Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:55

:')

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:08

Haha :')

Ik ga vanavond m'n appelslakjes ophalen :)

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:37

Ach arme visjes. Hier gelukkig niets dood geloof ik. Heb allemaal van die kleine visjes in mijn tropische bak. dat telt zo lastig.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:39

Hier gaat gelukkig alles weer goed, mijn ramirezi-vrouwtje is tot rust gekomen en alles loopt weer goed. Komende week misschien maar weer een mannetje voor haar halen.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:31

Century das al goed nieuws :j

Sappos :(:) betta's zijn inderdaad gekend voor het springen. Niet stoppen, dat zou zonde zijn!

Vandaag naar een viswinkel in Rotselaar gegaan, we waren daar in de buurt en gingen eens kijken voor aquaria en garnalen. Geen garnalen, wel leuke aquariums gezien :j en super leuke betta's!

Deze week is mijn metekindje haar betta gestorven en daarom heb ik haar nog een mannetje mee gebracht, die nu voorlopig even in een aparte bak zit, tot ik deze week hem bij haar kan brengen.
Echt een mooi ding! Een apricot-achtige halfmoon man <3
Voor Joe ook weer 3 vrouwtjes mee, ook halfmoons zoals Joe zelf :) echt speciale visjes, de bak is nu weer heerlijk gezellig en Joe herleefd helemaal *\o/*
Na een uurtje tijd was er al een giga schuimnest :j de charmeur!

Ook heb ik met de eigenaar van de winkel gepraat over de mysterieze doden in mijn bak en hij is er vrij zeker van dat het komt door de tubifex. Die zou echt vergif zijn omdat ze overleven in wateren waar andere dieren en vissen niet overleven. Ook moet ik meer vlokvoer geven omdat levendvoer in dit seizoen niet veel bevat en te eentonig is. Hij was er gerust op dat de vissen dus helemaal niet ziek zijn, maar het echt het voer is. *\o/*

Ook het levendvoer wat ik gaf is van slechte kwaliteit en bevat veel afval en vuil, dus vanaf nu beter zelf vangen in de beek of diepvriesvoer geven.
Echt ik ben zo ongelooflijk blij hiermee! En Joe ook, die staat te pronken als een pauw, knap mannetje <3

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:33

He, Rotselaar, dan ben je vlakbij mij naar de winkel geweest! Geen garnalen dus, weet ik dat ook weer want ik wou er binnenkort langsgaan :)

Tubifex zit idd in vervuild water, als ik dat aan m'n axo's wou geven moest ik het altijd eerst goed spoelen daarom :j

edit: ik ben net m'n appelslakjes gaan ophalen, wat een leuke diertjes! Zo'n lange voelsprieten, hihi :) Het zijn vier blauwe en een paarse, ben er helemaal blij mee :D

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:23

Ok wist ik niet van de Tubliflex. Geef sowieso nooit levend alleen diepvries ben veel te bang voor het 'vieze' water in mijn bak. Spoel de diepvriesblokjes altijd in een zeefje met heel warm water af. Meteen ontdooit en het dooiwater wat veel nitraat bevat meteen weg. De vissen (en mijn kikkertje) zijn er dol op.

Leuk he appelslakken. Zijn zo lekker snel en knullig. Zie je ze bungeejumpen aan de wortels van de drijfplanten en zich naar beneden laten storten.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:06

Man, echt m'n ene aquarium is iedere dag een ander probleem.
Had 3 vrouwtjes voor mijn mannetjes betta waarvan uiteindelijk bleek dat 1 vrouwtje eigenlijk een mannetje was. En nu blijken die gewoon een andere soort te zijn. Ondertussen is 1 van m'n vrouwtjes dood dus zit ik met 2 mannen betta's en een vrouwtje.

M'n gourami's doen het ook neit goed, ik had 2 mannen en heb vorige week 2 vrouwen bijgekocht zodat ik kon overstappen naar een harem. Gisteren en eergisteren zijn beide vrouwen spoorloos verdwenen.

Ik zat met een bak waarvan het visbestand niet goed samen ging, maar het is er nog steeds niet op verbeterd. Nu weet ik niet wat ik met die bak moet, alles verkopen? En gewoon een andere vis houden?

Iemand tips? Het is een 80cm bak, dus 96l. Heb een bleke bodem, vallisnera en nog 3 andere planten.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 23:55

Ik had laatst ook levend voer, maar dat heb ik gewoon met een pincet gegeven :+ Water in mijn bak leek me inderdaad geen slim plan...

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 01:25

:(:) sorry voor iedereen die momenteel in een vissendip zit

bij mij gaat het in mn nieuwe meterbak inmiddels erg goed. mn platy heeft baby's gekregen, ik zie er nu in iedere geval nog 1 rond zwemmen.
Mijn goerami's kunnen het samen goed vinden en heb vandaag het eerste schuimnest ontdekt.
De cory's hebben eindelijk hun rust een beetje gevonden en schieten niet meer de hele dag op en neer tegen het raam.
Ben regelamatig getuige van het verleidingsgedrag van de gastromyzon's dat is echt heel apart,ze worden helemaal wit van kleur en het duurt ruim een uur meestal dat ze achter elkaar aan zitten.
mag dus niet klagen...afkloppen!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:26

Hier gaat ook alles prima veel sterfgevallen onder de oto's die komen er ook niet meer in,, arme zielen :( maar verder draait de bak toppie visjes zijn blij en de 2 oto's die er nog zitten lijken zich wel te vermaken :) goerami vrouwtje zieik hier eigenlijk alleen met voeren,, ik heb een tunnel in de bak gecreeerd waar ze dus echt weg kan van het mannetje en daar maakt ze dankbaar gebruik van.

Iedereen sterkte met de vissen,, als het ook eenmaal fout is :(

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 21:53

Hier ook een paar dode..
Mijn filter ging niet zo hard meer als eerst dus wilde hem gaan schoonmaken..
Als eerste vond ik een dode garnaal en even later zag ik er een dode platy uitvallen :(
De garnaal snap ik nog wel dat hij erin gekomen is maar de platy (wel jong maar al vrij groot)..
Heb de filter er gelijk uitgehaald, heb aardig wat jonge vissen en verwacht jonge garnalen (of ze zitten er al).
Ga denk maar kijken voor een externe filter, weet iemand een goede voor max. €50?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 22:07

Ik heb 2 Eheims 2224. 700 L/H. Ik vind ze echt suuuuper fijn. Er komt hier niets anders meer in dan Eheim :D (even op MP kijken is de tip)

Ik maak bijna elke dag mijn interne filter open omdat er telkens een jonge gup of jonge garnalen inzitten. Wil niet dat ze doodgaan en gaan rotten. Mijn externe filters moet ik nog steeds schoonmaken

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 22:21

Ik ben nu op marktplaats aan het kijken.
Misschien kom ik een goede tegen voor een leuke prijs :)
Ik kan jammer genoeg niet altijd op de filter letten omdat het aquarium bij mijn vriend staat.
Aan hem hoef ik het toch niet te vragen :')
Maar ja wil gewoon een veilige filter voor de vissen en garnalen, de platy was al vrij groot en dik en de garnaal was ook al wat groter..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 01:36

stuk terug had ik het over mn grote guppen, die zijn bijna 5 cm met staart en al er zwemt af en toe ineens wat bij , erg leuk maar nooit veel ga wel ff nieuwe verwarming halen.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 11:11

Balen van je filter Lieszje. Heb je er nu nog wel een filter inzitten dan?
Ik vind een externe filter erg fijn. In mijn Lido heb ik nog de interne erin zitten. Had geen zin om die eruit te slopen. Voldoet op zich nog wel maar vind het lastig schoonmaken (al hoeft dat toch niet vaak).

Op mijn goudvissenbak heb ik 2 externe filters zitten. De JBL 901. Is energiezuinig, heb je in meerdere formaten (kun je op www.zooplus.nl bestellen) en is niet duur in verhouding met Eiheim oid. Voor heb beschermen van kleine visjes/ garnalen e.d. zou je er een pantykousje oid over de filterinlaat kunnen schuiven. Wel regelmatig even schoonmaken natuurlijk.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 11:15

Even een vraagje, het is wel over sluierstaartjes.
Onze sluierstaartjes hebben besloten dat het tijd is voor jongen, ze zitten in een circa 50 liter bak met ze 2tjes en zand als bodembedekking. Ook staan er 2 gemenge bosjes in en een pomp die momenteel even uitstaat vanwege de eitjes.
De eitjes zijn gisteren gelegd, ik las dat er 1000 per keer gelegd worden, nou de bodem zat er vol mee, nu wel wat minder, dus geloof ik wel.
Nu las ik dat tussen 48 uur en 5 dagen de eitjes uitkomen, ik heb een deel kunnen vangen en in een andere bak kunnen doen met 1 strookje groen erin. (zaten de eitjes in en op en aan) Nu is me witte sluierstaart die dus de eitjes heeft gelegd, nogal down... Schubben staan open, ze ligt veel op de bodem maar eet wel en heeft ook dr zwemmomentjes. Is dit normaal? En wanneer zouden de eitjes uitkomen en wie weet wat te doen ?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 11:25

Ik zou de eitjes weghalen. In een bak van 50 liter is niet eens ruimte voor 1 sluier laat staan 10. Of doe ze bij iemand in de vijver (hoewel het nu te laat is daarvoor)

Even afkloppen maar hier leeft alles nog gelukkig. Volgens het aquaforum zijn mijn Beaufortia's en mijn L-nummer het probleem in de bakken. En dat terwijl beide dieren echt zoet zijn, niet territoriaal lijken laat staan achter andere vissen aanjagen. Mijn L-nummer zou de rede zijn dat Ledge naast de bak lag, maar ik geloof het niet want Ledge was nergens bang voor.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 11:44

Ik zou de eitjes ook weghalen en de bak flink verversen. Paaien zorgt voor veel vervuiling en nu je ook je pomp (nooit uitzetten! neem aan dat je met pomp filterpomp bedoelt) uitstaat en de vis vermoeid is kun je daarmee een groot probleem krijgen. Je bak is veel te klein voor 2 vissen laat staan voor meer.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:00

Eitjes heb ik gelezen bij een kenner, moet op 20 graden blijven dus om die in een vijver te doen dat doe ik dus absoluut niet. en 50 liter past niet 1 sluier staart ? waarom zou dat niet passen ? De sluierstaarten zijn circa 4,5 cm per stuk?

Er staat bij een forum over sluierstaarten dat je de pomp uit moest zetten ivm dat de eitjes of jongen na geboorte erin kunnen komen en dus zowiezo dood zouden gaan.... Heb daar nu ook een post gemaakt met wat nu te doen omdat ik de jongen niet geplant heb maar ook sonde vind om ze maar allemaal dood te laten gaan... De jongen houden we zowiezo niet als die overleven zou en als die uberhaupt leven gaan ze naar een kennis die meer sluierstaarten heeft in een bak.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:12

Omdat ze als richtlijn aanhouden minimaal 50 liter PER VIS met een minimale bakmaat van 100 cm. Sluiers worden mits goed gehouden zo'n 25-30 cm. Het zijn vieze vissen dus er moet een hele flinke pomp op de bak staan. Kijk het zijn jouw vissen, je moet het helemaal zelf weten maar je vraagt hier advies en wij geven dat. Zélfs mijn sluiers zitten te klein, bak van 120 cm en 240 liter met 6 dieren erin. Dit om maar even de maat aan te geven die sluiers nodig hebben
Ik heb net even de pomp van mijn sluiers schoongemaakt, brrr echt vies daarin maar het werkt blijkbaar wel want mijn water is kraakhelder.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:15

Ik heb bij mijn moeder een 100 liter bak staan, maar vind beetje apart om daar 2 sluierstaartjes in te doen die ik al 2 jaar heb en niet gegroeid zijn en eerder ook in die 100 liter bak een jaar hebben gezeten maar omdat die lekte hebben wij een nieuwe gehaald en de man in de winkel zei je kan deze ook nemen, en heb erna 100 liter bak voor me mams gehaald als cadeau die wilde tropische vissen weer houden.

Ik heb zelf geen algen op de ramen die maak ik elke keer schoon, de pomp word ook elke keer schoon gemaakt.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:18

Ik denk wel dat het goed is je pomp uit te zetten, dat heb ik ook al veel gehoord.
Het probleem met 50 liter is dat je sluierstaarten groeien en best heel wat vis kunnen worden.

Ik ben nog steeds op zoek naar namen voor de nieuwe vissen. De nieuwe man is echt al heel eigen en ik heb spijt dat hij weg moet, echt een leuk beestje :j Is ook altijd schuimnesten aan het maken
Ik ga proberen foto's plaatsen, maar met mijn gsm is dat geen super kwaliteit en nogal moeilijk op de pc te zetten.
Joe is weer zijn agressieve zelf, dat hebben we gemist *\o/*

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:19

Ze groeien wel alleen zie jij ze niet groeien. Ze zijn namelijk aan het vergroeien...Als je dit topic goed leest zal je zien dat 99% van de verkopers in de dierenwinkel 0,0 verstand hebben van vissen en hoe ze daadwerkelijk gehouden dienen te worden. Mijn vissen zitten sinds een paar maanden in de grote bak en ik ZIE ze gewoon groeien, zeker nu er ook een filterpomp op de bak staat. De keuze is dus aan jou, kop in de grond en mijn sluiers zijn happy of doe er iets aan, koop een grotere bak voor die 2 of doe ze weg naar iemand die een vijver heeft. Ignorance is bliss

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:21

Ben wel bang dat er dan wat mis is met mijn sluierstaartjes? ze groeien niet en in 2 jaar waarvan 1 jaar lang in 100 liter bak te hebben gezeten zijn ze nog steeds 4 a 4,5 cm groot ? Zal ook eens die man mailen dan waarom hij mij de bak aanraad terwijl er gezegd word dat niet kan, vind dat die man dan onterechte info heeft gegeven en niet netjes was:/ heb normaal ook altijd tropische vissen gehad en nooit echt koudwater vissen