08:47

Ik vind het heel jammer dat de kat hier nu de dupe van wordt. Overigens zie ik nu dat de dierenopvang de reactie van TS op Facebook heeft verwijderd en een vijf sterren tegenreactie heeft laten staan. Uit deze reactie blijkt dat er meerdere reacties zijn geplaatst op deze kwestie, die op hun beurt ook weer verwijderd zijn.

Ik begrijp dat de dierenopvang hier niet blij mee is. Ze hebben echter zelf een bedenkelijke rol in deze hele kwestie. De TS heeft aangegeven over het telefoontje van de dierenopvang na te willen denken omdat ze het niet eens is met de kosten. Dat was vanaf het begin al duidelijk aan de dierenopvang.

Vervolgens heeft de dierenopvang in eerste instantie niet op de mail van de TS gereageerd. Om na een aantal dagen met een wel heel bijzondere 'oplossing' te komen: de kat zou niet van de TS zijn, dus mag niet terug naar haar. Een betere oplossing was geweest om een voorstel te doen om met haar in gesprek te gaan.

Dat ze dat niet hebben gedaan, begrijp ik ook wel weer. Als hier namelijk bekend wordt dat de TS niet hoeft te betalen, is het einde zoek. Dan hoeven anderen dit ook niet en dan zou het zelfs zover kunnen komen dat mensen hun geld terug gaan vragen voor eerder onterecht opgehaalde katten.

Ik denk dat de TS en de dierenopvang er beter aan hadden hadden gedaan om de kwestie in eerste instantie al onder vier ogen te bespreken. Want uiteindelijk is er nu maar een verliezer, en dat is de kat. En dat is heel jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 08:54

TS ik zou de media opzoeken en of aangifte doen/ juridische stappen ondernemen tegen dit asiel in schagen. Jij bent niet de eerste bij wie dit gebeurd, en ook nog meer dan €140 moeten betalen om hun fout weer goed te maken is echt van de zotte!

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 08:57

Het asiel handelt zeker niet in het belang van de kat. Overal zie je dat er net plekjes zoals bij TS gezocht worden om boerderijkatten te kunne plaatsen. Hier in Belgie krijg je boerderijkatten zelfs soms gratis in het asiel, zelfs gesgeriliseerd en gevaccineerd.

We zoeken voor deze katten dan ook plekken waar ze niet perse in huis hoeven te wonen maar op een erf, manege of boerderij hun gang mogen gaan.
Dit kan ook een tuin bij een particulier zijn waar veel ruimte en onderdak is. Deze katten kunnen muizen/ratten weghouden maar moeten wél gevoederd worden. Een deftige, tocht- en windvrije schuilplaats is vereist. Dit zijn geen huiskatten maar het kan dat ze na verloop van tijd echt vertrouwen in je gaan krijgen en zich laten aaien. Dit is echter geen garantie.
Deze poezen werden door ons steriel gemaakt, gevaccineerd, ontwormd en ontvlooid. Voor deze katten vragen we geen adoptiebijdrage omdat het belangrijkste is dat ze aanvaard worden zoals ze zijn en dat ze goed verzorgd worden ook al zijn het geen schootkatten.
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 17-01-18 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 08:59

Ts ik zou het hier ook niet bij laten zitten. Nu hebben ze alsnog wat ze wilde hebben en zullen het alleen maar vaker gaan doen weer.
Belachelijk zo'n asiel zeg.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:06

Ik snap wel dat TS haar kat niet op gaat halen. Je hebt toch minder een band met een erfkat dan met een huiskat. En als hij dan ook nog ten onrechte is opgepakt door het asiel en er geld voor wordt gevraagd?
Dat asiel is gewoon echt niet goed bezig imo.
Je mag van een asiel toch aannemen dat ze het beste willen voor gevonden dieren ? Lekker asiel is dat om zo principieel te doen over de rug van een kat die een huis had.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:08

Ik denk dat er van beide kanten water bij de wijn moet, zodat de kat weer naar huis kan. Volgens mij zijn alle betrokkenen in het verhaal volwassen, dan mag je toch verwachten dat er een goed gesprek gevoerd kan worden in het belang van de kat.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:18

Nee want het asiel heeft een machtspositie en die gaan ze niet uit handen geven. Ze pikken een zwerver op die geen zwerver is en gaan een punt maken omdat ze macht hebben. Sneue kliek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:22

Ik zou het er ook niet bij laten zitten. Maar dan in die zin dat ik toch even een berichtje zou sturen aan de redactie van het plaatselijke dagblad.

Mensen denken vaak dat asiels bevolkt worden door nobele, eerlijke en rechtschapen dierenliefhebbers. Ik heb ooit, vele jaren terug, een vriendje met ouders gehad die een dierenasiel en dierenambulance runden. En dat was me een tuig joh, dat wil je gewoon niet weten. Die haalden gevonden muizen op bij mensen, beloofden ze naar de dierenarts te brengen en cashten de voorrijkosten. Achter het asiel stond een grote emmer water met een deksel voor dit soort patientjes. Of gewonde en zieke duiven en die draaiden ze dan de nek om. Katten die ze niet konden herplaatsen brachten naar een ander deel van het land en lieten ze daar los (toen waren er nog geen chips). En de huishoudelijke boodschappen deden ze intussen op rekening van de stichting, inclusief de benzine en vele kratten bier die schoonpa nodig had om zijn 'zware' leven vol te houden. :')

Sindsdien kijk ik altijd met enig wantrouwen naar dierenasiels... :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:22

Het lijkt erop dat het standaard procedure is voor asiels om opgevangen/afgevangen katten (terecht/onterecht) alleen weer mee te geven tegen betaling van de kosten.

Waarom zou dit asiel dit dan anders moeten doen?

Of moeten álle asiels de procedure aanpassen?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:25

Omdat je mensen onterecht kosten laat maken en omdat het een mooi verdienmodel is. Je pakt her en der een kat op, en de eigenaar mag dokken

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:28

magda_90 schreef:
50 pagina's verder, ik heb alleen de updates van de TS gelezen nu.

Buiten dat ik het asiel niet begrijp in de redenatie waarom de kat schijnbaar niet terug kan, begrijp ik wel dat ze boos zijn vanwege dit topic. Ondanks dat er geen namen en plaatsnamen zijn geplaatst, werd het topic toch gelinkt aan hen. TS heeft daarbij toch regelmatig gesproken over ontvoering, nutteloos, onprofessioneel beleid ed:

Dorine92 schreef:
Zeker wil ik hem ophalen maar ik wil niet betalen voor het ontvoeren van mijn kat

Het is al meermalen gezegd, maar dit topic was nooit handig geweest. Je had dit offline en facetoface moeten bespreken (gesprekken kun je opnemen).

Zo'n reactie had ik wel verwacht namelijk.

Al snap ik het desondanks niet dat de kat nu schijnbaar niet meer naar huis mag. Als het asiel dan meeleest, zou verheldering links en rechts wel fijn zijn.

exact mijn gedachte..

ik zou het er zelf nu ook echt niet bij laten zitten..vooral in belang van de kat..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:30

Cer, de meeste asiels weigeren katten op te halen waarvan niet 100% zeker is dat het om een zwerfkat gaat. Wij hebben regelmatig zwerfkatten rondlopen gehad, en die kwamen ze sowieso nooit vangen, en hooguit na herhaaldelijk bellen mocht je zo’n kat zelf komen brengen.
Dan voorkom je dat soort problemen.
Aangezien dit asiel meerdere katten onterecht heeft gevangen gok ik dat het gewoon lekker geld verdienen is voor het asiel, maar dat is zéker niet normaal. Asiels die zo wel te werk gaan zouden inderdaad hun regeltjes wel eens mogen aanpassen.

Ik vind het wel een leuk item voor Hart van Nederland :D

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:41

Dorine92 schreef:
Nou het loopt als volgt af.. de vorige eigenaar kan ook niks bereiken bij het asiel. Ze weigeren de kat terug te geven. Ze zijn boos op mij dat ik geen melding heb gemaakt van vermissing (een erfkat zie je wel vaker even niet), ze zijn boos dat ik niet ben langsgeweest (gaat lekker zonder auto) en dat ik in de laatste mail ze zogenaamd heb beschuldigd van diefstal (ik heb gezegd dat het meenemen van een gechipte kat voor zijn eigen huis en er geld voor eisen als de eigenaar hem terug wil aangemerkt kan worden als diefstal) en ze zijn ook nog boos vanwege het topic op bokt. Allemaal onzinredenen die pas zijn ontstaan nadat en doordat zij de kat hebben meegenomen en niet terug willen geven.
Einde verhaal is dat we het hierbij moeten laten en dat ik geen enkel goed woord over heb voor het betreffende asiel. Ze gaan een ander huis zoeken voor een kat die het, voordat zij hem meenamen, hier hartstikke goed had. Nou dat wordt een drama natuurlijk.

En nog een toevoeging, nee ik heb geen spijt dat ik niet betaald heb want zij zijn degenen die fout zijn, niet ik. Zij maken misbruik van het feit dat mensen natuurlijk hun kat terug willen die voor hun eigen deur is meegenomen.

Met alle respect maar alleen van de titel van dit topic geeft al aan dat het asiel toch wel redenen heeft om 'boos' te zijn. Ook dat je even geen auto hebt kan er bij mij niet in als reden dat je niet even langs kan gaan voor een goed gesprek bij het asiel. Niemand van je buren, vrienden, familie die je kan bellen om even mee te gaan of hun auto willen uitlenen? Nou je principes hebben je ver gebracht, zo kom je nog eens ergens in het leven.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:44

magda_90 schreef:

Buiten dat ik het asiel niet begrijp in de redenatie waarom de kat schijnbaar niet terug kan, begrijp ik wel dat ze boos zijn vanwege dit topic. Ondanks dat er geen namen en plaatsnamen zijn geplaatst, werd het topic toch gelinkt aan hen. TS heeft daarbij toch regelmatig gesproken over ontvoering, nutteloos, onprofessioneel beleid ed:

Dorine92 schreef:
Zeker wil ik hem ophalen maar ik wil niet betalen voor het ontvoeren van mijn kat

Het is al meermalen gezegd, maar dit topic was nooit handig geweest. Je had dit offline en facetoface moeten bespreken (gesprekken kun je opnemen).

<KNIP>

Je had van een asiel verwacht dat ze zo gruwelijk onprofessioneel zouden gaan reageren?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:44

Niqui schreef:
Ik vind het heel jammer dat de kat hier nu de dupe van wordt. Overigens zie ik nu dat de dierenopvang de reactie van TS op Facebook heeft verwijderd en een vijf sterren tegenreactie heeft laten staan. Uit deze reactie blijkt dat er meerdere reacties zijn geplaatst op deze kwestie, die op hun beurt ook weer verwijderd zijn.

Dit is weer een flink foute aanname.. Je kan namelijk als pagina geen slechte recensies verwijderen. Het asiel heeft deze recensie dus niet verwijderd. Dat moet TS zelf gedaan hebben.

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:47

safina schreef:
Ik zou het er ook niet bij laten zitten. Maar dan in die zin dat ik toch even een berichtje zou sturen aan de redactie van het plaatselijke dagblad.

Mensen denken vaak dat asiels bevolkt worden door nobele, eerlijke en rechtschapen dierenliefhebbers. Ik heb ooit, vele jaren terug, een vriendje met ouders gehad die een dierenasiel en dierenambulance runden. En dat was me een tuig joh, dat wil je gewoon niet weten. Die haalden gevonden muizen op bij mensen, beloofden ze naar de dierenarts te brengen en cashten de voorrijkosten. Achter het asiel stond een grote emmer water met een deksel voor dit soort patientjes. Of gewonde en zieke duiven en die draaiden ze dan de nek om. Katten die ze niet konden herplaatsen brachten naar een ander deel van het land en lieten ze daar los (toen waren er nog geen chips). En de huishoudelijke boodschappen deden ze intussen op rekening van de stichting, inclusief de benzine en vele kratten bier die schoonpa nodig had om zijn 'zware' leven vol te houden. :')

Sindsdien kijk ik altijd met enig wantrouwen naar dierenasiels... :+

Dit dus, ook de reden dat ik als ik vogels of dergelijk vind, ze zelf help ipv dierenambulance te laten komen. En als ik een vermagerde vogel naar de opvang wil brengen bij mij in de buurt, mag ik er ook zelf voor dokken, ook voor de eventuele dierenarts kosten.

En nog niet te beginnen over dat er een zwerfkat met abcess in zn mond was komen aanwaaien bij ons, en dat geen dierenambulance wou komen, want we zouden de 'verkeerde regio gebeld hebbe.(werden van de 1 naar de ander gestuurd, want blijkbaar viel minn dorp nergens onder en kon geen dierenambu komen.)

Dus nee dierenambu, en opvangen zijn allemaal niet zo heilig als mensen graag denken.

Ik snap TS overigens wel dat ze er geen moeite meer in wilt steken. Ze heeft er tenslotte geen emotionele band mee, al is het jammer voor de kat.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:47

dees_daan schreef:
Niqui schreef:

Dit is weer een flink foute aanname.. Je kan namelijk als pagina geen slechte recensies verwijderen. Het asiel heeft deze recensie dus niet verwijderd. Dat moet TS zelf gedaan hebben.

Dan heeft onze afdeling Communicatie een bende geniale hackers in dienst die FB gekraakt hebben.....die lukt dat namelijk wel.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:50

Cowboy55 schreef:
Je had van een asiel verwacht dat ze zo gruwelijk onprofessioneel zouden gaan reageren?!

Waar heeft het asiel gruwelijk onprofessioneel gehandeld?
Dit is wat TS meldt, ik neem dat met een korrel zout, ik betwijfel dat ze melden dat ze boos op haar zijn...
Ik vermoed dat met een goed gesprek en het betalen van de kosten, de kat zo weer thuis is.

Dat TS die kosten niet wil betalen voor een erfkat begrijp ik, dat is ook haar keuze. Maar wat heeft het asiel nou zo gruwelijk fout gedaan?

Dorine92 schreef:
Nou het loopt als volgt af.. de vorige eigenaar kan ook niks bereiken bij het asiel. Ze weigeren de kat terug te geven. Ze zijn boos op mij dat ik geen melding heb gemaakt van vermissing (een erfkat zie je wel vaker even niet), ze zijn boos dat ik niet ben langsgeweest (gaat lekker zonder auto) en dat ik in de laatste mail ze zogenaamd heb beschuldigd van diefstal (ik heb gezegd dat het meenemen van een gechipte kat voor zijn eigen huis en er geld voor eisen als de eigenaar hem terug wil aangemerkt kan worden als diefstal) en ze zijn ook nog boos vanwege het topic op bokt. Allemaal onzinredenen die pas zijn ontstaan nadat en doordat zij de kat hebben meegenomen en niet terug willen geven.
Einde verhaal is dat we het hierbij moeten laten en dat ik geen enkel goed woord over heb voor het betreffende asiel. Ze gaan een ander huis zoeken voor een kat die het, voordat zij hem meenamen, hier hartstikke goed had. Nou dat wordt een drama natuurlijk.

En nog een toevoeging, nee ik heb geen spijt dat ik niet betaald heb want zij zijn degenen die fout zijn, niet ik. Zij maken misbruik van het feit dat mensen natuurlijk hun kat terug willen die voor hun eigen deur is meegenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:51

Cowboy55 schreef:
Dan heeft onze afdeling Communicatie een bende geniale hackers in dienst die FB gekraakt hebben.....die lukt dat namelijk wel.

Dat, of het zijn recensies die gemeld zijn.. of jullie communicatie afdeling is gewoon goed in het werk wat ze doen en zorgen er zo voor dat het opgelost word en de recensie door de gebruiker zelf verwijderd word.

https://www.google.nl/amp/s/www.lincelo ... deren/amp/

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:54

Cowboy55 schreef:
magda_90 schreef:

Dorine92 schreef:

<KNIP>

De inhoud van de mail heeft niemand gelezen. Alleen een strekking van de inhoud. Dus het kan heel goed dat dit op een zeer nette manier is gebracht. Onprofessioneel is dus een aanname

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:55

Net zoals professioneel een aanname is dus..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:56

Ik ken ook iemand maar dan over een totaal ander geval die een slechte recentie heeft achter gelaten op fb.
Maar deze was dus ook verwijderd.
Sinds dien weet ik dus dat recensies niets zeggen. Die zijn dus gemanipuleerd door het bedrijf zelf.