Vrijheid van meningsuiting ten spijt..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
magda_90 schreef:50 pagina's verder, ik heb alleen de updates van de TS gelezen nu.
Buiten dat ik het asiel niet begrijp in de redenatie waarom de kat schijnbaar niet terug kan, begrijp ik wel dat ze boos zijn vanwege dit topic. Ondanks dat er geen namen en plaatsnamen zijn geplaatst, werd het topic toch gelinkt aan hen. TS heeft daarbij toch regelmatig gesproken over ontvoering, nutteloos, onprofessioneel beleid ed:Dorine92 schreef:Zeker wil ik hem ophalen maar ik wil niet betalen voor het ontvoeren van mijn kat
Het is al meermalen gezegd, maar dit topic was nooit handig geweest. Je had dit offline en facetoface moeten bespreken (gesprekken kun je opnemen).
Zo'n reactie had ik wel verwacht namelijk.
Al snap ik het desondanks niet dat de kat nu schijnbaar niet meer naar huis mag. Als het asiel dan meeleest, zou verheldering links en rechts wel fijn zijn.
Dorine92 schreef:Nou het loopt als volgt af.. de vorige eigenaar kan ook niks bereiken bij het asiel. Ze weigeren de kat terug te geven. Ze zijn boos op mij dat ik geen melding heb gemaakt van vermissing (een erfkat zie je wel vaker even niet), ze zijn boos dat ik niet ben langsgeweest (gaat lekker zonder auto) en dat ik in de laatste mail ze zogenaamd heb beschuldigd van diefstal (ik heb gezegd dat het meenemen van een gechipte kat voor zijn eigen huis en er geld voor eisen als de eigenaar hem terug wil aangemerkt kan worden als diefstal) en ze zijn ook nog boos vanwege het topic op bokt. Allemaal onzinredenen die pas zijn ontstaan nadat en doordat zij de kat hebben meegenomen en niet terug willen geven.
Einde verhaal is dat we het hierbij moeten laten en dat ik geen enkel goed woord over heb voor het betreffende asiel. Ze gaan een ander huis zoeken voor een kat die het, voordat zij hem meenamen, hier hartstikke goed had. Nou dat wordt een drama natuurlijk.
En nog een toevoeging, nee ik heb geen spijt dat ik niet betaald heb want zij zijn degenen die fout zijn, niet ik. Zij maken misbruik van het feit dat mensen natuurlijk hun kat terug willen die voor hun eigen deur is meegenomen.
magda_90 schreef:50 pagina's verder, ik heb alleen de updates van de TS gelezen nu.
Buiten dat ik het asiel niet begrijp in de redenatie waarom de kat schijnbaar niet terug kan, begrijp ik wel dat ze boos zijn vanwege dit topic. Ondanks dat er geen namen en plaatsnamen zijn geplaatst, werd het topic toch gelinkt aan hen. TS heeft daarbij toch regelmatig gesproken over ontvoering, nutteloos, onprofessioneel beleid ed:Dorine92 schreef:Zeker wil ik hem ophalen maar ik wil niet betalen voor het ontvoeren van mijn kat
Het is al meermalen gezegd, maar dit topic was nooit handig geweest. Je had dit offline en facetoface moeten bespreken (gesprekken kun je opnemen).
<KNIP>
Niqui schreef:Ik vind het heel jammer dat de kat hier nu de dupe van wordt. Overigens zie ik nu dat de dierenopvang de reactie van TS op Facebook heeft verwijderd en een vijf sterren tegenreactie heeft laten staan. Uit deze reactie blijkt dat er meerdere reacties zijn geplaatst op deze kwestie, die op hun beurt ook weer verwijderd zijn.
safina schreef:Ik zou het er ook niet bij laten zitten. Maar dan in die zin dat ik toch even een berichtje zou sturen aan de redactie van het plaatselijke dagblad.
Mensen denken vaak dat asiels bevolkt worden door nobele, eerlijke en rechtschapen dierenliefhebbers. Ik heb ooit, vele jaren terug, een vriendje met ouders gehad die een dierenasiel en dierenambulance runden. En dat was me een tuig joh, dat wil je gewoon niet weten. Die haalden gevonden muizen op bij mensen, beloofden ze naar de dierenarts te brengen en cashten de voorrijkosten. Achter het asiel stond een grote emmer water met een deksel voor dit soort patientjes. Of gewonde en zieke duiven en die draaiden ze dan de nek om. Katten die ze niet konden herplaatsen brachten naar een ander deel van het land en lieten ze daar los (toen waren er nog geen chips). En de huishoudelijke boodschappen deden ze intussen op rekening van de stichting, inclusief de benzine en vele kratten bier die schoonpa nodig had om zijn 'zware' leven vol te houden.![]()
Sindsdien kijk ik altijd met enig wantrouwen naar dierenasiels...
dees_daan schreef:Niqui schreef:Ik vind het heel jammer dat de kat hier nu de dupe van wordt. Overigens zie ik nu dat de dierenopvang de reactie van TS op Facebook heeft verwijderd en een vijf sterren tegenreactie heeft laten staan. Uit deze reactie blijkt dat er meerdere reacties zijn geplaatst op deze kwestie, die op hun beurt ook weer verwijderd zijn.
Dit is weer een flink foute aanname.. Je kan namelijk als pagina geen slechte recensies verwijderen. Het asiel heeft deze recensie dus niet verwijderd. Dat moet TS zelf gedaan hebben.
Cowboy55 schreef:Je had van een asiel verwacht dat ze zo gruwelijk onprofessioneel zouden gaan reageren?!
Dorine92 schreef:Nou het loopt als volgt af.. de vorige eigenaar kan ook niks bereiken bij het asiel. Ze weigeren de kat terug te geven. Ze zijn boos op mij dat ik geen melding heb gemaakt van vermissing (een erfkat zie je wel vaker even niet), ze zijn boos dat ik niet ben langsgeweest (gaat lekker zonder auto) en dat ik in de laatste mail ze zogenaamd heb beschuldigd van diefstal (ik heb gezegd dat het meenemen van een gechipte kat voor zijn eigen huis en er geld voor eisen als de eigenaar hem terug wil aangemerkt kan worden als diefstal) en ze zijn ook nog boos vanwege het topic op bokt. Allemaal onzinredenen die pas zijn ontstaan nadat en doordat zij de kat hebben meegenomen en niet terug willen geven.
Einde verhaal is dat we het hierbij moeten laten en dat ik geen enkel goed woord over heb voor het betreffende asiel. Ze gaan een ander huis zoeken voor een kat die het, voordat zij hem meenamen, hier hartstikke goed had. Nou dat wordt een drama natuurlijk.
En nog een toevoeging, nee ik heb geen spijt dat ik niet betaald heb want zij zijn degenen die fout zijn, niet ik. Zij maken misbruik van het feit dat mensen natuurlijk hun kat terug willen die voor hun eigen deur is meegenomen.
Cowboy55 schreef:Dan heeft onze afdeling Communicatie een bende geniale hackers in dienst die FB gekraakt hebben.....die lukt dat namelijk wel.
Cowboy55 schreef:magda_90 schreef:50 pagina's verder, ik heb alleen de updates van de TS gelezen nu.
<KNIP>
Je had van een asiel verwacht dat ze zo gruwelijk onprofessioneel zouden gaan reageren?!