Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

dus ff kalm aan en dan hopelijk volgend jaar IPO2 erop

Was super tevreden. En erg opgelucht ze is niet de makkelijkste en zag enorm op tegen de vzh en vooral het straatgedeelte. Maar ze was super braaf.
Was een lange weg maar ze word steeds beter en makkelijker. In de herfst gaan we op voor de 1. Met mijn 11 jarige opa alleen het speuren gedaan van IPO2 en 91 punten. Was een erg moeilijk spoor, niet te zien, kurkdroog en 30+ qua temperatuur en de berg op wat ie ook niet kent. Dus al met al een geweldig weekend
Wel jammer van het vechten. Zo'n trainingskamp lijkt mij ook wel wat in toekomst. 

Programma kan hij volgens trainster wel, alleen aangezien ik nogal perfectionistisch ben en zij erg graag mee doet, zijn we lekker aan het uitvogelen. Komend weeken naar het NIAK, ff shoppen en genieten van de hondensport.
MyWishMax schreef:Drift komt later wel, aanwakkeren is minder moeilijk dan indimmen. Dat vrij laten / hoog zetten en daarna appel eisen is wat ouderwetser. Tenzij je een hond hebt waar dat bij nodig is, daar begint alles namelijk mee, de methode zoeken die bij de hond en bij de geleider past.
Maar goed, dat is wat anders dan een hond laten groeien, hoog zetten zonder appel en daarna ineens appel gaan eisen. Bij jullie leer je de honden al wel van alles aan, dus als je meer appel gaat vragen in hogere driften weten ze al wel wat je bedoelt.