Bokkers met Katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:47

Foutje :)

Brievenbus

Re: Bokkers met Katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:50

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:59

Ook ik heb katten/poezen!

Ik ben erachter gekomen dat je jongste toch een kater is 8)7 hij heet bibi :D

De oudste is een Britse korthaar van 6 jaar,
Dan haylee van 2/3 jaar, zij komt bij een kitten opvang vandaan
Dan nog een 1/3 ragdoll Gentle die is van vorig jaar mei. Zij heeft als aftekening een hartje!
En Bibi de kater! Die is een half jaar

Afbeelding
Dit is delphi

Afbeelding
Bibi en gentle

Afbeelding
En haylee

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 19:02

Pfoeh.. Wat een nacht/dag.

Gisteravond zat ik met m'n vriend op de bank en vond ik Iepie er raar bijzitten, haar koppie stond anders en ze keek me vragend/hulpeloos aan en kletste anders dan anders. Normaal komt ze niet zozeer op schoot liggen als m'n vriend erbij is, en nu zat ze constant op me geplakt, keek ongelukkig en miauwde wat hulpeloos. Ik dacht al, dit zit niet goed. Mijn meisje voelt zich niet goed, ik zag 't aan d'r. Toen zag ik samentrekkingen van de baarmoeder, het leek net of ze weeën had. Heb het even een tijdje geobserveerd maar ik zag echt dat ze pijn had. Ik wilde haar temperaturen om te kijken of ze koorts had want ik dacht meteen aan baarmoederonsteking. Maar toen ik haar achterste zag kwam er wat pus uit, toen wist ik genoeg. Ik heb meteen om 2 uur 's nachts de dierenarts gebeld om te vragen of ik heen moest. Aangezien ze wel heel levendig en actief was, en het een open baarmoederontsteking was kon ik haar vannacht nuchter houden om 8 uur terecht om te kijken hoe het is.

De rest van de nacht heb ik met m'n vriend bij d'r beneden gezeten en is ze niet van m'n zijde geweken. Ze was niet rustig voor ze bij me op schoot lag. Ik kon geen cm bewegen dan dacht ze al: "Niet weggaan!!" Toen ik even naar de wc ging stond ze vreselijk ongelukkig te schreeuwen voor de deur. En verder heeft ze weer de hele nacht bij me liggen slapen. Ze was gelukkig wel rustig en had niet meer zoveel pijn als ze eerst toonde.

Ze had eerst echt pijn, ik voelde me zo machteloos. Ze keek me aan, miauwde en had samentrekkingen. Zó ongelukkig.. Echt hartverscheurend. Toen ik in de keuken stond lag ze aan m'n voeten met pijnkrampen. Bah..

's Ochtends eindelijk naar de dierenarts, wat een lange nacht. Bij de dierenarts had ze geen koorts en voelde de baarmoeder niet heel erg onrustig dus we waren er gelukkig heel vroeg bij. Ze heeft toen alvast een AB spuitje gekregen en ik mocht haar vanmiddag om 3 uur weer brengen en dan zouden ze alles eruit halen. Dus ze is nu gesteriliseerd, dit wilde ik nooit meer meemaken met m'n meisje. Gewoon rust nu straks als ze hersteld is en klaar. Pff..

En wat zijn birmanen toch vreselijk opdringerige beesten haha. Die voelen meteen aan dat er iets mis is met één van hun 3. Iepie had pijn en ze spurten meteen naar haar toe en gingen d'r wassen etc. Ook zij hebben de hele avond naast ons op de bank gelegen en gaven Iepie af en toe een likje.

Ik mag haar zo over een half uurtje ophalen dus ik hoop dat alles goed is gegaan en dat ze straks lekker mag herstellen en een heerlijke grote castraat mag worden.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 19:24

Het is of ik het verhaal van mijn ragdoll lees die ook baarmoeder ontsteking had, het is Indd hartverscheurend ze zo te zien. Hoop dat die van jou snel weer opknapt

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:09

Nou, we zijn weer thuis. Iepie voelt zich natuurlijk nog erg beroerd maar de operatie is goed gegaan. De dierenarts schrok nog wel heel erg. Ze had het helemaal niet zo heftig verwacht, omdat ze vanmorgen ook niet zo heel ziek toonde en geen koorts had. Maar de baarmoeder was één slijmerige bende en alles is weggehaald vanaf de baarmoederhals. We zijn er dus gelukkig écht net op tijd bij geweest! Wat ben ik blij dat ik zo gehandeld heb en er ook op aangedrongen heb dat ik haar vandaag wilde laten helpen, ik wilde de boel eruit hebben. Ze hadden vandaag eigenlijk geen plekje en wilden maandag opereren. Maar ik wilde graag vandaag en hebben ze dus nog een plekje gevonden. Gelukkig!!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:14

Zo dat is even schrikken Limoen! Wij hebben hier de afgelopen jaren ook 4 (!!!) gehad die het hadden, waarvan 2 een dag na elkaar, onder het mom dat het besmettelijk is. We konden het voornamelijk zien aan smerige afscheiding en natuurlijk veel slikken van onder. Bij elk van hun kwam ook echt een smerige slijmerige baarmoeder er uit. Zijn allemaal weer super hersteld trouwens! Dus komt vast helemaal goed met Iepie! :D

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:19

Jee, wat een geluk dat je aangedrongen hebt :oo. Arme Iepie :(:) . Had je haar eigenlijk in willen zetten voor de fok? Had ze nou al een of meer nestjes gehad? Ik weet het niet meer precies :o .

Enne, welkom kattenliefhebbers Vivian en Blixempie, jullie hebben ook superhuisgenootjes :j .

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:52

Ach arme iepie! Goed dat je d'r zo snel bij was :-)
Hihi bliksempie met een jongetje ipv een meisje! Wij hebben dat ook gehad met ons meisje. Toen we haar gingen uitzoeken bij t asiel zeiden ze dat t een kater was, vonden we prima. Ging ik d'r 3 dagen later ophalen, was t toch een poesje :-)

Charique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:29

ohjee wat een ellende, dat is ook de reden waarom hier alles geholpen is, veel sterkte!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:56

Jeetje Limoen, wat naar! Wel lief van de andere poesels dat ze haar zo goed wilde verzorgen! De da dacht ook dat Yoko een baarmoederontsteking had toen ik haar kittens de eerste keer liet enten. Haar baarmoeder was nog een beetje opgezet. Ik heb de hele week met een rotgevoel gezeten maar ze had geen centje pijn en er bleek ook niks aan de hand te zijn. Hoe is het nou met Iepie?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 22:02

Wat een naar verhaal, arme Iepie. Super dat je zo aangedrongen hebt, ik hoop dat ze snel herstelt!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 12:44

Iep gaat goed!! :D Gisteravond was ze eigenlijk de hele avond echt een geopereerde kat. Ze had honger en dorst maar mocht eigenlijk vanochtend pas weer eten. Maar doordat ze honger had wilde ze steeds op het kattenaanrecht springen, maar ze mocht ook niet springen. Dus dat was de hele avond achter die half dronken kat aan rennen. Ik heb haar toen voor de smaak een paar brokjes gegeven zodat ze maar weer lekker ging liggen slapen. Dat werkte gelukkig en ze heeft niet overgegeven :)
Toen ik haar om half 1 mee naar bed nam begon ze alweer praatjes te krijgen en waren de eerste liefdesbeetjes alweer gepasseerd. Vanmorgen om 6 uur maakte ze me wakker en was ze oude Iep qua gedrag. Irritant, knuffelen, kletsen, bijten, wakker houden, etteren :D YES!! :D

Ze heeft grote honger en aan haar gedrag merk je al niets meer.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:08

Mag ik me ook melden?
Ik ben Liset en mijn poes van (ik denk)3 jaartjes heet Sjila.
Ik heb haar in september 2011 uit het asiel gehaald. Ze zat toen nog in quarantaine. Ze was dragend en aangereden dus ze loopt ook ietsjes mank. Haar kittens hadden het allemaal overleefd en ook al heel snel een nieuw huisje.
Het is niet een uber knuffelkat. Soms als ik onder een fleece deken op de bank lig komt ze erbij liggen. Soms vragen om een aai, lekker makkelijk ding.

Nu sinds een paar uurtjes een 2e poes erbij van 11. Mijn stalgenootje had er 6 thuis en wil toch iets inkrimpen. Sjila is nog erg aan het blazen en grommen als Kate te dichtbij komt.
We zien wel hoe het loopt, als het echt niet gaat kan ze altijd weer terug naar mijn stalgenoot en blijft Sjila gewoon lekker alleen bij mij.

Afbeelding
Koningin Sjila

Afbeelding
Nieuwkomer Kate

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:09

biancalaylo schreef:
@nayomie, ik doe nu dierverzorgings opleiding. maar volgens mij heet dat gestoord gedrag. of steriotiep gedrag, zou je even moeten opzoeken onder welke het valt. maar ik beide gevallen hoord het in ieder geval niet. dus afleiden of even, tijdelijk iets wat ze gebruikt bij der rondje even weghalen of verplaatsen?

Ik zal eens opzoeken. :) dank je!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:12

Gelukkig maar limoen! Had je haar voor de fok willen gebruiken of gewoon nog niet aan steriliseren toegekomen?

Waar halen jullie eigenlijk je krabpalen vandaan? Wij hebben er nu een van zooplus maar de plafonspanner is stuk dus tijd voor een nieuwe. Ik zie in de winkels alleen maar gigantisch dure, dus geef de voorkeur aan online. Verdere eisen zijn plafondhoog en minimaal 2 ligmandjes, want ze liggen er beide graag in ;-) hokjes ed geven ze niet zo om, dus dat hoeft niet zo nodig.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:13

Toen Lenthe vorig jaar haar nest kreeg wilde ik een fokgeschikt poesje houden. Maar Iepie is zó speciaal dat ik eigenlijk niet met haar wilde fokken. Maar ik zat nog te twijfelen omdat het zó definitief is om te steriliseren. Ik was er eigenlijk wel zeker van, maar bang dat ik van gedachten zou veranderen. Maar dit maakt het makkelijk natuurlijk, dan twijfel je geen halve seconde.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 15:05

Gelukkig was je er op tijd bij Limoen, zal behoorlijk schrikken geweest zijn. Wel fijn dat ze zich nu weer goed voelt :)

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:26

Arme Iepie,gelukkig heb je meteen gehandeld en isze op tijd behandeld. Hoe gaat het inmiddels met kate en Sjila kunnen ze al door een deur?

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:36

Ik ben nu helaas aan het werk, moest om 17.00 uur beginnen.
Kate bleef op de slaapkamer en Sjila op de vensterbank. Ze zochten elkaar niet op.
Dus voor Kate lekker eten en drinken in de slaapkamer gezet en dan zien we vanavond wel weer.
Gelukkig na deze avonddienst 3 dagen vrij dus kan ik intensief er mee bezig zijn haha

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:06

Even een mini-bommetje:
Baby Chico (ik weet niet welke :') )
Afbeelding

Kleuter Chico
Afbeelding

Chico tijdens z'n showcarriere ;)
Afbeelding

Vanmorgen, hangend aan de tap met z'n (soon to be) BFF ;)
Afbeelding

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:08

Haha die laatste foto! Heerlijk!

Hier nog twee weken wachten op kittens, de tijd kruipt!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:21

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:55

Mijn kat heeft net overgegeven. Heerlijk! |o

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:08

prachtige kat Mamamiesje :) Wat is het karakter van dit ras?

ik heb vanacht achter mn 2 siameesjes aan kunnen rennen, die waren ineens tegelijk krols, zag dat mn andere 4 katten er ook gek van werden, maar omdat ze niet zo groot zijn, kunnen ze overal achter en onder duiken en ik ben deze week door mn rug gegaan, dus ze wisten het, duiveltjes :P Uiteindelijk na een half uur had ik ze te pakken.