Show je aquarium!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DiscoDipp

Re: Show je aquarium!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 01:03

Waar kun je in nederland eigenlijk ergens beta's kopen? Heb zo'n nog nooit ergens gezien!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 01:15

Ik kom ze in elke winkel tegen waar ze vissen verkopen..

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 01:26

Echt? Ik heb ze hier echt nog nooit gezien!

Ik heb net toch maar mijn filter op de hele bak gezet.. De niet gefilterde begon laagjes te krijgen. Ik hool dat mijn vallisnera de morgen haalt! Dan zet ik hem wel weer terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 10:09

Als je je water van een schoon dak hebt of in een schone bak op hebt gevangen hoef je het niet te filteren hoor :) en inderdaad om de hardheid en zuurtegraad naar beneden te helpen wordt regenwater aangeraden.

En welkom Susan! Meestal wordt in zulke kleine bakjes garnalen met sierslakken aangeraden. Het is wat minder makkelijk dan in een grotere bak on de waterwaarden constant te houden. Vissen als rasboraras brigittae/maculata worden er wel in gehouden omdat ze klein van stuk zijn. Ook worden Siamese kempvissen (Betta Splendens) als enkeling in zulke bakjes gehouden. Maar met de Betta's heb je dat ze (als je garnalen hebt) of je garnalen opvreten en zelf dood kunnen gaan doordat ze zich verkijken oo de grootte vd garnaal, of dat je al je garnalen kwijt bent, of dat ze je garnalen met rust laten :+

Als regel kun je onthouden dat wat er in de bek van een vis past, opgegeten wordt. Nog een reden om als je voor de combinatie garnalen + vis gaat om voor rasboraras soorten te gaan :)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 11:47

Ik heb gisteren toch besloten om niet voor Kwikwi's te gaan, ik vind ze zooo leuk maar ze worden echt te groot voor mijn aquarium.. Dus ik ga nu of rasboras of danios ofz nemen, en als ik volgend jaar ofs overstap naar een 1.20 of 1,40 bak dan pas kwikwi's nemen!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 14:52

Het aquarium is nog steeds een beetje troebel, dat zal morgen wel weg zijn.

Afbeelding

Mijn mooiste zwaarddrager man

Afbeelding

En mijn kwi kwi's, lekker aan hun middagdutje

Afbeelding

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:24

Aahhh kwikwis ze zijn zo cool!!!

Mag ik vragen hoeveel liter jou bak is?

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:26

Gisteren de vraag gesteld over garnaaltjes. Daarna heel google afgestruind naar een leuk compleet bakje om mee te beginnen.
Maar ik zie werkelijk door de bomen het bos niet meer. Er is zoveel keus en er zijn zoveel mogelijkheden.
Wie heeft er zin om me te helpen een bakje te zoeken?
Vandaag nog in de winkel geweest en daar dit aquarium bekeken: http://www.aquastorexl.nl/superfish-aqu ... l-kit.html

Is dit iets? Graag jullie mening! :)
Edit: Wat kan je zoal houden in zo'n bakje?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:30

Kozbi schreef:
Aahhh kwikwis ze zijn zo cool!!!

Mag ik vragen hoeveel liter jou bak is?

Ik heb geen idee hoe veel liter hij is, maar het is een 1,20 panorama aquarium

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:32

Ik ga je wel even helpen hahah! Even mijn lappie opstarten!

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:33

Laatst bijgewerkt door Suzan_v_h op 08-11-15 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:47

Suzan_v_h schreef:
Gisteren de vraag gesteld over garnaaltjes. Daarna heel google afgestruind naar een leuk compleet bakje om mee te beginnen.
Maar ik zie werkelijk door de bomen het bos niet meer. Er is zoveel keus en er zijn zoveel mogelijkheden.
Wie heeft er zin om me te helpen een bakje te zoeken?
Vandaag nog in de winkel geweest en daar dit aquarium bekeken: http://www.aquastorexl.nl/superfish-aqu ... l-kit.html

Is dit iets? Graag jullie mening! :)
Edit: Wat kan je zoal houden in zo'n bakje?

ja hoor, is een prima garnalenbakje! Ik heb er ene van 25 liter met red rilli's in...heel leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:11

Hee, ik heb twee Superfish Aqua 30 te koop! Beetje jammer dat je in Noord Brabant woont, anders had ik je er 1 voor €15 aan kunnen bieden :)

En jammer dat ook jij zo ver weg woont Mindful, anders hadden we eens een paar rili's kunnen wisselen voor bloedverversing!

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:19

Spruitjee schreef:
Hee, ik heb twee Superfish Aqua 30 te koop! Beetje jammer dat je in Noord Brabant woont, anders had ik je er 1 voor €15 aan kunnen bieden :)

En jammer dat ook jij zo ver weg woont Mindful, anders hadden we eens een paar rili's kunnen wisselen voor bloedverversing!

Hè da's even jammer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:27

En als je voor dit aquarium gaat, dan zou ik geen vis nemen maar mooie sierslakken zoals ren- en geweislakken. Vissen heb je niet genoeg zwemruimte te bieden helaas. Wanneer je voor een cubus zou gaan is het oppervlakte alweer wat groter.

http://www.hornbach.nl/shop/DENNERLE-Aq ... &WT.srch=1
Nog een mooie bak voor niet al te veel geld.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:52

ja zou leuk zijn spruitjee! Helaas is de afstand veels te groot hé. Mag ik vragen hoe jij je rilli's houdt?
Die van mij zijn een hele groep van 20 jonkies die ik een maand geleden gekocht heb.
De kweker gebruikte leidingwater gemengd met flessenwater, zijn nano stond er kraakhelder bij en heeft een hele goede kweekgroep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:15

Ik gebruik hier gewoon kraanwater :j Ik heb wel met het idee gespeeld regenwater te gebruiken, maar geen regentonnen die aangesloten zitten op de dakgoten, en met bakjes werken heeft dan ook geen zin :))
Daarnaast heb ik ze in een bak van 60x30x36, samen met 5 Pangio semicincta (Kuhlii), 5 mannenguppen, 2 appelslakken, 1 Anatoma helena en nog een aantal slakjes die met de planten meegekomen zijn.
Zo ziet mijn bak er momenteel uit:
Afbeelding

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:23

Ik heb sinds een weekje Amano Shrimp/Japonica garnalen maar opruimen doen ze zeker _/-\o_
Dit hout was ontzettend groen van de alg. Op de achterwand zat ook een heleboel alg, mijn borstelneus man kon het in zijn eentje niet bijhouden maar sinds de garnalen er zijn is elke steen, plant, decoratie en stuk hout bijna alg-vrij. Vaak hebben ze nu ook echt ruzie om een stukje met alg en met hun voer precies hetzelfde. Nooit verwacht dat ik garnalen zo leuk ging vinden.

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:30

Ze zijn ook wel erg geinig, ik had vroeger vuurgarnalen,dat was ook erg leuk om naar te kijken :j

Spruitje mooi zo met die takken er in!
:D

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:38

Meliaforever schreef:
fleurtjeuh schreef:
Ik denk dat een betta misschien wel mooi is, samen met wat kleine garnaaltjes :)

Maakt het nog wat uit wat voor garnalen? Heb daar helemaal geen verstand van.

Je hebt 2 soorten garnalen heb ik ik mijn zoektocht naar garnalen geleerd.

Neocaridina en caridina garnalen.

De neocaridina garnalen stellen wat minder eisen aan de waterwaardes, en zijn dus makkelijker te houden.

Deze zijn:
Vuurganaaltjes
Citroengarnalen (mijn favo, welke ik ook ga aanschaffen zodra mijn waterwaardes goed zijn)
Sakura garnalen
Rilli garnalen

En nog een paar soorten volgens mij, google maar eens op neocaridina garnalen
Blue Dream/Blue fairy garnalen

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:44

Inmiddels heb ik mijn bak ook ingericht met planten, stukje hout en een steen.
Het stuk hout heb ik 2 keer uitgekookt (op aanraden).
Nu maar weer 2 weken wachten tot de waterwaardes goed zijn en visjes en garnalen halen ;)

Misschien dat ik nog javamos ga zetten op het stuk kienhout en er kom in ieder geval nog een mosbol in, lekker voor de garnaaltjes

Afbeelding

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:08

Afbeelding
Ik ben niet helemaal tevreden met mijn grind ik denk dat het te grof is en misschien te licht? Nu dacht ik eraan om het er weer uit te halen en het klein te slaan met een hamer :'). Nu kan het nog want zit nog geen vis in. :+

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:19

Pfff wat een werk... voor een paar euro koop je nieuw grind

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:21

Ja dat kan ook. ;)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:54

Ik vind dat grove spul ook niet mooi, maar zou dan denk ik gewoon een zakje nieuw zand of grind kopen. Ik gok dat je steentjes alle kanten op springen als je met een hamer bezig gaat.

Hier is het aquarium trouwens weer echt leuk om naar te kijken. Er zitten nu geen appelslakken meer in en de planten beginnen opeens te groeien (werden blijkbaar meteen opgegeten zodra het groeide XD ) Er zwemmen nu een schooltje zebradanio's, een schooltje bijltjes en twee dwergklauwtjes in. Prachtig om te zien!