.... Ze waren wel vet lief. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

:
Hij wordt gecastreerd, dus als dat

Moonfight schreef:I heb zelf ook ervaringen met cuniculi maar bij was het ziekteverloop beide keren erg langzaam. Ik snap alleen niet waarom je DA alleen autopsie doet bij simpele dingen....
Ik heb toen wel voor mijn andere konijnen preventief panacur gekregen.

dovish schreef:Moonfight schreef:I heb zelf ook ervaringen met cuniculi maar bij was het ziekteverloop beide keren erg langzaam. Ik snap alleen niet waarom je DA alleen autopsie doet bij simpele dingen....
Ja he? Wat ik teruglees gaat met meestal langzamer, maar zijn er ook heel veel verschillende symptomen.
Hoelang heb jij toen preventief aan je andere konijnen gegeven? Zoals in Engeland 8 dagen, of alsof ze al besmet zijn (wat als er lichamelijk contact is waarschijnlijk zo is) 28 dagen?
Ze kunnen die dingen niet zelf doen, ze zei dat dat eigenlijk alleen in Utrecht gebeurde. Verstoppingen enzo vinden ze makkelijk zelf.
malih schreef:Ik heb een poosje terug ook een soort gelijke vraag gesteld en een paar pagina's gelezen maar toen niet echt een antwoord gehad van iemand.
Dus denk dat je reactie niet over mijn nijntjes ging. zou je t nog eens willen plaatsen?
Ik geef ze graag andere dingen. Heb jij ideeen ? Ik koop als steeds speelgoed maar het is binnen een nacht kapot.
dovish schreef:Nee, het is waarschijnlijk ook niet zo dat ze 'gewoon wat raars' zien bij cuniculi. Ze moeten in het weefsel proeven doen of het aanwezig is geloof ik, en 'ergens' zal 'waarschijnlijk' een ontsteking zijn op het ruggemerg/in de hersenen. Maar nogal veel aanhalingstekens dus...
Bedankt voor je ervaring! Ik ben nu panacur aan het bestellen (en ook maar dwangvoer voor de zekerheid) zodat ik ze een preventieve kuur kan geven. Want natuurlijk vind ik het ook niet leuk als de ziekte eventueel resistent zou worden tegen het medicijn, maar als mijn konijntjes er aan dood gaan ben ik ook niet blij, en daarnaast ga ik natuurlijk niet fokken/weggeven met deze diertjes.

Moonfight schreef:Mijn konijnen hebben dus een (hoofd)kussen. Daar zit een sloop omheen. Als ze hun frustratie even kwijt moeten gaan ze daarin graven. Daardoor komen er wel gaten in de hoes maar het kussen zelf blijft wel heel. Werkt prima voor mij.
Wat voor speeltjes heb voor je konijnen?
Krijgen ze ook takken om aan te knagen en dergelijke?
malih schreef:Moonfight schreef:Mijn konijnen hebben dus een (hoofd)kussen. Daar zit een sloop omheen. Als ze hun frustratie even kwijt moeten gaan ze daarin graven. Daardoor komen er wel gaten in de hoes maar het kussen zelf blijft wel heel. Werkt prima voor mij.
Wat voor speeltjes heb voor je konijnen?
Krijgen ze ook takken om aan te knagen en dergelijke?
Euhm, Rieten balletjes en rieten buizen waar ze door heen kunnen rennen. tijdschriften. En balletjes en honden touwen waar ze mee kunnen en mogen gooien.
En ze krijgen heel veel ruwvoer.
Moonfight schreef:dovish schreef:Bedankt voor je ervaring! Ik ben nu panacur aan het bestellen (en ook maar dwangvoer voor de zekerheid) zodat ik ze een preventieve kuur kan geven. Want natuurlijk vind ik het ook niet leuk als de ziekte eventueel resistent zou worden tegen het medicijn, maar als mijn konijntjes er aan dood gaan ben ik ook niet blij, en daarnaast ga ik natuurlijk niet fokken/weggeven met deze diertjes.
Je kan dan misschien geen EC aantonen maar evt wel andere mogelijkheden uitsluiten.
Ik hoop dat je andere nijnen gezond blijven! Ik had ook mijn konijnen preventief behandeld hoor!

dovish schreef:Moonfight schreef:I heb zelf ook ervaringen met cuniculi maar bij was het ziekteverloop beide keren erg langzaam. Ik snap alleen niet waarom je DA alleen autopsie doet bij simpele dingen....
Ja he? Wat ik teruglees gaat met meestal langzamer, maar zijn er ook heel veel verschillende symptomen.
Hoelang heb jij toen preventief aan je andere konijnen gegeven? Zoals in Engeland 8 dagen, of alsof ze al besmet zijn (wat als er lichamelijk contact is waarschijnlijk zo is) 28 dagen?
Ze kunnen die dingen niet zelf doen, ze zei dat dat eigenlijk alleen in Utrecht gebeurde. Verstoppingen enzo vinden ze makkelijk zelf.
Maar dat is een overweging die je zelf moet maken. EC lijkt me in dit geval in ieder geval heel vreemd. 
Faniek schreef:[
EC? Geloof ik niet zo in.
EC is een parasiet dat de hersenen aan tast waardoor je neurologische verschijnselen ziet. Zeker 2 konijnen zo kort op elkaar, daar moet wat anders aan de hand geweest zijn.
Ik heb ook een keer sectie in Utrecht laten doen.. Konijn waar 's avonds niks mee aan de hand was en goed eten, volgende ochtend gigantische diarree liep helemaal leeg, binnen een uur overleden.. Sectie laten doen, kwam er raar genoeg helemaal niks uit ook niet op alle testen. Het is een moeilijke overweging, ik laat alleen een sectie doen door mijn eigen DA en dat kost 25 euro en als ze dan niks vinden ook primaMaar dat is een overweging die je zelf moet maken. EC lijkt me in dit geval in ieder geval heel vreemd.