Het Konijnentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 07:23

Ryan2209 schreef:
Goedemorgen,
Leuk dit topic, lees veel interessante dingen hier...ook verdrietige, zoals de plotseling overleden konijnen van Dovish, vervelend dat je niets weet :-(

Ander simpel vraagje, welke groentes voeren julie allemaal aan je konijnen? Ik geef vooral andijvie en witlof, worteltje...stukje appel, maar weet niet wat ik nog meer kan voeren

Zoek het even op op google, dan krijg je een mooie lijst met alles wat wel en niet mag en in welke hoeveelheid ;) .
Ik heb hem ook wel eens eerder gepost in dit topic.

Wat voor konijnen heb je? :D

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 07:24

malih schreef:
Moonfight schreef:
]
Dan kan je ook nog wilgen takken proberen;)

Ze hebben zo'n wilgen brug (ken je dat?) doen ze geen drol mee. helaas

Je kan ze beter verse wilgentakken die vinden ze lekkerder ;)

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 07:24

Citaat:
Ze kunnen die dingen niet zelf doen, ze zei dat dat eigenlijk alleen in Utrecht gebeurde. Verstoppingen enzo vinden ze makkelijk zelf.

EC? Geloof ik niet zo in.
EC is een parasiet dat de hersenen aan tast waardoor je neurologische verschijnselen ziet. Zeker 2 konijnen zo kort op elkaar, daar moet wat anders aan de hand geweest zijn.
Ik heb ook een keer sectie in Utrecht laten doen.. Konijn waar 's avonds niks mee aan de hand was en goed eten, volgende ochtend gigantische diarree liep helemaal leeg, binnen een uur overleden.. Sectie laten doen, kwam er raar genoeg helemaal niks uit ook niet op alle testen. Het is een moeilijke overweging, ik laat alleen een sectie doen door mijn eigen DA en dat kost 25 euro en als ze dan niks vinden ook prima :) Maar dat is een overweging die je zelf moet maken. EC lijkt me in dit geval in ieder geval heel vreemd.[/quote]

Ik geloofde het inderdaad ook niet helemaal om dat de dieren zo snel na elkaar zijn overleden. Bij een sectie komen ze vaak tot de conclsie dat het dier een circulatie stilstand had. Umm Duhh, dat heeft iedereen als hij dood gaat :+

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 07:33

Oh, wacht, dat wist ik wel :) Dat zou denk ik een goede oplossing zijn hoor!
Nee, snap dat je ze dan niet wilt koppelen nu. Je hebt vast geen weitje waar ze kunnen lopen, of wel? Dan zou ik het misschien nog wel doen, maar in een hok? Nee!

Wat jij beschrijft, het gedrag tussen de castraat en de Havana, is precies het gedrag dat mijn konijnen vertoonde! Zeker in het begin zat mijn rammetje er vaak genoeg bovenop, dat vond de voedster dan weer niet leuk en die rende toen weg.
Negeren ze elkaar ook? Als ze niet aan het dekken zijn, zitten ze dan naast elkaar of ieder aan een kant van het hok?

Ik zal je even een pb sturen met een e-mailadres, ik weet zeker dat deze persoon je kan helpen (eigenaresse van een asiel).

Zou dat geen optie zijn? De Havana ruilen? Informeer eens naar de mogelijkheden zou ik zeggen.

Rijden is geen slecht teken, hebben ze me bij het asiel gezegd. Zolang er geen bloed vloeit, lekker bij elkaar laten zitten. Koppelen is een zwaar geestelijk proces voor konijnen, daarom ziet het er soms zo zielig uit. Het kan zijn dat het nu moeilijker lukt, omdat je ze zo vaak bij elkaar weg hebt gehaald. Elke keer dat je ze bij elkaar weghaalt, moet de rangorde weer opnieuw bepaald worden!

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 08:17

Over de castraten. Beste is om 6 weken te wachten, weet niet of dat al gebeurd is? Dan is het rijden echt minder. De eerste dag zullen ze evengoed blijven rijden om de rangorde te bepalen. Je moet geluk hebben dat de voedster dat toelaat.

Onze hangoor dame was gesterilliseerd en het mannetje gecastreerd. De dame liet het rijden gewoon toe, dus dat was het probleem niet. Na enkele dagen werd het rijden al minder en nu zitten ze gewoon samen. We hebben er nog twee vrouwtjes aangekoppeld en daar heeft die nooit op gereden, was ongeveer 8 maanden na de castratie.

Anoniem

Re: Het Konijnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:09

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:39

Laptopmuis, de castraat is 3 jaar geleden gecastreerd :)

Heb je pb gekregen Laura! :)
Als ze al stil zitten, zit zij aan andere kant van de ren ineen gedoken,
en hij een minuutje stil, kijkend naar haar om er vervolgens weer opaf te vliegen.
Er vloeit geen bloed, er vliegt alleen haar in het rond.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:06

Dess is er al wat? :7

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:10

Tianbelli schreef:
Laptopmuis, de castraat is 3 jaar geleden gecastreerd :)

Heb je pb gekregen Laura! :)
Als ze al stil zitten, zit zij aan andere kant van de ren ineen gedoken,
en hij een minuutje stil, kijkend naar haar om er vervolgens weer opaf te vliegen.
Er vloeit geen bloed, er vliegt alleen haar in het rond.

En als hij erop af vliegt, dan dekt hij haar? Of bijt hij ook echt?
Stilzitten, ieder aan één kant van het hok, is een teken van acceptatie en vertrouwen.

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:39

Ook als de havana ineen gedoken plat op de grond ligt te hijgen,
en de ram aan de andere kant, oren gericht op de havana ook staat te hijgen?

Als hij op haar afvliegt bijt hij, dekken heeft hij maar 2x gedaan, zoals ik al zei,
en dat was in het begin van hun ontmoeting.

Laura_x_ schreef:
En als hij erop af vliegt, dan dekt hij haar? Of bijt hij ook echt?
Stilzitten, ieder aan één kant van het HOK, is een teken van acceptatie en vertrouwen.

Edit, ze zitten nooit samen in een HOK, altijd in een ren van minstens 2.5 op 3.5 meter,
of een tuin van 5 op 10 meter. Dus ze zitten niet beide aan een andere kant van het HOK,
maar aan de andere kant van de REN of TUIN.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:41

Wat zouden jullie doen?

Ik heb dit hok nu 5 maanden, het is een flat met drie hokken. De beste man vertelde me dat het hok bestendig zou zijn voor buiten.. echter als het hard regent moet ik een zeil over het hok doen want het regent via de ACHTERKANT in, ook de dakbedekking laat te wensen over want door alle sneeuw laat de toplaag los en bij mijn ram is het gaas al kapot.. zou ik een emailtje sturen?

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 17:41

Mijn voedster is bevallen, het zijn sowieso drie! Ze leven allemaal, maar kom er nu verder niet bij wil niet dat ze ze verstoot.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:42

Dess schreef:
Mijn voedster is bevallen, het zijn sowieso drie! Ze leven allemaal, maar kom er nu verder niet bij wil niet dat ze ze verstoot.

Gefeliciteerd :)

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:47

Tiffany schreef:
Wat zouden jullie doen?

Ik heb dit hok nu 5 maanden, het is een flat met drie hokken. De beste man vertelde me dat het hok bestendig zou zijn voor buiten.. echter als het hard regent moet ik een zeil over het hok doen want het regent via de ACHTERKANT in, ook de dakbedekking laat te wensen over want door alle sneeuw laat de toplaag los en bij mijn ram is het gaas al kapot.. zou ik een emailtje sturen?

Kan je doen, maar denk niet dat je er wat mee op schiet...

Charique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:52

Zelf een dak op maken zon dakplaatje een zachte kost 8 euro bij de gamma door de helft en dan naast elkaar op het hok dan heb je al een redelijk dak, dan ook gewoon met houten ondergrond, of tijdelijk een zeil eroverheen. tegen nattigheid kunnen konijnen niet echt tegen en elk diertje moet toch een lekker droog en schoon hok kunnen hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:28

Dess schreef:

+:)+ Van harte!

Zo raar vanmiddag.. Moest op de zorgboerderij de hokjes uitmesten , en de meest 'aggresieve'(hoknijd en hormonen combi denk ik) die nu poeslief is <3 :P Ging zomaar bunnnyfloppen op de schep :') , aan de kant geschoven en toen is ze maar op een hoopje neergeploft die ik nooit weg mag scheppen (doe ik wel maar die beschermt ze zowat :o ) en ze bleef heerlijk liggen tot ik het stro neergelegd had toen moest ze dat allemaal goed neerleggen. Toch ergens wel wat vertrouwen denk ik , en ze zit beter in haar vel vondt het even heel vreemd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:34

Zo, nijntjes hebben prikjes. Ze waren heerlijk rustig en de dierenarts vond ze er goed uit zien :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:37

En vinden ze nog 'lief'? :') , die van mij vonden toen de dierenarts zo eng , die kropen in mijn nek :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:19

ze zijn beetje rustig, maar hebben ook stukje in auto moeten zitten, grote honden horen blaffen dus laat ze lekker met rust :)

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:22

Iemand een idee waar ik gaas kan kopen? En hoe het gaas met die kleine vierkantjes heet... -O-

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:25

Gevonden!

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:29

Kuikengaas, kippengaas.

faithjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:34

Ik lees dit topic al een tijdje
Maar ik heb nu vraag aan jullie. Ik heb mijn konijnen binnen en hebben gewoon een hok en mogen los lopen op de gang en soms me kamer.
Alleen mijn nieuwe is een kleine viezerik ze plast en poept overal, dus nu ben ik haar bezig om zindelijk te maken. Maar dat lukt dus niet ik heb op internet gekeken, maar omdat ze niet op 1 plek plast kan ik niet het bakje daar neer zetten. ik heb nu het bakje er wel in gezet maar die wordt gebruikt om lekker in te liggen.

dus wie heeft de goude tip voor mij !?

faithjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:35

oja ze zit nu wel in der hok, en mag er af en toe uit

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:37

Het hok leeglaten alleen in het kattenbakje wat zaagsel, alles wat ze er buiten doet opvegen met een papiertje en in het kattenbakje ;)