Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 03:52

Je noemt het wel ontvreemden en ontvoeren, dus dat is dezelfde betekenis als stelen.
Ik vind dat het handelen van het asiel absoluut geen schoonheidsprijs verdiend, maar zelf ben je ook nalatig geweest.
Ik vind het dan ook niet erg netjes van je dat je de schuld volledig op het asiel af schuift.

upendo

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 03:56

Ontvreemden en ontvoeren zijn andere dingen dan stelen. Dat is contextafhankelijk.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 03:58

Uit het woordenboek:

ONTVREEMDEN
1) Achterhouden 2) Achteroverdrukken 3) Gappen 4) Heimelijk wegnemen 5) Inpikken 6) Jatten 7) Ontstelen 8) Pikken 9) Roven 10) Stelen 11) Verdonkeremanen 12) Verduisteren 13) Vervreemden 14) Wegfutselen 15) Wegkapen 16) Wegnemen 17) Wegpikken.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 17-01-18 03:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 03:59

Cayenne schreef:
Je noemt het wel ontvreemden en ontvoeren, dus dat is dezelfde betekenis als stelen.
Ik vind dat het handelen van het asiel absoluut geen schoonheidsprijs verdiend, maar zelf ben je ook nalatig geweest.
Ik vind het dan ook niet erg netjes van je dat je de schuld volledig op het asiel af schuift.

Hoe ik handel is allemaal pas gebeurd NADAT ze de kat niet wilden teruggeven. De kat heeft een baasje en er wordt voor gezorgd. Dan zeg je foutje, sorry voor het ongemak, kom maar halen. Maar zo ging het niet, en vanaf dat moment zijn ze mijn sympathie kwijt. Hoe ik vervolgens handel is allemaal GEVOLG van hun actie. Dus was niet gebeurd als ze gewoon de kat hadden terugggegeven zoals het m.i. hoort

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 04:00

Cayenne schreef:

Ik zou het ook zo noemen... zou ook gefrustreerd zijn en het niet begrijpen.

Daarnaast heeft TS geen namen genoemd, zelfs toespelingen ontkracht en ook gezegd dat het niet dat asiel was toen de naam genoemd werd, toch voelt het asiel zich zo aangesproken dat het bokt gebruikt om een reden te hebben het dier niet terug te laten zijn haar eigen omgeving. ergo het dier te misbruiken om haar 'gelijk' te halen, en dat vind ik diep triest.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 04:01

Cayenne schreef:
Uit het woordenboek:

ONTVREEMDEN
1) Achterhouden 2) Achteroverdrukken 3) Gappen 4) Heimelijk wegnemen 5) Inpikken 6) Jatten 7) Ontstelen 8) Pikken 9) Roven 10) Stelen 11) Verdonkeremanen 12) Verduisteren 13) Vervreemden 14) Wegfutselen 15) Wegkapen 16) Wegnemen 17) Wegpikken.

Wil je nu een sticker? :+
Heul knap gevonden... ik ben trots op je = virtuele sticker :P

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 04:01

Zoals ik zei, Cayenne: contextafhankelijk. Nummer 1 van je mooie betekenislijstje lijkt me mooier passen dan betichten van diefstal. :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 04:02

Alane schreef:
Cayenne schreef:
Uit het woordenboek:

ONTVREEMDEN

Dank je :D *plakt sticker op voorhoofd*

Offtopic: wat zijn er trouwens nog veel mensen wakker op dit bizarre tijdstip.
Ik dacht dat ik de enige was met slaapproblemen :P

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 04:05

upendo schreef:
Zoals ik zei, Cayenne: contextafhankelijk. Nummer 1 van je mooie betekenislijstje lijkt me mooier passen dan betichten van diefstal. :)

Jij wilt ook een sticker?
heul mooi en goede reactie, geen oneliner, top gedaan *\o/* = virtuele sticker

(yup aanbieding bij de online virtuele sticker store) :+

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 04:06

Cayenne schreef:
stickerdeler schreef:

Nope... ben ook een nachtuil... een slechte want ik vang geen muizen (poging om ontopic te blijven)

zelf ook een sticker genomen voor het lief delen van stickers, vond ik zelf :P

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 04:12

Mag ik ook een sticker voor het op mijn handjes zitten en niet teveel reageren in dit topic? :D Want we gaan heerlijk rond in cirkels (we cirkelen rond het putje van WEER een slotje, als ik sommige reacties zo lees) en agree to disagree lijkt me een hele goeie.

Vind trouwens wel, dat als we toch kinderachtig bezig zijn, het asiel geen sticker verdient!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 04:15

Haarbal schreef:
Mag ik ook een sticker voor het op mijn handjes zitten en niet teveel reageren in dit topic? :D Want we gaan heerlijk rond in cirkels (we cirkelen rond het putje van WEER een slotje, als ik sommige reacties zo lees) en agree to disagree lijkt me een hele goeie.

Vind trouwens wel, dat als we toch kinderachtig bezig zijn, het asiel geen sticker verdient!

voor de butt on hands time een sticker..... en een lange vinger dat helpt ook = virtuele sticker *\o/*
(extra sticky sticker voor jou) :D :+

en asiel krijgt geen sticker, zelfs niet voor boze wolf spelen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 04:17

Cayenne schreef:
Alane schreef:

Ik heb zeker geen slaapproblemen, wel werk in ploegendienst dus "gekke" tijden

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 04:18

:')

Goed bezig Alane! Ik plak hem morgen op mijn voorhoofd, anders heb ik een witte stip op mijn hoofd. In Aruba schijnt de zon wat harder dan in Nederland. :+

Maar, terugkomend op mijn oneliner, de kat is in zekere zin wel ontvreemd. Zonder informatie over een mogelijke eigenaar gevoerd en meegenomen, niet teruggegeven toen de eigenaar/nieuwe eigenaar aangaf de kat terug te willen, dat is achterhouden.

Ik ben wel benieuwd voor mijn eigen beeldvorming of er eerst contact is gelegd met de contactpersoon van de chip of dat er eerst contact is opgenomen met jou, Dorine.
Linksom of rechtsom rammelt het daar namelijk. Als ze wisten dat de kat niet op jouw naam stonden hadden ze hem überhaupt niet aan mogen bieden en als ze het niet wisten stond jouw naam op de chip en is het verhaal over de oude eigenaresse dus een bij elkaar geschraapt verhaal..

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 04:20

upendo schreef:
:')

Goed bezig Alane! Ik plak hem morgen op mijn voorhoofd, anders heb ik een witte stip op mijn hoofd. In Aruba schijnt de zon wat harder dan in Nederland. :+

Maar, terugkomend op mijn oneliner, de kat is in zekere zin wel ontvreemd. Zonder informatie over een mogelijke eigenaar gevoerd en meegenomen, niet teruggegeven toen de eigenaar/nieuwe eigenaar aangaf de kat terug te willen, dat is achterhouden.

Ik ben wel benieuwd voor mijn eigen beeldvorming of er eerst contact is gelegd met de contactpersoon van de chip of dat er eerst contact is opgenomen met jou, Dorine.
Linksom of rechtsom rammelt het daar namelijk. Als ze wisten dat de kat niet op jouw naam stonden hadden ze hem überhaupt niet aan mogen bieden en als ze het niet wisten stond jouw naam op de chip en is het verhaal over de oude eigenaresse dus een bij elkaar geschraapt verhaal..

Eerst oude eigenaresse gebeld en die gaf mijn nummer door. Dus idd ofwel kat was niet van mij en dan hadden ze hem idd niet aan mij mogen retourneren in ruil voor geld. Ofwel kat is wel van mij en dan mogen ze niet weigeren de kat terug te geven.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 04:24

Ga je verder nog juridisch advies in winnen of stappen zetten richting de media?
Wat is het plan van aanpak of blijft het hier bij?

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 04:25

Goeie vraag! En hoera, sticker :D Ik ben toch wel heel benieuwd naar het staartje... en ik hoop dat je je kat nog terugkrijgt, linksom of rechtsom, want dit is toch van de zotten. Ze schieten hun doel echt totaal voorbij zo!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 04:33

Ik denk dat ik het hierbij hou. Ik hoop dat ze voortaan toch eens beter gaan nadenken, en zo niet, dat anderen hier ook tegenin gaan want dit is niet rechtvaardig en niet in het belang van het dier. Verder hoop ik dat ze wegblijven uit mijn straat want ik heb nog meer dieren en ook die ga ik niet terugkopen als ze per ongeluk worden aangezien als zwerver.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 04:56

Dus jij bent je oh zo goede muizenvanger kwijt en het dier haar bekende omgeving, dochter en in principe haar hele leven wat ze zo gewend was.

Asiel heeft zeker steken laten vallen, maar TS kom op jij laat haar nu ook stikken.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 04:59

Dat had ik eigenlijk ook niet verwacht.

Wat jammer, vooral voor de kat. Dat is echt de grootste verliezer in dit verhaal.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 07:50

50 pagina's verder, ik heb alleen de updates van de TS gelezen nu.

Buiten dat ik het asiel niet begrijp in de redenatie waarom de kat schijnbaar niet terug kan, begrijp ik wel dat ze boos zijn vanwege dit topic. Ondanks dat er geen namen en plaatsnamen zijn geplaatst, werd het topic toch gelinkt aan hen. TS heeft daarbij toch regelmatig gesproken over ontvoering, nutteloos, onprofessioneel beleid ed:

Dorine92 schreef:
Zeker wil ik hem ophalen maar ik wil niet betalen voor het ontvoeren van mijn kat

Het is al meermalen gezegd, maar dit topic was nooit handig geweest. Je had dit offline en facetoface moeten bespreken (gesprekken kun je opnemen).

Zo'n reactie had ik wel verwacht namelijk.

Al snap ik het desondanks niet dat de kat nu schijnbaar niet meer naar huis mag. Als het asiel dan meeleest, zou verheldering links en rechts wel fijn zijn.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 17-01-18 07:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 07:50

Misschien een nutteloze toevoeging na bijna 100 pagina's, maar kan de dierenpolitie hier niet iets in betekenen qua bemiddeling? Ik heb ooit meerdere keren een kat bij ons laten ophalen omdat die onze katten letterlijk en figuurlijk in stukken scheurde in eigen tuin. De eigenaar was bekend en wilde de kat niet binnen houden. Toen raadde de DB om eventueel de dierenpolitie in te schakelen om te bemiddelen. Uiteindelijk niet zo ver gekomen, hebben de kat na de 3e x laten ophalen niet meer gezien.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 07:55

Cayenne schreef:

Wat jammer, vooral voor de kat. Dat is echt de grootste verliezer in dit verhaal.

Grappig dat je dit niet verwacht had. Dit zag je toch juist van mijlenver aankomen? De hele houding van TS heeft hoogstwaarschijnlijk een hoop bijgedragen aan het feit dat de kat nog niet terug is (en misschien ook nooit meer terug komt).
Volgens mij gaat het al tijden niet meer om die kat maar om een principekwestie.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 07:57

Ts ik snap er echt niks van....
Je wil he principe maken in het begin van het topic. Nu dat niet loopt zoals verwacht laat je het erbij zitten ????
Ik kan mij niet voorstellen dat je je eigendom zomaar van je af laat pakken als alles echt zo is gegaan zoals jij aangeeft ?

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 08:03

Fenrir schreef:
Cayenne schreef:

Grappig dat je dit niet verwacht had. Dit zag je toch juist van mijlenver aankomen? De hele houding van TS heeft hoogstwaarschijnlijk een hoop bijgedragen aan het feit dat de kat nog niet terug is (en misschien ook nooit meer terug komt).
Volgens mij gaat het al tijden niet meer om die kat maar om een principekwestie.

Dit dus. Als TS er nu gewoon eens naar toe gaat, een bak koffie drinkt met die mensen, aanbiedt de terechte kosten te betalen is de hele zaak wrs opgelost en is de kat weer lekker thuis.

Principes zijn leuk, toegeven dat je ongelijk had siert je echter meer.

En een omschrijving als "het asiel is waarschijnlijk boos op mij vanwege... " vind ik persoonlijk wel erg vaag en ik betwijfel dat dat zo gemaild vis naar TS.

PS: niet s nachts als ik slaap hier stickers gaan uitdelen hè??? :D