Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

2a54z6e45r6r

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 22:24

Nee heb alles doorzocht...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 23:39

Waterwaardes goed checken, als hij wegrot zie je het daar aan.
Onze kardinaaltetra was ook met een paar uurtjes weggegeten: s ochtends leefde hij nog, na werktijd was hij weg

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 23:45

_San87_ schreef:
Nachtlampje schreef:
Ik heb mijn 2 ramirezi's nu in de grote bak gedaan, alelen nu is 1 ramirezi ontzettend bleek.
weet iemand of ik hem/haar kan helpen? (en wie weet hoe je het geslacht van ramirezi's ontdekt?)

Helemaal bleek? Of ook erg donker op bepaalde plekken? Je kan er haast wel vanuit gaan dat het om stress gaat, dit trekt denk ik wel weg. Even goed in de gaten houden en ook de waterwaarden zo in het begin in de gaten houden.

Ramirezi mannen herken je doorgaans aan de langere eerste vinpennen aan de rugvin (al zegt dat lang niet alles), op google kan je daar wel foto's van vinden :). Ook hebben vrouwen afgeronde aars- en rugvinnen en de mannen niet. Maar dan nog, het is lastig te zien. Oudere vrouwen hebben een rozige buik (reguliere kweekvormen en de gold, heb ik me laten vertellen).

Dankjewel voor de info :)
De bleke vis is tja.. de zwarte vlekken die hij/zij normaal heeft waren lichter geworden en de mooie paarse glimmers enzo helemaal verdwenen, ookal zijn de zwarte stukjes nu al weer een stukje donkerder.
Even nieuwsgierig; ik heb als het goed is een koppeltje, maar mijn vrouwtje heeft nog geen roze buik. Komt dit nog, of...?
Heb t idee dat de bleekscheet t vrouwtje is en de kleurige met paars en glimmertjes enzo t mannetje, maar weet niet waarom :')

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 23:53

En vandaag lag Ledge naast zn bak... Dood... Ik weet t niet meer, ik stop met die vissen...

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 23:56

Bah, balen Sappos!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 23:59

Ik hoef geen nieuwe Betta man meer nu :( nu heb ik twee vrouwen zitten.
Hoe kan dat beest in godsnaam uit de bak, het is een slome vis en t water staat onder de rand. Hoe komt ie daar nou overheen?

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 00:02

Tsja, ik heb ook een zebradanio gehad die ik onder mijn bureau vond, terwijl ik een bak met dekselding heb..

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 00:10

Dat is helemaal raar! Daar zit toch geen gat in waar ze uit kunnen?
Zelfs als Ledge boven de uitstroombuis van het filter ging hangen zou hij tegen een stuk glas aankomen (daar waar er een deksel op kan). Springen deed ie echt niet daar was ie te lomp voor. En nu vind ik m op de grond...

Iemand nog belang bij vissen :(

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 09:56

Ach dat is balen Sappos. Ik heb wel eens begrepen dat vissen springen als de waterkwaliteit niet goed is of als ze bedreigd worden. Zelfs in een bak met deksel kunnen dieren ontsnappen. Er zitten uitsparingen in de bak over het algemeen voor de snoeren en buitenfilter oid. Bij mij heb ik die afgeplakt omdat ik een kikkertje in mijn bak heb. Die staan erom bekend de bak te kunnen verlaten door hele kleine gaatjes. Verder heb ik in mijn andere bak een keer een appelslak gehad die het water verliet via de filterinlaat. Ze wou haar eitjes leggen. Zou je dus adviseren zeker niet te stoppen met de hobby maar gewoon je bak af te dekken en dan goed. Slaap je ook beter 's nachts toch.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 10:04

Balen Sappos... kan me voorstellen dat je daar moedeloos van wordt.

Ik ga één van deze dagen wat appelslakken ophalen, hoeveel zouden jullie in een meter aquarium doen? Zou graag willen dat ze alg en voedselrestjes opruimen. Kruipen deze slakken wel eens uit de bak? Ik heb geen deksel..

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:00

Zonder deksel geen appelslakken nemen, die gaan regelmatig even boven water aan de wandel.

Welke algen wil je kwijtraken met ze? Echt veel alg lijken ze nameliijk niet te eten. :-)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:18

Ik heb niet heel veel last van alg, vooral een beetje draadalg en (ik denk?) kiezelwier op mijn ramen, maar dat poets ik weg. Verder vooral voedselresten, axo's zijn niet de meest propere eters :P

Hm, ok, misschien moet ik dan toch iets van een deksel gaan maken. Want ik wil echt graag wat meer leven in de bak :)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:53

Mijn bleke ramirezi is overleden...
Nu heb ik alleen mijn andere ramirezi nog over, en die maakt een zielige indruk.
Wat is beter? Een ramirezi erbij halen zodat hij in ieder geval soortgenoot heeft of juist laten rusten? Hij zit nu de hele tijd bij de blauwooggoby's te plakken en hysterisch rond te zwemmen.

En hoe weet ik nu of ik een mannetje of een vrouwtje erbij moet halen? Hij heeft een paarse buik, en een voorste rugvin-pin die hoger is dan alle andere en dan gaat het welvend naar beneden en dan weer omhoog en dan eindigt zijn rugvin

Edit: Ben er net achter gekomen dat het een vrouwtje is, met de blauwe stipjes in de zwarte vlek op de zijkant.

Kunnen ramirezi's ook in een harem?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:27

Ik ken een persoon die een harem heeft en dat gaat wel goed, maar er is toch een vrouwtje dat steeds buiten de boot valt. Ik zou het zelf dus niet zo snel doen.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:01

Nachtlampje schreef:
Nu heb ik alleen mijn andere ramirezi nog over, en die maakt een zielige indruk.
Wat is beter? Een ramirezi erbij halen zodat hij in ieder geval soortgenoot heeft of juist laten rusten? Hij zit nu de hele tijd bij de blauwooggoby's te plakken en hysterisch rond te zwemmen.

En hoe weet ik nu of ik een mannetje of een vrouwtje erbij moet halen? Hij heeft een paarse buik, en een voorste rugvin-pin die hoger is dan alle andere en dan gaat het welvend naar beneden en dan weer omhoog en dan eindigt zijn rugvin

Edit: Ben er net achter gekomen dat het een vrouwtje is, met de blauwe stipjes in de zwarte vlek op de zijkant.

Als je een foto plaatst kan ik je waarschijnlijk wel vertellen of het een mannetje of vrouwtje is.
Ik zou eerst even wachten tot alles tot rust is gekomen, en dan pas een nieuwe halen. Ze zitten toch nog niet in hun definitieve bak?
Erg jammer dat je ramirezi het niet gered heeft :(

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:31

Ik heb 10 appelslakken in mn 80 cm. 2 in mn 120 cm en 1 in de 54. De 10 in de 80 zijn nog jong dus worden later overgezet maar eerst hoop ik dat ze een keer gaan kweken want het zijn echt handige dieren.

Nachtlampje :(:) kan je verder niet helpen met geslachtsbepaling

Ja ik moet wel een deksel erop of een glasplaat want dit is niet leuk.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:32

Sappos schreef:
En vandaag lag Ledge naast zn bak... Dood... Ik weet t niet meer, ik stop met die vissen...

:(:)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:32

Sappos schreef:

:( :(:)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 15:16

Sappos schreef:

:(:)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 15:51

Onze visjes. :)

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:15

Weer een gourami vrouwtje verdewenen :(

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:18

Century schreef:
Nachtlampje schreef:

Als je een foto plaatst kan ik je waarschijnlijk wel vertellen of het een mannetje of vrouwtje is.
Ik zou eerst even wachten tot alles tot rust is gekomen, en dan pas een nieuwe halen. Ze zitten toch nog niet in hun definitieve bak?
Erg jammer dat je ramirezi het niet gered heeft :(

Ja, had ze overgezet in definitieve bak, maar dat bracht dus te veel stress. Helaash :(

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:37

Mijn 'worm' was denk ik een half-vergane algeneter... Ik zie er steeds nog maar 2.. Geen idee wat hij mankeerde. Er zwom net wel een baby Molly :D

Balen van alle dode visjes hier, het gaat niet echt goed hè? :(

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:40

Meeste vissen geloofden wel in de mayakalender denk ik :')

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:41

Ik denk het ook :')