Werkhonden & Training

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:07

Leuk zo'n trainingskamp. En alvast succes met de examens.

Wij gaan van najaar vzh examen doen. Is even wachten tot alle combinaties klaar zijn. Zodat we met in 1 x met zijn allen kunnen.

Was net even met Djang aan het trainen. En hij vertikt al een poosje om de voetoefening netjes te doen. Terwijl hij het prima kent. Dus waren bezig om het weer opnieuw aan te leren.

Maar ik dacht hij moet het gewoon kunnen. Was beetje gefrustreerd. Dus zei voet. En hij ging weer scheef zitten. Dus uit frustratie gaf ik een ruk een de lijn. En bam meneer zat recht. Gelijk beloond.

Daarna vroeg ik het opnieuw. En gaf weer klein rukje aan de riem. En weer in 1 x super strak.

Dus hij kent het prima. Even paar dagen flink oefenen en dan is dat rukje aan de lijn ook niet meer nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:08

Seven schreef:
Hier ligt het wat stil

Teef loops en bezig met verhuizen dus daar gaat alle tijd in zitten

Oehh leuk. Waar gaan jullie heen verhuizen?

Ik te twijfelen tussen reu of teef. Voorkeur gaat uit naar reu. Maar teef lijkt mij ook leuk. Alleen dat loopsheid zit ik mee dan.

Seven

Re: Werkhonden & Training

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:54

Naar het huis naast ons :D
De boerderij van m'n vriend
Is 800 m. verderop

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 07:36

Leuk seven !

Hier aan het aftellen, nog ongeveer 12 weken tot de kleine komt dus het trainen word steeds zwaarder met zo'n sterke Hond.
thuis laat Gijs hem zoveel mogelijk uit want ookal luisterd Baris goed de andere honden in de buurt niet en als er een op hem afkomt hou ik hem ff niet, stomme weke gewrichten!
Verder zijn we qua apel ipo2 klaar speuren moet nog beter en bij pakwerk moeten we het rugtransport nog trainen, maar ja dat lukt niet nu ;) dus ff kalm aan en dan hopelijk volgend jaar IPO2 erop :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:30

Oehh leuk. Nog 12 weekjes geduld hebben.

Wij zijn afgelopen zaterdag ook begonnen met rug transport. Had wel de neiging om naar mij te kijken. Maar op het laatst snapte hij het spelletje redelijk.

En fokker stuurde deze foto <3
Afbeelding

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:43

Wat schattig !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:04

<3 <3

4 teefjes en 4 reutjes tot nu toe
Afbeelding

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:17

Mooi!! en spannend!!

Hier 2 weken geleden op trainingskamp geweest met alle honden. Erg leuk en gezellig. Afsluitend examen. Aylah zou de IPO3 lopen maar helaas af moeten zeggen daar ze gevochten had met 1 van onze andere teven. Beide gewond.
Met Nica heb ik de VZH gelopen met alle oefeningen in het zeer goed. *\o/* Was super tevreden. En erg opgelucht ze is niet de makkelijkste en zag enorm op tegen de vzh en vooral het straatgedeelte. Maar ze was super braaf. :j Was een lange weg maar ze word steeds beter en makkelijker. In de herfst gaan we op voor de 1. Met mijn 11 jarige opa alleen het speuren gedaan van IPO2 en 91 punten. Was een erg moeilijk spoor, niet te zien, kurkdroog en 30+ qua temperatuur en de berg op wat ie ook niet kent. Dus al met al een geweldig weekend :D
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:30

Gefeliciteerd :D Wel jammer van het vechten. Zo'n trainingskamp lijkt mij ook wel wat in toekomst.

Ik moet in november vzh doen met Djang. Trainen gaat lekker.

Appèl gaat goed. Gaan hem nu langzaam hoger in de driften zetten. Zodat het nog strakker uit komt te zien.

Speuren ben ik ook zeer tevreden over. Het is een heerlijke rustige speurder. Ongeacht hoogte van het gras, hij blijft diep speuren. En alleen maar gefocust op het spoor.

Pakwerk gaat ook steeds beter. Mooie volle droge beet. Telkens mooi in het midden en vast is vast. En gaat ook steeds beter onder appèl lopen.

Maar ik wist van te voren toen ik op deze club begon. Dat appèl tijdens pakwerk grootste probleem zou worden. Omdat ze op vorige club teveel focus hebben gelegd op het bijtwerk ipv appèl. Maar krijg echt top begeleiding.

Neem denk ik binnenkort eens taart mee om ze te bedanken.

Dus met deze pup zal het al veel anders gaan denk ik. Er zijn 5 teefjes geboren en 4 reutjes. En besloten om voor een teef te gaan. Heb 2de keus. Fokker heeft namelijk eerste keus.
Afbeelding

Van fokker mocht ik Djang wel inruilen tegen de pup. Gaat echt niet gebeuren :n

Edit: 5 reuen

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:49

Ahhh puppies!!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:07

Serieus... net even apporteren oefenen... zijn we klaar en hij liep nog met een kong bal te sjouwen, dus voor roepen, bal omwisselen met iets te snaaien, rent ie weg en gaat ie eerst zijn kong bal omwisselen met een ordinaire tennisbal voor hij kwam...

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:39

Slimme hond ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:13

Ja echt he.... stiekem heb ik ook dubbel gelegen, pretletter weet het mooi te verzinnen :')

(Die kongballen doet hij een moord voor, maar die mag hij dus niet als los speelgoed hebbrn, daarvoor dwalen er wel een paar tennisballen en andere zooi rond, maar hoed... niet geschoten is altijd mis :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:55

Djang doet dus een moord voor tennisballen. Terwijl ik liever speeltjes heb met touwtje eraan. Maar daarvoor doet hij duidelijk minder zijn best. Erg vervelend :\

Gister heeft een andere trainer ons geholpen met pakwerk. Die pakt altijd de pittiger honden. En merkte gelijk verschil. Hij is gewoon een stuk strenger tegen mij. Waardoor ik weer duidelijker word naar Djang.

Maar wel weer zeer tevreden over gisteravond.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:51

Spannend LW! Nog een paar weken. :D

Wij zijn lekker aan het mierenneuken. :') Programma kan hij volgens trainster wel, alleen aangezien ik nogal perfectionistisch ben en zij erg graag mee doet, zijn we lekker aan het uitvogelen. Komend weeken naar het NIAK, ff shoppen en genieten van de hondensport.

Alleen die stomme VDH heeft besloten om het over 2 dagen te verdelen ivm andere evenementen op hetzelfde terrein. De meeste die wij willen zien lopen zaterdag, maar dan zijn het maar 10 honden. Daarvoor gaan we niet rijden, dus gaan we alleen de zondag.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:33

.
Laatst bijgewerkt door xXLiekeXx op 24-02-24 00:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:37

Dat hele vrij laten en drift voeden zou ik niet doen, paar keer gezien van dichtbij en ik zie meer nadelen dan voordelen
Hier gewoon puppy cursus, basis gehoorzaamheid en daarna een tijdje trainen voor vzh. En van pup af aan gewoon luisteren.
wij zijn baas echt gewoon huishonden opvoeding. Niet mijn huis slopen, niet te hard bijten in spel en ga zo maar door

Oren, oren, oren , zonder oren kun je niks met welke drift dan ook.
En als je dan ook nog een hoge drift hond hebt zoald wij, dan is dat hele vrij laten helemaal een no go.
Denk dat ik dan inmiddels een armpje minder zou hebben :=
Bij ons op de club draait alles ook gewoon als normaal opgevoedde huishond mee, heeft zich allemaal geleerd te gedragen en draait gewoon allemaal netjes mee en zijn echt niet lastig de mouw in te krijgen

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:49

Het ligt helemaal aan de hond wat je voor laat gaan.
Een al van zichzelf driftige hond train ik op rust en gehoorzaamheid maar een hond die minder driftig is juist andersom.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:57

Drift komt later wel, aanwakkeren is minder moeilijk dan indimmen. Dat vrij laten / hoog zetten en daarna appel eisen is wat ouderwetser. Tenzij je een hond hebt waar dat bij nodig is, daar begint alles namelijk mee, de methode zoeken die bij de hond en bij de geleider past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:03

Bij mij op de club word in het begin alleen maar gespeeld met de jonge honden. Zodat ze gek worden op het speeltje. En leren dat de baas leuker is dan de rest op het veld.

En spelenderwijs ga je steeds meer oefeningen vragen. Het hoeft er niet strak uit te zien. Belangrijkste is dat je lekker bezig bent en de hond aandacht voor je heeft.

En rond de 10 a 12 maand (afhankelijk van de hond) word de training serieuzer en moet alles strakker.

Thuis oefen je in rust wel de oefeningen zit,af,voet en hier enzo. Maar op het veld eerst het eerst alleen maar spelen dus.

Djang was al een half jaar toen ik op deze club was. En de fun was bij hem ver te zoeken. Maar na veel spelen, kreeg hij steeds meer zin in. En vandaar uit zijn we gaan volgen. Langzaam de zit/af oefening aan toegevoegd. De hier oefening enzo.

Thuis de vooruit oefening aangeleerd en neem dat nu ook mee op het veld. En een plezier dat ie heeft.

Ik vind best lastig uitleggen. Want voor mijn gevoel gaat het allemaal vanzelf. Maar ik kan hem heel makkelijk laag in de driften houden. Maar ook makkelijk hoger in de driften zetten. Doe ik puur met lichaamshouding en stem.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:10

Iemand nog naar NIAK komend weekend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:14

MyWishMax schreef:
Drift komt later wel, aanwakkeren is minder moeilijk dan indimmen. Dat vrij laten / hoog zetten en daarna appel eisen is wat ouderwetser. Tenzij je een hond hebt waar dat bij nodig is, daar begint alles namelijk mee, de methode zoeken die bij de hond en bij de geleider past.

Bij ons op de club word het vrijwel op elke hond toegepast.

Maar lanzaam stoppen we er steeds meer appèl oefeningen in op spelenderwijze. En dan langzaam steeds serieuzer. Eisen niks opeens.

Bij ons word vanaf begin veel getraind vanuit een hoge drive.

Maar ze houden wel rekening met verschillende honden. Aanpak is niet altijd het zelfde. Ook aanleren van oefeningen hebben ze verschillende manieren voor.

Op vorige club werd Djang steeds terug gehouden. Want ja hij was nog maar zo oud. Dus dat kon hij niet. En deze club gaat gewoon verder. Want ene hond leert sneller dan andere.

Met de pup zal ik straks wel rond de 10 week beginnen met speuren. En thuis dingen oefenen zoals los,zit, af etc. Maar op club gewoon lekker spelen. Wel af en zit oefenen. Maar verder lekker vrij laten. Beetje in flessenbak laten spelen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:15

gribaldi schreef:
Iemand nog naar NIAK komend weekend?

Nope :n

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:29

.
Laatst bijgewerkt door xXLiekeXx op 24-02-24 00:38, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:35

Je zegt zelf dat je de driften laag houdt en dat ze pas nu hoger komen vanuit de hond zelf? ;) Maar goed, dat is wat anders dan een hond laten groeien, hoog zetten zonder appel en daarna ineens appel gaan eisen. Bij jullie leer je de honden al wel van alles aan, dus als je meer appel gaat vragen in hogere driften weten ze al wel wat je bedoelt.

Het gaat niet alleen over sneller leren, bij ons trainen we met de puppen al vanaf het begin. De eerste paar keer gewoon leuk spelen. Daarna spelenderwijs wat oefeningen. De ene gaat sneller dan de andere, alleen vind ik het wel belangrijk dat je niet te snel gaat. Dus alleen maar doorgaan, omdat de hond het goed oppakt is niet helemaal mijn manier, maar iets niet doen omdat de hond te jong is ook niet (behalve springen en bijten). Gewoon naar de hond kijken, maar de hond wel de tijd geven om het te begrijpen. Onze jonge hond leert razendsnel, maar heeft de neiging om echt door te draaien. Daarbij trainen we heel erg op rust en doen we dus nog maar weinig qua oefeningen. Alleen in die oefeningen wel steeds iets beter en vanaf het begin goed. Het is alleen voor de puppen nog niet echt werken, tijdens het spelen leren ze stiekem wel een hoop. Zo zijn we al wel bezig met vooruit sturen ( ze is nu 5 maanden) omdat dat een leuke oefening is die je heel speels aan kan leren.

Ik denk dat het vrije meer te maken heeft met de manier van trainen. Ik ben met mijn hond ook vroeg begonnen, maar heel positief en veel spelen en je kan veel over hem zeggen, maar 'neerbuigend' niet. Ik ken wel honden die zo lopen, maar die zijn meer getraind op een ouderwetse manier, dus meer straf en minder beloning.

Ja, wij gaan naar het NIAK. Jammer genoeg alleen de zondag, stom gedoe dat het over 2 dagen verdeeld is.