slimmerik schreef:Zo'n hond kwam er bij mij echt niet in. Ik zorg dat ik mezelf kan verdedigen. Stel dat iedereen met zo'n vals kreng op straat liep. Nee, is gewoon verboden wapenbezit.
En wat als de overvaller met een valse hond jouw overvalt?
Een overvaller met een valse hond is als een overvaller met een mes of vuurwapen. Het is een overvaller. En je wilt niet overvallen worden, dat is heel simpel.
En sommige wapens kun je niet tegen strijden, ik denk dat jij dat ook niet zou kunnen.
Needje schreef:Dan wordt de hond aangespoort om aan te vallen en dat is niet correct.

Vals kreng is er eentje die uit t niets, zonder reden aanvalt. Een hond die z'n baas beschermt vind ik niet perse vals.
Ik ook niet. Ik vond het maar wat fijn toen ik de bouvier van een vriend van mij moest uitlaten omdat hij er niet was, en ik kon overal lopen waar ik maar wilde, op de mooiste maar eenzame plekjes. Ik voelde me helemaal veilig. Ze zou nooit iemand uit zichzelf aangevallen hebben, maar als iemand op dat moment mij iets gedaan zou hebben wel. Een DIJK van een hond!
slimmerik schreef:Zeker, en zijn imo ook echt niet geschikt als huishond. Ook ik vind het belachelijk dat dergelijke honden te koop zijn. En daar mag wat mij betreft idd een verbod op komen.
*voelt de volgende vraag al aankomen*
Ze zijn wel geschikt als huishond maar bij de juiste persoon. En nu leg je wederom de vinger op de zere plek want iedere boerenlul kan zo'n hond kopen. Daarom hebben we niets aan die pitbull wet zoals die nu is. Snap je het nu? Foute mensen gebruiken namelijk hond als wapen, hond draait er voorop, mensen komen er gemakkelijk vanaf. Kleine boete of zo die ze niet betalen als ze geen geld hebben.
griebels schreef:Als het pitbullachtigen geweest zouden zijn had er dat wel bijgestaan... Nu het dat niet is, zijn het maar gewoon honden ipv bijv herders

Daar zit het verschil!
De media geilt gewoon op pitbullachtigen in een verhaal

Bordercollies kunnen zulke dingen ook doen. MEer dan eens in de krant gelezen. Ook maar verbieden?
Needje schreef:En imo zouden daar gewoon alle honden onder moeten vallen die niet sporen. En niet alleen pitbullachtigen. En krijg bij jou af en toe het idee dat jij je blind staart op pitbullachtigen. Waarschijnlijk ben je bang voor ze. Terwijl het gros gewoon super lief is!
JE hebt onder allerlei soorten, rassen, dieren, gevallen van gestoordheid waardoor ze een gevaar vormen. Dus ook onder honden. Alleen is het bij dieren WEL zo dat 9 van de 10 x dat ze vals zijn omdat mensen ze zo gemaakt hebben. En dan sporen in mijn ogen vooral die mensen niet. Dat ze die ook maar afmaken dan. Mensen hebben we toch al zat rondlopen.....